Gareth Bale - et dyrt bekendtskab
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Sidste sæson udviklede sig til et mareridt for Gareth Bale, som undervejs var ramt af flere skader og dermed missede mange vigtige kampe, heriblandt CL-finalen mod Juventus. Således spillede han kun 27 af 60 mulige kampe.
I går måtte han så igen forlade træningen og selv om meldingerne ikke går på, at der skulle være noget alvorligt i vejen med waliseren, så frygter mange alligevel at man skal være vidne til endnu en sæson, hvor han ikke for alvor får sat sit præg på holdet.
Det er gået støt ned af bakke for Gareth Bale siden ankomsten til Real Madrid. Hvor han i sin første sæson i 2013/14 scorede 22 mål og lavede 19 assists, blev det i sidste sæson blot til 9 mål og 5 assists og det har fået spanske AS til at lave en udregning på, hvad Real Madrid egentlig betaler for hans bidrag til holdets succes.
Man tager udgangspunkt i købsprisen på 101 millioner €, som bliver delt ud over de 6 års kontrakt-periode, han i første omgang underskrev og det giver en årspris på 16,8 millioner € og hertil lægger man bruttolønnen på 18 millioner €, hvilket altså svarer til en samlet årsudgift på 34,8 millioner €.
Med 9 mål og 5 assists kostede hvert mål således Real Madrid 3,9 millioner €, mens hvert oplæg kostede 7 millioner €.
Med i alt 150 kampe for Real Madrid har AS også regnet sig frem til, at hvert eneste spilleminut koster klubben 12.000 €.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er ked af at sige det, men det her er simpelthen for taabeligt. Saa man betaler ham udelukkende for maal? Og derefter betaler man ham saa OGSA UDELUKKENDE for assists? Naest vil det vil lyde at han ogsaa kostede 40.000 EUR per pasning. Og herefter 500.00 EUR per key pass.
Det er en ommer :-)
- AmorMadrid
- Guld bruger
-
R7CR7GB11 skrev: "Med 9 mål og 5 assists kostede hvert mål således Real Madrid 3,9 millioner €, mens hvert oplæg kostede 7 millioner €."
Jeg er ked af at sige det, men det her er simpelthen for taabeligt. Saa man betaler ham udelukkende for maal? Og derefter betaler man ham saa OGSA UDELUKKENDE for assists? Naest vil det vil lyde at han ogsaa kostede 40.000 EUR per pasning. Og herefter 500.00 EUR per key pass.
Nu bidrager Bale så heller ikke med det store udover sine mål, så på en eller anden måde er det vel meget fair ;)
AmorMadrid skrev:
R7CR7GB11 skrev: "Med 9 mål og 5 assists kostede hvert mål således Real Madrid 3,9 millioner €, mens hvert oplæg kostede 7 millioner €."
Nu bidrager Bale så heller ikke med det store udover sine mål, så på en eller anden måde er det vel meget fair ;)
Jeg tror, at argumentet var, at de årlige omkostninger bliver divideret op med hhv. mål og assists fremfor at mål og assists bliver lagt sammen og de årlige omkostninger bliver divideret op med det samlede antal.
Det er nu engang en pakke man betaler for. Maal og assists er selvfoelgelig to vigtigere faktorer i det regnestykke, men dertil kommer saa ogsaa image rettigheder, troejesalg osv.
Men noejagtigt som BBB siger, var mit problem at hele aarsudgiften blev fordelt pr maal. For derefter igen at blive fordelt paa assist. Allerede der, er hele beloebet fordelt 2 gange, og derudover kommer der saa ovenstaaende tillaeg, som ogsaa er en del af pakken.
- AmorMadrid
- Guld bruger
-
R7CR7GB11 skrev: @BBB praecis.
Det er nu engang en pakke man betaler for. Maal og assists er selvfoelgelig to vigtigere faktorer i det regnestykke, men dertil kommer saa ogsaa image rettigheder, troejesalg osv.
Men noejagtigt som BBB siger, var mit problem at hele aarsudgiften blev fordelt pr maal. For derefter igen at blive fordelt paa assist. Allerede der, er hele beloebet fordelt 2 gange, og derudover kommer der saa ovenstaaende tillaeg, som ogsaa er en del af pakken.
Ja, det er jeg med på, min komentar var nu også mest for sjov.
Men generelt er det jo også bare en måde at illustrere det på. Ofte ser man også medier lave det samme bare med lønninger, hvor de skriver at en spiller tjener x kr. om ugen, noget andet om dagen og noget tredje i timen. Det betyder ikke, at han tjener alle delene samlet, og at han så tjener tre gange så meget. Det er bare en sjov vinkel, og er ret sikker på at AS godt ved at de tæller prisen dobbelt når de regner først mål og derefter assists, det er bare ikke det der er pointen.