Efter Real Madrid - Valencia, 2. spillerunde

8 år 11 måneder siden #1 af Administrationen

Vi har fulgt op på gårsdagens uafgjorte kamp mod Valencia og vi har følgende kommentarer til opgøret:

1) Det gjorde Real Madrid godt
Anders: Jeg synes det var positivt at se den tålmodighed og overtag Real Madrid trods alt spillede med - især da man var bagved. Samtidig hæfter jeg mig ved ungdommens gåpåmod (Asensio og Vazques) og deres kvaliteter til at komme ind og ændre kampene.
Daniel: Der var egentlig flere ting, som Real Madrid gjorde godt, men jeg vil blot fremhæve, at Marcelo og co. skabte rigeligt med chancer til at sende Valencia hjem med en ydmygelse i bagagen - det varierende og tålmodige spil var en fornøjelse at se på til tider, uagtet det triste resultat.
Jesper: Trods masser af fravær og betydningsfulde omrokeringer på holdet, kommer man alligevel frem til et hav af chancer og det gør, at man ikke skal være bekymret over at have lidt et dumt pointtab her.

2) Det gjorde Real Madrid skidt
Anders: Defensivt - Valencia havde alt for let ved at overspille os. Både på omstillinger og ved standardsituationer. Casemiro trak ofte langt op i banen og det kunne han ikke kompensere for hver gang. Jeg mener ikke Casemiro i det centrale forsvar er en holdbar løsning ved evt fremtidige skader / karantæner.
Daniel: Det giver lidt sig selv. Zidane dummede sig taktisk med at smide Kroos ned på 6'eren i stedet for eksempelvis Kovacic. Endvidere formåede man heller ikke at iscenesætte Isco, ligesom jeg dagen derpå også begræder, at Real Madrids backs først for alvor bliver sluppet løs i anden halvleg.
Jesper: Når man spiller sig frem til så mange klare chancer, så skal man score mere end 2 mål og det er grotesk, at man kunne have hevet oldemor ind fra plejehjemmet og så havde hun prikket 2-3 mål ind med sin rolator, mens dyre stjerner brænder på det skammeligste. Det var tåkrummende pinligt.

3) Kampens spiller
Anders: Asensio! Det behøves vist ikke nogen forklaring.
Daniel: Asensio spillede en fremragende kamp mod Valencia, og selv uden sine to fantastiske mål havde han været med i kampen om kampens spiller. Jeg ser ham som fast mand nu. Intet mindre.
Jesper: Asensio. Påtog sig lederrollen i angrebet og viser igen en utrolig modenhed.

4) Kampens badebold
Anders: Bale var elendig og fortjent pibekoncert. Benzema bruger efterhånden flere chancer end Martin Spelmann på at score mål. Franskmanden burde have sikret os de tre point i går.
Daniel: Bale spillede elendigt, men Benzema var i min optik - med afstand - kampens dårligste spiller og det fortæller den del om franskmandens jammerlige indsats mod Valencia. Nuvel, han er som altid go' på bolden, men i går var det nødvendigt med mål fra Benzema og her fejlede Real Madrids 9'er på det skammeligste - jeg kan slet ikke forestille mig en anden 9'er på top-plan, der kan brænde så mange chancer.
Jesper: Det er altid positivt, når en angriber kommer frem til chancer, men når man brænder dem på så skammeligvis som Benzema, så er det et tegn på, at man ikke er hvor man skal være. Elendig præstation.

5) Kampens detalje
Anders: Asensios første mål. Man ved bare sekunderne inden, at han kommer til at score i den position.
Daniel: Kampens spiller stod også for kampens detalje. Asensios fremragende førsteberøring (i luften), hvor han tager den bolden med med sin venstre yderside, sprinter mod baglinjen og smider en fin bold ind over - den sekvens havde fortjent en bedre skæbne.
Jesper: Når Cristiano Ronaldo er ude og duoen Bale/Benzema er så tandløse, så mangler man virkelig en Morata/James. Det er fint at de to er væk, for de var opsatte på at prøve nyt, men jeg føler mig ikke overbevist om, at Mayoral kan udfylde rollen som gylden reserve, så man kan passende bruge denne uge på at finde spilleren, som kan give offensiven endnu en dimension.

Kampfakta:
Real Madrid – Valencia 2-2 (1-1)
1-0 Asensio (10.)
1-1 Soler (18.)
1-2 Kondogbia (77.)
2-2 Asensio (83.)

Dommer: Fernández Borbalán

Gule kort: Carvajal, Nacho, Casemiro (Real Madrid); Zaza, Parejo, Soler, Rodrigo, Montoya.

Røde kort: Ingen:

Real Madrids hold: Navas, Carvajal, Casemiro, Nacho, Marcelo, Kroos (Mayoral, 84. min.), Modric, Isco (Kovacic, 46. min.), Asensio, Bale (Lucas Vázquez, 74. min.), Benzema.

Valencias hold: Neto, Montoya (Vidal, 75. min.), Vezo, Murillo, Lato (Gil, 83. min.), Kondogbia, Parejo, Gayá, Soler, Rodrigo (Mina, 88. min.), Zaza.

Statistik:
Boldbesiddelse: 65%-35%
Skud på mål: 8-3
Off side: 3-3
Vundne dueller: 51%-49%
Vundne luftdueller: 38%-62%
Hjørnespark: 13-4
Gule kort: 3-5
Røde kort: 0-0
Straffespark: 0-0
Afleveringer: 564-300
Vellykkede afleveringer: 91%-78%
Frispark: 12-12

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 11 måneder siden #2 af Administrationen
1) Det gjorde Real Madrid godt
2) Det gjorde Real Madrid skidt
3) Kampens spiller
4) Kampens badebold
5) Kampens detalje

8 år 11 måneder siden #3 af Dios
1) Det gjorde Real Madrid godt

Faktisk syntes jeg de gjorde alt rigtigt, hvis man ikke fokusere på det vigtige som er, at forsvarer og scorer mål :D Spillet var fint, og chancerne blev skabt. Desværre blev det bare ikke til mere.

2) Det gjorde Real Madrid skidt

Scorer mål og forsvarer. Det var tydeligt og se, at Kroos som 6'er, og Casemiro's hasarderes defensive spil i forsvaret ikke skal prøves igen. Det var helt igennem forfærdeligt og se, og specielt med så ufokuserede defensive løb af Kroos og Marcelo.

3) Kampens spiller

Mange vil sige Asensio, og det gør jeg også, men af mangel på bedre spillere. Asensio scorer et fremragende mål, og scorer et mål på et kæmpe målmands drop. Det er stadig 2 mål, men mere forblændet er jeg altså heller ikke, at jeg ikke kan se, hvor anonym han er i største delen af kampen. Han er stadig ung, og det kommer forhåbentlig med tiden, men for lidt spil går igennem ham synes jeg. Min pointe er, at der er for meget individuel spiller i ham. Han afgører kampen(e) på egen hånd, og det er vigtigt taget Ronaldo's alder i betragtning, men han bidrager med for lidt til holdet over en hel kamp. Der er absolut intet at komme efter, for han skal også lige vænne sig til den nye stjernestatus, hvor han af langt de fleste Madridistas har sat både Bale og Benzema.

4) Kampens badebold

De nemme er Benzema, Bale, Kroos, Marcelo (for hans elendige defensive arbejde) og Casemiro. Mit valg falder dog på Isco, da han simpelthen var helt på månen, og virkede utrolig utilfreds efter kort tid på banen. Han lavede ikke andet end at beklage sig til dommeren, og havde en rigtig skidt attitude indtil han blev skiftet ud. Selvfølgelig står Benzema og Bale dårligst i billedet, men skal Isco have den tillid vi fans giver ham, så er det netop i en kamp, hvor vi mangler flere af holdets stamspillere han skal træde i karakter og ikke underpræstere så meget som han gjorde, og det var jo ikke en tilfældigheder det var ham der blev skiftet ud først.

5) Kampens detalje

Den er svær, men det må nok være målet til 1-0. Asensio er hurtigopfattende, og Benzema tager det rigtige løb. Det var vel det eneste positive.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 11 måneder siden #4 af asp3200
Dios:

Skal så siges at Isco havde det dårligt med svimmelhed og opkast, derfor han blev taget ud i pausen.

8 år 11 måneder siden #5 af Dios

asp3200 skrev: Dios:

Skal så siges at Isco havde det dårligt med svimmelhed og opkast, derfor han blev taget ud i pausen.

Så skal han tage at blive en mand :D

Ej vidste jeg sgu ikke, men det forklarer jo alt.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum