Cristiano Ronaldo nåede op i næsten 3 meters højde

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #13 af Storken
@Siempre Madrid

Nu vil jeg forholde mig lidt kritisk til den test.

1) Stregen, der bliver brugt til målingen, tegnes praktisk talt fra straffesparkspletten. Det sjove er bare, at han header til bolden cirka 1 meter til venstre fra pletten (set fra målmandens synspunkt). Det gør unægteligt testen en lille smule uvidenskabelig.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 5 måneder siden #14 af raul7=kongen
Når man måler springhøjde måler man den i øvrigt ikke i forhold til hvor højt det laveste punkt(i dette tilfælde benene) er fra jorden. Det er derimod almindeligt i almindelige tests af 'vertical', at man undersøger hvor meget højeste punkt kan flyttes op - foregår som regel ved strakte arme - men kan man logisk ikke i disse tilfælde). Når man måler springhøjde ved dunkekonkurrencer følger man normalvis hovedhøjden og regner ud fra spillerens normale højde.

Cristiano har tidligere fået målt sit vertical til 78 cm. i Tested to the Limit. Mit bud er at han maksimalt kan springe 3-5 cm. højere end det. Hvilket vil føre ham op på 81-83 cm. Det vil i så fald bringe Cristiano op på omtrent 2,67-2,69 meters højde, hvilket vel også virker noget mere korrekt i forhold til målets størrelse, Evras højde, den normale springkraft hos Cristiano og målets højde.

Der er i øvrigt næppe en NBA-spiller som springer 1,50 meter. Jeg har lige researchet de seneste 10 års draft combine(hvor kommende NBA-talenters fysiske evner måles) igennem og her er det højeste vertical på 110 cm. målt på Nate Robinson. Det vil undre mig forholdsvis meget, hvis Cristiano Ronaldo i onsdags sprang 12 centimeter højere end nogen NBA-spiller gør det.

Jeg elsker min Madridista.dk og jeg synes Siempre er sej, men lige den her, der må jeg altså gå med fornuften. Desværre.

• Storken
  • Gæst
  • Gæst
13 år 5 måneder siden #15 af Storken
Lille sjov detalje:

Ronaldo er 1.85 høj.

Han svæver 1.23 over jorden med foldede knæ og en skæv kropsstruktur.

Hvis han skulle være 2.93 meter oppe i luften, ville han fra bunden af sin sko til toppen af hans hoved måle 1.70, når han var på sit højeste. Det vil sige, at de foldede knæ og den skæve kropsstruktur kun gjorde ham 15 centimeter lavere.

Jeg tror, at fysikkens love ville være uenig :D

13 år 5 måneder siden #16 af BBB

raul7=kongen skrev: Cristiano har tidligere fået målt sit vertical til 78 cm. i Tested to the Limit. Mit bud er at han maksimalt kan springe 3-5 cm. højere end det. Hvilket vil føre ham op på 81-83 cm. Det vil i så fald bringe Cristiano op på omtrent 2,67-2,69 meters højde, hvilket vel også virker noget mere korrekt i forhold til målets størrelse, Evras højde, den normale springkraft hos Cristiano og målets højde.

I TttL blev der kun målt to spring. Begge var fra stående, hvis jeg ikke husker helt galt. Det er ikke det store datagrundlag, og herudover var han blevet testet en del inden. Det er ikke til at sige hvilken indflydelse det har haft, samt hvilken indflydelse belastningen i kampen har haft.

Bliver spillere ikke stærkere efter drafts? Er det umuligt at tro, de kan hoppe højere senere? At det lige skulle være en forbedring på 30-40% kan du dog sagtens overbevise mig om, at de ikke får. ;-)

13 år 5 måneder siden #17 af Realmadrid94
Behøver der gå så meget videnskab i det? Sandheden er at Ronaldo nærmest svæver gennem luften. Vi har set det en milliard gange. Det er vanvittigt. Jeg tror simpelthen ikke han var omkring de 3 meter. Men han hopper da OVER overliggeren. Det ligner det er en stiv araber som har tegnet den linje som storken henviser til. Jeg hælder mere til det Raul7 skriver, det virker mest sandsynligt :)

13 år 5 måneder siden #18 af raul7=kongen

BBB skrev:

raul7=kongen skrev: Cristiano har tidligere fået målt sit vertical til 78 cm. i Tested to the Limit. Mit bud er at han maksimalt kan springe 3-5 cm. højere end det. Hvilket vil føre ham op på 81-83 cm. Det vil i så fald bringe Cristiano op på omtrent 2,67-2,69 meters højde, hvilket vel også virker noget mere korrekt i forhold til målets størrelse, Evras højde, den normale springkraft hos Cristiano og målets højde.

I TttL blev der kun målt to spring. Begge var fra stående, hvis jeg ikke husker helt galt. Det er ikke det store datagrundlag, og herudover var han blevet testet en del inden. Det er ikke til at sige hvilken indflydelse det har haft, samt hvilken indflydelse belastningen i kampen har haft.

Bliver spillere ikke stærkere efter drafts? Er det umuligt at tro, de kan hoppe højere senere? At det lige skulle være en forbedring på 30-40% kan du dog sagtens overbevise mig om, at de ikke får. ;-)

Hans andet spring er med et skridts tilløb, hvilket også er den 'normale' måde at måle den slags. Jeg mener det er hvad de gør til draft combinen også, uden jeg dog er 100% sikker.

Tjoh, de bliver måske en anelse stærkere i bentøj og forbedrer mave/rygstruktur, til gengæld bliver man også tungere efter de 18 år, hvilket ofte opvejer styrken ift. hoppeevner. Mit bud er at Gerald Green lige nu hopper højest af alle i NBA: Se hop her. . På videoen hopper han omtrent 115 cm. - og det er altså på et klip som har nærmest kultstatus i basketballkredse. Jeg tillader mig at være skeptisk overfor Cristianos evner. Omend det egentlig er en lidt komisk debat. Hans hovedstød og hoppestyrke er unikt for en fodboldspiller uanset hvad!

EDIT:
I øvrigt svæver han ikke længere end andre. Han 'svæver' den tid man nu engang hænger i luften når man hopper så højt. To personer som er lige høje, sætter af samme sted, hopper lige højt og lander samme sted vil altid 'svæve' lige længe :)
Sidste redigering: 13 år 5 måneder siden ved raul7=kongen.

Leveret af Kunena Forum