Zidane bekræfter: Danilo er solgt
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Zinedine Zidane holdt i dag pressemøde i Los Angeles og her afslørede han, at Danilo ikke er at finde i Real Madrid-truppen i den kommende sæson.
Den franske mestertræner afslørede ikke noget om destinationen for Danilo, men det regnes for givet, at Manchester City køber ham for samlet 35 millioner €. Zidane sagde således om Danilo, da han skulle fortælle om truppen:
- Vi er afhængige af alle. Danilo er væk, det samme er Morata...Vi må se, hvordan vi håndterer det. Vi er 28 spillere og det er mange.
Dermed ser det ud til, at Tejero og Achraf får chancen for at få en plads i førsteholdstruppen i den kommende sæson.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Særligt med tanke på, at Zidane også udtalte på pressemødet, at klubben mangler en angriber efter Moratas salg.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev: God plan Salix. Særligt fordi det er jo er piece of cake at hente erstatninger ind.
Særligt med tanke på, at Zidane også udtalte på pressemødet, at klubben mangler en angriber efter Moratas salg.
Det er jeg glad for, at du synes Dario;-) Med salget af de to + alle de andre millioner vi har fået ind allerede, så tror jeg godt Dybala, Hazard, Mbappé eller lignende kan hentes nemt i det her transfervindue - men det tvivler du måske på at klubben er i stand til?
Umiddelbart ser jeg ikke, at vi mangler en angriber, hvis blot vi går væk fra vores kedelige 4-3-3 formation.
Vi kunne evt. skifte over til en 4-2-3-1, hvor Ronaldo og Benzema deles om angrebet (Ja, Benzema vil komme til at sidde meget på bænken), samtidig bør Bale også tage plads på bænken i sådan en formation. Derfor ser jeg det som en god plan at sælge begge og få noget nyt ind:-)
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
- Brylle
- Gæst
-
Ej vel? Det vil betyde, at vi går væk fra denne her trekløver på midten, hvor Casemiro kan frigøre Kroos og Modric. Dermed ser vi igen en situation, hvor man begrænser Kroos fordi han skal have et stort ansvar defensivt i stedet for, at han kan koncentrere sig om at styre kampen og støtte Casemiro. Det ville være en katastrofe for kreativiteten på banen og også for den kontrol, som vi har haft gennem den sidste del af sæsonen. 4-2-3-1 har vi ganske enkelt ikke typerne til, medmindre du vil spille med Kroos eller Modric på den offensivt midt og så er det jo helt skævt.Salix7 skrev:
DarioGomez skrev: God plan Salix. Særligt fordi det er jo er piece of cake at hente erstatninger ind.
Det er jeg glad for, at du synes Dario;-) Med salget af de to + alle de andre millioner vi har fået ind allerede, så tror jeg godt Dybala, Hazard, Mbappé eller lignende kan hentes nemt i det her transfervindue - men det tvivler du måske på at klubben er i stand til?
Umiddelbart ser jeg ikke, at vi mangler en angriber, hvis blot vi går væk fra vores kedelige 4-3-3 formation.
Vi kunne evt. skifte over til en 4-2-3-1, hvor Ronaldo og Benzema deles om angrebet (Ja, Benzema vil komme til at sidde meget på bænken), samtidig bør Bale også tage plads på bænken i sådan en formation. Derfor ser jeg det som en god plan at sælge begge og få noget nyt ind:-)
Men vi er vel delvist gået væk fra 4-3-3 bedømt på den sidste del af sæsonen? Forhåbentlig bliver der varieret lidt med sammensætningen gennem sæsonen, så man kan bruge næsten alle spillere, men vi så jo ofte, at man spillede med en diamant, der fungerede perfekt. Det er jo det, der virkelig satte gang i en vanvittig slutspurt, og det er noget man bør stræbe efter at holde fast i. Og så skal man ikke glemme at klubben med 4-3-3 faktisk satte gang i en voldsom rekord, så bliver den spillet rigtigt og med de rette typer, så fungerer det.
Det giver fin mening at beholde Bale såfremt han indgår i truppen på lige vilkår med de andre (altså så han ikke starter inde når han er på 50% bare fordi han var dyr), for han kommer med nogle kvaliteter, som andre i truppen ikke har.
En ting er jeg i hvert fald overbevist om: 4-2-3-1 er som formation ganske solid, men det kommer ikke til at virke i Real med både Modric, Kroos og Casemiro på banen, og holdet kommer ikke til at fungere på samme måde som sidste sæson hvis man putter en af disse 3 på bænken.
Jeg synes ikke 4-3-3 er specielt holdbar, særligt ikke i de kampe, hvor de 3 i front ikke skaber nok chancer og ikke har tænkt sig at hjælpe defensivt.
Jeg tror vi vil står meget bedre på banen og vinde mere "sikkert" i flere kampe, hvis vi får Ronaldo helt på toppen og har flere spiller bag ham, som arbejder både offensivt og defensivt.
- Brylle
- Gæst
-
Fair nok. Det er også fedt at få luftet et par muligheder. Men vi er vel enige om, at Kroos ligeledes er bedst, når han ligger ved siden af Modric og ikke skal op i et mellemrum, hvor hans tunge bagdel ikke når at vende, før han bliver tromlet af en defensiv spiller? Det er her, at Isco og Asensio kan skabe noget med deres førsteberøringer, vendinger og hurtige antrit.Salix7 skrev: @Brylle: Jeg kan godt følge dig, og det var blot en tanke - der er jo mange formationer, hvor vi kan få Kroos frem fx 4-1-4-1, 4-1-3-2 eller 4-1-3-1-1.
Jeg synes ikke 4-3-3 er specielt holdbar, særligt ikke i de kampe, hvor de 3 i front ikke skaber nok chancer og ikke har tænkt sig at hjælpe defensivt.
Jeg tror vi vil står meget bedre på banen og vinde mere "sikkert" i flere kampe, hvis vi får Ronaldo helt på toppen og har flere spiller bag ham, som arbejder både offensivt og defensivt.
Jeg synes, at Ronaldo bliver "beskyttet" fint allerede, når vi har spillet diamanten. Han har sine 4 midtbanespillere bag sig, og hvis Benzema gad lave lidt mere, så kunne han også deltage i det. Defensiven og presset har jo fungeret upåklageligt i den sidste del af sæsonen. Godt nok er der nogle klovnerier mod de små hold, men det er ikke blevet et stort problem i år sådan som jeg ser det.
Brylle skrev:
Fair nok. Det er også fedt at få luftet et par muligheder. Men vi er vel enige om, at Kroos ligeledes er bedst, når han ligger ved siden af Modric og ikke skal op i et mellemrum, hvor hans tunge bagdel ikke når at vende, før han bliver tromlet af en defensiv spiller? Det er her, at Isco og Asensio kan skabe noget med deres førsteberøringer, vendinger og hurtige antrit.Salix7 skrev: @Brylle: Jeg kan godt følge dig, og det var blot en tanke - der er jo mange formationer, hvor vi kan få Kroos frem fx 4-1-4-1, 4-1-3-2 eller 4-1-3-1-1.
Jeg synes, at Ronaldo bliver "beskyttet" fint allerede, når vi har spillet diamanten. Han har sine 4 midtbanespillere bag sig, og hvis Benzema gad lave lidt mere, så kunne han også deltage i det. Defensiven og presset har jo fungeret upåklageligt i den sidste del af sæsonen. Godt nok er der nogle klovnerier mod de små hold, men det er ikke blevet et stort problem i år sådan som jeg ser det.
Vi er helt enige - Kroos har udviklet sig til at være klart bedst lidt længere tilbage på banen, og når han er ved siden af Modric er de verdensklasse!
Netop derfor ser jeg gerne, at Ronaldo rykkes frem, så han kan fokusere 100% på det offensive og mål, mens vi lader yngre og mere arbejdesvillige spillere komme til bag ham (Isco, Asensio, Kovacic, Lucas, Ceballos) - vi har et hav af spillere, som kan skabe chancer og flot spil fremadrettet og samtidig vil arbejde defensivt, hvilket jeg håber, at Zidane vil udnytte i den kommende sæson. Når han bruger BBC, sætter ham 3 spillere på banen, som kun arbejder begrænset defensivt, hvilket jeg mener er uholdbart i længden:-)