Tog Punto Pelota fejl?
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Cristiano Ronaldo sprang højt i onsdags, da han skulle heade Ángel di Marías aflevering i nettet, men i Spanien er der uenighed om, hvor højt han egentlig sprang. En uenighed, som handler om en halv meter.
Punto Pelota fik efter kampen arkitekten Nacho Tellado til at udregne højden til 2,93 meter via sit computer-program, men det er omkring en halv meter højere end TV-stationen Cuatro får det til. Deres grafik viser nemlig "kun 2,45 meter.
Vi viser her de to udmålinger og lader læserne selv træffe afgørelsen:
Punto Pelota:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jhuyKRUfsWM
Cuatro:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nkefnVH40xA
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Tobiasillas
- Gæst
-
Det vil heller Ikke under mig at Ronaldo hopped en hele meter over sin højde, han er jo umenneskelig, det er sindssygt hvad den man kan.
Undre det mig bare hvordan Messi kan score flere mål eller lægge flere assists!!!!! For Ronaldo er supermand.
- Storken
- Gæst
-
Jeg kan til sammenligning fortælle, at en basketballkurv hænger 305 centimeter oppe. Hvis man er i tvivl om hvor højt det er, så prøv at hoppe alt hvad man kan under en kurv. Man er næppe nervøs for, at ens hoved rammer underkanten af kurven.
Punto Pelota er ekstremt utroværdige i alle henseender og dette er ingen undtagelse.
Storken skrev: Ronaldo nåede ikke op i 2,93 meters højde.
Jeg kan til sammenligning fortælle, at en basketballkurv hænger 305 centimeter oppe. Hvis man er i tvivl om hvor højt det er, så prøv at hoppe alt hvad man kan under en kurv. Man er næppe nervøs for, at ens hoved rammer underkanten af kurven.
Punto Pelota er ekstremt utroværdige i alle henseender og dette er ingen undtagelse.
Jeg vil blot konstatere, at vi andre ikke er Ronaldo!.
Til sammenligning, så kan vi andre jo heller ikke bare gå ud på en fodboldbane, og præstere som Ronaldo. Selvom bolden er samme størrelse, skoene er de samme, og græstæppet er samme højde.
Forstår godt man er kritisk, for hvor går grænsen for Ronaldo's evner?. Vi var også nogle stykker, hvis ikke flere, som stod med åben mund og var målløs, da Vince Carter sprang over Weis for 13 år siden.
Vær du bare glad for du nåede og opleve Ronaldo's mål, for om 50 år, så vil man stadig tale om flyet CR7! :D.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Vi har Punto Pelota og I har SPORT
Så lad vores røverhistorier være vores og så kan I hygge med jeres hyæner og andet godtfolk ;-)
- Senyera
- Gæst
-
Dios skrev:
Til sammenligning, så kan vi andre jo heller ikke bare gå ud på en fodboldbane, og præstere som Ronaldo. Selvom bolden er samme størrelse, skoene er de samme, og græstæppet er samme højde.
Forstår godt man er kritisk, for hvor går grænsen for Ronaldo's evner?. Vi var også nogle stykker, hvis ikke flere, som stod med åben mund og var målløs, da Vince Carter sprang over Weis for 13 år siden.
Vær du bare glad for du nåede og opleve Ronaldo's mål, for om 50 år, så vil man stadig tale om flyet CR7! :D.
Så du tror 100% at Ronaldo hoppede 2.93 cm? På et mål der er 2.44?
Senyera skrev:
Dios skrev:
Så du tror 100% at Ronaldo hoppede 2.93 cm? På et mål der er 2.44?
For at svare på dit spørgsmål, så nej.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Donmanuello
- Junior bruger
-
Deres data ud fra hans højde er forkerte. Når han er 1,85, så er det når han står op og ikke i en situation, hvor han er i en "tilbagelænet" stilling med noget bøjede knæ b.la.
Hvordan vil han i billede nr. 2 kunne løfte sig 0,31 m fra jorden og nå en højde på 2,3 m? Der mangler 14 centimeter i det regnestykke, og da han er i en krum positur, så vil han aldrig kunne blive højere.
Den måde de har regnet det ud på er følgende:
Når jeg sidder på hug, så er jeg 1,85 meter høj (reelt måske kun 1 meter). Det vil sige for hver centimeter jeg rager i vejret, når jeg sidder på hug, har de målt mig pr. centimeter til at være 1,85. Når jeg så rejser mig op, så måler de den nye afstand og ganger med 1,85. dvs. 1,85 centimer gange min nye højde på 185 cm. = 342,25 cm.
Det var bare lige for at give et ekstremt eksempel, men det er altså den måde de har regnet det ud på. Og derfor forket.
- RealMadrid_Eksperten
- Gæst
-
- Bare nyd ham spille, for når han stopper, bliver det svært at finde en med samme evner.