Optakt Real Madrid - Manchester United
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
En samlet fodboldverden vil i aften kl. 20.45 have blikket rettet stift mod Estadio Santiago Bernabéu, når Verdens to største klubber udkæmper første slag om videre kvalifikation i Champions League.
For Real Madrid er målsætningen klar, for kun en CL-triumf kan redde sæsonen og derfor har holdet også udelukkende været fokuseret på dette opgør i den seneste tid, hvilket forhåbentlig kan ses på præstationen i aften.
José Mourinho har alle mand, undtaget Iker Casillas, til disposition, mens der er tvivl om, hvorvidt Pepe eller Varane spiller i det centrale forsvar, men det ligner umiddelbart en lille fordel til portugiseren. Herudover ventes Coentrao at starte på venstre back.
Ellers er Real Madrid i stærkest mulige opstilling og al fokus er naturligvis rettet mod Cristiano Ronaldo, som er i overdådigt spillehumør i øjeblikket og sandsynligvis vil være ekstra opsat mod sin tidligere klub.
Manchester United tog i weekenden et stort skridt mod det engelske mesterskab, da man skabte sig et forspring på 12 points med lige så mange kampe tilbage og Alex Fergusons tropper er også rigtig godt kørende i øjeblikket. Holdet høster ikke storsejre, men er til gengæld også rigtig svære at slå og i front har man en farlig duo i Rooney og Van Persie, som ikke skal levnes megen plads.
Men herudover er holdet også ekstremt sammentømret og rutineret og det bliver måske den største udfordring for Real Madrid, som individuelt er et niveau over englænderne.
Real Madrids forventede hold: López, Arbeloa, Ramos, Pepe, Coentrao, Khedira, Xabi Alonso, Özil, Di María, Cristiano Ronaldo, Benzema.
Manchester Uniteds forventede hold: De Gea, Rafael, Ferdinand, Vidic, Evra, Carrick, Cleverley, Valencia, Nani, Rooney, Van Persie.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har valgt at takke af på forum!
Hugol skrev: Bare det ik bliver 20 min kick and rush som det plejer for derefter at falde pladask tilbage.
Fører vi 5-0, 4-0, 3-0 eller 2-0 efter 20 minutter er der rationalitet i at lade sig falde tilbage og forsvare en god føring. Det handler naturligvis om at være tålmodig i aften, da Real Madrid ikke kan bryste sig af hjemmebanefordelen. Jeg kan være lidt nervøs for Manchester United vælger at angribe kampen passivt, således at Real Madrid er holdet, der skal skabe kampen. Det er den nuværende gruppe spillere - underligt nok, taget deres tekniske niveau i betragtning - ikke særligt gode til.
Xabi Alonsons afleveringer kommer bare ikke til sin ret. Khediras dybdeløb bliver overfløddiggjort. Özil plejer at forsvinde. Di María får rødt kort af frustration. Benzema bliver forvirret. Det hele bliver derfor anlagt på Ronaldo, hvilket selvsagt ikke er optimalt. Nå, det er naturligvis mit mareridtsscenarie, men har stor tiltro til, at Real Madrid løser opgaven med en vis portion overlegenhed i aften. Manchester United er gode.... meeeeeeeen!
Men hovedrollen i aften kan nemt blive Ozil, som skal udnytte at han ser tingene 3 sekunder før alle andre.
Håber på en heldig 2-0 og så at de dækker op ved frispark, hjørne og ikke tillader fergie time i overtiden. Hvis det overholdes går vi videre, hvis ikke så er vi selv uden om det og eneste positive der så sker er at mourinho endelig fyres.
Lad os håbe, at det bliver af en spillemæssig karakter! Spiller han ikke op til sit allerbedste, ligesom resten af holdet, så kan kampen sagtens blive endnu en farce.M_linding skrev: Ronaldo kommer helt åbenlyst til at spille en stor rolle.
Præcis! Folk sammenligner ham tit med noget fra det ydre rum. Forståeligt; Ozils overblik, afleveringer og føling med bolden er af en anden verden!Men hovedrollen i aften kan nemt blive Ozil, som skal udnytte at han ser tingene 3 sekunder før alle andre.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Jeg tror nemlig vi kan få problemer, hvis ikke vi har en midtbane, som kan sætte sig igennem over for Manchester Uniteds ditto.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Siempre Madrid skrev: Jeg har så en anden tysker til at spille en stor rolle, nemlig Khedira og hans samspil med Xabi Alonso.
Jeg tror nemlig vi kan få problemer, hvis ikke vi har en midtbane, som kan sætte sig igennem over for Manchester Uniteds ditto.
Det har du selvfølgelig ret i.
Men jeg jeg bliver nu meget skuffet, hvis ikke Khedira og Alonso kan sætte Clerverly og Carrick på plads. Ozil derimod ved vi ikke hvad vi kan forvente af...
Det her er juleaften gange 24.000!!!:)
Håber Man U er et bump på vejen ligesom tottenham var, men som drengene har spillet i denne sæson frygter jeg alt fra kanon spil til ydmygelse hjemme.
Men håber på det bedste.
asp3200 skrev: Ahh rolig nu M_Linding, nok mere juleaften hvis vi ender i finalen og vinder.
Håber Man U er et bump på vejen ligesom tottenham var, men som drengene har spillet i denne sæson frygter jeg alt fra kanon spil til ydmygelse hjemme.
Men håber på det bedste.
Lad mig give dig 4 grunde til, hvorfor du kan glæde dig (ud over at det er en KÆMPE kamp!)
1. Der er intet galt med "drengene", men i ligaen spiller de uden træner. Kvaliteten er der i høj grad, når bare Mourinho gør sit arbejde.
2. Mourinho VIL gøre sit arbejde i aften, da han vil vinde CL - om ikke for Real Madrid, så for ham selv.
3. I de store kampe har Real Madrid været meget bedre end ellers, da vi har store spillere som elsker disse opgør.
4. Cristiano Ronaldo i storform. Uddybning er overflødig.
- Don_DSS
- Gæst
-
Kan næsten ikke vente mere