Gareth Bale: I vil se den bedste udgave af mig denne sæson
Bale står skarpt forud for den kommende sæson; waliseren ligner en mand i sin bedste fysiske form nogensinde.
Den spanske sportsavis Marca havde i går fornøjelse af at snakke med Gareth Bale forud for den kommende sæson, hvor waliseren fik muligheden for at reflektere over en svær sidste sæson, hvor særligt waliserens ankel drillede ham, ligesom han også fik muligheden for at se frem mod den kommende sæson, som han har store forventninger til. Madridista.dk bringer oversættelsen her:
Lad os starte med din fornemmelse i denne pre-season, efter dine skader i fjor...
- Det er åbenlyst, at det bliver en fysisk hård pre-season, hvor vi kommer til at arbejde hårdt for at komme i den rette form, forud for den kommende sæson.
Hvad med din ankel?
- Jeg har forsøgt ikke at presse den maksimalt ind til videre, så den har mulighed for at komme sig bedst muligt. Jeg havde problemer med at finde den rette form i sidste sæson, da jeg havde store smerter. Jeg har lagt mange timer i genoptræningen og det bærer frugt nu, da jeg kan deltage i denne pre-season på omgangshøjde med mine holdkammerater. Skaden gik mig meget på i sidste sæson, da jeg ikke havde mulighed for at hjælpe holdet, og set i bakspejlet skulle jeg måske have restitueret længere og ikke forceret min tilbagevenden, men der er heldigvis ingen komplikationer nu. Jeg har styrke i min ankel og jeg er klar.
Hvis du ser tilbage, har det så været dit hidtil sværeste år i din karriere.... i det mindste i Real Madrid?
- Jeg synes, at det gik meget godt for mig indtil januar. Det var uheldigt, og det er umuligt at undgå disse ankelskader i fodbold. Det var selvfølgelig en svær periode, men jeg ser tilbage på en sæson, hvor vi vandt titler..... endda vigtige titler.
Har du haft tid til at reflektere over Champions League-finalen i Cardiff? Bænken, din indskiftning, pokalen... det kan ikke have været nemt.
- For at være ærlig, så arbejdede jeg hårdt på at blive klar til finalen og en plads på bænken var en stor tilfredsstillelse for mig, for uden det hårde arbejde ville jeg ikke have været i stand til at være der. Jeg arbejdede hårdt, 12 timer om dagen, for at være klar til finalen og for at være i en position, hvor jeg kunne få lidt minutter - jeg nød min tid på banen. Det var fantastisk at løfte trofæet foran min familie og venner.
Hvad er dine forventninger til den kommende sæson?
- At levere en god pre-season og starte på 100% med holdet. Da jeg vendte tilbage i sidste sæson fra min skade, var jeg kun på 50%, men jeg forsøgte at forbedre mig, men det tillod min ankel ikke mig. Mit mål er nu at komme i form og fortsætte med at spille for Real Madrid.
Vil vi se den bedste Bale denne sæson?
- Jeg vil forsøge at spille min bedste sæson, selvfølgelig, som altid. Hvis jeg respekterer skaderne, vil jeg spille en stor sæson. Jeg skal fokusere på at blive fysisk klar for at undgå disse skader.
Der har været rygter om din fremtid... har du nogensinde tænkt på at forlade Real Madrid?
- Nej, min skade har vanskeliggjort tingene, men intet andet. Jeg kan stadig spille fodbold og når jeg er toppen, vil I se det bedste fra mig igen. Jeg skrev under på en lang kontrakt med Real Madrid og jeg er meget glad i klubben. Jeg er sikker på, at der venter en stor sæson forude. Mit mål er at score mange mål her.
Men er det sandt, at United ville have dig?
- Sandheden er, at jeg ikke forholder mig til rygter; jeg læser dem ikke. Jeg er en britisk fodboldspiller, så jeg bliver altid kædet sammen med engelske klubber. Det er naturligt. Det samme skete for Beckham og andre engelske spillere, der har spillet i Spanien. Der er intet nyt under solen. Jeg er glad i Madrid, og der er intet at diskutere.
Føler du Zidanes støtte? Har du snakket med ham?
- Vi har kun været her i er par dage. Vi kommer til at have meget tid denne pre-season. Vi skal forberede os godt og så må vi se, hvad der sker.
Forventede du succes til Zidane så hurtigt?
- Der var formentlig folk, der ikke troede på ham, men han havde truppens opbakning. Vi har arbejdet i samme interesse, hvor hårdt arbejde har været essensen, hvilket har kastet flere titler af sig. Vi fortsætter ad samme sti i håbet om at vinde flere titler.
Tror du, at I kan vinde alle seks?
- Det bliver svært. Det er klart. Det er svært at vinde bare en titel, forestil dig seks, men det er grunden til, at vi er her. Vi vil forsøge at vinde alle seks titler, og vi tror på, at vi kan gøre det. Det kræver nok også en smule held.
Hvem er Bales største konkurrent på vejen mod succes denne sæson?
- Jeg har selvtillid og det er vigtigt at have en god pre-season for at være konkurrencedygtig og stærk. Det vigtigste, som jeg sagde, bliver at undgå seriøse skader. Der er altid små tilbagefald i pre-season. Det er vigtigt at fokusere på kampene og levere det bedste, du kan.
Er du opmærksom på, at det bliver sværere at vinde en plads i startopstillingen den kommende sæson?
- Formentlig, men det er derfor, jeg er her (i Real Madrid, red.). Jeg spiller for det bedste hold i verden, og der skal være konkurrence for at vinde titler. Alle vil spille og vi arbejder alle hårdt for at vinde en plads i startopstillingen, men det handler ikke kun om elleve spillere. Zidane vil fortsætte med at rotere, hvorfor alle får mulighed for at spille. Det vigtigste er, at vi alle har den samme vindermentalitet. Sidste sæson er et godt eksempel på, hvad friskhed kan betyde for et hold - vi vandt La Liga og Champions League.
Tror du på historien om, at Ronaldo vil forlade Real Madrid?
- Jeg har ikke læst noget, så jeg ved ikke, hvad der kommer til at ske. Ser du, jeg læste først i går, at Lukaku havde skiftet til Manchester.... jeg ved det virkelig ikke.
Men du forventer at blive i Real Madrid, ikke sandt?
- Naturligvis. Vi vandt titler, vi spillede godt, hvorfor vi ikke behøver at ændre noget.
Og du forventer, at han bliver?
- Det må du spørger ham om.
Er det den stærkeste gruppe spillere, som du har spillet sammen med?
- Vi har en fremragende trup, hvor alle kan erstatte hinanden uden det er til at se på banen. Der er virkelig stærke spillere på bænken. Ja, det er udslagsgivende i løbet af en sæson.
Har Asensio overrasket dig?
Nej, han gør det godt til træning og i kamp. Han havde nogle store øjeblikke i sidste sæson og han er en meget dygtig spiller. Jeg håber det samme for ham denne sæson. Det er normalt, at Real Madrid har gode spillere.
Hvad synes du om Kylian Mbappé?
- Jeg har helt ærligt ikke set meget med ham. Jeg ser generelt ikke ret meget fodbold, men jeg er klar over, at han er god spiller og jeg håber, at han kan hjælpe holdet, hvis han skifter til Real Madrid.
Tror du stadig på, at Wales kan kvalificere sig til VM?
- Selvfølgelig. Der er fire kampe tilbage, og vi er kun fire point fra toppen. Vi er stadig inde i kampen, og så længe vi har en mulighed for at kvalificere os, vil vi kæmpe til den bitre ende, men det vil selv sagt ikke blive nemt - det kræver også en smule held.
Hvem er Real Madrids største rivaler?
- De sædvanlige. De engelske hold, Bayern, Barcelona, Juventus, PSG... det er de samme hold, men for at vinde skal man være i stand til at slå dem alle.
Finder du kritikken af BBC fair? Hvad siger du til dem, der mener, at holdet spiller bedre uden BBC?
- De har en holdning og de har ret til at sige det.
Real Madrid har også vunder titler med BBC...
- Det er svært at rokke ved fakta. Alle har en mening, men når alt kommer til alt, så er det trænerens beslutning.
Er du komfortabel med Benzema og Ronaldo?
- Ja, vi tilbringer tid sammen, vi føler os komfortable med hinanden og vi har vundet mange ting med hinanden. Det er trænerens beslutning, hvordan holdet skal spille og vi vil gøre vores bedste.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Salix7 skrev: Må man krydse fingre for, at Bale bliver 100% klar i den kommende sæson og spiller i en anden trøje end vores? Han er jo så håbløs - jeg kalder den gerne allerede nu, at hans starter sæsonen fint med enkelte rigtig gode præstationer - sender Isco på bænken igen og bliver så skadet igen og igen resten af sæsonen - sælg ham nu bare!
Bale kommer til at gøre det forrygende og betaler tilbage ved kasse et med defensivt arbejde, lækkerier og mål. Zidane skal nok finde plads til Isco på den ene eller anden måde, højst sandsynligt kontinuerlig rotation. Alle er glade og Real Madrid stadfæster sin superioritet med dominans i sit spil, resultater og mængden af titler der vælter ind.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Zyconith skrev:
Salix7 skrev: Må man krydse fingre for, at Bale bliver 100% klar i den kommende sæson og spiller i en anden trøje end vores? Han er jo så håbløs - jeg kalder den gerne allerede nu, at hans starter sæsonen fint med enkelte rigtig gode præstationer - sender Isco på bænken igen og bliver så skadet igen og igen resten af sæsonen - sælg ham nu bare!
Bale kommer til at gøre det forrygende og betaler tilbage ved kasse et med defensivt arbejde, lækkerier og mål. Zidane skal nok finde plads til Isco på den ene eller anden måde, højst sandsynligt kontinuerlig rotation. Alle er glade og Real Madrid stadfæster sin superioritet med dominans i sit spil, resultater og mængden af titler der vælter ind.
Jeg håber inderligt, at du får ret, og man kan vel sige, at Bale umuligt kan skuffe, da han starter på et nulpunkt i øjeblikket.. Jeg frygter blot, at han bliver tilgode set, grundet hans navn og prisskilt - hvilket vil gå udover andre spillere, som i min optik er kilometer foran Bale.
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”