3 hurtige til redaktionen: 17/18-preview

8 år 11 måneder siden #1 af ChrillRM14

Så er sæsonen ikke længere et fjernt lyspunkt, der holder kroppen fra at dø hen i agurketid og transfergøgl. Tirsdag sparkes 2017/2018-sæsonen igang med den europæiske super-cup som en lille appetizer og kun 5 dage efter kommer hovedretten i første omgang, når 2x El Clasico ruller over skærmen. Redaktionen har fået 3 hurtige spørgsmål om den forstående sæson. Her bliver der nævnt unge spillere i flæng, Bale får høvl, og så er der lidt uenighed om, hvor svært (eller nemt) det bliver at få tilvejebragt nye trofæer med Barcas situation in mente;

1) Årets gennembrud/positive overraskelse

Dejan: Jesús Vallejo. Han virker uhyre moden af en 20-årig knægt at være, fysisk såvel som psykisk. Med Pepes afsked giver det selvsagt mere plads til andre backs, men modsat disse, har Vallejo alt at bevise og kæmpe for.

Daniel: Mateo Kovacic. Fremragende pre-season. Han mangler det endelige gennembrud. Det kommer denne sæson, hvor Casemiro meget vel kan blive sorteper i denne ligning. Modric's nye trøjenummer fortæller mig, at det er ikke er dér, hvor Kovacic skal gøre sig forhåbninger om den overvejende spilletid.

Morten: Det er svært at udvælge én. For mig enten Asensio eller Kovacic. Fantastiske talenter. Men jeg går med Asensio grundet gruppens udtryk (udsigter til spilletid. Læs: Bale skader og bred midtbane).

Jesper: Jeg føler mig ret overbevist om, at Marco Asensio fortsætter sin ud-vikling og vil komme til at fremstå som en funklende stjerne i den kom-mende sæson. Han vil få os til at glemme James og Morata.

Christian Hansen: Varane. På trods af mange solide sæsoner, så synes jeg aldrig han er brudt helt igennem. Han får ansvaret nu og jeg tror en ny læge-stab giver det sidste boost.

Anders: Asensio. Jeg tror på han får en endnu større rolle og bliver mere kampafgørende end i sidste sæson. Et vildt gæt - spansk topscorer i La Liga.

Søren: Asensio. Han viste allerede i sidste sæson at han var et bæst på et fodboldbane. Han er ung og spanier og et symbol på fremtiden.

Jan: Gareth Bale. Og det skriver jeg kun for at være lidt på tværs! Det er der "do or die" for Wales-stangen og nu skal han simpelthen bevise sit værd. ALT taler imod at han skulle blive sæsonens helt store overraskelse, men der må alt andet end lige brænde en ild i den walisiske drage for at bevise sig i den hvide trøje.

2)  Årets skuffelse

Dejan: Dette punkt er et ømt et, for det er aldrig fedt at skulle finde en syn-debuk i verdens stærkeste trup,men den må falde på Borja Mayoral. Han virker som en der har brug for endnu en sæson til at modnes.

Daniel
: Gareth Bale. Nuvel, det er verdens nemmeste spådom waliserens seneste sæsoner in mente, men intet tyder på, at kantspillerens bentøj kan holde til strabadserne, hvorfor han nok en gang vil bruge mere tid i genop-træningslokalerne end på grønsværen. 

Morten: Bale er naturlig at pege på. Og også ham, jeg frygter mest for. Hvis ikke Bale, så Lucas Vázquez. Efter en god start i klubben, så har præstatio-nerne ikke været gode længe. 

Jesper: Det lette svar er Gareth Bale. Og det bliver også mit bud. Han døjer allerede med skadesproblemer og jeg forudser nok en sæson, hvor han vil være et dyrt bekendtskab. Desværre.

Christian Hansen: Casemiro. Jeg tror ikke han decideret flopper, men jeg tror at Llorente og Kovacic vil give holdet mere og dermed slå brasilianeren af holdet.

Anders: Den lette aka Bale. Med den skadeshistorik får manden aldrig suc-ces i Real Madrid. Jeg tror den kommende sæson kommer til at handle om, hvor Real Madrid kan skippe ham hen og hvor meget de kan få for ham, me-re end hans præstationer på banen. 

Søren: Benzema. Hvorfor er der ingen, der snakker mere om hvor dårlig og svingende manden egentlig er? Og hvorfor i alverden Morata er solgt, når han lavede flere mål og et symbol på fremtiden ligesom Asensio?

Jan: Casemiro. Jeg tror ikke som sådan han bliver en decideret skuffelse, men jeg nævner Casemiro fordi tilværelsen bliver anderledes for ham med den direkte konkurrence fra Marcos Llorente (og til dels Kovacic). Han skal løfte sit niveau - både til kamp og i træning - og tage det næste step up. Kan han det? Jeg tvivler en anelse.

3)  Styrkeforholdet mellem RM og United + Barca

Dejan: Uden at undervurdere briterne for meget, så bør United være en overkommelig mundfuld for Real Madrid. Det er tid til at spille om en pokal, og så kan man godt glemme resultatet fra pre-sæsonen. Catalanerne er, uden at overvurdere dem for meget, straks en lidt større mundfuld og her er forholdet noget nær 50/50. Alt i alt synes jeg godt man kan forvente en dobbelt udbyggelse af trofæskabet på Bernabéu.

Daniel: På en normal tirsdag aften vil Manchester United være kanonføde for Real Madrid. Men er tirsdag d. 8. august en normal tirsdag aften? Ikke nødvendigvis. Engænderne er selv sagt længere i forberedelserne frem mod den kommende sæson, hvorfor det da også bliver en overvejende tæt kamp. Madrilenerne trækker dog det længste strå på den mere individuelle klasse! Barcelona kan ikke erstatte Neymar 1:1. Det bliver umuligt. Derfor står Real Madrid da også med særdeles gode kort på hånden i de to forestående Super Cup-kampe mod ærkerivalerne..... og i La Liga-sammenhæng.

Morten: Real Madrid er bedre end Manchester United. Det kan der vel ikke herske to meninger om. United har, modsat Real, vist udmærkede takter i pre-season, men de kampe plejer ikke at vise meget. Vi har tilmed manglet Ronaldo. Med et salg af Neymar ser jeg Real Madrid som marginalt stærkere end Barca. Selvfølgelig fordi Neymar er ufattelig svær at erstatte, men også fordi at Reals trup er en del stærkere overordnet set.

Jesper: Real Madrid er langt stærkere end Manchester United og englæn-dernes eneste chance på tirsdag er, at vi fortsat er i opstartsfasen, hvor der er mange ubekendte. Kommer vi længere hen på sæsonen vil de være chan-celøse. Barcelona er fortsat et stærkt hold, også uden Neymar, men det kan næsten ikke undgås at det vil påvirke deres sæson, at en så markant spiller forlader dem. Det gør et eller andet ved selvforståelsen og sætter vanvittigt høje krav til ledelsen om at få hentet de rigtige spillere og ikke bare lave en "Gaspart". 

Christian Hansen: Vi får det givetvis svært mod United, da kampen vægter mere for dem, og de er længere i deres forberedelser end vi er. Barca tror jeg vi slår, da de først skal bygge op om ny træner og finde løsninger uden Neymar - derfor vinder vi også nr 34 denne sæson. 

Anders: På nuværende tidspunkt er United nok en smule længere fremme end os i deres forberedelser, og derfor kunne vi godt få problemer med dem på tirsdag. Når det kommer til de afgørende kampe i foråret, er jeg dog sik-ker på, at vi er med i bowlen lang tid efter Uniteds exit. Det virker som om Barcelona er i en mindre eksistentiel krise, hvor spillet uden for banen fylder mere end spillet på banen. Derfor tror jeg også vi vinder over dem i både Super Cuppen og ligaen.

Søren: Styrkeforholdet mellem os og Manchester United er let. Vi bør være langt bedre på alle positioner. Vi er mere sammenspillede og er individuelt bedre på næsten alle pladser. Det er straks sværere med Barca. De seneste par sæsoner har det været et galehus hos katalanerne, der dog individuelt stadig er uhyggeligt stærke. Jeg hæfter mig ved, at vi har en bredere og mere sammenspillet trup, der gør, at vi bør være stærkere end dem. Særligt når man tænker på deres forsvar!

JanManchester United er en anelse længere fremme i deres forberedelser. Derfor vil jeg sige 60/40 i Uniteds favør. Men Real Madrid skal nok være der og de skal nok få scoret. Der er mere individuel kvalitet end hos Manche-ster-klubben. I forhold til Barcelona og den spanske Super Cup vil jeg sige, det er 50/50. Jeg synes, holdene virker til at være meget lige her i starten af sæsonen, og jeg forventer, at det bliver to tætte opgør. Og ingen Neymar? Well... Så er der lige de der to der... Dem som har delt Guldbolden mellem sig de sidste ni (snart ti) år...

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #2 af Administrationen
Vi glæder os til at høre jeres bud på de 3 spørgsmål.

8 år 11 måneder siden #3 af Carlos3
1) Kovacic, Hvis manden får nok spille tid til at vise hvad han kan mener jeg helt klart at kan imponere på helt vildt højt niveau. Men med den midtbane vi har i år så er jeg glad for jeg ikke er Zidane, de små hår han har tilbage må da grå i løbet af sæsonen hvis alle vores midtbane folk lever bare nogenlunde op til deres potentiale. Men ellers Hakimi hvis han bliver rykket op.

2) Mayoral eller Vasquez virker for let at pege på eftersom deres udsigter til spilletid er minimale. Men i forhold til forventningerne og statussen så kan Benzema kun skuffe i år, franskmanden er blevet en del af CR7 og spiller sjældent gode kampe på egen hånd. Ville have sagt Bale, men det kan da forhåbentlig kun gå op ad for herfra. Har svært ved at forestille mig en dårligere sæson end hans sidste.

3) United spiller fysisk og vi ved Mourinho er en god taktikker, men jeg mener at vi har et hold der kan slå alle og finde løsningen på hvordan man tackler modstandernes styrker. Hvis ikke man kører den sikkert hjem over hele kampen, så vil man komme ud i anden halvleg og have løsningen på alle vores problemer og dermed lukke kampen, ligesom i CL-finalen mod Juventus.

Den spanske supercup mener jeg er meget svære, de har nogle spillere som vi selv har det, del der bare kan afgøre kampe. Neymar er væk men det er Messi ikke og så længe han er der så ved man aldrig. Men over 2 kampe og det faktum vi slutter hjemme, mener jeg stadig at den burde kunne køres hjem i nogenlunde sikker stil. Vi har verdens bedste midtbane og en forsvar længder foran deres, det kombineret med en isco der kan orkestrere vores offensiv, så er det meget svært for mig at se hvordan vi ikke går til la liga start med 2 nye trofæer.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 11 måneder siden #4 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne 3 hurtige til redaktionen: 17/18-preview
1) Jeg kan se, at der er mange bud på Kovacic, men når jeg tænker på et gennembrud/overraskelse, så skal det komme fra nogle afgørende præstationer i de store kampe. Jeg tror, at Kovacic kan gøre det, men jeg tror ikke, at han får lov til at gå ind og præge disse kampe, da Modric og Kroos sidder tungt på hans position. Derfor vil jeg kigge på Asensio, som kan få en rolle i disse kampe. Måske ikke fra start hver gang, men med hans sidste sæson, så er det en spiller, som bør bringes i spil, når der er brug for ham. Han har evnerne til at afgøre de store kampe. Samtidig forventer jeg, at han smadrer igennem i ligaen. Theo Hernandez tror jeg også kommer ind på holdet og præsterer på et meget højt niveau, men ikke som et decideret gennembrud.

2) Hvis ikke Isco snart sætter en underskrift på en ny kontrakt, så forventer jeg ikke, at han får et eneste minut i sæsonen 2017/2018, for så er der ingen grund til at bidrage på en udvikling, der evt. kan komme Barcelona til gavn, og så er han selvfølgelig en skuffelse. Ellers vil jeg pege på Marcos Llorrente, som der åbenbart er store forventninger til. Jeg ser ham ikke fylde nok på midtbanen til at udfylde Casemiros rolle. Jeg tror ikke, at han kommer i nærheden af at true Casemiro.

3) Manchester United bør ødelægges. Godt nok kommer de med en masse fysik, men jeg forventer ikke, at de kan følge med, når holdet spiller bolden rundt om dem i et tempo, som de ikke kender. Det bør være en sikker sejr. I forhold til Barcelona, så er det en super god timing. De skal forberede sig på tiden efter Neymar og spille en ny mand ind på den position og i den rolle, han har. Jeg forventer to titler på to forsøg.

8 år 11 måneder siden #5 af Daniel
Jeg gik uden om Asensio, da jeg personligt mener, at han allerede har præsteret et mindre gennembrud i Real Madrid. Derfor valgte jeg at pege på Kovacic, der lige mangler at bevise sig i de største kampe i Real Madrid. Han har potentialet til at blive blandt verdens bedste midtbanespillere og det er skal han ud og bevise den kommende sæson, om end det kan blive svært qua Kroos og Modric' plads i midtbanehierarkiet.... det udelukker dog ikke, at han eksempelvis kan danse lidt med Casemiro om pladsen på holdkortet, selvom 6'eren nødvendigvis ikke er Kovacic' naturlige position.
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle, ChrillRM14

8 år 11 måneder siden #6 af nono
1) Årets gennembrud/positive overraskelse: Casemiro. Jeg forventer i modsætning til redaktionen og nogle af de andre svar at dette bliver sæsonen hvor Casemiro for alvor sætter en fed streg under, at han er blandt verdens 3 bedste defensive midtbanespillere. Casemiro har i sidste sæson tilført sit spil en målfarlighed, Alonso-agtige afleveringer samtidig med at han med sin positivitet, aggressivitet på banen har nogle egenskaber som gør ham til en naturlig leder. Jeg håber og tror at han vil fortsætte sin markante udvikling.

2) Årets skuffelse: Gareth Bale og et manglende salg af Bale og at dette vil gå hårdt ud over Isco's spilletid. Det kan betyde et farvel til en af de største spanske talenter og der hersker slet ingen tvivl om at Real Madrid vil komme til at fortryde hans afgang bitterligt.

3) Styrkeforholdet mellem RM og United + Barca: Jeg frygter at Mourinho tager et stik på hhv. den rette taktik og en bedre dagsform. Jeg forventer derimod at et nederlag til Manchester United samt nogle ekstra træningspas vil give truppen en form og et fokus der giver os sejren i El Clasico.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 11 måneder siden #7 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne 3 hurtige til redaktionen: 17/18-preview

Daniel skrev: Jeg gik uden om Asensio, da jeg personligt mener, at han allerede har præsteret et mindre gennembrud i Real Madrid. Derfor valgte jeg at pege på Kovacic, der lige mangler at bevise sig i de største kampe i Real Madrid. Han har potentialet til at blive blandt verdens bedste midtbanespillere og det er skal han ud og bevise den kommende sæson, om end det kan blive svært qua Kroos og Modric' plads i midtbanehierarkiet.... det udelukker dog ikke, at han eksempelvis kan danse lidt med Casemiro om pladsen på holdkortet, selvom 6'eren nødvendigvis ikke er Kovacic' naturlige position.

God pointe med både Asensio og Kovacic. Asensio har netop bevist, at han kan bidrage på allerhøjeste niveau, hvor Kovacic egentlig bare mangler at få chancen. Jeg er helt enig i det hele udover, at han skal udfordre Casemiro, for snakker vi de helt store kampe, så har vi brug for et kæmpe bæst mellem midten og forsvaret. Kovacic giver dog en spændende dimension til spillet, som Kroos ikke bringe og som Modric ikke bringer så ofte som jeg ønsker, for Kovacic kan splitte et helt hold ad når han driver bolden op gennem kæderne. Jeg tror, at Zidane vil være fast besluttet på Casemiro, Modric og Kroos (med god grund), men hvis det hele er lidt fastlåst, så har Kovacic kvaliteten til at åbne det hele.
Kovacic bliver god, og han skal helt sikkert have noget mere ansvar. Jeg tvivler bare på at vi får ham at se i de helt store kampe.

8 år 11 måneder siden #8 af El_Juan
Ved nærmere eftertanke vil jeg godt ændre mit svar omkring sæsonens gennembrud/positive overraskelse til "truppens bredde." Jeg har hørt lidt bekymring i krogene over at de nye spillere ikke er lige så gode som dem der har forladt klubben, hvorfor bredden - som blev udslagsgivende i forrige sæson - skulle være svækket. Dermed kan bredden i truppen og de unge gutter nærmest ikke andet end overraske. Bredden/Zidanes rotationsprincip bliver (igen) årets gennembrud/positive overraskelse! ;-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Carlos3

8 år 11 måneder siden #9 af YunisTaker

nono skrev: 1) Årets gennembrud/positive overraskelse: Casemiro. Jeg forventer i modsætning til redaktionen og nogle af de andre svar at dette bliver sæsonen hvor Casemiro for alvor sætter en fed streg under, at han er blandt verdens 3 bedste defensive midtbanespillere. Casemiro har i sidste sæson tilført sit spil en målfarlighed, Alonso-agtige afleveringer samtidig med at han med sin positivitet, aggressivitet på banen har nogle egenskaber som gør ham til en naturlig leder. Jeg håber og tror at han vil fortsætte sin markante udvikling.

Agreed. Kan ikke se hvor redaktionen for ideen, om at Casemiro kommer til at floppe. Har sagt det siden han kom til, at Casemiro kommer til at styre den midtbane mange år i fremtiden. Hvis Casemiro, som forventet for sin gennembrudssæson, så vil jeg ikke kalde det for en overraskelse, men derimod en forventning.

Real Madrid since 2002

Raul & Zidane.

Pepe, Marcelo & Benzema.

CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

8 år 11 måneder siden #10 af Carlos3

El_Juan skrev: Ved nærmere eftertanke vil jeg godt ændre mit svar omkring sæsonens gennembrud/positive overraskelse til "truppens bredde." Jeg har hørt lidt bekymring i krogene over at de nye spillere ikke er lige så gode som dem der har forladt klubben, hvorfor bredden - som blev udslagsgivende i forrige sæson - skulle være svækket. Dermed kan bredden i truppen og de unge gutter nærmest ikke andet end overraske. Bredden/Zidanes rotationsprincip bliver (igen) årets gennembrud/positive overraskelse! ;-)

Den køber jeg gerne, ville elske at se et symfoni af glade velspillende Real Madrid spillere i en rotationskarrusel styret af Zidane, hele vejen til alle 6 titler denne sæson.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

Leveret af Kunena Forum