Inden Real Madrid - Betis, 5. spillerunde LaLiga
- Brylle
- Gæst
-
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
JesperThomsen skrev: Alle de latterlige og arrogante kommentarer fra dette forum i sommer klinger SÅ hult! Real var allerede mestre, Barcelona købte dårligt ind blah blah!
Hvad fabler du om? Mindes ikke at der har været nogen der havde meldt mesterskabet i hus allerede?
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Asensio satte vel desuden ikke en fod rigtigt efter sin indskiftning, men det er også svært, når man ingen støtte har på midtbanen pga. at alle stiller sig op til feltet og fisker efter bolden, samt når ens træner ødelægger ens forudsætninger for at levere en toppræstation ved at tage verdens nok bedste midtbanespiller ud og dermed amputere midtbanen noget så grusomt.
Medmindre Barcelona virkelig får et sammenbrud af dimensioner senere hen i sæsonen, og at Real Madrid faktisk begynder at vinde kampe på hjemmebane, så er mesterskabet vel allerede tabt på gulvet nu. Uacceptabelt!
Lars1991 skrev: Hvorfor skifte banens bedste spiller ud?
Men det havde sgu nok ikke gjort nogen forskel. Hvis man ikke kan score, så det svært at vinde. Man havde håbet Ronaldo ville bringe den træfsikkerhed som han har vist i... ja alle de kampe han har spillet i den her sæson.
Jamen bare det faktum at han skifter vores midtbane ude (vores stærkeste kort) ud til fordel for angribere (vores svageste kort imo). Og når han så endelig skal skifte midtbanen ud, hvorfor så skifte Isco ud, som vores eneste kreatør og Modric ud som var vores bedste mand? Han gjorde noget lignende sidste sæson hvor det også endte ud i at vi tabte kampen om midtbanen og ikke kunne lægge det pres der skal til for at få en afgørende scoring. Skide ærgeligt.
Taktisk virker det meget uklogt med den dobbeltudskiftning Zidane laver. Man kan jo ikke fastholde et pres når man spiller uden venstre back. Den side er bare tom. Asensio som wingback? Og så to wingbacks på højre? Og Modric ud som skal ligge og binde det hele sammen... Vi spiller jo nærmest 3-1-2-4 til sidst, hvor 2 tallet står for højrekanter. Det hænger slet ikke sammen. Theo ind for Marcelo og Borja ind for Bale, så havde vi kreeret mere er jeg sikker på.
Bliver også noget træt af BørneRamos, der næsten ugideligt begynder at lægge sig op som 4. angriber, og efterlade Casemiro og Varane alene. Varane står og slår ud med armene på et tidspunkt, hvor Ramos lunter tilbage ved en Betis-kontra. Det virker helt vildt det han laver. Han koster også målet. Rædselsfuldt forsvarsspil.
Jeg er ret sikker på, at der kommer mange opråb herinde som vi har hørt før. Om at Zidane ikke har nogen plan, om at alt er lort i Real Madrid, om at man ikke kan klare sig uden angribere. Jeg er uenig i dem alle. Det virker underligt at vi ikke kan score på hjemmebane for tiden, og det er da helt hæsligt at være bagud med 7 point efter 5 runder, men jeg tror det bliver tæt til sidst alligevel. Vores trup er i mine øjne stadig en del bredere og Barca løber ind i problemer i løbet af sæsonen.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Man spillede jo fint for tre dage siden på Anoeta, hvor man havde marginalerne med sig. Holdet mangler skarphed, x-factor og det sidste fokus. Måske troede spillerne - ligesom mange fans - at sæsonen ville køre langt mere på skinner? Det ligner virkelig, at der er en mental hæmning.
Cadaou til Adan. Storkamp af ham!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Og det er egentlig præcist nok at folk nævner marginaler - det vilde er egentlig ik at vi ik specielt havde dem på vores side idag, men at forskellen på denne og sidste sæson jo er hvor urimeligt heldige vi var især i ligaen sidste sæson. Vi ka jo ik regne med at spille pivringe igen og igen og igen og stadig vinde - så det her sku jo ske på et tidspunkt - når vores held slap op. Desværre har klubben (ligesom mange fans) været totalt forblændet af de to titler sidste sæson - og så ka vi stakler jo råbe og skrige ligeså tosset vi vil. Det er til grin.
Og så viste Zidane så lige idag at han åbenbart skifter ud ved at trække lod
Tror vi mangler en Ruud Van Nistelrooy til at sparke alt ind. Hold kæft keg jeg havde store forventninger til Ronaldo.
Forstår ikk Zidanes taktiske hjerne nogen gange. Isco og modric ud???? Hvorfor??? De er den kreative del af midtbanen.
Jeg synes generelt vores hjørnespark og indlæg er dårlige.
Asensio har ikk rigtig gjort væsen af sig i de sidste 3 kampe.
James og Morara havde gjort en forskel, hvis de kom ind. Haha.
Barcelona er bare meget mere effektive end os. De skal bare spille den til Messi, så er der mål
Hold nu op hvor er jeg træt af de indlæg. Hvorfor overhovedet have spillere på banen, som kan kontrollere bolden, hvis den alligevel bare ryger over hovedet på dem. Det er jo håbløst, at vi har 2-3 spillere på banen, som lægger den kort til siden, for derefter at lave en spurt ind i feltet, så den kan blive savet ind i hovedet på modstanderen, eller til målspark, hvis det er Bale, som lægger indlæggene.
Jeg forstår godt man vil banke selvtillid ind i nogle af spillerne, men er man så presset på point, så spiller man altså med de mest formstærke spillere, og så må selvtilliden sgu komme på et andet tidspunkt. Det går jo ikke, at man fjerner hele midtbanen, fordi man har en spiller oppe foran, som har været halvdyr. Så pil dog Bale ud, så man ikke skifter en kantspiller ud med en back, og en angriber med en midtbanespiller lige efter hinanden.
Det her har intet med vores salg at gøre, ej heller Morata. Det her problem er det samme år efter år. Problemet er bare, at Ramos desværre ikke scorer målene i slutminutterne. Ronaldo og Bale på toppen udgør nok den mest stationære duo nogensinde, og det kombineret med, at vi glemmer alt spil, for at tilfredsstille dem, så de kan tabe alle deres luftdueller i feltet.
Nå, men heldigvis, så må kampens dårligste spiller jo stadig falde på Benzema. Hvem kunne dog ellers finde på at brænde chance efter chance?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
I hele sidste sæson blev han ved at fryse de to bedste offensive kort vi havde ud: Morata og James. Og de kunne se tydeligt at de med Zidane som træner - aldrig ville få den tro og tillid der skulle til for at de kunne få tid og chancer til at levere for Real. Og nu brillerer de så for deres respektive hold; Bayern og Chelsea.
Vi har en træner der er sympatisk, ja. Men samtidig så er han alt for stædig og går sjældent på kompromis med egne principper. Vi burde have tilføjet mindst to spillere til vores hold, der kan gå direkte ind og spille i 1´eren, men hans hovmod stod for fald: Han troede stædigt på sit ungdomshold, selvom de fleste ved og har erfaret at unge talenter skal trives og spejle sig i stjernespillere så de kan få rum til at udvikle sig.
El Rojo skrev: Shit en kold sjasker lige i hovedet.
Taktisk virker det meget uklogt med den dobbeltudskiftning Zidane laver. Man kan jo ikke fastholde et pres når man spiller uden venstre back. Den side er bare tom. Asensio som wingback? Og så to wingbacks på højre? Og Modric ud som skal ligge og binde det hele sammen... Vi spiller jo nærmest 3-1-2-4 til sidst, hvor 2 tallet står for højrekanter. Det hænger slet ikke sammen. Theo ind for Marcelo og Borja ind for Bale, så havde vi kreeret mere er jeg sikker på.
Bliver også noget træt af BørneRamos, der næsten ugideligt begynder at lægge sig op som 4. angriber, og efterlade Casemiro og Varane alene. Varane står og slår ud med armene på et tidspunkt, hvor Ramos lunter tilbage ved en Betis-kontra. Det virker helt vildt det han laver. Han koster også målet. Rædselsfuldt forsvarsspil.
Jeg er ret sikker på, at der kommer mange opråb herinde som vi har hørt før. Om at Zidane ikke har nogen plan, om at alt er lort i Real Madrid, om at man ikke kan klare sig uden angribere. Jeg er uenig i dem alle. Det virker underligt at vi ikke kan score på hjemmebane for tiden, og det er da helt hæsligt at være bagud med 7 point efter 5 runder, men jeg tror det bliver tæt til sidst alligevel. Vores trup er i mine øjne stadig en del bredere og Barca løber ind i problemer i løbet af sæsonen.
Theo er jo skadet, så eneste alternativ havde været Nacho. Men det havde måske været et bedre valg.
Som mange siger herinde er Real vel egentlig det bedste hold med flest chancer, med. En Adan der står fænomenalt, en Ronaldo og Co. Der er uskarp, og en blunder af Ramos er alt der skal til.
Det der skal til er vel at holdet ser ind af, og får arbejdet med at vende denne periode, det er som i om at spillerne ikke tror på det. Og at Zidane får trænet noget kombinations spil og nogle afslutninger.
Synes dog dommeren tillod for meget spildtid etc. Synes det klæder med det hårdere spil, men der var alligevel nogle ting i straffesparks feltet jeg tror var lidt mystiske, men det var måske kun mig der synes det. Men mest af alt at han tillader, fra midten af første halvleg, at spillet trækkes sådan i langdrag? Det var for meget. Man kan forvente den slags i det sidste kvarter, ikke de sidste 70 minutter.
Det havde nok ikke gjort forskellen, men jeg synes det var irriterende at se på. Men fedt med hårdere spil.