Kovacic-agent: Mateo får ikke for lidt spilletid i Real Madrid

9 år 3 måneder siden #1 af Administrationen

Mateo Kovacic er en af de spillere, som ikke har fået ret megen spilletid i denne sæson og det åbner naturligvis op for debatten om, hvorvidt det kroatiske stjernefrø kan være på vej væk.

Midtbanespillerens agent, Nikky Vusan, beroliger dog de Madridistas, som meget gerne se Kovacic fortsætte karrieren i Real Madrid. Det sker i et interview med portalen Fcinternews.it, hvor han siger:

- Kovacic er meget glad i Real Madrid, det kan jeg forsikre om, og derudover er jeg også fuldstændig sikker på, at klubben er glad for Mateo og det han giver til holdet. Jeg synes ikke, at Mateo spiller for lidt. Real Madrid er forsvarende CL-vindere og har de bedste spillere i verden. Og det vil sige, at man har de bedste midtbanespillere i verden som Kroos, James og Isco. Jeg vil ikke snakke om spekulationer. I virkeligheden ved vi ikke hvad der vil ske i de næste 5 år og endnu mindre i forhold til Kovacic´ fremtid. Det eneste faktum er, at ingen spillere kan takke nej til Real Madrid, med mindre man hedder Francesco Totti.

Mateo Kovacic bliver af mange udset som Luka Modric´ arvtager i både Real Madrid og på det kroatiske landshold.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 3 måneder siden #2 af Daniel
Den sidste stikpille er fantastisk!

Men ellers en lækker udtalelse fra en agent, der virker til - og det er sjældent i denne genrer - at have en vis portion hjerne med ind i gamet.

Og det luner sgu at vide, at Kovacic ikke er utilfreds i Real Madrid, trods den åbenlyse reservetjans. Han har et enormt talent. Ja, jeg vil faktisk vove og påstå, at det er markant større end Modrics ditto i samme alder.

Han bliver fandens spændende at følgende de kommende år!
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Nada mas

9 år 3 måneder siden #3 af Kassow-Rossing
I virkeligheden er det både en af Real Madrids store styrker og problemer (ikke svaghed) i denne sæson:

Der er for mange spillere til hver position. Især på midtbanen men også i angrebet og til tider i forsvaret. Dog ikke den seneste måned.

Forsvaret
Varane spiller for lidt. Hans talent er enormt og hvis man vil udløse det, skal han have næsten fuld spilletid.
Nacho spiller for lidt. Han lader dog til at være affundet med det men hans kvaliteter berettiger mere spilletid.

Midtbanen
Isco spiller for lidt. Det er alle vidst enige om.
James spiller for lidt. I hvert fald i forhold til hans tydelige evner på en fodboldbane og prisskilt.
Kovacic spiller for lidt. I hvert fald i forhold til hans potentiale som man kunne udløse.
Asensio spiller for lidt. Samme argument som Kovacic.

Angrebet
Morata spiller for lidt. Benzema viser virkelig svingende form i denne (..) sæson og Morata har en skarp målnæse.
Mariano Diaz spiller for lidt. Manden scorer nærmest hver anden gang han bliver sat på banen med 20 minutter igen.

Ovenstående er alle nok ikke enige med, men på det ene eller det andet tidspunkt i denne sæson har vi alle sammen været efter Zidane/Perez/RM for ikke at spille nok med nogle af ovenstående spillere.

På mange måder er det en kæmpe fordel at have sådan en trup, hvis Zidane kan finde ud af at holde dem tilfredse. Det er berigende at høre Kovacic's agent være så nede på jorden af afklaret med, at det er truppens størrelse og styrke, der gør at man ikke får mere spilletid. James virker til gengæld ikke lige så tilfreds.

Konklusionen må være at truppen bestemt ikke kan blive bredere til sommer, og hvis der skal købes, skal der også tyndes ud.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Vinícius

9 år 3 måneder siden #4 af raul7=kongen
Hvordan skal Varane spille mere? Han er jo altid skadet og har faktisk spillet 8. mest i ligaen denne sæson. Tager man minutlisten ligger Nacho nr. 5. Hans alsidighed gør at han altid spiller meget, selvom han ikke er umiddelbar starter.

Kovacic og Isco har begge spillet over 1400 minutter. Det er mere end folk som Casemiro, Bale og Pepe.

Nogle gange er vi forblændede af, at vi føler de altid starter ude, selvom det trods alt bliver til en del minutter over en sæson.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

9 år 3 måneder siden #5 af Daniel
Mit indtryk HELE sæson har været, at Varane har været Ramos' makker, når han har været klar. Og det giver go' mening!
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska, Chamartin

9 år 3 måneder siden #6 af Kassow-Rossing
Min fejl!

Nogle af ovenstående spillere har fået en del mere spilletid end de fik i sidste sæson. De har ikke alle været på bænken på én gang.

Varane og Nacho er begge eksempler på spillere, der har fået meget mere tillid i denne sæson.

Min overordnede pointe var nu egentlig, at Real Madrid truppen er utrolig bred og at der altid vil sidde nogle ude og føle, at de ikke får nok spilletid. Kan Zidane holde dem alle glade alligevel, så er det sådan set ikke noget problem. Skal der købes ind til truppen (Hazard eksempelvis) skal der også sælges ud.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 3 måneder siden #7 af Dios
raul7=kongen skrev:

Kovacic og Isco har begge spillet over 1400 minutter. Det er mere end folk som Casemiro, Bale og Pepe.

Nogle gange er vi forblændede af, at vi føler de altid starter ude, selvom det trods alt bliver til en del minutter over en sæson.

Det bliver helt sikkert til en del minutter når sæsonen gøres op, men er det nogensinde problemet? Er problemet ikke mere, at det er de samme 11 som spiller fra start uanset form? Zidane rotere meget, og det giver en del gode minutter til f.eks. vis Isco, men de sjove kampe både som spiller, men også fans, der har Isco jo ikke en chance, og jeg vil tro, at det netop er det der altid bliver hentydet til.

Nu har Kovacic agent heldigvis en vis forståelse for tingene, som ikke mange agenter har, men på sigt, så bliver det et problem, hvis de mange kampe på bænken fortsætter.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 3 måneder siden #8 af Mathiaska

Daniel skrev: Mit indtryk HELE sæson har været, at Varane har været Ramos' makker, når han har været klar. Og det giver go' mening!

Helt enig. Og det kommer endda ovenpå sidste sæson, hvor Pepe måske var den bedste centerback i Europa.

On topic: Kovacic har en kæmpe stjerne hos mig og jeg vil blive meget overrasket hvis det ikke er ligeså blandt de øvrige i truppen. Han viser så mange glimt af genialiteter i de få minutter han får, jeg tør ikke tænke på hvor meget de ser til træning. Han er jo sindssygt spændende og virker til at blive groomet helt perfekt til de kommende år, især med tanke på de mange forskellige roller han bliver kastet ud.

Leveret af Kunena Forum