Zidane er nu 4. mest vindende træner i Real Madrid

8 år 11 måneder siden #13 af JSaxtorph

Zyconith skrev:

JimmyBroe skrev: Manden er et fenomen. Guderne skal vide at jeg var nervøs for ham i trænerstolen. Mest af alt fordi han var så uprøvet. Jeg havde da en drøm om, at han en dag skulle træne Real Madrid. Men absolut først, når han havde været i nogle mindre betydelige klubber, ude i Europa. Jeg var bange for at han ville falde igennem og derfor få sit, ellers så gode ry i klubben ødelagt.

Romantikeren i mig elsker at min bekymring blev gjort til skamme. Jeg er så glad for at Real Madrid valgte at gå med franskmanden; det er selvfølgelig nemt at sige med hans succesrate og titelhøst. Men hele historien med Zizuo er så meget "Real Madrid" at det ikke er til at fatte.

Som spiller blev han hentet til klubben på en af det mest charmerende og samtidig arrogante måder man kan forestille sig; med Perez' lille seddel. Hans elegante måde at spille på, han leverede noget at det smukkeste spil verden har set, og så er der hans legendariske og vanvittige scoring imod Leverkusen i 2002 som vandt os ChL det år.

Efter han gik på pension som spiller kom han så til klubben først for, at være med inden over mandskabspleje og senere som sportsdirektør under Mourinho-æraen/fadæsen;)

Da Ancelotti kom til klubben blev han så udnævnt som assistenttræner noget han tydeligvis hurtigt fandt sig til rette i. Jeg husker at han blev rost utrolig meget for hans tilgang til spillerne. Senere som træner for Real Madrids B hold Castilla. Inden han så skiftede den tjans ud med trænertjansen for A-holdet som han har haft så mange store stunder med tidligere som aktiv spiller.

Resten kender vi alle. Forhåbentlig bygger han på sit "spil" og bliver i klubben i mange år endnu.

Jeg er kæmpe fan. Grande Zidane.

Ja, han kunne passende sende en shout-out til Pellegrini, Mourinho, Ancelotti og Benitez for at have serveret en lækker sammenspillet trup på et sølvfad til ham, a la tilfældet var da Guardiola overtog.

Que? Mourinho splittede truppen mere, end han samlede, og Benitez nåede dårligt at være her. Ancelotti gjorde et stort stykke arbejde, men Zidane har trods alt formået at skabe nye systemer, givet plads til blomstrende talenter som Asensio og skabt en spillelyst hos spillerne, som vi fans længe har savnet.

Svært at falde helt igennem med så god en trup, som Zidane har, men at tildele credit til Zidanes forgængere for hans bedrifter - dét er langt ude.
Følgende bruger(e) sagde tak: DarioGomez, Dios, JimmyBroe

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #14 af Zyconith

JSaxtorph skrev:

Zyconith skrev:

JimmyBroe skrev: Manden er et fenomen. Guderne skal vide at jeg var nervøs for ham i trænerstolen. Mest af alt fordi han var så uprøvet. Jeg havde da en drøm om, at han en dag skulle træne Real Madrid. Men absolut først, når han havde været i nogle mindre betydelige klubber, ude i Europa. Jeg var bange for at han ville falde igennem og derfor få sit, ellers så gode ry i klubben ødelagt.

Romantikeren i mig elsker at min bekymring blev gjort til skamme. Jeg er så glad for at Real Madrid valgte at gå med franskmanden; det er selvfølgelig nemt at sige med hans succesrate og titelhøst. Men hele historien med Zizuo er så meget "Real Madrid" at det ikke er til at fatte.

Som spiller blev han hentet til klubben på en af det mest charmerende og samtidig arrogante måder man kan forestille sig; med Perez' lille seddel. Hans elegante måde at spille på, han leverede noget at det smukkeste spil verden har set, og så er der hans legendariske og vanvittige scoring imod Leverkusen i 2002 som vandt os ChL det år.

Efter han gik på pension som spiller kom han så til klubben først for, at være med inden over mandskabspleje og senere som sportsdirektør under Mourinho-æraen/fadæsen;)

Da Ancelotti kom til klubben blev han så udnævnt som assistenttræner noget han tydeligvis hurtigt fandt sig til rette i. Jeg husker at han blev rost utrolig meget for hans tilgang til spillerne. Senere som træner for Real Madrids B hold Castilla. Inden han så skiftede den tjans ud med trænertjansen for A-holdet som han har haft så mange store stunder med tidligere som aktiv spiller.

Resten kender vi alle. Forhåbentlig bygger han på sit "spil" og bliver i klubben i mange år endnu.

Ja, han kunne passende sende en shout-out til Pellegrini, Mourinho, Ancelotti og Benitez for at have serveret en lækker sammenspillet trup på et sølvfad til ham, a la tilfældet var da Guardiola overtog.

Que? Mourinho splittede truppen mere, end han samlede, og Benitez nåede dårligt at være her. Ancelotti gjorde et stort stykke arbejde, men Zidane har trods alt formået at skabe nye systemer, givet plads til blomstrende talenter som Asensio og skabt en spillelyst hos spillerne, som vi fans længe har savnet.

Svært at falde helt igennem med så god en trup, som Zidane har, men at tildele credit til Zidanes forgængere for hans bedrifter - dét er langt ude.

Mindes jeg heller ikke at jeg har gjort. Blot at det ville være misvisende at tildele Zidane al creditten! Som sagt, så var betingelserne gode da han tog over, og så kan han prise sig lykkelig over at have været med på sidelinjen til at tage ved lære af hans forgængeres fejl, hvilke du så korrekt udlægger.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Zyconith.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

8 år 11 måneder siden #15 af Fondo_Sur
Ret enig med Zyconith i at Zidane burde være meget glad for sine forgængers indflydelse på holdet.

For mig skabte Mourinho: Strukturen.
Ancelotti: Den offensive udfoldelse og tiltro (Den har Zidane taget med sig).
Benitez: Viste hvordan man ikke skal træne Real Madrid.
Zidane: Den endegyldige optimering af spillernes egenskaber. Hvor erfaring, talent og god holdånd mødes.

8 år 11 måneder siden #16 af Sahinovic

Fondo_Sur skrev: Ret enig med Zyconith i at Zidane burde være meget glad for sine forgængers indflydelse på holdet.

For mig skabte Mourinho: Strukturen.
Ancelotti: Den offensive udfoldelse og tiltro (Den har Zidane taget med sig).
Benitez: Viste hvordan man ikke skal træne Real Madrid.
Zidane: Den endegyldige optimering af spillernes egenskaber. Hvor erfaring, talent og god holdånd mødes.

Hvad skulle Benítez have gjort anderledes? Han var jo dømt til døden af truppen inden han overhovedet havde ankommet.

Florentino Pérez
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

8 år 11 måneder siden #17 af Fondo_Sur
@Sahinovic

Ja også det.

Han havde ikke respekten fra starten af, men vandt den heller ikke undervejs.

8 år 11 måneder siden #18 af Doc.juego

Zyconith skrev:

JSaxtorph skrev:

Zyconith skrev:

Mindes jeg heller ikke at jeg har gjort. Blot at det ville være misvisende at tildele Zidane al creditten! Som sagt, så var betingelserne gode da han tog over, og så kan han prise sig lykkelig over at have været med på sidelinjen til at tage ved lære af hans forgængeres fejl, hvilke du så korrekt udlægger.

Jeg er lidt uenig, mener ikke betingelserne var "gode"
Jeg mener da at han netop overtog en splittet trup. 7 point bag Barca - totalt ydmyget, hentede 6 points (med selv samme trup)
Spillerne var blevet "splittet"over et halvt år med truppen der ikke forstod fyringen af Ancelotti. Og en Rafa der måske ikke fik en fair chance, men som heller ikke havde ambition nok i sin tilgang til spillet. (Han fik dog på mærkværdig vis Bale til dels at spille godt, men også at fungere som 10'er, dette nok Bales bedste periode i Madrid)
Før det, Ancelotti som var elsket, men ikke fik det gode spil frem på banen de sidste 7-8 måneder han havde truppen. Med masser af skader, og den samme lille gruppe af spillere der spillede stort set alle kampe.
Før det Mourinho, som skabte totalt splid, og nærmest havde et andet hold. Kun Ronaldo, Marcelo, Ramos og lidt Varane samt lidt bemzema er de samme spillere som var i Mourinhos grundstamme. Desuden spillede Mourinho en helt anden type fodbold, og han var et stort cirkus show.

Måske er succesen ikke 100 % Zidanes skyld, men den er så 90-95 IMO, hvert fald næsten 100. Jeg havde mine tvivl ved ansættelsen, men de tanker har han gjort til skamme. Hav har slået rekord på rekord, det tror jeg ikke er hverken tilfældighed eller andres skyld.

Han får bare noget helt utroligt ud af spillerne..
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Doc.juego.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

8 år 11 måneder siden #19 af Madrid777
Er der nogen der kan give mig et svar/gæt på hvor lang tid i tror Zidane vil holde. Er det sådan at hvis den her sæson bliver en fiasko ryger han så ud på røv og albuer eller giver Perez ham en chance til i endnu en sæson? Hvis nu at denne sæson bliver en fiasko og Perez så fyrer Zidane tror i så at det vil få konsekvenser for Perez "popularitet" og at der vil ske noget, eller vil man bare ansætte en ny træner og så kører man ellers videre?

8 år 11 måneder siden #20 af El_Juan

Madrid777 skrev: Er der nogen der kan give mig et svar/gæt på hvor lang tid i tror Zidane vil holde. Er det sådan at hvis den her sæson bliver en fiasko ryger han så ud på røv og albuer eller giver Perez ham en chance til i endnu en sæson? Hvis nu at denne sæson bliver en fiasko og Perez så fyrer Zidane tror i så at det vil få konsekvenser for Perez "popularitet" og at der vil ske noget, eller vil man bare ansætte en ny træner og så kører man ellers videre?

Det synes at Zidane har lidt længere snor end sine forgængere, men vi kender klubben og præsidenten - vi kender betingelserne - og ved der ikke skal særlig meget til før en fyring indtræffer...

Så længe Real Madrid spiller med om titlerne til det sidste, så er jeg ikke bekymret på Zidanes vegne. Kommer der en sæson nu, hvor vi når til semifinalerne i Champions League, taber mesterskabet med to points og er med til det sidste i Copa del Rey - uden at vinde nogle titler (andet end VM for klubhold) - så vil det nok være lige på vippen for Zizou. Jeg tror dog det skal sejle ret meget før han bliver fyret.

Skulle sæsonen blive en kæmpe fiasko og vælger Pérez af den grund at fyre Zidane, så vil det ikke få konsekvenser for Pérez' "popularitet", andet end i nogle få dage. Herefter vender alt tilbage til hverdagen, man ansætter en ny træner (Pochettino eller Löw) og så kører man ellers videre. For sådan er livet i fodbold. Livet går videre. Og det skal gerne gå videre meget hurtigt!
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved El_Juan.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid777

Leveret af Kunena Forum