Cristiano Ronaldo er chefen i Champions League

9 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

Cristiano Ronaldo er på det nærmeste blevet synonym med Champions League, hvor han også efter det indledende gruppespil er en værdifuld spiller for sit hold.

Det er netop i knald- eller fald-kampene at portugiseren vågner til dåd, hvilket senest blev bekræftet af hans hattrick mod Atlético Madrid, samt de fem mål i kvartfinalerne mod Bayern München.

Cristiano Ronaldo er nu noteret for 103 mål i 142 CL-kampe og af dem er de 52 scoret i knockout-fasen, hvor eksempelvis en spiller som Lionel Messi er noteret for 37 mål.

Herudover er Cristiano Ronaldo for sjette år i træk over 10 scoringer og det har ingen spiller præsteret før ham. Og så har ingen spiller før portugiseren prøvet at score otte mål i kvartfinaler og semifinaler i samme sæson. Rekorden tilhørte indtil i tirsdags Alfredo di Stéfano, som i 1958 scorede 4 mål mod Sevilla i kvartfinalerne og 3 mål mod Vasas i semifinalerne. Cristiano Ronaldo har nu scoret 13 mål i semifinalerne, hvor La Saeta nåede 11 mål.

De to hattricks mod Bayern München og Atlético Madrid er der heller ikke nogen spillere, som har præsteret før og han er den kun fjerde spiller i historien, som scorer et hattrick i semifinalen. Før ham har kun Del Piero (1998), Olic (2010) og Lewandowski (2013) præsteret det.

Og så kan vi da lige slutte af med, at Cristiano Ronaldo med sit hattrick blev den mest scorende Real Madrid-spiller på Estadio Santiago Bernabéu med 47 mål og han overgår dermed Raúl, som nåede 46 mål.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #2 af madrid2000
Ingen Marcelo og Ingen Isco. Det bliver spændende.

9 år 2 måneder siden #3 af Arnenugacream
Fint man rotere osv men trods alt i tirsdag man spillede og man spiller først cl onsdag og har et mere end fremragende udgangspunkt så jeg forstår ikke helt at en spiller som isco ikke må spille fra start Idag. Manden der i den grad har taget diagentstokken når de helt store stjerner er blevet sparet.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Arnenugacream.

9 år 2 måneder siden #4 af Madrid777
Efter kampen mod Atletico blev Cristiano kørt til dopingtest. UEFA må have ment, at det var lidt overnaturligt, at score 8 mål på tre kampe.

Det skal lige siges, at jeg ikke er hundrede procent sikker på, at det er rigtigt. Jeg har læst det et sted, men det kan jo godt være det er en falsk nyhed.
Tror i han er dopet? Personligt tror jeg ikke han er dopet.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Madrid777.

9 år 2 måneder siden #5 af Real Madrid

Madrid777 skrev: Efter kampen mod Atletico blev Cristiano kørt til dopingtest. UEFA må have ment, at det var lidt overnaturligt, at score 8 mål på tre kampe.

Det skal lige siges, at jeg ikke er hundrede procent sikker på, at det er rigtigt. Jeg har læst det et sted, men det kan jo godt være det er en falsk nyhed.

Alle spillere skal gennem dopingtest i løbet af sæsonen, det er fast procedurer.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

9 år 2 måneder siden #6 af ChrillRM14

Madrid777 skrev: Efter kampen mod Atletico blev Cristiano kørt til dopingtest. UEFA må have ment, at det var lidt overnaturligt, at score 8 mål på tre kampe.

Ligesom med alle andre sportsgrene er der (ulovlige) præstationsfremmende midler i omløb. Det er jo klart. Det er selvfølgelig svært at sige i hvor høj grad fodbolden er ramt, og jeg er egentlig overrasket over, hvor lidt man hører om det?
Men når man tænker på sportens størrelse, så ville det være utopi at tro, at der ikke bliver spekuleret i at fremme de bedste spilleres præstationer, og at det slet ikke sker blandt de bedste.

Nu er fodbold heldigvis en holdsport, hvor taktik er en så stor del af resultatet, så ifht sportsgrene som cykling, atletik mm er det ingen garanti for succes, hvis doping benyttes. Uskyldig til modsatte er bevist, og man skal nok ikke ligge for meget i det :)

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 2 måneder siden #7 af Madrid777

Real Madrid skrev:

Alle spillere skal gennem dopingtest i løbet af sæsonen, det er fast procedurer.

Tak, det vidste jeg faktisk ikke.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Madrid777.

9 år 2 måneder siden #8 af Kassow-Rossing

ChrillRM14 skrev:

Ligesom med alle andre sportsgrene er der (ulovlige) præstationsfremmende midler i omløb. Det er jo klart.

Hvor? Hvem er blevet tager for doping?

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 2 måneder siden #9 af Pelle

Kassow-Rossing skrev:

ChrillRM14 skrev:

Ligesom med alle andre sportsgrene er der (ulovlige) præstationsfremmende midler i omløb. Det er jo klart.

Slet

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Pelle.

9 år 2 måneder siden #10 af ChrillRM14

Kassow-Rossing skrev:

ChrillRM14 skrev:

Du nægter simpelthen at tro på, at der findes præstationsfremmende midler i verdens absolut største sportsgren??? :D jeg ved godt, at man ikke skal tage nej-hatten på, men helt ærligt, kom nu lige.....

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu

9 år 2 måneder siden #11 af Pelle
Altså Sahko blev taget så sent som sidste år og afsoner stadig karantæne, såvidt jeg husker.

Naturligvis sker det, det vil være naivt at tro andet.

Følgende bruger(e) sagde tak: ChrillRM14

9 år 2 måneder siden #12 af Pelle
Af andre spillere kan nævnes: Maradona, Edgar Davids, Mutu, Jaap Stam og Jens Lehmann.

Leveret af Kunena Forum