Real Madrid på toppen i Europa

9 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

Det var en skuffet og nedtrykt Florentino Pérez, som i 2006 forlod præsident-embedet i Real Madrid i erkendelse af, at holdet ikke var som han ønskede og at nogle spillere stod over klubben i visse henseender.

Tre år senere vendte han tilbage med målet om at få Real Madrid tilbage til den absolutte top i europæisk fodbold og det må man sige, at han har opfyldt. Faktisk var det hans mål allerede i 2000, da han første gang blev præsident, at Real Madrid skulle dominere Europa og det gør de i den grad nu.

I denne sæson nåede man for syvende gang i træk semifinalerne, hvilket ingen andre hold har præsteret, og samtidig er man i den tredje finale på fire år, hvilket også må siges at være enestående og siden 2009 har man vundet 10 titler, hvilket med lidt held og dygtighed kan blive til 12 titler, når denne sæson er afsluttet.

Da Real Madrids basketball-afdeling samtidig er på samme kurs, kan Florentino Pérez imødegå sommerens præsidentvalg med ophøjet ro. Hans embede har aldrig været mere sikkert end nu.

Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #2 af Administrationen
Vi har lige spurgt vores venner på Facebook: Hvor sikker ville Florentino Pérez være på, at få din stemme ved sommerens præsidentvalg?

Med andre ord: Hvor tilfredse er I med Florentino Pérez?

Vi glæder os til en super debat med masser af gode indspark.

9 år 2 måneder siden #3 af Fondo_Sur
Det store samtaleemne for enhver utilfreds madridsta.

I businessbrancen har man det ordsprog, at man skal gå konkurs to gange for at lære af sine fejl, før man kan blive succesrig. Sådan har jeg det lidt med Florentino. Hans første periode endte med fatale fejl. Mourinho-eraen manglende også noget. Men denne gang er stemningen en anden. Der tænkes på bredden, klubkulturen og på fremtiden. Ja, bæredygtighed hedder det vidst.

Florentino virker endeligt succesrig, men jeg er ikke overbevist endnu. Den store test for hans dømmekraft kommer i det kommende transfervindue. Beholder han en Bale? Og endda også James? Forlænger han ikke med Isco? Ja, det er nogle af disse valg han står med. Han står overfor sin egen stædighed qua nogle af hans egne og store projekter er faldet til jorden, og må nu fejes væk på en fornuftig vis. Hvis han kan gøre det til sommer, så er han utvivlsomt den bedst mulige præsidente for Real Madrid C.F.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Dios, Sam, Neye

9 år 2 måneder siden #4 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Real Madrid på toppen i Europa

Fondo_Sur skrev: Det store samtaleemne for enhver utilfreds madridsta.

I businessbrancen har man det ordsprog, at man skal gå konkurs to gange for at lære af sine fejl, før man kan blive succesrig. Sådan har jeg det lidt med Florentino. Hans første periode endte med fatale fejl. Mourinho-eraen manglende også noget. Men denne gang er stemningen en anden. Der tænkes på bredden, klubkulturen og på fremtiden.

Ja, Florentino virker endeligt succesrig, men jeg er ikke overbevist endnu. Den store test for hans dømmekraft kommer i det kommende transfervindue. Beholder han en Bale? Og endda også James? Forlænger han ikke med Isco? Ja, det er nogle af disse valg han står med. Han står overfor sin egen stædighed qua nogle af hans egne og store projekter er faldet til jorden, og må nu fejes væk på en fornuftig vis. Hvis han kan gøre det til sommer, så er han utvivlsomt den bedst mulige præsidente for Real Madrid C.F.

Florentino kunne komme SÅ mange af dine egne fejl til livs, hvis blot han ville ansætte en sportsdirektør og selv undlade at blande sig i det sportslige. For det fungerer ikke for ham. Der er utallige gange blevet argumenteret for, hvorfor man ikke skal købe en spiller, som har haft en god slutrunde, men i stedet fokusere på de spillere, der rent faktisk kan gavne holdet ud fra den filosofi og spillestil, man nu har. Det er der ingen grund til at vade mere rundt i.

Men jeg fatter virkelig ikke, at han ikke ser indad og får ansat det mellemled mellem ham selv og træneren.

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 2 måneder siden #5 af Kassow-Rossing
Jeg vil gerne lige tilføje en ekstra detalje:
Siden Real Madrid for tredje år i træk kom til semifinalerne, har de ligget øverst på UEFA's koefficient liste.

Det blev, som skrevet, officielt at Real Madrid blev Europas bedste hold set over en fem-årig periode i 2013 da Real Madrid nåede semifinalen mod Dortmund ved at slå Galatasaray i kvartfinalerne.

Sidenhen har Real Madrid ikke kigget sig tilbage og ligger nu i førersædet med en voldsom føring på 18,9 point ned til nærmeste forfølger; FC Bayern München.

Stillingen i top 5 i Europa:

Real Madrid - 173,8
Bayern: 154,9
Barcelona: 151,8
Atlético: 140,8
Juventus: 137,6

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 2 måneder siden #6 af Real Madrid
Jeg får det til 9 titler med muligheden for 11?

No solo soy perfecto, también soy Madridista

9 år 2 måneder siden #7 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrid på toppen i Europa
Fra at være en kæmpe fan af Perez tilbage i start 00'erne til, at være en kæmpe skeptiker fra 05 og frem til 15 eller sådan noget, så er jeg gået tilbage til at blive en lille fan af ham igen.
Perez kæmpe plus i min bog er, at han er manden som tør at kaste nogle høje beløber efter spillere som fortjener den værdi. Jeg magter simpelthen ikke en præsident, som mener holdet skal bygges op omkring spillere som Sneijder lignende typer. Det var virkelig nogle tunge år for mig dengang.

Derudover, så lader det til, at Perez lytter mere og mere til nogle rådgivere som faktisk har forstand på fodbold. Det viser de mange køb af unge spillere ihvertfald. Synes der har været en god plan de senere år med indkøb af spillere etc..
Synes også det var den rigtige ide at fyrer Ancelotti, om end Benitez ansættelsen var en fiasko på alle parametre, men her vil jeg mere bebrejde de mange fans og pressen, som var uretfærdige. Benitez skulle aldrig ansættes, men det var virkelig en uværdig måde man behandlede en klublegende på.

Jeg ville helt klart give Perez min stemme, fordi jeg virkelig har set forbedringer. Så længe det går i den rigtige retning, så er jeg egentlig rigtig fin tilfreds med ham som præsident.

Kan man derimod få solgt Bale og James, og skrive under med Isco, så vil jeg ikke tøve et sekund med at give ham min stemme, hvis jeg havde en :)

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Daniel, Jaken, Neye

9 år 2 måneder siden #8 af Neye
Besvaret af Neye på emne Real Madrid på toppen i Europa

Dios skrev: Fra at være en kæmpe fan af Perez tilbage i start 00'erne til, at være en kæmpe skeptiker fra 05 og frem til 15 eller sådan noget, så er jeg gået tilbage til at blive en lille fan af ham igen.
Perez kæmpe plus i min bog er, at han er manden som tør at kaste nogle høje beløber efter spillere som fortjener den værdi. Jeg magter simpelthen ikke en præsident, som mener holdet skal bygges op omkring spillere som Sneijder lignende typer. Det var virkelig nogle tunge år for mig dengang.

Derudover, så lader det til, at Perez lytter mere og mere til nogle rådgivere som faktisk har forstand på fodbold. Det viser de mange køb af unge spillere ihvertfald. Synes der har været en god plan de senere år med indkøb af spillere etc..
Synes også det var den rigtige ide at fyrer Ancelotti, om end Benitez ansættelsen var en fiasko på alle parametre, men her vil jeg mere bebrejde de mange fans og pressen, som var uretfærdige. Benitez skulle aldrig ansættes, men det var virkelig en uværdig måde man behandlede en klublegende på.

Jeg ville helt klart give Perez min stemme, fordi jeg virkelig har set forbedringer. Så længe det går i den rigtige retning, så er jeg egentlig rigtig fin tilfreds med ham som præsident.

Kan man derimod få solgt Bale og James, og skrive under med Isco, så vil jeg ikke tøve et sekund med at give ham min stemme, hvis jeg havde en :)

Helt enig og vil fremhæve det sidste. Det er lige nøjagtig dte vigtigste for det kommende vindue og kan betyde at Perez vil være tilgivet herfra
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Neye.

9 år 2 måneder siden #9 af El Siete
Min anke ved Perez har altid været at det økonomiske kom før det sportslige, og hvor vi købte store stjerner, samt en masse andre mærkværdige køb, men ikke præsterede på banen, ser det nu ud til at skuden for alvor er vendt og de to ting går op i en højere enhed, der cementerer Real Madrid i den absolutte top.

Hvor man ser mange andre (historisk set) storklubber som United, Milan og andre vakle lidt, med forvirrende strategier, så virker Real Madrid utrolig stabil og (endelig) med en fremtidssikret plan. Vi har et solidt fundament af verdensklassespillere med lange kontrakter, og bare se hvor mange canteranos af høj, høj klasse der løber rundt når vi spiller, samt alle de spændende spillere der er på vej. Der er et klart projekt, og det ser kun ud til at blive bedre med mulige tilkøb som De Gea og Mbappe eller Hazard.

Spillemæssigt leverer de også, selvom der er plads til forbedring, og på trænerposten ser vi også stabile ud, med en forholdsvis grøn Zidane, der kun bliver bedre, og med sammenhæng til præsidentposten - ikke bare en distanceret rolle der hurtigt bliver skiftet ud igen.

Alt I alt er jeg meget mere positivt stemt overfor Perez de seneste år, da der er fokus på spillet og at resultaterne på banen fører det økonomiske med sig og ikke nødvendigvis omvendt. Han virker lydhør overfor disse tiltag.
Men alt kan jo falde til jorden i de sidste 4 kampe, men at nå så langt er også flot, det er nok bare ikke helt godt nok i Real Madrid.

Og som andre nævner, hvad der sker med visse spillere til sommer har også kæmpe indflydelse, for der er stadig plads til forbedring på og uden for banen.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved El Siete.

Leveret af Kunena Forum