Benzema ude i 4-6 uger

8 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Karim Benzema har været voldsomt udskældt i de seneste uger, men det er nok de færreste, som ikke ærgrer sig over at måtte undvære ham i de kommende 4-6 uger.

Den franske angriber måtte i dag lade sig udskifte efter blot 26 minutters spil og alarmklokkerne begyndte for alvor at ringe, da han havde smerter omkring højre knæ og en undersøgelse viser, at han har pådraget sig en muskelskade, som vil holde ham ude i minimum 4 uger.

Dermed går Benzema glip af Real Madrids resterende 6 kampe i september måned, mens han sandsynligvis bliver "reddet" af landskampspausen i starten af oktober måned, således at han kun misser opgøret mod Espanyol.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #2 af Doc.juego
Besvaret af Doc.juego på emne Benzema ude i 4-6 uger
Dårligt er sæsonen startet, inden vi står i en situation som mange herinde spåede ville blive et problem. Vi mangler en ekstra angriber... skal vi sætte vores lid til Mayoral de næste mange uger ? I ligaen må Ronaldo jo også undværes, og vi så i går at Bale ingenlunde er skarp... det er virkeligt ærgeligt.. det virker seriøst amatør agtigt at der ikke er købt bedre ind.
Isco er jo ikke angriber, Asensio heller ikke.. og Bale fungere ikke som angriber .
Som mange siger er de fleste glade for talent indkøb/politik. Men vi står altså bare med en ærgerlig situation lige nu, vi ved jo eller burde vide, at skades problemerne kommer.

Vi kan komme i store problemer allerede tidligt i sæsonen.
3 kampe og vi har allerede smidt 4 points på noget der burde være pligt sejre.

Tja der skulle vel bare lidt galde ud herfra. Vi må håbe at resten af truppen nu bliver godt tændte.. især Bale (som nok skal få meget spilletid de næste kampe... Hvis han altså ikke bliver skadet )ja især Bale må da om nogen have noget og bevise .. hvis ikke dette kan tænde op under ham og få hans form frem, er der vel intet der kan.
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Doc.juego.

8 år 10 måneder siden #3 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Benzema ude i 4-6 uger
At Benz nu er skadet ser jeg som et alvorligt slag i bestræbelserne på at få BBC i en 4-3-3 op at køre. Asensio, Isco og Vazquez har alle kort på hånden og
der kan ikke være tvivl hos dem selv om deres betydning og ansvar. Der skal etableres et alternativ, og her ser jeg ikke nødvendigvis det som helt umuligt at Bale skal spille 9'er som igår, og jeg syntes egentlig også at startformationen kunne være et af flere alternativer.

Kampen bar selvfølgelig præg af rotationerne, men ideelt set burde det i fremtiden være ligegyldigt hvem der starter inde. Jeg synes kampoplægget var udmærket, men spillerne faldt aldrig i hak med hinanden, sammenhængen i offensiven var ikke-eksisterende. Synes som sådan ikke at det var enkelte spillere der faldt igennem bortset fra den urørlige Carvajal. Levante spillede jo også fint, stod solidt i kæderne og spillede med erfaring og en indbyrdes 'samhørighed'. Det var vel den største faktor der gjorde, at et mere usammenhængende Madrid hold ikke lykkedes med at trække det længste strå.

Nej, rotationerne var lige i overkanten måske, selvom jeg synes at eksempelvis Llorente gjorde det fint, men måske Kovacic og Isco havde været bedre at starte med.

Mod Apoel gad jeg godt se et angreb med Ronaldo på toppen, Bale på højrekanten, Isco som 10'er og Asensio til venstre.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Sidste redigering: 8 år 10 måneder siden ved Zyconith.

8 år 10 måneder siden #4 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Benzema ude i 4-6 uger

Zyconith skrev: Kampen bar selvfølgelig præg af rotationerne, men ideelt set burde det i fremtiden være ligegyldigt hvem der starter inde

Du har da ret - det ville da være skønt om det blev sådan - men jeg blir alligevel skræmt når jeg læser at det overhovedet ka være i tankerne hos nogen. Det ville jo svare til at Zidane nærmest genopfandt fodboldspillet og på magisk vis lykkedes med at lave en trup hvor man frit ku skifte ud blandt 22-23 mand uden at det ku mærkes. Og jeg er udmærket klar over at du nok sætter det lidt på spidsen og at du formentlig godt ved at præcis sådan går det ikke - men jeg tænker faktisk at det er lidt i den retning nogle faktisk tænker - altså at vi bare ka rotere i blinde og så ska det nok gå "for truppen er jo bedre end nogensinde set i verdenshistorien". Altsammen på baggrund af en sæson hvor spillet langt henad vejen var noget af det mest sterile og impotente vi har set - indtil de sidste 6-8 uger af sæsonen hvor reserverne viste klassen og gav os alle håb om en fantastisk fremtid, samtidig med at holdet, og især Ronaldo, fandt klassen. Igen, trofæerne var såre fortjente, men der er ingen grund til at glemme at spillet i 3/4-dele af sæsonen var langt fra hva man ku håbe på og at Zidane bare få måneder blev ønsket hen hvor peberet gror af en god del af os fans.

Nu endte det jo så godt og så må man naturligvis rose og respektere den måde Zizou gjorde det på, uden tvivl, men imo lader det til at pressen, mange fans og Zizou selv er blevet fuldstændig forblændet af den succes og er stålsat på at rotere for enhver pris og aldeles blind for at der er adskillige faremomenter ved en sådan strategi. Altså selv Guardiolas Barcahold som havde én af de mest fasttømrede og overlegne spillestile/taktikker der er set (naturligvis grundet de spillertyper han rådede over), men selv ik engang Barca roterede bare en brøkdel af hva Zidane gør - og de havde ellers et system spillerne ku gå direkte ind i. Zidane har jo virkelig ik noget der minder om at fast system - jeg aner ik engang hva holdet spiller pt, eller hva vi ska spille fremover, men det lader til at fremgangsmåden er at vi skifter system fra uge til uge og smider 3-4-5 nye ind fra kamp til kamp. Ok - respekt hvis det virker - og det håber jeg det gør, men jeg er da mildt sagtnervøs for at vi ka risikere at komme til at sejle rundt uden en fast stamme og den indbyrdes forståelse der følger med, og uden en fast spillemåde at falde tilbage til og uden de automatismer der jo ska til. Jeg er bare bange for at det blir en gang individuel sjask igen-igen og mål efter standardsituationer som vi kommer til at leve på. Håber jeg blir positivt overrasket og holdets kvaliteter er så store at de ka overkomme de massive ændringer som Zidane ser ud til at ville køre med. Jeg tvivler i hvert fald kraftigt på hele den utopiske, omend smukke, tanke med at ligegyldigt hvem man sætter på banen, så banker vi bare derudaf som en fantastisk, overlegen, velsmurt maskine - jeg tror bare ik fodboldvirkeligheden er sådan desværre
Følgende bruger(e) sagde tak: Zyconith

8 år 10 måneder siden #5 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Benzema ude i 4-6 uger

Siempre fiel skrev:

Zyconith skrev: Kampen bar selvfølgelig præg af rotationerne, men ideelt set burde det i fremtiden være ligegyldigt hvem der starter inde

Du har da ret - det ville da være skønt om det blev sådan - men jeg blir alligevel skræmt når jeg læser at det overhovedet ka være i tankerne hos nogen. Det ville jo svare til at Zidane nærmest genopfandt fodboldspillet og på magisk vis lykkedes med at lave en trup hvor man frit ku skifte ud blandt 22-23 mand uden at det ku mærkes. Og jeg er udmærket klar over at du nok sætter det lidt på spidsen og at du formentlig godt ved at præcis sådan går det ikke - men jeg tænker faktisk at det er lidt i den retning nogle faktisk tænker - altså at vi bare ka rotere i blinde og så ska det nok gå "for truppen er jo bedre end nogensinde set i verdenshistorien". Altsammen på baggrund af en sæson hvor spillet langt henad vejen var noget af det mest sterile og impotente vi har set - indtil de sidste 6-8 uger af sæsonen hvor reserverne viste klassen og gav os alle håb om en fantastisk fremtid, samtidig med at holdet, og især Ronaldo, fandt klassen. Igen, trofæerne var såre fortjente, men der er ingen grund til at glemme at spillet i 3/4-dele af sæsonen var langt fra hva man ku håbe på og at Zidane bare få måneder blev ønsket hen hvor peberet gror af en god del af os fans.

Nu endte det jo så godt og så må man naturligvis rose og respektere den måde Zizou gjorde det på, uden tvivl, men imo lader det til at pressen, mange fans og Zizou selv er blevet fuldstændig forblændet af den succes og er stålsat på at rotere for enhver pris og aldeles blind for at der er adskillige faremomenter ved en sådan strategi. Altså selv Guardiolas Barcahold som havde én af de mest fasttømrede og overlegne spillestile/taktikker der er set (naturligvis grundet de spillertyper han rådede over), men selv ik engang Barca roterede bare en brøkdel af hva Zidane gør - og de havde ellers et system spillerne ku gå direkte ind i. Zidane har jo virkelig ik noget der minder om at fast system - jeg aner ik engang hva holdet spiller pt, eller hva vi ska spille fremover, men det lader til at fremgangsmåden er at vi skifter system fra uge til uge og smider 3-4-5 nye ind fra kamp til kamp. Ok - respekt hvis det virker - og det håber jeg det gør, men jeg er da mildt sagtnervøs for at vi ka risikere at komme til at sejle rundt uden en fast stamme og den indbyrdes forståelse der følger med, og uden en fast spillemåde at falde tilbage til og uden de automatismer der jo ska til. Jeg er bare bange for at det blir en gang individuel sjask igen-igen og mål efter standardsituationer som vi kommer til at leve på. Håber jeg blir positivt overrasket og holdets kvaliteter er så store at de ka overkomme de massive ændringer som Zidane ser ud til at ville køre med. Jeg tvivler i hvert fald kraftigt på hele den utopiske, omend smukke, tanke med at ligegyldigt hvem man sætter på banen, så banker vi bare derudaf som en fantastisk, overlegen, velsmurt maskine - jeg tror bare ik fodboldvirkeligheden er sådan desværre

Rotation med måde, det er vi helt enige om.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

Leveret af Kunena Forum