Real Madrid har afvist gigant-bud på Kovacic

8 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Mateo Kovacic er inde i en god periode med Real Madrid i øjeblikket, hvor han selv sætter sit klare aftryk på holdet, men i løbet af sommeren har der været rygter om, at han var på vej væk.

Det var dog absolut ikke med Real Madrids og Zinedine Zidanes gode vilje, for man ser et stort lys i den kroatiske midtbanespiller og derfor vil man ikke af med ham.

Det fandt Juventus angiveligt ud af, da de fik afvist et bud på hele 75 millioner € for Mateo Kovacic, som er udset til at være Luka Modric´ arvtager i Real Madrid. Buddet skulle angiveligt være afgivet for et par dage siden, men efter Real Madrids afvisning valgte man i stedet at søge mod den franske liga, hvor man kan få midtbanespiller til den halve pris af den kinesiske liga og her købte man så Blaise Matuidi i Paris SG for blot 20 millioner €.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #2 af Dios
Nogen der ved hvad Kovacic frikøbsklausul er? Jeg har læst flere steder, at den skulle være på €50, så buddet vil jo ikke give mening.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 11 måneder siden #3 af DarioGomez
Hvis den virkelig kun er på 50€, så køber jeg ham sgu!

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Følgende bruger(e) sagde tak: El Madridista, Dios, JimmyBroe, Fondo_Sur

8 år 11 måneder siden #4 af Daniel

Dios skrev: Nogen der ved hvad Kovacic frikøbsklausul er? Jeg har læst flere steder, at den skulle være på €50, så buddet vil jo ikke give mening.

ESPN har den her fine oversigt på udvalgte Real Madrid-spillere via spanske kilder:

Superstars

Cristiano Ronaldo - €1 billion
Karim Benzema - €1bn
Gareth Bale - €500m
James Rodriguez - €500m
Luka Modric - €500m
Toni Kroos - €300m

Worth a bid

Sergio Ramos - €200m
Raphael Varane - €200m
Isco - €150m
Keylor Navas - €150m
Mateo Kovacic - €50m
Martin Odegaard - €10m

Too much money

Dani Ceballos - €500m
Marco Asensio - €350m
Dani Carvajal - €350m
Marcelo - €200m
Casemiro - €200m
Theo Hernandez - €100m

Den her artikel giver et OK indblik i den benyttede buy-out clause i spansk fodbold: www.sportskeeda.com/football/buy-out-cla...ork-spanish-football

Jeg noterer mig særligt følgende:

A buyout clause, simply put, is the valuation that a club has of a player. If an offer equal to the buyout clause is met by a purchasing club, the selling club must accept the offer and the player may move. The key difference here is that under Spanish law, it is not the purchasing club that makes the payment, but the player himself. It is this small detail that creates a lot of the complications and technicalities involved in triggering a buy-out clause.

Each individual contract with a player will have a differently worded buy-out clause. Some buyout clauses would be triggered simply if an offer of the stipulated amount was received while others would have other factors that would be needed to complete the transaction. Either way, the important thing to note here is that if the buyout is activated, the amount must be transferred by the player to the selling club. This is where things get interesting.

If the selling club are okay with allowing the transfer of the player, then they might reach an agreement for an amount slightly over or under the buyout clause, depending on their relationship with the purchasing club. Usually, what then happens is that a sum is reached that is midway between the value of the buyout clause and the amount that would have to be paid if the taxes payable on the buyout clause were also due.

Men artiklen indeholder mange flere spændende ting :-)

Summasummarum er, at jeg tror, jf. den spansk buy-out clause kontra den normale release clause, at det er op til spilleren selv at vælge om han vil skifte, når et bud matchende den givne spillers buy-out clause foreligger. Hvis rygtet om Real Madrids afvisning af Juventus' bud på Kovacic holder vand, kan man vel sagtens godt forestille sig, at Real Madrid har talt med Kovacic, hvor kroaten så purer har afvist at ville købe sig ud af Real Madrid for at spille i en betragtelig mindre klub ;-)

Ovenstående er sgu mit bedste bud på et svar uden at vide en helt masse om reglerne, Dios :-)
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

8 år 11 måneder siden #5 af Jakobsif555

Daniel skrev:

Dios skrev: Nogen der ved hvad Kovacic frikøbsklausul er? Jeg har læst flere steder, at den skulle være på €50, så buddet vil jo ikke give mening.

ESPN har den her fine oversigt på udvalgte Real Madrid-spillere via spanske kilder:

Superstars

Karim Benzema - €1bn
Gareth Bale - €500m
James Rodriguez - €500m
Luka Modric - €500m
Toni Kroos - €300m

Worth a bid

Sergio Ramos - €200m
Raphael Varane - €200m
Isco - €150m
Keylor Navas - €150m
Mateo Kovacic - €50m
Martin Odegaard - €10m

Too much money

Dani Ceballos - €500m
Marco Asensio - €350m
Dani Carvajal - €350m
Marcelo - €200m
Casemiro - €200m
Theo Hernandez - €100m

Den her artikel giver et OK indblik i den benyttede buy-out clause i spansk fodbold: www.sportskeeda.com/football/buy-out-cla...ork-spanish-football

A buyout clause, simply put, is the valuation that a club has of a player. If an offer equal to the buyout clause is met by a purchasing club, the selling club must accept the offer and the player may move. The key difference here is that under Spanish law, it is not the purchasing club that makes the payment, but the player himself. It is this small detail that creates a lot of the complications and technicalities involved in triggering a buy-out clause.

Each individual contract with a player will have a differently worded buy-out clause. Some buyout clauses would be triggered simply if an offer of the stipulated amount was received while others would have other factors that would be needed to complete the transaction. Either way, the important thing to note here is that if the buyout is activated, the amount must be transferred by the player to the selling club. This is where things get interesting.

If the selling club are okay with allowing the transfer of the player, then they might reach an agreement for an amount slightly over or under the buyout clause, depending on their relationship with the purchasing club. Usually, what then happens is that a sum is reached that is midway between the value of the buyout clause and the amount that would have to be paid if the taxes payable on the buyout clause were also due.

Summasummarum er, at jeg tror, jf. den spansk buy-out clause kontra den normale release clause, at det er op til spilleren selv at vælge om han vil skifte, når et bud matchende den givne spillers buy-out clause foreligger. Hvis rygtet om Real Madrids afvisning af Juventus' bud på Kovacic holder vand, kan man vel sagtens godt forestille sig, at Real Madrid har talt med Kovacic, hvor kroaten så purer har afvist at ville købe sig ud af Real Madrid for at spille i en betragtelig mindre klub ;-)

Ovenstående er sgu mit bedste bud på et svar uden at vide en helt masse om reglerne, Dios :-)

Kunne også være at Juventus ikke har råd til at lægge 50 mio euro her og nu nu, som en klausul kræver og de derfor har tilbudt mere, men hvor betalingen kan være i rater, eller være præstationsbaseret.

Men mon ikke bare det var and :-)

8 år 11 måneder siden #6 af DarioGomez
Kovacic er ikke i truppen i dag, men han har heller ikke trænet med i fuldt omfang efter afklapsningen onsdag.

Llorente er til gengæld med. Derudover er Achraf og Mayoral udeladt qua Zidanes beslutning, mens Vallejo stadig er skadet og Cristiano stadig har karantæne.

Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...

8 år 11 måneder siden #7 af Neye

Daniel skrev:

Superstars

Karim Benzema - €1bn
Gareth Bale - €500m
James Rodriguez - €500m
Luka Modric - €500m
Toni Kroos - €300m

Worth a bid

Sergio Ramos - €200m
Raphael Varane - €200m
Isco - €150m
Keylor Navas - €150m
Mateo Kovacic - €50m
Martin Odegaard - €10m

Too much money

Dani Ceballos - €500m
Marco Asensio - €350m
Dani Carvajal - €350m
Marcelo - €200m
Casemiro - €200m
Theo Hernandez - €100m

Noget har ændret sig meget efter Neymar-handlen. Her er f.eks. den forventede frikøbsklausul på Isco opgjort til signifikant mere end tilbage i maj

€700m buyout clause in Isco's new Real Madrid contract

www.skysports.com/football/news/11095/10...real-madrid-contract
Sidste redigering: 8 år 11 måneder siden ved Neye.

Leveret af Kunena Forum