Efter Barcelona - Real Madrid, spansk Super Cup, 1. kamp

8 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Efter kampen Barcelona - Real Madrid:

1) Det gjorde Real Madrid godt

Christian: RM spillede med en dieselmotor, der tog lidt tid at få igang, men derefter cruisede derudaf. I 2.halvleg så vi tegn på et vanvittigt sammenspillet hold. Man kan virkelig se, at holdet kender og er trygge ved hinanden. Zidane har skabt sig en flot flot homogen trup, der ikke kan replikeres for 220mio Neymar-penge. Derudover var defensiven ganske god i perioder - måske fordi Barcas offensiv var så tandløs?

Anders: Smart taktisk oplæg fra Zidane:stod stærkt på midtbanen og defensivt og kontrollerede i store dele af kampen disse to zoner. I offensiven var det lækkert at se hvordan man med simple velspillede sekvenser kunne trevle Barca-defensiven op uden stort besvær.

Daniel: Det Real Madrid gjorde godt mod Barcelona, og det Real Madrid gjorde godt mod Manchester United, var at få det til at se nemt ud. Det er helt tydeligt, at Real Madrid ikke er i fulde omdrejninger, hvorfor kræfterne bliver disponeret overvejende klogt, hvor man står skarpt defensivt og i en håndfuld sekvenser investerer massivt offensivt. Endvidere var det smart at spille Kovacic over for Messi - argentineren kom i den grad til kort mod kroaten, der arbejdede solen sort og leverede en go' kamp på den bekostning.

2) Det gjorde Real Madrid skidt

Christian: At starte med Bale og Benzema er som at sætte sin 3-årige fætter til at løse en sudoku level 'overdrevet svær'. Derudover mangler holdet lige at finde det rigtige tændingsniveau... Lidt dumme taklinger, underlig vekslen mellem højintense pres og dovent boldkiggeri osv...

Anders: Efter en times spil virkede det som om man gik (for langt ned) i kadence. Måske undskyldt med, at det stadig er tidligt på sæsonen.

Daniel: Jeg har kun én anke, og det bliver nok en anke jeg kommer til at gentage i løbet af sæsonen: Jeg forstår ikke, hvorfor Zidane sværger til, at de to 9'ere i dette ellers fremragende system ikke skal lægge det første pres på modstanderens, i dette tilfælde Barcelonas, bagkæde - det er dårligdomme fra sidste sæson.

3) Kampens spiller

Christian: Den må falde til Varane. Han tager ligeså meget ansvar som Ramos, men tager dertil de kløgtige beslutninger, og man fryder sig, når det er tydeligt, hvordan modstanderen altid opgivende taber en løbeduel med ham. Ellers skal Ronaldo og Asensio ha' den - udelukkende fordi de på en 20min kunne ødelægge hele Barcas defensiv....... F****** genialt!

Anders: Varane. Den dreng er blevet til en mand og hans autoritet og styrke vokser for hvert spillet minut.

Daniel: Den er slet ikke svær: Varane! Franskmanden var uforlignelig i sine defensive aktioner, hvor han afviste ALT. Hvis gårsdagens indsats er et reelt pejlemærke for den kommende sæson, så står Real Madrid med verdens - uden sammenligning - bedste forsvarsduo. Ramos profiterer nemlig stort på Varanes spidskompetencer, når denne er i form. Endvidere virkede franskmandens højreskøjte også til at være skruet ordentligt på; afleveringer sad generelt lige i skabet.

4) Kampens badebold

Christian: Carvajal. Hans boldomgang er famlende, defensivt efterlader han for mange rum, og offensivt brillerer han ikke så meget som normalt. Der er dog kun én badebold - BB-duoen. Det var pinligt, hvor stor forskellen var mellem dem, og så Asensio +Ronaldo.

Anders: Må man godt skyde på dommeren. 4-5 stod han direkte i vejen for spillet og ved Cristianos udvisning var det tydeligt at han slet ikke er vant til at dømme på det niveau!

Daniel: Dommeren var en skandale. Det giver sig selv, men det var Real Madrids angrebsduo desværre også - og det er dem begge. Hvilken inkompetence. Benzema hiver dog et par fine bolde til sig og får på sin sidste aktion Mr. Se Queda til at ligne en serie 6-spiller med tømmermænd, men står alligevel generelt svagt i billedet efter kampen. Bale leverede bare et stykke horribelt håndarbejde. Svag i løbeduellerne, hvor han simpelthen ikke investerer nok saft og kræft, uskarp på den sidste afslutning og ugidelig i presspillet, om end det er nok er taktikkens skyld. Jeg håber inderligt på en walisisk renæssance i Real Madrid, men det er svært at være optimist oven på gårsdagens præstation.

5) Kampens detalje

Christian: En letbenet disco-sekvens efter en 5-10-minutters penge. Mest fordi jeg af princip simpelthen MÅ få Isco ind i mit referat på en eller anden måde...

Anders: Asensio dunderkasse og Ter Stegens ansigtsudtryk på de efterfølgende slowbilleder!

Daniel: Asensio er kampens detalje. Ikke kun spanieren fremragende mål, men bare spanierens eksistens på Real Madrids holdkort i al almindelighed. Hvor klæder de to ting bare hinanden umanerlig godt. Det er en mand uden begrænsninger. Han kan meget vel gå hen og blive den bedste spanske fodboldspiller NOGENSINDE. Lader jeg mig rive med? Muligvis. Men det han allerede har præsteret i en alder af 21 år er bemærkelsesværdigt.

Kampfakta:

Barcelona – Real Madrid 1-3 (0-0)

0-1 Piqué (50., selvmål)

1-1 Messi (77., str.)

1-2 Cristiano Ronaldo (80.)

1-3 Asensio (90.)

Dommer: De Burgos Bengoetxea

Gule kort: Marcelo, Carvajal, Casemiro, Cristiano Ronaldo (Real Madrid), Piqué, Busquets, Messi (Barcelona)

Røde kort: Cristiano Ronaldo (Real Madrid).

Barcelonas hold: Ter Stegen, Vidal, Piqué, Umtiti, Alba, Busquets, Rakitic (Alcácer, 83. min.), Iniesta (Sergi Roberto, 68. min.), Deulofeu (Denis, 59. min.), Suárez, Messi

Real Madrids hold: Keylor Navas, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Casemiro, Kroos, Kovacic (Asensio, 68. min.), Isco, Bale (Lucas Vázquez, 81. min.), Benzema (Cristiano Ronaldo, 59. min.)

Statistik Barcelona - Real Madrid:

Boldbesiddelse: 62%-38%

Skud på mål: 16-12 Off side: 4-5

Vundne dueller: 45%-55%

Vundne luftdueller: 57%-43%

Hjørnespark: 13-4

Gule kort: 3-4

Røde kort: 0-1

Straffespark: 1-0

Afleveringer: 599-373

Vellykkede afleveringer: 87%-82%

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #2 af Administrationen
3) Kampens spiller
4) Kampens badebold
5) Kampens detalje

8 år 11 måneder siden #3 af Sebberg
1) Holdets udtryk er bare så forskelligt fra de sidste utallige sæsoner. Det er sammenspillet, og spillerne løber for hinanden. Og midtbanen var igen i går også overlegen i flere facetter.

2) Vi spillede for direkte i går, og det gik især skidt i går, fordi vi havde to så formsvage frontløbere. Når vi spiller uden kanter har vi brug for bevægelse og gode aktioner fra vores to angribere, og det fik vi ikke i går. Derfor tabte vi ofte bolden i første halvleg.

3) Varane og Kovacic var dygtige, men jeg må sgu give den til Isco. Det er rigtigt, at han ikke kontrollerer kampen fuldstændigt, men han bringer så meget ro på midtbanen i går. Kroos og Casemiro behandler bolden, som om de stadig løber rundt til Champions Cup i USA, men det var som altid med Isco: Kan modtage bolden og beskytte den i alle situationer. Desuden er han medvirkende til første mål, og ved Ronaldos mål tager han først bolden flot med, hvorefter han lægger en flot aflevering.

4) Jeg synes, at Carvajal og Kroos spiller unormalt under niveau, men den er sgu svær ikke at give til de to foran og i særdeleshed Bale. Den er der bare ikke mere. Som jeg skrev i kamptråden i går, så har han også mistet det, der i flere sæsoner kompenserede for hans sommetider klodsede førstegangsberøringer og teknik: slutprodukt og hurtighed. Jeg har en - måske våd drøm - om at Zidane spiller ham så meget i disse tider, fordi han vil give Bale den SIDSTE chance. Han ved, at potentialet er der, men at han ikke kan give plads til en mand, der i ramme alvor bidrager med nul og niks. Derfor giver han ham så meget spilletid, og jeg tror også, at han starter både på onsdag og søndag. Hvis han igen falder igennem, så tror jeg sgu, at Zidane vil sælge ham allerede i dette vindue, hvis man har et alternativ klart.

5) Den går til Asensio. Ronaldos mål er uovertruffent, men spanierens er bare det mere lækkert. Sparket er teknisk langt mere kompliceret, og han skal virkelig også sætte den helt oppe ved spindelvævet, hvis den skal gå ind, og så skal der endda masser af fart på. Men han gør det: tonser den med yderskru op i krogen. Den mand er bare en solstrålehistorie, og så elsker jeg hans drive med bolden.

8 år 11 måneder siden #4 af Madrid777

Administrationen skrev: 1) Det gjorde Real Madrid godt
3) Kampens spiller
4) Kampens badebold
5) Kampens detalje

Det her tiltag er seriøst for fedt keep up the good
work!
Følgende bruger(e) sagde tak: Administrationen

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
8 år 11 måneder siden #5 af Brylle
Det var en taktisk god beslutning at lade Kovacic have øje på Messi så han stort set ikke fik et ben til jorden indtil Kovacic blev skiftet ud. Det hæmmede Barcelona, fordi de så stod tilbage med Suarez, der havde mere travlt med at brøle af fantastiske Deulofeu end at spille fodbold. Spillet var rigtig fint i perioder og sejren blev egentlig kørt ret sikkert hjem.

Zidanes skifte fra diamanten til en flad 4-4-2 var noget skidt, synes jeg. Man manglede den tredje midtbanespiller, så man kunne lukke hullet mellem forsvar og angreb, og det var her at holdet begyndte at falde lidt sammen. Det hjalp på det da Bale gik ud og Lucas kom ind, så den hed 4-3-3 i stedet.

3) Kampens spiller
Jeg må også gå med Varane. Helt igennem fantastisk præstation, hvor han kommer i vejen for næsten alle stikninger. Han har en enkelt markeringsfejl, hvor Carvajal redder ham, men det er det eneste, man lige kan sætte på hans præstation. Hans opspil bliver også bedre og bedre, så det er tydeligt at se, at han stadig forbedrer sig fra sæson til sæson.

4) Kampens badebold
Den kan Bale og Benzema sgu få sammen. Vi spillede med 9 mand indtil Ronaldo kom ind.

5) Kampens detalje
Casemiro der klipper Messi efter 20 minutter. Så holdt dværgen ligesom pause indtil midt i 2. halvleg. #Nemt!

8 år 11 måneder siden #6 af Zyconith
Bevarede roen fra start og holdte skansen nogenlunde. Herudover lavede Navas en række vigtige redninger, Carvajal spillede sig tilbage og lavede en række gode tacklinger, samt bidrog væsentligt til presspillet. Varane viste at han er klar til at tage ansvar. Ramos var en klippe. Og Marcelo bidrog fint i begge ender. Det var ligeledes positivt at se hvordan de startede anden halvleg ud aggressivt og kom til flere gode chancer, herunder særligt Marcelo, Bale og Benzema.

Gav Barcelona for meget plads i store dele af kampen og lod dem få for mange chancer. Hvis de havde kunnet presse dem bare fem-ti meter tilbage ville det have været helt igennem godkendt. Det gælder hele forsvaret samt de fire på midten. Derudover skal Casemiro til at passe på med hvornår han trækker det gule kort. Messi spiller vildt meget på den, men det er stadig en fjollet situation at sætte sig selv i... Senere i kampen var han i flere situationer tvunget til at trække sig i tacklingerne. Man må håbe han lærer det med alderen. Desværre har det eneste forbillede i truppen på den front forladt klubben.

3) Kampens spiller
Zidane. Strålende taktisk oplæg.

4) Kampens badebold
Kroos.

5) Kampens detalje(r)
Isco's piruetter, Ronaldo's indtræden, Florentinos åbenlyse begejstring og vores unge spilleres frygtløshed ved det sidste mål. Det mindede lidt om Asensios mål sidste gang mod Barcelona eller hans lange soloridt mod Bayern.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

8 år 11 måneder siden #7 af Sahinovic
Zidanes tillid til samtlige af spillerne i truppen, det er dejligt at se.

Alt for passive. Messi kørte os rundt på midten, og havde han haft bedre spillere rundt omkring sig så havde det ikke endt så godt som det nu engang gjorde.

3) Kampens spiller
Cristiano, han kom ind og gjorde forskellen. Han var farlig hver gang han fik bolden og samtidig synes jeg han er blevet mere moden i sit spil og træffer gode beslutninger.

4) Kampens badebold
Bale, behøver vidst ikke at forklare hvorfor.
Casemiro, sikke en halvhjernet forsøg på at stoppe Messi og det er ikke første gang vi ser dette, forstår ikke hvorfor han ikke bare holder hovedet koldt som mod Manchester United. Han var ikke på banen for at spille fodbold, men blot for at skade sine modspillere.

5) Kampens detalje
Et træk til højre, og så Dracarys :-D

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 11 måneder siden #8 af madrid2000

Ramos og Varane spillede formidabelt i defensiven. Holdet spiller med en ro og selvsikkerhed. Man går ikke i panik som man før har set i El Clasico. Kontra angreb fungerede perfekt i anden halvleg.

Alt for langsomme og afleveringerne hænger ikke sammen i første halvleg. Prøver at være alt for direkte i stedet for engang imellem at køre den rundt. Det fungere simpelthen ikke med Benzema og Bale. De to har absolut ingen spilforståelse eller harmoni med hinanden.

3) Kampens spiller

Ronaldo! Kommer ind og laver en formidabel kasse og følger det op med en endnu bedre fejring. Helt fantastisk.

4) Kampens badebold

Kroos. Alt for nemt at nævne Bale og Benzema, men synes Kroos spiller en svag kamp, hvor afleveringerne ikke er så 100% præcise som de plejer. Her må Ceballos godt får chancen i næste kamp. Kroos behøves ikke bliver slidt op ved at spille hver eneste minut.

5) Kampens detalje

Ronaldos mål i tæt konkurrence med Asensio.

Leveret af Kunena Forum