Bør Gallaholdet snart være en saga blot?
- ChrillRM14
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
Isco er en af de spillere, der af mystiske grunde ikke fik spilletid mod Barcelona. Er der andre, der fortjener mere spilletid på den helt store scene?
Et element, som særligt kan tilskrives at være sigende for Zidanes tid som Real Madrid-træner, er hans næsten stædige svoren til rotationsprincippet. Således roses Zidane for at gøre brug af den store bredde i truppen og dermed holdes rotationsspillerne ved ilden.
Men som Marca har pointeret det i denne uge, så er det efterhånden tydeligt, at Zidane alligevel har opdelt truppen i to. Et A-hold og et B-hold. Gallaholdet bruges konsekvent i de store kampe, mens B-holdet bliver samlet, når de tunge drenge er blevet sparet i et tætpakket kampprogram. Seneste eksempel er forskellen på startopstillingerne mod henholdsvis Barcelona og Deportivo.
Dette er både trist og lovende. Startelleveren i weekendens El Clasico havde en gennemsnitsalder på 28,4, mens startelleveren i onsdagens kamp mod Deportivo var 25,1, der talte 9 ændringer i forhold til Clasicoen. Lovende fordi Real Madrid altså råder over et helt hold af unge talentfulde spillere til fremtiden. Trist fordi spillerne, der spillede mod Deportivo viste, at de evner at spille mere flydende og varieret end en eksempelvis udskældt BBC-trio.
Så er dette 'spillerhierarki' retfærdigt?
AmorMadrids karakterark viser meget godt en slående forskel mellem A- og B-holdet. Her kategoriseres A-holdet som Modric, Casemiro, Kroos, Bale, Benzema og Ronaldo. B-holdet kategoriseres som Kovacic, Asensio, Vazquez, James, Isco og Morata.
Karaktergennemsnit i La Liga:
A-holdsspillere: 2,66
B-holdsspillere: 3,03
Karaktergennemsnit i CHL:
A-holdsspillere: 2,69
B-holdsspillere: 3,02
Karaktergennemsnit i ’Vigtige/store kampe’:
A-holdsspillere: 2,72
B-holdsspillere: 3,05
Bør Gallaholdet være en saga blot, eller er rotationsprincippet egentlig Zidanes mesterværk?
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Lad os prøve at se B-holdet i en stor kamp, før vi dømmer A-holdet ude. Dermed ikke sagt, at Deportiva kampen skal negligeres. Deportiva har formået at slå Barca, så vidt jeg husker. De er altså ikke så dårlige, som man vil gøre dem til. Nogle gange er det simpelthen modstanderne(RM), der får et andet hold(Depotiva) til at ligne et dårligt hold! BBC får tit modstanderne til at se gode ud, selvom de alligevel får scoret en masse - de får det bare til at se sååå besværligt ud, og især når det sker i overtiden!! :P
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
asp3200 skrev: Zidane bør være saga blot.
Det synes jeg måske er så meget sagt. Og alligevel... Det er som sådan ikke fordi jeg på nogen måde er utilfreds med Zidane og absolut vil af med ham, men jeg gad virkelig godt se Mauricio Pochettino i spidsen for dette hold. Med tanke på, hvad han har formået at udrette med spillermaterialet i Tottenham de sidste par sæsoner, så tør jeg slet ikke tænke på hvor meget ville kunne få ud af Real Madrids trup. Og så det er ikke nogen hemmelighed, at han selv har ytret at han en skønne dag godt kunne tænke sig at stå i spidsen for Real Madrid.
El_Juan skrev:
Det synes jeg måske er så meget sagt. Og alligevel... Det er som sådan ikke fordi jeg på nogen måde er utilfreds med Zidane og absolut vil af med ham, men jeg gad virkelig godt se Mauricio Pochettino i spidsen for dette hold. Med tanke på, hvad han har formået at udrette med spillermaterialet i Tottenham de sidste par sæsoner, så tør jeg slet ikke tænke på hvor meget ville kunne få ud af Real Madrids trup. Og så det er ikke nogen hemmelighed, at han selv har ytret at han en skønne dag godt kunne tænke sig at stå i spidsen for Real Madrid.
Og qua sin fortid i Espanyol hader han også Barcelona, hvilket jo kun er fint. Han vil dog aldrig få Ronaldos respekt, ligesom Rafa heller ikke fik det.
Jeg håber meget på at se ham, når det går op for Florentino, at Zidane er fantastisk til mandskabspleje, men en ualmindelig dårlig taktiker. Jeg har stadig til gode at få defineret filosofien i Zidanes spil.
"Maybe they hate me because I'm too good."
Pelle skrev:
El_Juan skrev:
Og qua sin fortid i Espanyol hader han også Barcelona, hvilket jo kun er fint. Han vil dog aldrig få Ronaldos respekt, ligesom Rafa heller ikke fik det.
Jeg håber meget på at se ham, når det går op for Florentino, at Zidane er fantastisk til mandskabspleje, men en ualmindelig dårlig taktiker. Jeg har stadig til gode at få defineret filosofien i Zidanes spil.
Kunne det efterhånden ikke tænkes, at han er ligesom Del Bosque i sin trænerstil? Del Bosque sagde jo gentagende gange, at han ikke kunne lærer spillerne noget, og de bare skulle gøre det de er bedst til. Det er nok sat lidt på spidsen, men budskabet er vel til at forstå :)
Zidane har bare ikke samme spillere til rådighed, og dem han har, vil jo aldrig rigtig praktisere det flydende spil, som var så lækkert imod Deportivo. Zidane vælger måske resultater over spil, og det er trods altid A-holdet, som levere de bedre resultater.
Det skal ikke lyde som om, at jeg er tilfreds eller noget, men bare en nyt perspektiv til den alternative måde Zidane har grebet tingene an på.
Det eneste jeg vil frygte ved en Zidane fyring skulle være harmonien i den vel nok bredeste trup nogensinde, for det er vel aldrig set før med, så mange kvalitetsspillere på bænken, som går ind og præstere når de spiller, og ikke rigtig brokker sig når de ikke gør. Det er virkelig noget jeg er ret vild med, og specielt med de mange skader der altid er i Real Madrid.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.