Interview med Florentino Pérez 4/4
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
I sidste del af interview-serien med Florentino Pérez bringer vi et sammendrag af alt det han også fik sagt i løbet af dagen i går.
- Det første jeg vil gøre som ny præsident er at forlænge med Zidane. I fodbolden har vi konstrueret et legendarisk hold med de bedste spillere i verden, fra Spanien og en hovedrolle til ungdommen. Et hold anført af Zidane, et symbol på madridismoen, som på få måneder har udviklet sig til den bedste træner i verden.
- Vi er stolte af basketball-holdet. I de sidste seks år har de vundet 13 titler. I de seneste fire år har vi vundet 10 titler i basketball og 9 i fodbold. Det ville være et dårligt forstået krav at sige, at Pablo Laso kunne have gjort det bedre. Vi ville være skøre. Vi har endt sæsonen på en godkendt måde, fordi vi spillede 82 kampe og det burde ikke være sådan. Vi blev etter i de to turneringer inden Playoff og spillerne kom trætte til det. Vi arbejder på at have færre kampe, fordi i basketball har man ikke 20 spillere til at klare dette antal kampe. Det er Juan Carlos Sánchez´ afgørelse, om Laso fortsætter, men efter min mening har han skabt nogle historiske år. Han har et Currículum, som kalder på vores tillid.
- Pepe er en spiller, som har givet os meget i de seneste årti. Vi ville gerne give ham en afsked i præsidentlogen med de vundne titler og som han fortjener. Jeg har kontaktet Medes for at fortælle ham, at vi ønsker at ære Pepe. Han skal forlade Real Madrid på en måde, som han fortjener.
- Det var mig, der ringede til Madal for at fortælle ham, at jeg gerne ville snakke med Mallorcas sportsdirektør, som var hans fætter, for at han kunne fortælle, at vi ønskede at købe Asensio. Det hele skete meget hurtigt og gik rigtig godt.
- Vi vil ikke købe en plads til kvinde-holdet og begynde at købe spillere fra alle lande for at få et konkurrencedygtigt hold. Vores ide er at gøre det fra bunden, fra egne rækker og skabe spillere. Vi ønsker at hjælpe med udviklingen af piger som vi gør det med drengene, men for at gøre det skal vi have den rigtige struktur og udstyre Valdebebas med den rette infrastruktur for at give de bedst mulige forhold. Vi vil gerne have, at inden for et par år, så kæmper disse piger, men lige nu overvejer vi ikke at begynde at købe og bruge en masse penge, men derimod i udvikling.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg ved der har været meget kritik af ham igennem årene. Og meget af kritikken har også været berettiget. Men al snak om, at han har ikke har ændret sig igennem årene og er ikke blevet "klogere" må simpelthen forstumme. Det er endog tydeligt, at han har ændret sig, men selvfølgelig gør det også en forskel, at han har siddet på posten i godt og vel 15 år sammenlagt. Og selvfølgelig har de personlige ting, særligt hans kones død, også påvirket ham som menneske.
Der er stor forskel på Pérez anno 2000, 2009, 2013 og 2017. Og hvor er det befriende med en præsident, der endelig virker mere åben, ærlig, afslappet og hvilende i sig selv. Nuvel, så hjælper det nok også på det, at han nærmest har sikret sig egen røv i præsidentstolen indtil han ikke gider længere, ligesom den sportslige success også hjælper på det. Man skulle mene det også er med til at skabe ro og glæde.
Og sammenligningerne med Don Santiago Bernabeu er selvfølgelig uundgåelige. I min optik er han da også den største og mest markante præsident siden Don Santiago. Visionerne er kommet tilbage på rette plads for verdens største og mægtigste fodboldklub.
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Er der nogle, der kan svare på hvad der sker, hvis Perez en dag beslutter sig for ikke at stille op og der samtidig ikke er andre kandidater til posten pga de høje økonomiske krav?
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)
- Kassow-Rossing
-
- Bruger er blokkeret
-
Eksempelvis er han meget åben mht Theo, som officielt ikke er vores endnu, med Isco og Asensio som alle taler om som fremtidens spillere og som El Juan også var inde på er han rolig i forhold til dem nuværende situation.
Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)