Pepes tid i Real Madrid rinder ud
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Pepes tid i Real Madrid rinder så småt ud og ingen i spansk presse tror længere på, at han når til enighed med klubben om en kontraktforlængelse og dermed er det hele slut den 30. juni.
Parterne har ellers forhandlet i løbet af foråret, men det hele er strandet på, at Real Madrid kun ønskede en forlængelse på et år, mens Pepe ville have to års kontrakt-forlængelse og det er nu længe siden, at der har været kontakt mellem dem og alle forlydender peger da også i retning af, at Real Madrid vælger at hente Jesús Vallejo hjem som erstatning for den 34-årige portugiser.
Samtidig arbejder Jorge Mendes også på at finde en ny klub til Pepe og udover økonomisk lukrative tilbud fra Kina, har der også været sportslige interessante tilbud fra europæiske klubber som Paris SG og Inter, men foreløbig er der ikke officielt meldt noget ud.
Selv om Pepe ved talrige lejligheder har udtalt, at han ”vil vente på Real Madrid til den allersidste dag og allersidste sekund”, så peger alt i retning af, at Pepe slutter en karriere på 10 år i Real Madrid, hvor det mørke kapitel om hans spark i ryggen på Getafes Casquero kom til at hænge som en skygge over ham, men det kan trods alt ikke fjerne fokus fra, at Pepe især i de senere år har været en eminent forsvarer og måske en af de absolut bedste i verden.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Tak for alt, Pepe. Jeg var en af hans store modstandere for fem år siden, men sidenhen har han overbevist mig om, at han altid ville tilhøre Madridismo-familien. Han kæmpede for trøjen og blev nærmest bedre år for år med undtagelse af det seneste.
Tak for alt, Pepe.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Det ærgrer mig grænseløst at man ikke giver Pepe en kontrakt på 2 år og venter et år med at hente Vallejo hjem. Han er et ALT for stort talent til at sidde og rådne på bænken bag Varane og Ramos.
Vallejo kan så også tage en backplads i højre og venstre side.
Nacho, Ramos, Vallejo, Laporte, Marcelo, Theo, Carvajal, Varane Tejero eller Danilo. Det er overkill, men Ramos er altså heller ikke ung mere og vi må se på fremtiden.
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev: Ja og hvis Laporte kommer til, hva sker der så ?
Vallejo kan så også tage en backplads i højre og venstre side.
Nacho, Ramos, Vallejo, Laporte, Marcelo, Theo, Carvajal, Varane Tejero eller Danilo. Det er overkill, men Ramos er altså heller ikke ung mere og vi må se på fremtiden.
Det er egentlig såre simpelt: Henter Real Madrid eksempelvis Laporte eller Boateng - begge har været nævnt - så har klubben nok en idé om, at Vallejos fortsatte udvikling ville have bedre af minimum ét år mere i en klub, hvor chancerne for fast spilletid er overvejende større end i Real Madrid.
En ny destination for Vallejo kunne være Villarreal, der lige har solgt Musacchio til AC Milan, om end jeg ikke vil have noget i mod, at han nappede et år mere i Frankfurt. I Villarreal vil han dog få europæisk fodbold under fusserne.
Det bliver nok: Danilo, Carvajal, Theo, Marcelo, Nacho, Varane, Ramos og Vallejo eller en ny. Jeg håber dog på, at Danilo bliver afhændet og Tejero rykket op. Han fortjener chancen!
Pepe er færdigudviklet og han koster ikke synderligt meget at forlænge med og han kan endda tåle at give plads til Varane i startopstillingen, så han fortsat kan udvikle sig til det han har potentiale til. Så ja, det er en kæmpe fejl at lade Pepe gå.
Hvis vi lader Pepe gå (det så jeg helt vi ikke gjorde), så er jeg mest stemt for at vi henter en CB fra øverste hylde. Boateng eller Bonucci. Men som skrevet, lad os dog beholde Pepe i 2 år mere. Han giver ro og der åbnes op for en fortsat udvikling af Varane - og lad så Vallejo blive et år eller to mere i Bundesligaen. Han bliver verdens bedste centerback om 4-5 år og kan glide ind på holdet til den tid.
Kunne man forestille sig at man gav Vallejo en sæson mere i det tyske og hentede Llorente hjem, eller er han simpelthen ikke dygtig nok?
DC19
-#7- skrev: Hvad er status egentlig på Diego Llorente, er der nogen herinde der har fulgt ham lidt i Malaga? El-Juan, looking at you.
Kunne man forestille sig at man gav Vallejo en sæson mere i det tyske og hentede Llorente hjem, eller er han simpelthen ikke dygtig nok?
Han gjorde det fint under Juande Ramos i starten af sæsonen. Efter det første trænerskifte røg han ud af startopstillingen. Og efter det andet trænerskifte, hvor Michel kom til og tog over, kom han igen tilbage i startopstillingen og han præsteret fint og stabilt i slutningen af sæsonen.
Jeg har svært ved lige umiddelbart at lure hvad status er på ham. Der er ikke rigtig nogle indikationer på hverken det ene eller det andet. Ikke udover, at det meste af snakken går på en mulig ny stopper eller Vallejos tilbagevenden, hvilket i min optik udelukker Diego Llorente.
Min egen holdning er at jeg ser Diego Llorente som Nachos naturlige arvtager. Det er mest fordi han er alsidig, ligesom Nacho. Nu regner jeg med, at Nacho bliver i Real Madrid mindst en sæson mere. Og så kan det være han næste sommer skal skydes af til en klub hvor han blive fast starter. Nuvel, jeg ved han har fået masser af spilletid, men det er vel mest af alt pga. skaderne og hans alsidighed, for han er i bund og grund kun breddespiller i Real Madrid.
Det ville være fint med et år mere i Málaga. Klubben kan også overveje et udlån til en anden klub. Jeg kunne faktisk godt se ham i en klub som Villarreal (måske som afløser for Musacchio). Det kunne være på en lejeaftale eller et salg med en tilbagekøbsklausul. Så kan han komme til og tage over for Nacho når det bliver hans tid til at skifte væk.