El Juans hjørne: Foryngelseskuren fortsætter

9 år 1 måned siden #13 af Carlos3

El Siete skrev:

Carlos3 skrev: Jeg så nu gerne en spiller som ceballos i truppen fremfor Lucas, men ellers er det tæt på at det præcis er sådan jeg håber holdet ser ud næste sæson. Målmandsposten er lidt op for grabs, jeg så gerne donnarumma, men hvis ikke ham så ddg eller courtois.

Også her, men vi må ikke glemme Kovacic og Llorente. Cebellos' udvikling ville gå i stå, så ser det som perfekt at han fortsætter de gode takter i Betis i mindst een sæson mere.

Men COPE beretter så at man vil udleje ham til betis næste sæson, så han først er aktuel i den hvide trøje til 18/19 sæsonen, hvilket jeg faktisk også håber på at man gør med mbappe, og så holder på morata en sæson mere, så når vi når næste sommer ville man kunne lave en udrensning i truppen ift. Benzema, bale og evt. Ronaldo og give den unge kræfter mere plads og tiltro fremover hvilket kun vil gavne real

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

9 år 1 måned siden #14 af El Siete

Carlos3 skrev:

El Siete skrev:

Carlos3 skrev: Jeg så nu gerne en spiller som ceballos i truppen fremfor Lucas, men ellers er det tæt på at det præcis er sådan jeg håber holdet ser ud næste sæson. Målmandsposten er lidt op for grabs, jeg så gerne donnarumma, men hvis ikke ham så ddg eller courtois.

Også her, men vi må ikke glemme Kovacic og Llorente. Cebellos' udvikling ville gå i stå, så ser det som perfekt at han fortsætter de gode takter i Betis i mindst een sæson mere.

Men COPE beretter så at man vil udleje ham til betis næste sæson, så han først er aktuel i den hvide trøje til 18/19 sæsonen, hvilket jeg faktisk også håber på at man gør med mbappe, og så holder på morata en sæson mere, så når vi når næste sommer ville man kunne lave en udrensning i truppen ift. Benzema, bale og evt. Ronaldo og give den unge kræfter mere plads og tiltro fremover hvilket kun vil gavne real

Meget enig. Selvom jeg virkelig gerne så Mbappe i truppen nu, er jeg lidt bange hans spilminutter grundet BBC.
Men Ceballos skal afsted, helt sikkert.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

9 år 1 måned siden #15 af Kassow-Rossing

Carlos3 skrev:

El Siete skrev:

Jeg kan godt følge dig men man har vel reelt set kun én chance for at sælge Morata til så sindssyg en overpris. Ingen andre vil jo give 80 Mio Euro for en bænkevarmer.

Støt Real Madrid med et Carnet Madridista :)

9 år 1 måned siden #16 af Carlos3

El Siete skrev:

Carlos3 skrev:

El Siete skrev:

Meget enig. Selvom jeg virkelig gerne så Mbappe i truppen nu, er jeg lidt bange hans spilminutter grundet BBC.
Men Ceballos skal afsted, helt sikkert.

Enig, men jeg ville bare hade at se mbappe rådne op på bænken fordi man ikke vil bruge ham, så man skal have en klar agenda om mbappe, og han skal se spilletid ellers er det bare skuffende for alle

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan, El Siete

9 år 1 måned siden #17 af El_Juan

PMO skrev: Jeg er rimelig sikker på han forlænger med AC Milan. Hvis Navas ikke er god nok til at være 1. målmand er Donnarumma det heller ikke - i hvert fald ikke før om en del år. Hvis Real Madrid køber en ny målmand tror jeg det bliver en etableret keeper. Må dog indrømme at jeg ikke tror der bliver handler markant ind.

Steen skrev: Donnarumma forlænger med Milan, det er stensikkert. Derudover antyder Perez at vi ikke henter Mbappe, i hvert fald ikke i år. Jeg kan virkelig ikke se, hvordan dette transfervindue skal blive en succes ...

Selvfølgelig forelægger der stadig den mulighed, at Donnarumma forlænger med AC Milan. Men jeg kan ikke se hvad der gør, at I virker så sikre på at han forlænger. Hvad er det der for jer indikerer, at han forlænger? Og hvad er det der gør, at I ligefrem virker så sikre? Det er jeg nysgerrig på.

Jeg tager ham i betragtning af flere grunde. 1) Hans situation i AC Milan, hvor det fortsat er meget uvist om han forlænger eller ej. Som jeg ser det, er der ikke mere der indikerer at han forlænger end at han ikke forlænger. Den er helt åben. 2) Hans kontraktmæssige situation gør ham til en væsentlig billigere løsning end De Gea eller Courtois. Det er vel kun Bernd Leno der er et billigere alternativ af de målmænd som er værd at nævne. 3) Donnarumma er - og det glemmer vi måske lidt - fortsat meget ung. Han er langt fra at være et færdig produkt, men nærmere en målmand med et stort udviklingspotentiale. Det er noget han også selv må være realistisk omkring. I den henseende passer han i øvrigt perfekt ind i forhold til klubbens strategi med at hente de bedste unge spillere. Det gør De Gea eller Courtois til dels også, men Donnarumma er trods alt stadig lige det yngre. 4) Med et indkøb af Donnarumma, er det mere oplagt at holde fast i den vellidte Navas, som synes at have en stor stjerne hos Zidane og resten af truppen. Hvorimod det er mere sandsynligt, at han bliver solgt hvis der kommer en mere etableret keeper ind, som f.eks. De Gea eller Courtois.

Og, Sten. Vi tolker det givetvis forskelligt, men jeg kan ikke se i hvilken henseende Pérez antyder, at klubben ikke henter Mbappé. Du vil ikke høre ham direkte sidde og sige nu, at selvfølgelig kommer han til Real Madrid. Eller bare antyde det. Der er mange formaliteter og der venter flere forhandlinger forude. Jeg synes tværtimod det er en kæmpe antydning, at der rent faktisk bliver snakket så meget om Mbappé og Pérez forholder sig til det, selv om han alligevel prøver at lidt tage afstand fra det og nedtone det. For selvfølgelig er Real Madrid interesserede. Det er i øvrigt også måske lige lovlig tidligt at være så pessimistisk i forhold til dette transfervindue. Det ser jeg ikke nogen grund til at være og slet ikke på dette tidlige tidspunkt.

Jeg kan godt lide Ceballos, men jeg er mere til den løsning hvor han bliver hentet og lejet tilbage til Betis. Han er også en anden type spiller end Lucas og han vil udfylde en helt anden rolle. Lucas har del fordel, at han er den eneste deciderede kantspiller i truppen. Udover lige Bale, men ham ser jeg efterhånden mere som angriber eller 10'er. Lucas kan komme ind og skabe noget bredde. Noget som holdets backs ellers kun gør. Ceballos er mere central midtbanespiller.

Og jeg er helt enig i, at målmandsposten er "up for grabs," som du siger. Det kan blive både det ene eller det andet. Faktisk havde jeg helst bare set, at klubben i sin tid havde snuppet Oblak for næsen af lillesøster, men sådan skulle det ikke være...

PMO skrev: Hvorfor skulle Donnarumma vælge at være 2. målmand i Real Madrid? Det giver ingen mening at et stort målmandstalent ikke skal spille fast. Jeg er i det mere pessimistiske hjørne og ser ikke dette transfervindue være meget anderledes end de forrige, hvor det er spillere til bredden som er blevet hentet og ikke spillere til startopstillingen.

Det skal han heller ikke nødvendigvis, men han skal tage kampen op med Navas og bevise at han er værdig til at være førstemålmand. Vi må som sagt stadig være realistiske. Det må Donnarumma også selv. Han er meget ung og målmænd peaker generelt senere end andre spillere. Han må være ydmyg om sin situation. Han skal ikke have noget foræret. Han skal arbejde hårdt for det og bevise, at han er den bedste. Det er ikke nok bare at være et kæmpe talent. Det alene skal ikke give ham pladsen som førstemålmand. Hverken i Real Madrid eller Milan. Casillas mistede også sin plads igen efter en dårlig periode i starten af sin karriere. Det er vilkårene.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved El_Juan.

9 år 1 måned siden #18 af REAL
Mht. Donnarumma.

Jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle være attraktivt. Vi taler 18 år og verdens bedste klub. Det ville desuden ikke være første gang, at en målmand spilles ind via begrænset spilletid (her kunne Ter Stegen nævnes). Casilla fik 19 kampe sidste sæson, hvilket vel ikke er helt afskrækkende.
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved REAL.

9 år 1 måned siden #19 af Zyconith
Om det var fordi hans udsyn var begrænset eller om han bare er langsomt opfattende, så synes ikke han var imponerende imod Spanien, det tager ham såå laaaang tid at få flyttet den lange krop han har, så når modstanderen at få scoret i mellemtiden.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 9 år 1 måned siden ved Zyconith.

9 år 1 måned siden #20 af REAL
Jeg er normalt ikke den store Serie-A seer. Men har grundet nogle venners indflydelse set en del kampe denne sæson. Knægten leverer altså på et urimeligt højt niveau for sin alder.

9 år 1 måned siden #21 af Zyconith
Han er sikkert også dygtig, man kunne bare godt mistænke at italienerne hypede ham grundet behovet for, at føle at man også kan producere verdensklasse spillere.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

9 år 1 måned siden #22 af REAL
Det ville også være min tanke, at den "nye Buffon" skulle opfindes/fremtvinges. Men mit år med tvungen italiensk fodbold, har ændret mit syn :)

Men det er jo også et spørgsmål om målmandstype. Jeg synes ikke der er bedre i verden end DDG på stregen. Men han er efter min mening alt for bundet til stregen. Er meget mere til de typer der kommer ud - og mestrer dette.

9 år 1 måned siden #23 af Dios
Donnarumma's spil med fødderne er decideret pinligt, og han får Casillas til at ligne Isco. Af den simple grund synes jeg vi skal kigge på andre alternativer. Jeg bliver total provokeret af at se Navas smide den ene aflevering væk efter den anden, så ved slet ikke hvordan jeg skulle håndtere en der er langt dårligere med fødderne.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

9 år 1 måned siden #24 af REAL
Det er helt korrekt, at hans spil med fødderne kræver forbedring. Men, jeg mener til gengæld at han slår til på alle andre parametre. Dertil skal man altså lige huske, at det tog De Gea to sæsoner i United, at nå et hæderligt niveau mht. indlæg.

Derudover ser jeg intet problem i, at udfase Navas rolle over et par sæsoner (hvis Donnarumma slår til). Navas er vellidt, så det giver ydermere ro omkring truppen.

Men der er jo intet facit på dette. Det er vel meget mere et spørgsmål om målmandstype. Jeg er bare meget mere til de typer, som "ejer" deres målfelt, samt agerer sweeper. Jeg har kun set en 10 kampe med ham denne sæson i Serie A, men han har i alle reddet sit forsvar med tidlige løb (her læser han altså spillet godt). Mere min type, end en passiv DDG.

Leveret af Kunena Forum