Real Madrid anker Cristiano Ronaldo-udvisning til CAS
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid har besluttet at indbringe Cristiano Ronaldos karantæne-sag for den internationale sportsdomstol, CAS.
Det sker efter, at den spanske appel-komíte udstillede sig selv ved at nægte at anerkende, at Cristiano Ronaldo ikke bevidst forsøgte at filme sig til et straffespark og dermed fastholdt den urimelige udvisning, som ramte den portugisiske verdensstjerne i søndagens spanske Super Cup, hvor han selv efterfølgende dummede sig ved at skubbe til dommeren, hvilket gav ham fire spilledages karantæne, hvilket er helt i overensstemmelse med reglerne og tidligere domme i lignende sager.
Men Real Madrid havde med rimelighed en forventning om, at den spanske appel-komité ville se objektivt på sagen, men måtte konstatere at principper går forud for fornuft og derfor har man nu anket sagen videre op i systemet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg er her stadig XOXO
JimmyBroe skrev: Selvfølgelig skal de anke. Det er fuldstændig kuk kuk det der. Har det spanske appelkomite givet nogen forklaring på hvorfor man i første omgang ikke har omstøbt dommen på 1 karantænedag?
Jeg går ud fra de bare fastholder, at dommeren dømmer korrekt i situationen.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev:
JimmyBroe skrev: Selvfølgelig skal de anke. Det er fuldstændig kuk kuk det der. Har det spanske appelkomite givet nogen forklaring på hvorfor man i første omgang ikke har omstøbt dommen på 1 karantænedag?
Det er, for mig og de fleste andre, urimeligt, der bliver givet en advarsel i situationen. Hvis de bare havde kigget de tv-billeder i gennem 2-3 gange, var det tydeligt, Cristiano ikke filmede, men dog mistede balancen. Jeg synes, det er godt, de tager den videre til CAS. Jeg håber også samtidig, det giver den spanske appelkomite lidt at tænke over. Jeg forstår godt, Cristiano til tider føler sig forfulgt i Spanien.
The whole world knows that I am a Madridista by heart; White until the death - Iker Casillas
Sahinovic skrev:
Altså de havde nok højst sandsynligt givet karantæne uanset hvad. De mener ALTID at dommerne dømmer korrekt. Så, den her sag havde kommet frem til CAS uanset hvad og så er det op til dem at se om det er nødvendigt om de skal beholde karantænen eller ændre den.
I Real Madrids forsvar, så skal de altid anke sagen videre til CAS (Ligesom Barca gjorde med Neymar). Jeg syntes dog, at Ronaldo er torske dum for at reager på den måde og i den her situation, så vil selv CAS beholde karantænen desværre. Jeg mener også det er helt urimeligt, at Ronaldo skal have +4 dage, når Neymar fik noget mindre for noget der var betydigt mere strafbart.
Det gode ved det her er vel at Ronaldo "føler" støtten fra klubben. Selv Zidane har været ud og udtale sig om karantænen, hvilket han normalt ikke burde gør. Det vidner lidt om hvor meget klubben bakker op omkring Ronaldo. Det håber jeg selvfølgelig også de gør med en vis anden spiller, men det er vigtigt at vise Ronaldo maksimalt støtte ovenpå den skattesag han har kørende.
Jeg håber dog at Ronaldo slipper for en mindre karantæne, men tvivler desværre stærkt på det.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Hansen skrev:
Sahinovic skrev:
Altså de havde nok højst sandsynligt givet karantæne uanset hvad. De mener ALTID at dommerne dømmer korrekt. Så, den her sag havde kommet frem til CAS uanset hvad og så er det op til dem at se om det er nødvendigt om de skal beholde karantænen eller ændre den.
I Real Madrids forsvar, så skal de altid anke sagen videre til CAS (Ligesom Barca gjorde med Neymar). Jeg syntes dog, at Ronaldo er torske dum for at reager på den måde og i den her situation, så vil selv CAS beholde karantænen desværre. Jeg mener også det er helt urimeligt, at Ronaldo skal have +4 dage, når Neymar fik noget mindre for noget der var betydigt mere strafbart.
Det gode ved det her er vel at Ronaldo "føler" støtten fra klubben. Selv Zidane har været ud og udtale sig om karantænen, hvilket han normalt ikke burde gør. Det vidner lidt om hvor meget klubben bakker op omkring Ronaldo. Det håber jeg selvfølgelig også de gør med en vis anden spiller, men det er vigtigt at vise Ronaldo maksimalt støtte ovenpå den skattesag han har kørende.
Jeg håber dog at Ronaldo slipper for en mindre karantæne, men tvivler desværre stærkt på det.
Jeg tror du misforstår hva det handler om - det handler IKKE om de 4 dage for skubbet - for det er naturligvis ikke til debat. De anker udvisningen (altså det gul-røde kort) og IKKE følgedommen. De 4 dage er ikke til diskussion, hverken hos klubben eller fansene - det er lige efter bogen desværre.
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”