Det sagde de efter Atletico Madrid-kampen, semifinale retur

9 år 2 måneder siden #1 af Administrationen

Real Madrid er i CL-finalen for andet år i træk og efter kampen var der masser af reaktioner fra de implicerede. Madridista.dk har været i maskinrummet og lavet oversættelser af et udpluk af dem:

Sergio Ramos:

- Ingen sagde, at det ville blive nemt. Jeg er stolt af dette hold. Når kampen bliver svær, viser dette hold personlighed. Vi havde ikke resultatet fra Estadio Santiago Bernabéu med i tankerne, men i fodbold sker den slags ting og de var nødt til at gå på banen på den måde. Det kostede dem dog hårdt at skulle lægge et så højt og intenst pres og med vores reducering fik vi mere plads.

Casemiro:

- Vi vidste, at det ikke ville blive nemt, men man må anerkende den ro, vi havde. Det er ikke let, når en modstander kommer på 2-0 at fastholde roen. Vi var ikke bange. En Real Madrid-spiller kan ikke være bange. Men vi havde respekt. Det irriterer mig ikke, at jeg bliver kaldt en hård spiller. Jeg forsøger altid at spille bolden. Mange gange kan man komme til at ramme en modstander, men jeg går aldrig efter at skade nogen. Jeg forsøger aldrig at spille urent.

Cristiano Ronaldo:

- Jeg er glad og lykkelig over, at vi skal spille en CL-finale. Det er meget svært og holdet fortjener det efter at have spillet godt og vi var de bedste. De var heldige at score de to mål, men vi vidste, at hvis vi kunne få scoret, ville vi lukke kampen. Vi har mere erfaring og de spillede godt.

Zinedine Zidane:

- Vi er meget glade for igen at have nået en finale. Det er alles fortjeneste. Især spillernes, som indtil nu har arbejdet meget hårdt. At være i finalen to år i træk betyder naturligvis også i forhold til mit arbejde, at jeg gør det godt. Men at have denne trup....De har været fænomenale indtil nu og det er alles fortjeneste. Også min, men især spillernes, for de er på banen og løber, kæmper og giver sig maksimalt....Vi kan alle være glade. Men vi har ikke vundet noget endnu.

Diego Simeone:

- Holdet viste, hvorfor de i så mange år har været med på så højt niveau. Jeg kan kun være tilfreds med spillerne, de holdt håbet og viste at vi ikke bare talte for at tale, for vi troede hele tiden på det. Deres målmand var deres frontfigur og det fortæller, hvordan kampen var. Jeg er meget glad og stolt. Vi har endnu engang vist, at vi kan konkurrere med de største hold som Real Madrid og Barcelona.

Isco:

- Kampen var som vi havde forventet. Vi startede skidt, men fik svaret igen. Vi fandt det gode spil frem med hurtigt opspil mellem linjerne og vores mål tog luften ud af dem. Jeg spekulerer ikke i, at jeg ikke er fast starter. Dette er et hold og træneren beslutter, hvem der skal spille. Man skal hjælpe. Det vigtige er at nå finalen og så er det ligegyldigt, hvem der spiller.

Gabi:

- En vidunderlig første halvleg, vi sænkede ikke paraderne og jeg er stolt af dette hold. En magisk detalje fra Benzema ødelagde vores drøm. Vi stoppede aldrig med at tro på det og vi kan bruge det i fremtiden til at skabe positive ting og udligne forskellen til Real Madrid og Barcelona.

Giménez:

- En uopmærksomhed i forsvaret ramte os og det ændrede opgøret. Fejlen må naturligvis ikke ske, men det må vi lære af. Holdets attitude var utrolig og jeg er stolt, men også trist, for det var en finale vi havde drømt om

Fernando Torres:

- Der er meget at lære af denne kamp. Vi er glade for spillernes opofrelse og arbejdet og sammenholdet med tilhængerne. Det var vores sejr denne aften, at vi tog et lille skridt hen imod at tænke, at alt kan lade sig gøre og vi var tæt på med 2-0, men første kamp blev afgørende og det skal vi lære af.

Filipe Luis:

- I 2010 var Atlético Madrid en anden størrelse. Der var ikke sammenhold mellem tilhængere, ledelse og spillere. Vi har rejst os fra denne situation og Atlético Madrid er nu helt anderledes. I aften kan jeg ikke sove, men jeg er stolt af dette hold og af tilhængerne. Vi vil fortsætte med at kæmpe for, at denne klub får sin titel. Vi lykønsker Real Madrid med finale-pladsen og ønsker dem held og lykke i Cardiff. Vi er fra samme by og de fortjener at gå i finalen.

Saúl:

- I de svære øjeblikke er tilhængerne altid med os og vi giver alt på banen for dem. Vi havde muligheder med 2-0, men deres mål gjorde stor skade. Vi håber, at det er vores tur til at vinde næste gang, det fortjener tilhængerne og vi bliver ved med at kæmpe for det.

Clemente Villaverde:

- Attituden var rigtig god hele kampen. Vi havde Real Madrid i tovene. På trods af at vi tabte, er vi meget stolte og tager herfra med oprejst pande. Vi er glade, fordi vi har haft en stor sæson. Jeg vil gerne takke ledelsen, tilhængerne og trænerteamet. Vi forventer at se en stor finale.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #2 af SR4
- Holdet viste, hvorfor de i så mange år har været med på så højt niveau. Jeg kan kun være tilfreds med spillerne, de holdt håbet og viste at vi ikke bare talte for at tale, for vi troede hele tiden på det. Deres målmand var deres frontfigur og det fortæller, hvordan kampen var. Jeg er meget glad og stolt. Vi har endnu engang vist, at vi kan konkurrere med de største hold som Real Madrid og Barcelona.

Hehe når man bliver slået så kryber man til den ydmyge tone.. ingen respekt for dobbeltmoralske udtalelser.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum