Zidane er nu 4. mest vindende træner i Real Madrid

8 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Zinedine Zidane har indskrevet sig i fodboldhistorien som en af de absolut bedste trænere og det er sket på blot 19 måneder.

Her har han nemlig vundet hele 6 titler med Real Madrid og det gør ham allerede på nuværende tidspunkt til den 4. mest vindende træner i klubbens historie.

Foran sig har han navnkundige legender som Miguel Muñoz, Luis Molowny og Vicente del Bosque og listen ser således ud:

Miguel Muñoz: 14 titler (9 spanske mesterskaber, 2 mesterholds-titler, 2 Copa del Rey og 1 Intercontinental)

Luis Molowny: 8 titler (3 spanske mesterskaber, 2 UEFA Cup-titler, 2 Copa del Rey og 1 Liga Cup)

Vicente del Bosque: 7 titler (2 CL-titler, 2 spanske Super Cup-titler, 1 europæisk Super Cup, 1 spansk mesterskab og 1 VM for klubhold)

Zinedine Zidane: 6 titler (2 CL-titler, 2 europæiske Super Cup, 1 spansk mesterskab og 1 VM for klubhold).

Med tirsdagens sejr i den europæiske Super Cup blev Zinedine Zidane den blot anden træner i historien, som vandt den turnering to år i træk. Den første var Arrigo Sacchi med AC Milan i 1990.

Følgende bruger(e) sagde tak: JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #2 af Salix7
Er det kun mig eller mangler vores gamle "Hvalros" aka Vincente del Bosque ikke en titel for at komme op på 7? :-)

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
Følgende bruger(e) sagde tak: Jakobsif555

8 år 11 måneder siden #3 af Daniel

Salix7 skrev: Er det kun mig eller mangler vores gamle "Hvalros" aka Vincente del Bosque ikke en titel for at komme op på 7? :-)

Korrekt. Han vandt også den europæiske Super Cup med Real Madrid i 2002, da madrilenerne slog Feyenoord 3-1 på Stade Louis II i Monaco. Det bliver rettet med det samme ;-)

8 år 11 måneder siden #4 af Daniel
Men hvor er det fuldstændig vanvittigt, at Zidane allerede på onsdag principielt kan tangere Vicente del Bosques titelhøst på kun halvanden sæson i klubben.

8 år 11 måneder siden #5 af Madrid777

Daniel skrev: Men hvor er det fuldstændig vanvittigt, at Zidane allerede på onsdag principielt kan tangere Vicente del Bosques titelhøst på kun halvanden sæson i klubben.

Han har virkelig vundet spillernes og alle RealMadrid's fans hjerter. Lad os bare fortsætte på den her måde. Det skal nok blive et godt år. HalaMadrid!!

8 år 11 måneder siden #6 af Carlos3

Madrid777 skrev:

Daniel skrev: Men hvor er det fuldstændig vanvittigt, at Zidane allerede på onsdag principielt kan tangere Vicente del Bosques titelhøst på kun halvanden sæson i klubben.

Han har virkelig vundet spillernes og alle RealMadrid's fans hjerter. Lad os bare fortsætte på den her måde. Det skal nok blive et godt år. HalaMadrid!!

Samtidig med at hans chancer vel er ret gode for at komme op på en 2. Plads derefter, i denne sæson. Potentielt med hele 11 titler på under 3 sæsoner

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777

8 år 11 måneder siden #7 af JimmyBroe
Manden er et fenomen. Guderne skal vide at jeg var nervøs for ham i trænerstolen. Mest af alt fordi han var så uprøvet. Jeg havde da en drøm om, at han en dag skulle træne Real Madrid. Men absolut først, når han havde været i nogle mindre betydelige klubber, ude i Europa. Jeg var bange for at han ville falde igennem og derfor få sit, ellers så gode ry i klubben ødelagt.

Romantikeren i mig elsker at min bekymring blev gjort til skamme. Jeg er så glad for at Real Madrid valgte at gå med franskmanden; det er selvfølgelig nemt at sige med hans succesrate og titelhøst. Men hele historien med Zizuo er så meget "Real Madrid" at det ikke er til at fatte.

Som spiller blev han hentet til klubben på en af det mest charmerende og samtidig arrogante måder man kan forestille sig; med Perez' lille seddel. Hans elegante måde at spille på, han leverede noget at det smukkeste spil verden har set, og så er der hans legendariske og vanvittige scoring imod Leverkusen i 2002 som vandt os ChL det år.

Efter han gik på pension som spiller kom han så til klubben først for, at være med inden over mandskabspleje og senere som sportsdirektør under Mourinho-æraen/fadæsen;)

Da Ancelotti kom til klubben blev han så udnævnt som assistenttræner noget han tydeligvis hurtigt fandt sig til rette i. Jeg husker at han blev rost utrolig meget for hans tilgang til spillerne. Senere som træner for Real Madrids B hold Castilla. Inden han så skiftede den tjans ud med trænertjansen for A-holdet som han har haft så mange store stunder med tidligere som aktiv spiller.

Resten kender vi alle. Forhåbentlig bygger han på sit "spil" og bliver i klubben i mange år endnu.

Jeg er kæmpe fan. Grande Zidane.

Jeg er her stadig XOXO
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved JimmyBroe.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista

8 år 11 måneder siden #8 af Lars1991
Jeg venter med at tilbede ham til jeg ser hvordan han håndterer BBC/Isco situationen i denne sæson. Det har stor stor betydning for mig.

8 år 11 måneder siden #9 af Daniel

Lars1991 skrev: Jeg venter med at tilbede ham til jeg ser hvordan han håndterer BBC/Isco situationen i denne sæson. Det har stor stor betydning for mig.

Hvad er succeskriteriet i denne henseende for dig?

8 år 11 måneder siden #10 af Lars1991

Daniel skrev:

Lars1991 skrev: Jeg venter med at tilbede ham til jeg ser hvordan han håndterer BBC/Isco situationen i denne sæson. Det har stor stor betydning for mig.

Hvad er succeskriteriet i denne henseende for dig?

At vi ikke går tilbage til en 4-3-3 hvor BBC er fredet. Det bliver spændende at se om Zidane udskyder problemet imod Barcelona og lader Isco starte på Modrics plads.

8 år 11 måneder siden #11 af Zyconith

JimmyBroe skrev: Manden er et fenomen. Guderne skal vide at jeg var nervøs for ham i trænerstolen. Mest af alt fordi han var så uprøvet. Jeg havde da en drøm om, at han en dag skulle træne Real Madrid. Men absolut først, når han havde været i nogle mindre betydelige klubber, ude i Europa. Jeg var bange for at han ville falde igennem og derfor få sit, ellers så gode ry i klubben ødelagt.

Romantikeren i mig elsker at min bekymring blev gjort til skamme. Jeg er så glad for at Real Madrid valgte at gå med franskmanden; det er selvfølgelig nemt at sige med hans succesrate og titelhøst. Men hele historien med Zizuo er så meget "Real Madrid" at det ikke er til at fatte.

Som spiller blev han hentet til klubben på en af det mest charmerende og samtidig arrogante måder man kan forestille sig; med Perez' lille seddel. Hans elegante måde at spille på, han leverede noget at det smukkeste spil verden har set, og så er der hans legendariske og vanvittige scoring imod Leverkusen i 2002 som vandt os ChL det år.

Efter han gik på pension som spiller kom han så til klubben først for, at være med inden over mandskabspleje og senere som sportsdirektør under Mourinho-æraen/fadæsen;)

Da Ancelotti kom til klubben blev han så udnævnt som assistenttræner noget han tydeligvis hurtigt fandt sig til rette i. Jeg husker at han blev rost utrolig meget for hans tilgang til spillerne. Senere som træner for Real Madrids B hold Castilla. Inden han så skiftede den tjans ud med trænertjansen for A-holdet som han har haft så mange store stunder med tidligere som aktiv spiller.

Resten kender vi alle. Forhåbentlig bygger han på sit "spil" og bliver i klubben i mange år endnu.

Jeg er kæmpe fan. Grande Zidane.

Ja, han kunne passende sende en shout-out til Pellegrini, Mourinho, Ancelotti og Benitez for at have serveret en lækker sammenspillet trup på et sølvfad til ham, a la tilfældet var da Guardiola overtog.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 11 måneder siden #12 af DarioGomez
Og du synes ikke, at kvaliteten består i at få spillerne (også de mange nye, der er kommet til!) til at fungere en HEL sæson og ikke 3/4 som Ancelotti, holde alle glade (modsat Benítez) eller spille seværdig fodbold (modsat Mourinho)?

Nu må du edder-sparkme stoppe din væren på tværs bare for at være det!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe, El Siete

Leveret af Kunena Forum