Referat: To skridt fra titlen

9 år 2 måneder siden #1 af raul7=kongen
To af aftenens store skikkelser, Cristiano Ronaldo og Asensio jubler efter 3-1-scoringen.

Et hurtigt taget frispark fra Nacho, der denne søndag aften fik lov at vise sine kvaliteter frem som venstre back, kickstartede Kongeklubbens jagt på nummer 33. Frisparket var – selvfølgelig, fristes man til at sige – begået mod en storspillende Marco Asensio, der sekunder forinden havde snydt et par Sevilla-stoppere.

Generelt så Zidane ud til at have ramt holdopstillingen perfekt fra kampens start, hvor spillet flød og man konstant gik fra den ene gode detalje til den anden. Faktisk gik det midt i første halvleg så godt, at selv Danilo rundbarberede en rødklædt Sevilla-back på kanten af feltet. Det kørte sandelig på skinner for hjemmeholdet, der endda var kommet på 2-0 ved et klassisk tap-in af en portugisisk verdensstjerne, som stod på rette sted efter en hurtig Madrid-omstilling, hvor Asensio igen startede det hele med en erobring midt på banen inden James med et godt skud havde tvunget Rico til at parrere og sende en retur til CR7.

Men selvom spillet flød og der var flere store tilbud til mesterskabskandidaterne, så havde særligt Jovetic andre planer. Montenegrineren var således konstant farlig i første halvleg. Flere gange ramte Sevilla-angriberen træværket bag Navas, mens den costaricanske keeper også diskede op med et par stærke redninger, særligt ved en frilølber burde Jovetic have sendt Sevilla tilbage i kampen.

Hvad han ikke formåede i første halvleg, formåede Inter-lejesvenden kort efter pausen, da Sevilla-mandskabet flot fik spillet Jovetic fri i feltet til en stensikker reducering. Hvis spillet ikke var nervøst før pausen, blev det efterfølgende.

Heldigvis har man dog en portugisisk verdensstjerne ved navn Cristiano Ronaldo. Generelt var han i stort spillehumør med flere returløb og forsøg på dribleture. Med godt 10 minutter igen leverede han – med det dårlige ben vel at mærke – en sand perle, da bolden blev braget op i det korteste hjørne. Man kan håbe at James tog noter, da colombianeren tidligere i halvlegen lod en friløber løbe ud i sandet, fordi bolden lå til højreskøjten.

Mod slutningen bølgede angrebene mod Sevilla-målet og det var gang på gang tydeligt, at indskiftninger af Vazquez, Modric og Casemiro midt i anden halvleg havde givet hjemmeholdet en helt anden ro og et overskud på midtbanen, som man ellers havde manglet i lange perioder. Dette udnyttede Kroos til at sætte en sjælden scoring ind til 4-1, hvilket bragte hjemmeholdets fans i den syvende himmel og fik Bernabeu til nærmest at eksplodere. Værd at bemærke er det i øvrigt, at Asensio også stod som arkitek ved de to Madrid-mål efter pausen, hvor han i begge tilfælde var manden bag næstsidste aflevering.

Den eneste malurt i bægeret kom reelt med ti minutter igen, da Nacho modtog et gult kort for at blive sparket ned og derefter skubbet i brystet. Det gule kort betyder, at den spanske altmuligmand er i karantæne på onsdag, når modstanderen er Celta Vigo i Galicien, med mindre man får held med den anke, som alt andet lige virker oplagt.

Kampfakta:
Real Madrid 4 (2-0) 1 Sevilla
1-0 Nacho (10’)
2-0 Cristiano Ronaldo (23’)
2-1 Jovetic (49)
3-1 Cristiano Ronaldo (78)
4-1 Toni Kroos (84)

Gule Kort:
Danilo, Morata, Nacho, Vazquez (Real Madrid)
Mercado, Correa (Sevilla)

Røde Kort: Ingen

Real Madrids hold: Navas; Danilo, Varane, Ramos, Nacho; James(Vazquez, 60), Kroos, Kovacic(Modric, 72), Asensio; Morata(Casemiro, 60), Cristiano Ronaldo
Sevillas hold: Rico; Lenglet, Pareja(Montoya, 46), Mercado; N’Zonzi, Carrico, Kranevitter, Krohn-Dehli(Ben-Yedder, 89), Vitolo ;Jovetic, Correa(Gonzalez, 89)

Kampens spiller: Flere gode indsatser og to kasser fra Cristiano Ronaldo. Asensio var dog involveret i alle fire mål og spillede generelt en fremragende kamp. Derfor får den unge spanier også anerkendelsen i aften.
Kampens detalje: Nachos frisparksscoring. Det kræver mod at tage chancen, når man har folk som James, Cristiano Ronaldo, Ramos og Asensio til at sparke frispark, men Nacho besidder ikke blot overblik og alsidighed, han har også cojones.
Kampens badebold: Morata. Alt for mange udfald i dag og holdet blev kun bedre og farligere efter han forlod banen.
Kampens samtaleemne: Hvordan kan man før ligaen og være i Champions League-finalen, når man ikke engang føler sig sikker foran 2-0 på hjemmebane mod et decimeret Sevilla-hold?

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 2 måneder siden #2 af SR4
Besvaret af SR4 på emne Referat: To skridt fra titlen
Det jo mod det 4. bedste hold i ligaen? Samtaleemnet sidste uge kamp var "Hvad sker der for at bundholdene er så lette at slå".
Hvor jeg dog fik ret i min sidste kommentar :P

9 år 2 måneder siden #3 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Referat: To skridt fra titlen
Det gule kort skal simpelthen appelleres i en fart, det var jo helt idiotisk dømt.

Jeg håber, vi stiller i Once de Gala på onsdag, for klaveret spillede slet ikke for reserverne i går. Lad os få en 4-4-2 med Isco Disco tibage og Ronaldo/Benzema på toppen. Der er to kampe tilbage, nu skal ballerne strammes, og der skal 6 point på kontoen - bare for at vise, at vi kan.

"Maybe they hate me because I'm too good."
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Pelle.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, Mathiaska, Chamartin

9 år 2 måneder siden #4 af Mathiaska
Hvordan kan man før ligaen og være i Champions League-finalen, når man ikke engang føler sig sikker foran 2-0 på hjemmebane mod et decimeret Sevilla-hold?

Meget simpelt - det kan man ikke når 'reserverne' ikke rammer dagen. Vi havde ingen balance og manglede generelt kvalitet i defensiven igår. Zidane fiksede det ved indskiftningen af først Casemiro og siden Modric. Problem solved.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

9 år 2 måneder siden #5 af Numeredoce
Med den trup vi har, kan man godt skifte 5-6 spillere ud, og stadig forvente at vinde over Granada. Men mod Sevilla kan man ikke være så sikker, heller ikke på hjemmebane. Der er langt fra Real Madrid og Barcelona og ned til efterfølgerne, men de enkeltstående kampe mod Sevilla, Atlético osv., er stadig ikke de kampe hvor man skifter en halv startopstilling og forventer er styre hele kampen.

Sidespring: Jeg begynder at håbe mere og mere på, at Danilo får lov at blive en sæson mere. Foretrækker stadig klart Carvajal, men jeg er langt fra så usikker på Danilo som jeg har været. Især offensivt synes jeg, han begynder at vise gode takter. Når Nacho så samtidig kan spille på højt niveau på samtlige pladser i forsvaret (er det tid til at prøve ham af som målmand? ;-) ), så ser jeg ingen grund til. massiv udskiftning i kæden. Det er næsten givet at vi skifter målmand, og mister Pepe, så lad os da for pokker lade være med at røre for meget ved forsvaret. Ser gerne en ung centerforsvar (Vallejo) til bredden, men ellers tror jeg det vil gøre mere skade end gavn at rykke rundt på det.

De Gea/Casilla/Nacho
Carvajal/Danilo/Nacho-Varane/Nacho - Ramos/Nacho - Marcelo-Nacho

Mesterskabet er i dén grad inden for rækkevidde!

Jeg ved godt der er stavefejl i mit brugernavn...... Mit spansk er heldigvis blevet bedre siden ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Kassow-Rossing, elle44, mat_hattrick, Nada mas, AmorMadrid

9 år 2 måneder siden #6 af Pelle
Besvaret af Pelle på emne Referat: To skridt fra titlen

Numeredoce skrev: Med den trup vi har, kan man godt skifte 5-6 spillere ud, og stadig forvente at vinde over Granada. Men mod Sevilla kan man ikke være så sikker, heller ikke på hjemmebane. Der er langt fra Real Madrid og Barcelona og ned til efterfølgerne, men de enkeltstående kampe mod Sevilla, Atlético osv., er stadig ikke de kampe hvor man skifter en halv startopstilling og forventer er styre hele kampen.

Sidespring: Jeg begynder at håbe mere og mere på, at Danilo får lov at blive en sæson mere. Foretrækker stadig klart Carvajal, men jeg er langt fra så usikker på Danilo som jeg har været. Især offensivt synes jeg, han begynder at vise gode takter. Når Nacho så samtidig kan spille på højt niveau på samtlige pladser i forsvaret (er det tid til at prøve ham af som målmand? ;-) ), så ser jeg ingen grund til. massiv udskiftning i kæden. Det er næsten givet at vi skifter målmand, og mister Pepe, så lad os da for pokker lade være med at røre for meget ved forsvaret. Ser gerne en ung centerforsvar (Vallejo) til bredden, men ellers tror jeg det vil gøre mere skade end gavn at rykke rundt på det.

De Gea/Casilla/Nacho
Carvajal/Danilo/Nacho-Varane/Nacho - Ramos/Nacho - Marcelo-Nacho

Mesterskabet er i dén grad inden for rækkevidde!

Det her! Hold kæft det er sjovt!! :-D

"Maybe they hate me because I'm too good."

9 år 2 måneder siden #7 af Petersen
Zidane er manden! Den rette til jobbet!

9 år 2 måneder siden #8 af Vinícius
Farvel og tak for alt James. :'( Sidste kamp på Bernabeu... Det kan der ikke være tvivl om med den exit han tog... </3

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

9 år 2 måneder siden #9 af Sahinovic
Ingen tvivl om dette, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om et salg af Bale af denne grund bliver mindsket? James har åbenbart en mundtlig aftale med Manchester United, og jeg kan ikke lige umiddelbart forestille mig at de både køber James og Bale, og jeg kan ikke se hvem der ellers skulle have interesse i at købe Bale, især med den sæson han har haft.

Florentino Pérez

9 år 2 måneder siden #10 af Gåser
Besvaret af Gåser på emne Referat: To skridt fra titlen

Sahinovic skrev: Ingen tvivl om dette, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om et salg af Bale af denne grund bliver mindsket? James har åbenbart en mundtlig aftale med Manchester United, og jeg kan ikke lige umiddelbart forestille mig at de både køber James og Bale, og jeg kan ikke se hvem der ellers skulle have interesse i at købe Bale, især med den sæson han har haft.

Kunne Spurs finde på at hente ham hjem, når de skal spille CL næste sæson?

Min svoger er Spurs fan og han håber det sker, men vi kan ikke blive enige om det overhovedet er realistisk?

9 år 2 måneder siden #11 af Sahinovic

Gåser skrev:

Sahinovic skrev: Ingen tvivl om dette, men jeg kan ikke lade være med at tænke på om et salg af Bale af denne grund bliver mindsket? James har åbenbart en mundtlig aftale med Manchester United, og jeg kan ikke lige umiddelbart forestille mig at de både køber James og Bale, og jeg kan ikke se hvem der ellers skulle have interesse i at købe Bale, især med den sæson han har haft.

Kunne Spurs finde på at hente ham hjem, når de skal spille CL næste sæson?

Min svoger er Spurs fan og han håber det sker, men vi kan ikke blive enige om det overhovedet er realistisk?

Den har jeg også tænkt på, men jeg tror ikke Real Madrid sælger ham billigt, og specielt ikke til Tottenham med den transfersaga vi skulle igennem for at hente ham. Det ville umiddelbart være oplagt, fordi han kan være det sidste der mangler for at Tottenham endeligt kan hente et mesterskab hjem, men jeg tror at Bale selv vil se det som et nederlag at vende hjem til Tottenham igen, og jeg tror gerne han vil blive i Real Madrid for at vise sit værd.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 9 år 2 måneder siden ved Sahinovic.

9 år 2 måneder siden #12 af Kassow-Rossing

Numeredoce skrev: Når Nacho så samtidig kan spille på højt niveau på samtlige pladser i forsvaret (er det tid til at prøve ham af som målmand? ;-)

Schweizerkniven <3

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

Leveret af Kunena Forum