Efter Deportivo - Real Madrid, 1. spillerunde
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Vi er klar med referat efter første spillerunde i LaLiga, som Real Madrid vandt med 0-3 ude over Deportivo.
1) Det gjorde Real Madrid godt
Daniel: Jeg vælger at slå pkt. 1 og 2 sammen, da jeg faktisk mener, at Real Madrid spiller en godkendt kamp, hvor madrilenerne investerer det nødvendige for at hive de tre point i land. Det var en overvejende kalkuleret kamp. Omvendt er det kritisabelt, at Real Madrid giver så mange fristende tilbud væk til Deportivo, der på en bedre dag måske havde prikket en eller to ind, hvilket havde ændret kampbilledet fuldstændigt.
Derfor er min pointe, at det Real Madrid gjorde godt også ender med at være det Real Madrid gjorde skidt i den forstand, at madrilenerne giver for mange chancer væk i en kamp, hvor det nødvendigvis ikke er nødvendigt at holde dampen oppe i alle 90 min., men derfor er det tilladt at forvente en vis portion koncentration.
Christian: Efter vi kom på 2-0 lod vi bolden arbejde, dræbte kampen og kom hjem uden at bruge unødige kræfter. Derudover en enorm skarphed foran mål.
Jesper: Store perioder med sikker bold-omgang og fint kombinations-spil, hvor man kan se at der er rigtig mange automatikker, som fungerer superfint. Desuden godt arbejde i forhold til at vinde andenboldene.
2) Det gjorde Real Madrid skidt
Daniel: Se punkt 1.
Christian: En i perioder ukoncentreret indsats. Det er simpelthen ikke godt nok at give to friløbere væk i indledningen, hvor man netop burde stå stærkt og koncentreret. Det er den største bekymring for resten af sæsonen, om man kan møde med skarphed og dræbe kampene tidligt eller skal indhente, hvilket kræver mange kræfter og i længden held, som vi ikke nødvendigvis vil have igen i denne sæson.
Jesper: Det er stadig for let at komme til chancer og her skal der fortsat arbejdes med nogle ting.
3) Kampens spiller
Daniel: Nacho. Stærk defensiv kamp, hvor han lukkede ned for ALT Deportivo forsøgte at komme med; det hed sig bolde ned i frimærket, som han travlede op, det hed sig duelspillet på jorden, som han vandt og det hed sig hovedstødsduellerne, som han ligeledes vandt. Hvilken speed han i øvrigt besidder!
Christian: Keylor Navas. Vi scorer tre og spiller generelt fint foruden det første kvarter, men var det ikke for den udskældte keeper, så havde vi været bagud tidligt. Krydrer endda indsatsen med et reddet straffespark.
Jesper: Toni Kroos. Han havde nogle rigtig gode løb ind i feltet, som desværre ikke blev udnyttet til scoring, men det kunne være lækkert, hvis dette blev bygget på Real Madrids spil i denne sæson.
4) Kampens badebold
Daniel: Sergio Ramos. Der er vist ingen grund til at uddybe yderligere. Torskedumt rødt kort med få sekunder tilbage på klokken.
Christian: Sergio Ramos. Unødvendigt. Pinligt.
Jesper: Jeg går også med Sergio Ramos. Masser af placeringsfejl og så skulle han jo være udvist allerede i første halvleg for at slå Deportivo-spilleren i hovedet. Nu kom den så til ham få sekunder før tid og det er grænseløst dumt at sælge sit hold på den måde i forhold til næste rundes kamp mod Valencia.
5) Kampens detalje
Daniel: Opspillet til Kroos' mål var lige efter fodboldens ABC. Lad det være kampens detalje i en kamp, der faktisk ikke bød på ret mange finurlige detaljer.
Christian: Hvor mange gange kan man binde sine støvler imens kampen er i gang? Jeg talte tre gange, hvor Marcelo droppede at spille med, fordi støvlerne ikke sad godt. Vidner måske lidt om indstillingen til denne kamp.
Jesper: Casemiros mål. 44 afleveringer, 107 sekunder og gennem 11 spillere. Der er ikke noget at sige til, at man i Spanien overvejer at omdøbe ham fra Casemiro til Casimito (næsten en myte).
Kampfakta:
Deportivo – Real Madrid 0-3 (0-2)
0-1 Bale (20.)
0-2 Casemiro (26.)
0-3 Kroos (62.)
Dommer:
Gule kort: Modric, Ramos (Real Madrid), Schär, Mosquera, Andone, Cartabia, Bakkali (Deportivo)
Røde kort: Ramos (Real Madrid)
Deportivos hold: Rubén, Luisinho, Sidney, Schär, Juanfran, Guilherme, Mosquera, Cartabia (Borja Valle, 79. min.), Borges (Adrián López, 65. min.), Bakkali (Bruno Gama, 54. min.), Andone.
Real Madrids hold: Keylor Navas, Carvajal, Ramos, Nacho, Marcelo, Casemiro (Llorente, 72. min.), Kroos, Modric, Isco (Asensio, 66. min.), Bale (Lucas Vázquez, 80. min.), Benzema.
Statistik :
Boldbesiddelse: 32%-68%
Skud på mål: 12-16
Off side: 2-2
Vundne dueller: 45%-55%
Vundne luftdueller: 53%-47%
Hjørnespark: 4-4
Gule kort: 5-2
Røde kort: 0-1
Straffespark: 1-0
Afleveringer: 290-648
Vellykkede afleveringer: 78%-88%