Zidane i forsvars-problemer

8 år 11 måneder siden #13 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Zidane i forsvars-problemer
...

Ja, jeg mente begge dele, Hakimi er i mine øjne slet ikke relevant at tage med i betragtning til den forestående sæson. Så er jeg sgu ligeglad om han rent matematisk tælles med :)

Vi har otte - i princippet - disponible spillere, men her mener jeg ikke Hakimi ligner en der er klar til eksempelvis, rent hypotetisk, en semifinale hvor lad os sige, Ramos er ude med en karantæne, Varane er skadet, og Carvajal er ude med en overbelastningsskade fordi Hakimi ikke endnu har niveauet til en mere ligeligt fordelt spilletid, så har vi altså Vallejo, Marcelo, Theo, Hakimi og Nacho til sådan en kamp. Det synes jeg ærlig talt er for tyndt, og når vi alligevel er derude hvor man ikke har problemer med at spå om Bales fremtid på baggrund af hans hidtige skadeshistorik, så er overnævnte scenarie vel ikke helt urealistisk. Selvom vi igen og igen har sagt, at nu kunne skaderne ikke komme i samme antal, så er man gang på gang blevet bevist det modsatte.

Men skidt pyt, lad os se hvad der sker, jeg har tiltro til at Zidane har øje for Hakimis udvikling og giver ham kampe når det er muligt. Det er han strengt taget nødsadiget til hvis der skal være dybde nok i forsvaret. Jeg synes desuden Trofeo Bernabeu kampen i et vist omfang illustrerede hvordan vi er begyndt at få et trup, hvor spillerne kan indtræde på 'flydende' vis er i stand til at overtage flere forskellige positioner og sammenhængskraften bevares. Så på den måde kan man måske nøjes med lidt mere 'umodne' spillere som Llorente, Hakimi, Theo, Mayoral, etc. da sammenhængen i holdet på sin vis opvejer de individuelle færdigheder. Det giver måske ikke hundrede procent mening. Altså, den samlede kvalitet er jo baseret på de enkelte elementers kvalitet. Min pointe er bare, at i takt med at kollektivet styrkes, så har de individuelle spillere måske mindre betydning for det samlede billede. Ja, og for at alt det her skal gå op i en højere enhed så må alle de skader (og karantæner i centerforsvaret) snart gerne ophøre.

@Dios
Det ville være ret så nedladende at komme med sådan en bemærkning... Idioter har alligevel en vis fatteevne.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #14 af SaabyDK
Besvaret af SaabyDK på emne Zidane i forsvars-problemer
Mon man kan få Grande Arbeloa til at vikariere i midterforsvaret i kampen mod Valencia? Han skal nok kunne lukke ned for Zaza, Rodrigo og Mina :-D

Zidane is love, Zidane is life.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Madrid777

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum