Det sagde de efter Barcelona-kampen, spansk Super Cup, 1. kamp
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Vi har som vanligt samlet op på udtalelserne efter gårsdagens kamp mod Barcelona i den spanske Super Cup.
Ernesto Valverde, Barcelona:
- Jeg har ikke fornemmelsen af, at afstanden er så stor som slut-resultatet angiver. De laver 3 mål, men det er en kamp, hvor vi spiller godt og har chancer. De har en midtbane, som gjorde det svært for os. De løber godt i rummene. Isco og Asensio er gode spillere, helt sikkert, men det har jeg også. Alting slutter ikke med et nederlag og alting er heller ikke bare godt med en sejr. Når man taber, ønsker man at der kommer en kamp hurtigt efter, for at rette op på det. Vi er lidt ramte lige nu, men vi har tid til at finde energien.
Zinedine Zidane, Real Madrid:
- Som altid vil jeg ikke gå ind i en debat om dommerens arbejde. Vi spillede en stor kamp. Jeg er irriteret over udvisningen. Måske er der ikke straffe, men det gule kort er hårdt dømt. Men vi kan ikke ændre det, selv om vi vil forsøge at få ham (Cristiano Ronaldo, red.) med på onsdag. Vi har ikke et A- og et B-hold. Alle arbejder på den samme måde. Det gode er, at alle lever op til forventningerne, om de så spiller 30, 60 eller 90 minutter. Vi er meget koncentrerede og det er en tilfredsstillelse for træneren. Vi er glade for resultatet, men det er ikke afgjort endnu.
Pep Segura, sportsdirektør Barcelona:
- Barcelona spillede godt i første halvleg, men Piqués fejl og mål blev afgørende. Herfra ændrede kampen sig. Medlemmerne af klubben skal ikke være urolige, men de må godt være skuffede. Vi har spillere og niveau til at gå på banen mod Real Madrid.
Sergio Ramos, Real Madrid:
- Vi er rigtig glade for den store kamp, det er et vigtigt skridt, men vi skal ikke fejre noget, for der er fortsat en returkamp, hvor alt kan ske. Jeg vil gerne lægge vægt på det arbejde, som gruppen udførte over for en modstander, som er svær at forsvare sig imod, men vi gjorde det godt og gav dem kun lidt plads og havde sammenhæng mellem kæderne.
Sergio Busquets, Barcelona:
- I forhold til spillet er resultatet ikke rimeligt, men vi ved at modstanderen kan score på kontra. Vi kan helt sikkert gøre det bedre. Vi var ikke dårlige og vi havde chancer til at komme foran først og siden hen udligne. Resultatet er som det er og det bliver meget svært, men vi vil prøve. Holdet behøver ikke forstærkninger på grund af dette nederlag, men fordi der er behov for at forny sig.
Andrés Iniesta, Barcelona:
- Rimeligt eller ej, så er det det resultat vi har. Det var en meget lige kamp i forhold til spil, boldbesiddelse og målchancer. Men tro kontra-angreb blev afgørende. Vi vidste at det kunne ske, det er et af Real Madrids karakteristika og det udnyttede de. Vi skal forsøge at få vendt den samlede stilling, selv om det bliver svært efter så klar en sejr. Men vi er forpligtede til at forberede os til at forsøge at få muligheden for at komme tilbage.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Fernando M.
- Ekspert bruger
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen