Nachos y Cristianos

9 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

De fleste Madridistas vil nok nikke genkendende til ”Pavones y Zidanes”-strategien i Galáctico-perioden, hvor man hentede klodens bedste spillere og blandede dem med det bedste fra La Fábrica.

Det blev desværre kun en romantisk drøm uden den voldsomme succes, men nu er strategien ved at gentage sig i form af ”Nachos y Cristianos” og i en udgave, der ser ud til at have mere succes.

Hvor ”Pavones” førhen bestod af spillere som Pavón, Rubén Raúl Bravo, Mejía, Núñez, Borja, Olalla, Riki, Jurado, Juanfran og Jordi m. fl., så er de nu med Nacho som frontfigur også repræsenteret ved Carvajal, Casemiro, Asensio, Morata og Lucas Vázquez, alle sammen spillere som lige har nået at få et par modnings-år i andre klubber, inden de er vendt tilbage til den spanske hovedstad for at triumfere.

Der er ingen tvivl om, at ”Zidanes” i den nye version er Cristiano Ronaldo; manden som egenhændigt nedlagde Bayern München og er på vej til at gøre det samme med Atlético Madrid og portugiseren er da også allerede en levende legende med sine 399 mål for Real Madrid og det gør ikke holdet dårligere, at det er suppleret med spillere som Modric, Kroos, Bale og Benzema, som alle er kommet til i Florentino Pérez´ anden regeringsperiode.

Og så er de alle sammen ledet af Zinedine Zidane, som lagde navn til det første store projekt under Florentino Pérez.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #2 af Kassow-Rossing
Besvaret af Kassow-Rossing på emne Nachos y Cristianos
Så mangler vi bare Francisco Pavon som assistenttræner til Zidane!

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 2 måneder siden #3 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Nachos y Cristianos
@ Raul=7kongen, Siempre Madrid og Siempre Fiel

Da I tre er de ældste Madridistas med indblik i klubkulturen, kunne jeg god tænke mig at høre hvad I mener konkret om det her:

futbol.as.com/futbol/2017/05/05/primera/1493987034_988921.html

Kort fortalt: Toni Kroos sagde efter kampen mod Atletico at det var bedre at spille med fire midtbanespillere og dermed er det en indirekte hint om at BBC ikke er holdbart. – I ovenstående artikel er Zidane blevet konfronteret med det, og han slynger det samme automatiksvar med at BBC skam fungerer fint og nedtoner samtid Kroos’ udmelding. Han afviser at Bale spiller på grund af et såkaldt ”dekret”. I hvert fald officielt.

Da I tre er de ældste Madridistas der følger med i Spanien, vil jeg gerne høre jeres mening:
Når Perez har punget noget i retning af en milliard for Bale samtid med at han har næsthøjeste løn i klubben, kan Zidane tillade sig at bænke Bale og spille med Isco? Eller sagt på en anden måde: Er der virkelig en strukturalistisk ramme i Real Madrid der gør at Zidane nærmest er tvunget til at spille med Bale i betragtning af hans løn og købspris så Perez/klubben ikke mister ansigtet? Og noget andet spekulation fra min side: Kunne det tænkes at Zidane insisterer på at BBC fungerer fint så Real Madrid kan stå bedre i en potential forhandling til sommer?

Jeg er en anelse forvirret når der påstås at Bale spiller pga hans købspris. På den ene side havde James også en høj købepris men han er blev bænket af Zidane, men på den anden side har han ikke den højeste løn. - Det ret indlysende for mig personligt at Real Madrid fungerer bedre med Isco end Bale, så jeg begriber ikke helt hvorfor Zidane bliver ved med at forsvare BBC-fronten???

Kan I give et svar da jeg ikke rigtigt kan reflektere jævnfør min begrænset viden om klubstrukturen.(?)

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska, El Rojo, Rado

9 år 2 måneder siden #4 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Nachos y Cristianos
@Kasillas

Spændende spørgsmål! Jeg lurer med.

Ancelotti har også været genstand for nogle spørgsmål omkring denne struktur i klubben - gjorde det os klogere? Synes bestemt at huske et par kontroversielle citater herfra en god rum tid efter fyringen, men jeg stoler næsten ikke på nogle af de citater eller nyheder der bliver bragt på diverse medier længere.

9 år 2 måneder siden #5 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Nachos y Cristianos
Jeg tror bare man sådan set føler et inddirekte pres. Helt ærlig kan jeg ikke forestille mig nogle klubber, hvor Bale ikke starter inde. Han er bare en superstjerne. Og denne "stjerne-egenskab" afgør bare alt for ofte om en spiller skal spille, selvom resultaterne viser noget andet.

For mig mener Bale rigtig meget om Kaka. Han havde enkelte toppræstationer, men toppede aldrig helt og bland det med en masse skader. Den eneste forskel er bare, at vi her faktisk har en spiller, der stadig har en gensalgsværdi. Endda til højere end hvad man gav for ham og så irreterer det mig på alle måder at man ikke sælger.
Jeg ville foretrække man satsede på Isco og Asenjo, der i denne sæson har præsteret langt bedre efter min optik.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

9 år 2 måneder siden #6 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Nachos y Cristianos

SR4 skrev: Jeg tror bare man sådan set føler et inddirekte pres. Helt ærlig kan jeg ikke forestille mig nogle klubber, hvor Bale ikke starter inde. Han er bare en superstjerne. Og denne "stjerne-egenskab" afgør bare alt for ofte om en spiller skal spille, selvom resultaterne viser noget andet.

For mig mener Bale rigtig meget om Kaka. Han havde enkelte toppræstationer, men toppede aldrig helt og bland det med en masse skader. Den eneste forskel er bare, at vi her faktisk har en spiller, der stadig har en gensalgsværdi. Endda til højere end hvad man gav for ham og så irreterer det mig på alle måder at man ikke sælger.
Jeg ville foretrække man satsede på Isco og Asenjo, der i denne sæson har præsteret langt bedre efter min optik.

Et salg af Bale er dog kompliceret, da vi har Florentino, som efter min vurdering overtænker reklame-værdien i at have en spiller som Bale. Ikke at der ikke er en stor reklame-værdi i at have Bale, men at det nærmest er ligegyldigt, når han nu slet ikke præsterer på banen. Dermed forstyrrer spillet udenfor banen den reelle fodbold, som jo er den, der skaffer trofæer. Jeg håber også virkeligt, at han bliver solgt, da han slet ikke kan bidrage tilstrækkeligt nok på banen.

Med andre ord: sælg ham bare til United. De vil senere opdage, at han ikke er ideel i forhold til europæisk såvel som national succes. Det er ganske vidst ønsketænkning, men hvem ved om ledelsen ikke tænker det samme denne gang?

9 år 2 måneder siden #7 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Nachos y Cristianos
Man har vel også et ønske om Bale skal få forløst sit enorme potentiale. Vi taler om en spiller som siden sin ankomst til klubben ikke har fået 10 kampe i streg pga skader. På trods af manglende konitinuitet og form leverer han momentvis verdensklasse præstationer. Det er forståeligt nok at ledelsen tænker at hvis han kunne få en hel sæson uden skader så står vi med en spiller som i tørre tal kan præstere på Ronaldo og Messi- niveau.

Jeg tror iøvrigt at kan forvente at udskældte BBC også er at finde Real Madrid i næste sæson. Vi vil bare se en b-kæde bestående Isco og Asensio og måske Mbappe få en masse kampe, især fordi hverken Morata eler James vil være i klubben
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Matamoro.

Leveret af Kunena Forum