Meunier-interesse lever fortsat

8 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Da Real Madrid tidligere på sommeren solgte Danilo til Manchester City var det ikke umiddelbart med tanken om at man skulle ud og hente en ny højreback, men det kan der være ændret syn på.

I hvert fald melder spansk presse om interesse i at hente Paris SGs belgier, Thomas Meunier, som er kommet lidt i overskud efter at Dani Alves er kommet til den franske hovedstad.

Prisen for 25-årige Meunier er overkommelig, idet han menes at koste i omegnen af 15-20 millioner € efter at Paris SG købte ham sidste sæson for 7 millioner € i Brügge. Han har dog gjort det godt i fransk fodbold, hvor han spillede 30 kampe for Paris sidste sæson og kun tabte 1 kamp, men det var så også i nedsmeltningen på Nou Camp, hvor man egenhændigt smed en 4-0 føring fra første kamp.

Thomas Meunier gjorde sig dog positivt bemærket i en træningskamp i Ohio mellem Paris SG og Real Madrid, da han scorede to mål og han er da også oprindeligt angriber, men den spanske træner Juan Carlos Garrido omskolede ham til højreback i deres fælles tid i Brügge og det har foreløbig givet ham 15 landskampe for Belgien.

Han er dog ikke lige populær alle steder, for en Twitter-bruger har tidligere kaldt ham ”en belgisk traktor og ikke en fodboldspiller”, hvilket Meunier selv tog med stor humor, da han svarede, at det var det morsomste han nogensinde var blevet kaldt.

Med sine 190 cm. vil han under alle omstændigheder blive en anden type back end Dani Carvajal.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #2 af Daniel
Det ville være spild af penge.

8 år 11 måneder siden #3 af El_Juan

Daniel skrev: Det ville være spild af penge.

Eller value for money? 15-20 millioner euro på et marked hvor spillere som Walker og Mendy handles for over det dobbelte. For den pris skal han ikke præstere mere end stabilt (læs: Arbeloa'sk).

Altså, jeg hælder stadig til løsningen med Lucas og Nacho, hvor Achraf samtidig lejes ud, men jeg vil heller ikke begræde et køb af Meunier og kalde det spild af penge (og slet ikke til den pris).

8 år 11 måneder siden #4 af Daniel

El_Juan skrev:

Eller value for money? 15-20 millioner euro på et marked hvor spillere som Walker og Mendy handles for over det dobbelte. For den pris skal han ikke præstere mere end stabilt (læs: Arbeloa'sk).

Altså, jeg hælder stadig til løsningen med Lucas og Nacho, hvor Achraf samtidig lejes ud, men jeg vil heller ikke begræde et køb af Meunier og kalde det spild af penge (og slet ikke til den pris).

Perspektiverne ved at hente Meunier ville simpelthen være for mangelfulde. Nacho kan spille en go' højreback. Det ved vi. Achrafs talent er uomtvisteligt, og hvis han bliver udlejet for den kommende sæson, så er det udelukkende for at komme tilbage til næste sæson og nappe pladsen fra netop Meunier (læs: Hvis Real Madrid henter belgieren). Og hvorfor så bruge penge på højrebacken i indeværende transfervindue? Det virker usandsynligt. Tejero er endvidere, in mente den gode relation til Zidane, også et bud på Carvajals backup og Lucas er kun løsningen i en 3-5-2 og ikke i en fireback-kæde med mere bundne opgaver.

Real Madrid har 5-6 spillere, der kan spille højrebacken (flere til nøds, herunder Lucas og Vallejo) og det er absolut mere end rigeligt. Det er slet ikke nødvendigt for Real Madrid at bruge penge på Meunier. Derfor: Spild af penge..... også på dette marked.
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

8 år 11 måneder siden #5 af El_Juan

Daniel skrev:

El_Juan skrev:

Perspektiverne ved at hente Meunier ville simpelthen være for mangelfulde. Nacho kan spille en go' højreback. Det ved vi. Achrafs talent er uomtvisteligt, og hvis han bliver udlejet for den kommende sæson, så er det udelukkende for at komme tilbage til næste sæson og nappe pladsen fra netop Meunier (læs: Hvis Real Madrid henter belgieren). Og hvorfor så bruge penge på højrebacken i indeværende transfervindue? Det virker usandsynligt. Tejero er endvidere, in mente den gode relation til Zidane, også et bud på Carvajals backup og Lucas er kun løsningen i en 3-5-2 og ikke i en fireback-kæde med mere bundne opgaver.

Real Madrid har 5-6 spillere, der kan spille højrebacken (flere til nøds, herunder Lucas og Vallejo) og det er absolut mere end rigeligt. Det er slet ikke nødvendigt for Real Madrid at bruge penge på Meunier. Derfor: Spild af penge..... også på dette marked.

Altså vi er fuldstændig enige - om alt andet end linien "spild af penge" (om det giver mening eller ej er en anden sag)... Isoleret mener jeg i højere grad det er value for money. Men jeg læser hvad du skriver. Og som jeg selv skrev, så hælder jeg også til løsningen Nacho/Lucas (og evt. Tejero). Achraf skal under alle omstændigheder lejes ud (eller sælges med en tilbagekøbsklausul). Om ham så er ude og få mere spilletid i et eller to år.

Første gang jeg læste om Meunier-rygtet argumenterede jeg nøjagtig det samme som dig. Ligeledes i forhold til Achraf i den henseende, at det ikke vil give mening at bruge penge på en spiller udefra, når vi har Achraf der kommer ind om et eller to år. Så hellere køre med løsningen Lucas/Nacho/(evt. Tejero) i denne sæson. Men mener Zidane og resten af den sportslige ledelse, at det ikke er tilstrækkeligt og vælger klubben på den baggrund at hente Meunier, så kan det vel lige så vel vise sig at være value for money, særligt når prisen ikke er højere. Så har man endda plads til, at Achraf kan få mere regelmæssig spilletid og udvikle sig yderligere andetsteds i et par sæsoner (han er trods alt også kun 18, bliver 19 til november, og sammenligner man med Carvajal, så vendte han først tilbage som 21-årig (om end jeg godt ved alder ikke spiller nogen rolle hvis man er god nok)).

8 år 11 måneder siden #6 af Vinícius
Haha, det er jo perfekt. En reserve til højre back og angreb(hans fortid in mente) - det er jo lige det vi mangler. Value for money! Men ærlig talt, så aner jeg ikke hvem manden er, og med 190 cm høj lyder han som en tung spiller på backen. Der vil jeg mene, at vi skal have en spiller, der minder om Carvajal, for at spillet ikke skal justeres alt for meget ved rotation.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

8 år 11 måneder siden #7 af madrid2000
Meunier fik Danilo til at ligne gud i den famøse 1-6 nederlag til Barcelona. Nok derfor PSG vil af med ham, da ejeren nok stadigvæk får mareridt fra den kamp hver gang han ser Meunier.

Leveret af Kunena Forum