Madridista.dks rangliste 16/17: 10-1
- AmorMadrid
- Emne forfatter
- Guld bruger
-
Her bringer vi så tredje og sidste del, som indeholder de 10 bedste spillere fra 16/17-sæsonen, og den bedste spiller i truppen, eller nærmere den spiller som brugerne værdsætter mest, vil altså også blive afsløret.
Udover det er der også blevet samlet et årets hold både for de forskellige turneringer men også samlet, som vil ligge i bunden af artiklen.
- Morata – 3,00
En spiller som for mange har været lidt svær at vurdere gennem denne sæson, også selvom han statistisk set har imponeret og indfriet alle forventningerne. Spillet på banen har bare ikke altid reflekteret de flotte tal, som Morata har fået skrabet sammen i løbet af sæsonen. Han har aldrig rigtig haft den flotteste teknik, ej heller et særlig godt øje for opspillet. Han har derimod en fightervilje og en målnæse fra øverste hylde, som gør ham til en kæmpe trussel hver eneste gang han bliver skiftet ind sent i kampen. For det er nemlig som indskifter han præsterer på sit højeste niveau, og det er da også her, at han har imponeret og opnået de høje karakterer. De gange hvor man har forsøgt sig med Morata på toppen som starter, har man ligeledes også undret sig over om det var den samme spiller, som den der gang efter gang sikrede vitale point efter indskiftning i 2. halvleg. Det er derfor også det, som han er blevet kritiseret for, og samtidig måske også det der kommer til at afholde ham fra nogensinde at blive fast starter for Zidanes tropper. Dét og så det faktum, at han måske vil søge nye græsgange til den kommende sæson.
La Liga: 3,09
Champions League: 3,11
Copa Del Rey: 2,38
Vigtige kampe: 3,12
Kampens spiller: 5
Månedens spiller: 1 (oktober)
- Mariano – 3,00
Meget spilletid blev det ikke til, men nogle få energiske indskiftninger her er der, har resulteret i en glimrende sæson fra Marianos side af i forhold til, at man ikke forventede sig så meget af den 23-årige angriber. De lave forventninger har sandsynligvis været grunden til hans forholdsvis høje karakterer, da han modsat andre ikke har skullet præstere på højeste niveau, for at få en karakter der matcher. Men man skal ikke tage noget fra ham, da han har gjort sin pligt og fuldført sin rolle til perfektion. Det blev dog også det sidste, vi får at se fra ham, da han i starten af måneden offentliggjorde sit skifte til Lyon, hvilket betyder at han fra næste sæson af vil være at finde i den franske liga, hvor han også vil få bedre plads til at udfolde sig, og for at vise det talent der utvivlsomt ligger gemt i ham.
La Liga: 2,94
Champions League: 2,30
Copa Del Rey: 3,24
Vigtige kampe: 3,20
Kampens spiller: 1
Månedens spiller: 0
- James – 3,01
James har haft endnu en sæson med en meget perifer rolle i truppen. Dette blev særligt bevist i Champions League finalen, hvor man ikke engang havde fundet plads til ham på bænken. De gange han fik chancen imponerede han ellers, og hans placering på denne liste vidner da også om, at han har spillet på et rimeligt niveau. Godt nok kom størstedelen af spilletiden enten som indskifter, eller mod de modstandere hvor man mente, man kunne spare spillere fra den foretrukne start 11’er, men selv med det in mente præsterede han på et ganske fornuftigt niveau. Den manglende tillid fra træneren endte også med at føre til et lejeophold, hvor Bayern München vil blive hans nye arbejdsgiver.
La Liga: 2,91
Champions League: 2,83
Copa Del Rey: 3,73
Vigtige kampe: 2,92
Kampens spiller: 2
Månedens spiller: 1 (januar)
- Modric – 3,03
Endnu en fantastisk sæson fra midtbane geniet. Modric spillede på sit vanlige høje niveau dog med et dyk i starten af året, hvor han ikke nåede helt op på det overmenneskelige niveau, som man plejer at se fra den lille kroat. Hans partnerskab med Kroos nåede nye højder denne sæson, og det bliver efterhånden svært at sammenligne dem med andre midtbanekonstellationer rundt omkring i Europa. Den kontrol og styring af spillet som Modric bidrager med, har været en af de mest afgørende faktorer for succesen og de vundne titler de seneste par år.
Han er ved at komme op i alderen, men som madridista kan man kun håbe på, at det ikke kommer til at påvirke hans spil alt for meget, for han er stadig en af de absolut vigtigste spillere på holdkortet. Med det sagt har Real Madrids midtbane en absurd bredde med flere kæmpe talenter, hvor især Kovacic ligner en spiller der kunne være klar til at tage over.
La Liga: 2,91
Champions League: 3,21
Copa Del Rey: 3,10
Vigtige kampe: 3,24
- Kroos – 3,05
Meget passende ligger Kroos side om side med Modric. Det er svært at beskrive den enes sæson uden at nævne den anden, og det vil det også blive her. Individuelt er de nemlig begge fantastiske, og har begge nogle egenskaber som gør dem unikke. Det er dog sammenspillet mellem de to og den interne fodboldforståelse, som har domineret selv de største modstandere i europæisk fodbold. Man kan finde utallige eksempler fra forrige sæson hvor især Champions League finalen mod Juventus demonstrerede deres overlegenhed.
Man kan sagtens argumentere for, at både Modric og Kroos burde ligge i toppen af denne rangliste, men det skal dog siges at de sidste pladser også er blevet udfyldt af spillere som i den grad har bevidst deres værd.
La Liga: 2,98
Champions League: 3,17
Copa Del Rey: 3,08
Vigtige kampe: 3,13
Kampens spiller: 1
- Varane – 3,07
Man har længe talt om, hvordan Varane snart skulle have sin gennembrudssæson, og at han ikke kunne blive ved med at køre på talent prædikatet. Dette vil mange måske mene har været sæsonen, og har han da også vist, at han er en spiller som Real Madrid skal gøre alt for at holde fast på. Sammen med Vallejo kan de to danne en frygtindgydende duo de næste mange år.
Varanes høje placering på denne liste, og den meget fornemme karakter, skyldes i stor grad hans kontinuerligt høje niveau spredt over alle turneringerne. Udover dette har Varane også vist, at han er en spiller man kan sætte sin lid til i de store kampe, således er han den spiller i truppen med den højeste karakter i de vigtige kampe. Der har ellers været mange bejlere om den titel, så det skal ikke tages let på.
La Liga: 2,96
Champions League: 3,27
Copa Del Rey: 3,37
Vigtige kampe: 3,55
- Carvajal – 3,15
Carvajal har muligvis været den spiller der har været allermest konsekvent i sine præstationer. Han er også en af de mest fejlfri spillere, og det ses tydeligt, at når han er på banen, så er det i hvert fald ikke ned af hans side problemer opstår. Han har kamp efter kamp vist, hvorfor han burde betegnes som verdens bedste på sin position, også selvom mange gerne vil nævne Dani Alves i den sammenhæng. Efter den sæson Carvajal har haft, bliver det bare efterhånden useriøst.
Carvajal har præsteret over niveau i samtlige turneringer, og vil også, som en af de eneste, være på hver eneste af idealholdene som bliver præsenteret sidst i artiklen.
La Liga: 3,07
Champions League: 3,32
Copa Del Rey: 3,40
Vigtige kampe: 3,34
Kampens spiller: 3
- Nacho – 3,15
I forhold til at man aldrig har haft de store forventninger til Nacho, så er det ekstremt imponerende, at han ender med at ligge i top 3 på denne rangliste. Hvis hele truppen er skadesfri, er han sågar ikke engang i den foretrukne start 11’er. Det har dog ikke været det store problem denne sæson, da han har fået rigeligt med spilletid, og har i store dele af sæsonen været backup på samtlige pladser i forsvaret. I starten følte man sig måske lidt usikker, når man så, at det var Nacho der trådte ud på grønsværen, men som sæsonen gik, blev man mere og mere sikker ved at se Nacho på holdkortet, og det endte endda med, at man foretrak Nacho i flere kampe.
En fantastisk udvikling som spanske altmuligmand har været igennem, og der er ingen tvivl om, at han vil blive mindst lige så hjælpsom i den kommende sæson.
La Liga: 3,09
Champions League: 3,23
Copa Del Rey: 3,50
Vigtige kampe: 3,20
Månedens spiller: 1 (september)
- Kovacic – 3,16
Kovacic lå i førertrøjen i store dele af sæsonen, og lignede også en klar vinder, indtil en lille spanier kom og førte sig frem i løbet af foråret. Det gør dog ikke Kovacic’ sæson mindre beundringsværdig. Han viste blandt andet, at han var Modrics rette arvtager, og at han var klar til at løfte det pres som den hvide trøje unægteligt medfører. Hans spillestil er tilmed meget lig Modrics, hvilket selvfølgelig er forventeligt eftersom Modric altid har været hans store forbillede.
Kovacic kan meget nemt kommer til at virke som endnu en af de fantastiske talenter som Real Madrid efterhånden huserer. Tilkomsten af Ceballos har heller ikke gjort det nemmere for Kovacic, men uagtet Ceballos’ talent og evner, så fortjener Kovacic al den spilletid han får og mere til. Netop dette må og skal Zidane også indse til den kommende sæson, for Kovacic skal blive ved med at være reserve nr. 1 til de to centrale midtbanepladser.
La Liga: 3,14
Champions League: 3,30
Copa Del Rey: 2,98
Vigtige kampe: 3,03
Kampens spiller: 5
Månedens spiller: 1 (november)
- Isco – 3,25
Bliver vi for let påvirket af Iscos elegante vendinger, eller har han bare været uovertruffen i hans spil? Det er nok lidt en blanding, men hans indflydelse på holdet og det han bidrager med, skal man ikke undervurdere. Han har vist sig at være altafgørende i den sidste halvdel af sæsonen, og som led af en fire-mands midtbane har han fået præcis den rolle, som han længes efter og trives allerbedst i. Hans fodarbejde og evne til at arbejde i de små rum, har vist sig at være præcis hvad det til tider noget statiske Real Madrid angreb har manglet.
Isco kommer til at være en af verdens absolut bedste midtbanespillere de kommende mange sæsoner, og han kan allerede betragtes som en del af denne kategori, hvilket hans placering på denne liste også vidner om. Der er heller ingen tvivl om, at han er en af de spillere som man ser allermest frem til, løbe rundt på Bernabeus græstæppe den næste sæson. Jeg er fan.
La Liga: 3,36
Champions League: 3,37
Copa Del Rey: 3,10
Vigtige kampe: 3,54
Kampens spiller: 7
Månedens spiller: 2 (februar, april)
Herunder vil de forskellige turneringer, nu få tildelt hver deres idealopstilling på baggrund af spillerkaraktererne fra denne liste.
Copa del Rey:
La Liga:
Champions League:
Vigtige Kampe:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- AmorMadrid
- Emne forfatter
- Guld bruger
-
SR4 skrev: Er jeg den eneste der ikke kan se ideal opstillingen i de vigtige kampe?
Det skulle gerne være rettet nu :)
Sælg alle tre + Danilo og køb kun De Gea, så ser jeg ingen grund til flere ændringer inden sæsonstart:-)
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Salix7 skrev: Tankevækkende at Bale og Benzema ikke er i nærheden af nogen af ovenstående opstillinger, men alligevel lader til at være højt elskede af Zidane og ledelsen - suk. Det samme kan vel gøre sig gældende med Navas, som kun med nød og næppe hiver et tilfredsstillende niveau op af hatten i den sidste 3. del af sæsonen.
Sælg alle tre + Danilo og køb kun De Gea, så ser jeg ingen grund til flere ændringer inden sæsonstart:-)
Synes du ikke, at det vil gøre truppen lidt for smal? :-)
"Maybe they hate me because I'm too good."
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Pelle skrev:
Salix7 skrev: Tankevækkende at Bale og Benzema ikke er i nærheden af nogen af ovenstående opstillinger, men alligevel lader til at være højt elskede af Zidane og ledelsen - suk. Det samme kan vel gøre sig gældende med Navas, som kun med nød og næppe hiver et tilfredsstillende niveau op af hatten i den sidste 3. del af sæsonen.
Umiddelbart ikke, hvis vi fx skifter over til en 4-2-3-1 formation i stedet for. Med de nye spillere som allerede er kommet til, mener jeg kun at vores højreback position kan se lidt smal ud:-) Vil du være nervøs for, at truppen bliver for smal, hvis Bale og Benzema smutter?
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Kratmus skrev: Denne rangliste viser, hvor lidt statistik egentlig kan fortælle os, især når den er bygget på subjektive holdninger. En tanke, der strejfer mig er, at måske skulle systemet revurderes, og så kunne spillere tildeles points per kamp, i stedet for at det er et gennemsnit, og så er vurderingen en sum frem for gennemsnittet.
Ja, det kunne sagtens gentænkes sådan at Ramos den ene dag får 4 (med 100 stemmer) og den næste får 2 (med 1 stemme), og det så ikke ender med et snit på 3.
Som jeg skrev i går så er det et bevis på den helt utrolige favorisering her på forum. Isco har været god (de sidste par måneder), og Nacho har været god (som indskifter), men de har ikke været sæsonens to bedste spillere. Derudover er det hel hovedløst at Kovacic ender som nummer tre fordelt over hele sæsonen, og at Ramos ikke er i ideal-opstillingen i de vigtige kampe.
Med undtagelse af det relativt lille forslag ovenfor, så kan vi brugere bare se indad.
Salix7 skrev:
Pelle skrev:
Umiddelbart ikke, hvis vi fx skifter over til en 4-2-3-1 formation i stedet for. Med de nye spillere som allerede er kommet til, mener jeg kun at vores højreback position kan se lidt smal ud:-) Vil du være nervøs for, at truppen bliver for smal, hvis Bale og Benzema smutter?
Ja, i den grad :-) Ronaldo kan ikke spille alle kampe, det var sidste sæson et tydeligt bevis på. Det efterlader os derudover kun med Morata og måske Borja Mayoral.
Det må være essentielt, at der købes endnu en angriber, hvis de begge smutter. Ellers er for vores offensive linje ganske enkelt ikke bred nok IMO.
"Maybe they hate me because I'm too good."
- Pejs
- Gæst
-
Det mener jeg er tydeligt med Iscos 1. plads. Bevares, han har været dygtig, men han har jo ikke været tæt på at være den bedste spiller, med 2.339 minutter spillet ud af 5310 mulige.
Havde Arbeloa stadig været i klubben var han sikkert endt på 2. pladsen :D
"No Isco - No Disco" lyder bare for godt til at blive ignoreret :)
Pejs skrev: Det er én side af sagen. En anden problematik, som jeg ser det, er at brugernes bedømmelser ofte læner sig meget op af, hvad skribenten, der skriver kampreferatet, mener om de enkelte spillere i de respektive kampe.
Det mener jeg er tydeligt med Iscos 1. plads. Bevares, han har været dygtig, men han har jo ikke været tæt på at være den bedste spiller, med 2.339 minutter spillet ud af 5310 mulige.
Havde Arbeloa stadig været i klubben var han sikkert endt på 2. pladsen :D
"No Isco - No Disco" lyder bare for godt til at blive ignoreret :)
Min bedømmelse af Isco har ingenlunde ligget sig i kølvandet af skribentens, men er min egen subjektive holdning, og den er at han har været fremragende, og bedre og bedre som sæsonen er skredet frem, og en stor bidrager til vores trofæer. Han har fået 7 Kampens Spiller herinde, 2 månedens spiller og 6 officielle MotM (alle i 2017) og det synes jeg er berettiget, og det er vel Zidanes egen fejl at han ikke har brugt ham i flere kampe :)
Fair hvis man ikke synes han har været den bedste, men har i den grad været tæt på.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- Pejs
- Gæst
-
Min pointe med Isco går på, at når han ikke har spillet halvdelen af sæsonens mulige spilminutter så giver det simpelthen ingen mening, at han bliver "kåret" som den bedste spiller i den netop overståede sæson. Hvis man kigger på statistikkerne for assists og mål er han ikke engang på højde med James' samlede præstationer. Isco med 42 kampe, 11 mål og 10 assist hvor James havde 33 kampe, 11 mål og 13 assists. Jeg er selvfølgelig helt med på, at man ikke kan læse alt ud fra statistikker.
Jeg giver ikke meget for de bedømmelser, der bliver givet af madridista.dks brugere eller hvordan afstemningssystemet fungerer på nuværende tidspunkt. Deraf min kommentar om "No Isco - No Disco". En sætning jeg desuden selv ynder at udtale og på mange måder er enig i. Disco bør dog ikke berettige til at blive sæsonens spiller når han ikke har større indflydelse på start elleveren. Det håber jeg, lige som mange andre, der bliver ændret på i de kommende år.