Real Madrid sejrede let over Sevilla
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Real Madrid tog sent lørdag aften mod Sevilla på Estadio Santiago Bernabéu til en kamp, der for Real Madrids vedkommende fungerede som optakt til onsdagens CL-opgør mod Manchester United.
Det var et hjemmehold, som var præget af mange ændringer og mest interessant var offensiven, hvor der igen var blevet plads til Kaká og denne gang var det også med både Benzema og Higuaín i front.
Real Madrid tog da også styringen af kampen med det samme og netop tilbagevendte Kaká stod for den første gode mulighed, da han efter ti minutters spil tog chancen fra kanten af straffesparksfeltet, men Beto fik pareret forsøget.
Efter 17 minutters spil kom det forløsende mål, da Fazio forsøgte at trække off side, men det mislykkedes og så var Cristiano Ronaldo fri til at sende bolden på tværs til Benzema, som dog ikke i første omgang nåede bolden, men den gled fra en Sevilla-forsvarer hen til ham og så kunne han på selve målstregen give bolden det sidste prik i nettet.
Hvor dette mål hører til i den lidt lettere klasse, så var Real Madrids mål nr. 2 forbundet med sublim klasse fra øverste hylde, da Cristiano Ronaldo smart afdriblede et par forsvarer og med venstrefoden udplacerede Beto med et fantastisk langskud. Formidabelt mål og 25 minutter spillet.
Sevilla ville også være med og kom frem til enkelte gode forsøg, men Diego López var på plads, men det var en kamp på Real Madrids præmisser og tydeligt at man havde noget at bevise efter den særdeles skuffende kamp mod Granada i sidste uge.
Det blev dog ved de 2-0 ved pausen, men hjemmeholdet kunne være godt tilfredse med deres præstation i første halvleg.
Anden halvleg var ikke mere end lige fløjtet i gang, før Beto igen måtte pille bolden ud af nettet og hvem andre end Cristiano Ronaldo havde lagt den derind. Endnu en gang var det dog en forsvarsfejl af Fazio, som førte til scoringen.
Dermed var kampen afgjort, men Cristiano Ronaldo var ikke færdig med sit show, for efter knap en times spil, igangsatte han selv et angreb og tog en spurt over 70 meter, afleverede til Higuaín og modtog selv bolden tæt under mål, hvor han let kunne sende den i nettet. Det hele overstået på 10 sekunder. Nogen mener, at Real Madrids hold består af hyæner, men der er i hvert fald også en gepard iblandt dem!
Dermed var arbejdsdagen også slut for portugiseren, som blev afløst af Álvaro Morata, men Cristiano Ronaldo kunne endnu en gang nyde stående ovationer og taktfast råben af hans navn. Fuldt fortjent.
Arbejdsdagen var også slut for Higuaín kort efter, da han modtog sit andet gule kort og endnu en gang må man sidde måbende tilbage og undre sig over, at der ind i mellem foregår så lidt på øverste etage af Real Madrid-spillerne, for det var et fuldkomment unødvendigt frispark fra en spiller, som i øvrigt ikke havde bidraget med forbavsende lidt i kampen. Det var helt enkelt for dumt!
José Mourinho foretog kort efter en dobbelt udskiftning, da Benzema og Kaká blev taget ud og i stedet kom Pepe og Callejón på banen.
De sidste tyve minutter af kampen kom Sevilla bedre med og man fik nogle gode muligheder for at reducere, men man havde ikke samme træfsikkerhed som Real Madrid, men andaluserne blev også ramt af en håbløs udvisning, da Maduro unødvendigt fældede Essien, som spillede en god kamp for Real Madrid og så måtte begge mand spille kampen til ende med hver ti mand.
Netop Essien var tæt på at blive oplægger til en Real Madrid-scoring med syv minutter igen, da han spillede Callejón fri og spanieren forsøgte at udplacere Beto, men målmanden fik flot pareret til hjørnespark. Kort efter var Morata tæt på, men han blev desværre dømt off side.
I stedet fik Sevilla lov til at pynte på resultatet, Da Manu Del Moral tog en flot løbetur gennem Real Madrids defensiv og selv sendte bolden ind bag en sagesløs Diego López.
Slutminutterne blev præget af mange gule kort og det var egentlig ærgerligt, for kampen var ikke specielt intens og derfor var det unødvendigt, at spillerne tvang dommeren til at uddele så mange advarsler, men en af dem betød, at Modric ikke kommer til at spille i næste uge, hvor han afsoner karantæne efter at have fået fem gule kort i sæsonen.
Det blev ved 4-1 og dermed er Real Madrid klar til Manchester United på onsdag.
Kampfakta:
Real Madrid – Sevilla 4-1 (2-0)
1-0 Benzema (17.)
2-0 Cristiano Ronaldo (25.)
3-0 Cristiano Ronaldo (46.)
4-0 Cristiano Ronaldo (58.)
4-1 Manu (86.)
Tilskuere: 75.000
Dommer: Delgado Ferreiro
Gule kort: Higuaín, Kaká, Modric, Arbeloa, Morata (Real Madrid), Navas, Madura (Sevilla)
Røde kort: Higuaín (Real Madrid), Madura (Sevilla)
Real Madrid: Diego López; Arbeloa, Albiol, Ramos, Coentrao; Essien, Modric; Cristiano Ronaldo (Morata, 60. min.), Kaká (Pepe, 69. min.), Benzema (Callejón, 69. min.), Higuaín.
Sevilla: Beto, Coke, Fazio, Spahic, Navarro, Maduro, Medel (Alberto, 72. min.), Navas, Reyes (Del Moral, 72. min.), Kondogbia (Hervás, 78. min.), Negredo.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det var en god kamp indtil de sidste minutter hvor Higuain åbnede op for den helt store gul/rød kort-fest. Arbeloa laver dumme frispark som man har set utallige gange før. Modric laver dumme, dumme fejl/frispark og er tydeligt frustreret.
Skuffende at se enkelte af spillerne reagere på den måde, men er dog glad for Ronaldos præstation der viser at han er klar til kampen mod United.
Overordnet set en flot præstation af holdet bortset fra de enkelte dumme frispark og fejl der blev lavet efter vi var sikre på at vinde og ikke behøvede at risikere noget som helst.
- HugoSanchez
-
- Senior bruger
-
Nå, men videre til Champions League-kampen. Manchester United er altså ikke skræmmende i år. De vinder mesterskabet, men mestendels pga. ekstremt svingende niveau fra de andre formodede tophold. Årets version af United er der ingen grund til at frygte alt for meget. Holdes van Persie nede er meget vundet. Vi skal vinde med et par mål, og så kan jeg slet ikke forestille mig, at vi ikke scorer på Old Trafford.
Hugo Sanchez
- haijkens
- Gæst
-
@Hugo Sanchez,
Igår var det blot Ronaldo-show, igen igen. Mourinho's spillestil med Real, afhænger for meget af Ronaldo's klasse. Jeg mener vi har vundet for mange kampe af tilfældigheder. Sidse sæson var ikke anderledes, blot var Higuain, Benzema, Özil og andre meget skarpere. Jeg ved at mange herinde er blevet anti-Mou, ligesom jeg. Desuden er ManU kampene LANGTFRA vundet, især van Persie og Rooney er i storform. Jeg mener kun vi har en chance hvis Ronaldo spiller som på det seneste. Ergo har vi en chance. Men af gøre ManU til en middelmådig klub er for meget af det gode.
God kamp på onsdag. Hala Madrid.
Jeg burde takke alle dine indlæg pga det navn du har på forum :-)
Nøj hvor kan jeg ikke vente længere til kampen på onsdag.
Har valgt at takke af på forum!
haijkens skrev: I Holland (der bor jeg) er deres svar på Morten Bruun (ihvertfald lyder han som eksperten herinde) Sierd de Vos, meget oppe at køre over, at Mourinho har boycottet Marcelo fuldstændig, efter at Marcelo er kommet tilbage efter sin skade med uhyggeligt meget overvægt. Det må vel være svaret på, at han overhovedet ikke bliver brugt selvom han er nogenlunde "fit". Eftersom jeg ikke rigtig har kunne finde nogle svar på det herinde kunne jeg godt tænke mig at vide jeres mening.
På den ene side, tænker jeg at det er for at vente indtil han er i kampform igen så han kan være klar til United kampen - men okay, på den anden side set så kommer man jo kun i kampform ved at spille kampe.
For mig at se ville det have været bedst hvis han havde fået lidt mere spilletid efter hans skade for at blive spillet bedre ind på holdet inden United kampen.
medhenhold til vægten, så trænede Marcelo jo meget styrketræning mens hans fod healede, så det er ikke nødvendigvis skidt hvis han har taget lidt på i vægt, så bliver han jo bare en mere fysisk spiller, medmindre det går ud over hans hurtighed, hvilket ville være knap så godt, da han afhænger ret meget af den.
Kampen var generelt rigtig god.
Vi var lidt usikre i starten, men fik hurtigt styr på det.
Lopez, Ronaldo, Contrao og Kaká spillede en rigtig flot kamp, og det var rart at se Kaká igen, som faktisk præsterede flot og arbejdede meget.
Arbeloa, Modric og Higuain spillede forfærdelige kampe, selv om arbeloa nok har haft i tankerne at få et gult kort, så spillede han stadig en ringe kamp, med mange frispark, og alle deres chancer kom i højre siden.
Higuain havde kun én god aktion i kampen, og det var hans tæmning/viderlægning til Ronaldo ved 1 mål.
Men meget godt i kampen, og det var rart at se en mere kontrolerende og offensiv opstilling end normalt, det klædte Madrid
- LaDecima
- Gæst
-
Sevilla spillede virkeligt skidt og synes ikke at kampen var særligt god grundet manglende intensitet, som til dels er forståeligt med henblik på Man U kampen. Med dette er det for dårligt at koncentrationen simpelthen fejler til sidst i kampen, Sevilla havde chancer til flere mål, grundet langsomt Madrid spil, som kostede en masse kort og generelt dårligt spil og selvom at kampen aldrig var i fare synes jeg at den skal køres hjem til det sidste.