El Derbí i Champions League-semifinalen

6 år 11 måneder siden #1 af Daniel

Der er kun én forhindring tilbage for de tilbageværende Champions League-hold. Således er Monaco, Juventus, Real Madrid og Atletico Madrid kun to semifinale-kampe fra at kunne booke den allerfineste fodbold-billet til Champions League-finalen, som i år finder sted på Principality Stadium i Cardiff - det tidligere Millennium Stadium.

Dermed kan Bale se frem til et glædeligt gensyn med sine walisiske rødder, hvis Real Madrid formår at overkomme den skldg udfordring, som den legendariske Champions League-bowle hev op af hatten.

Således huser Santiago Bernabéu det første opgør mod Atletico Madrid d. 2/3. maj, hvorefter Real Madrid skal et smut til den anden ende af byen d. 9/10. maj, hvor Vicente Calderon er vært for det endelige slag om, hvilken Madrid-klub, der skal repræsentere de spanske farver i Champions League-finalen.

Semfinale-lodtrækningen:

Real Madrid - Atletico Madrid

AS Monaco - Juventus

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #2 af Daniel
I min verden den sværeste lodtrækning overhovedet for Real Madrid. Det bliver tæt!

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #3 af Fondo_Sur
El Derbi har vist sit dramatiske højdepunkt. Jeg tror vi viser klassen og går videre.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #4 af Sebberg
Det sgu okay. Jeg er ret glad.

Vi ved, hvad Atlético står for, og vi bliver ikke overrasket over dem. Vi har været bedre end dem i de sidste to kampe, hvor de slet ikke har kunne ligge samme pres på os, som de sidste mange år forinden.

Juventus er en stærkere version af Atletico, og Monaco? Tjo, umiddelbart et svagere hold, men også en ubekendt faktor.
Følgende bruger(e) sagde tak: Steen

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #5 af Steen
Jeg er egentligt tilfreds. Vi har haft godt styr på dem i denne sæson, og jeg vil langt hellere møde dem nu, end i en finale. At vi starter hjemme er heller ikke helt skidt, da det tvinger holdet til at skaffe et godt resultat i den første kamp, og det er lykkedes de sidste par gange dette er sket. Vi har det lidt med at skulle jage 'remuntadas' når vi starter ude.
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Steen.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #6 af El Rojo
Drømmefinalen Juventus - Real Madrid lå allerede i kortene, da Juve destruerede Barca. Jeg er også godt tilfreds og tror klart på, at vi kan tage dem over to kampe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #7 af Fondo_Sur
I øvrigt vil det hjælpe holdet utrolig meget, hvis vi vandt El Clasico på søndag. Det vanvittige tætte program fortsætter også ind i Maj...

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #8 af Kasillas

Sebberg skrev: Det sgu okay. Jeg er ret glad.

Vi ved, hvad Atlético står for, og vi bliver ikke overrasket over dem. Vi har været bedre end dem i de sidste to kampe, hvor de slet ikke har kunne ligge samme pres på os, som de sidste mange år forinden.

Juventus er en stærkere version af Atletico, og Monaco? Tjo, umiddelbart et svagere hold, men også en ubekendt faktor.


Tjahh... Jeg ved ikke helt. Mit udgangspunkt er noget andet: Jeg ser på om modstanderen har mulighed for at give pause til deres spillere i den hjemlige liga jævnfør deres potentielle store føringer i deres hjemlande: Juventus har teknisk set allerede vundet deres hjemlige liga og kan derfor give restitution. Så dem ville jeg undgå aldeles. Atletico ved jeg ikke helt hvordan de prioriterer: de er overordnet set ude af mesterskabskampen, og har de facto sikret sig Champions league pladser med top 4, men er det afgørende for dem at få 3. pladsen der giver direkte adgang til CH i stedet for 4. pladsen der giver dem kvalifikation kampe? Monaco har aldeles ikke råd med at give pause med et tæt program og en tæt forfølgelse i den franske liga.

Vinder vi mod Barcelona på søndag, vil vi stor set sikre os La Liga og dermed kunne satse på at spare profiler med henblik på semifinalerne.

Så alt i alt fra min perspektiv: Godt at vi ikke fik Juventus i betragtning af deres vundet Serie A. - Ærgerligt at vi ikke fik Monaco jævnfør den tætte kamp i den franske liga. - Med Atletico ved jeg ikke hvordan de prioriterer den hjemlige liga med 3. eller 4. pladsen.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Real Madrid er grundlagt af en spanier og to... cataloniere.😂
Sidste redigering: 6 år 11 måneder siden ved Kasillas.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #9 af Sahinovic
Med Real Madrids nuværende niveau, så er jeg faktisk helt igennem ligeglad hvem vi trækker, jeg har ihvertfald først set resultatet nu.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #10 af Pelle

Sahinovic skrev: Med Real Madrids nuværende niveau, så er jeg faktisk helt igennem ligeglad hvem vi trækker, jeg har ihvertfald først set resultatet nu.


Uddyb?

"Maybe they hate me because I'm too good."

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #11 af Sahinovic

Pelle skrev:

Sahinovic skrev: Med Real Madrids nuværende niveau, så er jeg faktisk helt igennem ligeglad hvem vi trækker, jeg har ihvertfald først set resultatet nu.


Uddyb?


Hvad skal jeg uddybe?

Det er ikke fordi vi er prangende, men vi er jo det bedste hold blandt de fire resterende, derfor finder jeg det overhovedet ikke interessant om vi møder Atlético Madrid, Monaco eller Juventus i semifinalen. FC Bayern var reelt set også en af de værste lodtrækninger, men det viste sig bare at de aldrig havde en reel chance for at slå os.

Ikke at det går hen og bliver let, men jeg tror det samme kommer til at gøre sig gældende for de resterende kampe.

Florentino Pérez

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 11 måneder siden #12 af Sebberg

Sahinovic skrev:

Pelle skrev:

Sahinovic skrev: Med Real Madrids nuværende niveau, så er jeg faktisk helt igennem ligeglad hvem vi trækker, jeg har ihvertfald først set resultatet nu.


Uddyb?


Hvad skal jeg uddybe?

Det er ikke fordi vi er prangende, men vi er jo det bedste hold blandt de fire resterende, derfor finder jeg det overhovedet ikke interessant om vi møder Atlético Madrid, Monaco eller Juventus i semifinalen. FC Bayern var reelt set også en af de værste lodtrækninger, men det viste sig bare at de aldrig havde en reel chance for at slå os.

Ikke at det går hen og bliver let, men jeg tror det samme kommer til at gøre sig gældende for de resterende kampe.


Haha, mate. Mener du det?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce