Cristiano Ronaldo risikerer 7 års fængsel
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
De spanske skattemyndigheder betragter Cristiano Ronaldos skattesag med stor alvor og betegner den som langt mere alvorlig end den skattesag, som Lionel Messi blev idømt 21 måneders betinget fængsel for.
Argentineren blev dømt for at have snydt den spanske stat for 4,1 millioner €, mens Cristiano Ronaldo er anklaget for at have snydt for 14,9 millioner € og portugiseren er i alt anklaget for fire forskellige lovbrud, hvoraf de tre kan give mellem 2 og 6 års fængsel.
Cristiano Ronaldo kan dog undgå en stor del af en potentiel straf, hvis han betaler de 14,9 millioner € + en bøde inden den 11. august, men han har foreløbig erklæret sig fuldkommen uskyldig og skal angiveligt være klar til at gå hele vejen.
Sagen kan vare i helt op til 1½ år, alt efter hvor stor kompleksitet dommer Mónica Gómez Ferrr tillægger den og alt efter hvor mange vidner, der skal afhøres, inden der kan træffes en afgørelse.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men han må virkelig være sikker i sin sag så.
SR4 skrev: Egentlig ret mærkeligt han ikke bare betaler, når konsekvenserne ser så voldsomme ud.
Men han må virkelig være sikker i sin sag så.
Hvis han har de spanske skattemyndigheders ord for, at han gør det rigtige, så skal han da bare køre den fuldt ud.
Næppe, men hvis Cristiano føler sig forfulgt, så har han truet med at smutte op til flere gange, så bliver spændende at se, hvad der sker med sagen:-)
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Salix7 skrev: Ronaldo til PSG og Neymar til Real ;-)
Næppe, men hvis Cristiano føler sig forfulgt, så har han truet med at smutte op til flere gange, så bliver spændende at se, hvad der sker med sagen:-)
Han har ikke truet med noget. Og sidst udtalte han at han var glad i klubben og ville vinde alt osv.
Jeg er her stadig XOXO
"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"
- Alfredo Di Stefano
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
JimmyBroe skrev: Nu spørger jeg i ren uvidenhed (utroligt nok:D). Hvis det utænkelige skulle ske at Ronaldo bliver idømt en fængselsstraf; lad os bare sige 7 år. Får Real Madrid så nogen kompensation, eller noget som helst. Eller er han og potentielt 100mio € (ved et salg) bare skyllet ud i lokummet? Det ville i så fald fandme være irriterende.
Den Spanske stat snyder sig selv for mere i skatteindtægter end de 14.9 mio de beskylder Ronaldo for at snyde dem, så det vil være at skyde sig selv i foden at sætte Ronaldo i fængsel.
madrid2000 skrev:
JimmyBroe skrev: Nu spørger jeg i ren uvidenhed (utroligt nok:D). Hvis det utænkelige skulle ske at Ronaldo bliver idømt en fængselsstraf; lad os bare sige 7 år. Får Real Madrid så nogen kompensation, eller noget som helst. Eller er han og potentielt 100mio € (ved et salg) bare skyllet ud i lokummet? Det ville i så fald fandme være irriterende.
Den Spanske stat snyder sig selv for mere i skatteindtægter end de 14.9 mio de beskylder Ronaldo for at snyde dem, så det vil være at skyde sig selv i foden at sætte Ronaldo i fængsel.
Det er jeg klar over. Men det var ikke mit spørgsmål. Hvad han bliver dømt for er underordnet.
Jeg erindre at en engelsk fodboldspiller røg i spjældet for sex med mindre årig eller sådan noget. Fik spillerens klub kompensation? Og er det spilleren selv der skal betale klubben(?) eller går Uefa ind og støtter eller ingen af delene?
Jeg er her stadig XOXO