Bedømmelse af truppen mod Alavés
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (33 brugere)
Hele holdet 2.7
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Er der nogle sydamerikanske 18-19 årige Falcaos ledige til vinter, for jeg savner godt nok en angriber i truppen.
- ChrillRM14
-
- Platin bruger
-
Forever-madrisimo skrev: Det kunne i den grad have endt i en katastrofe i dag. Tak for det ikke gjorde.
Er der nogle sydamerikanske 18-19 årige Falcaos ledige til vinter, for jeg savner godt nok en angriber i truppen.
Ronaldo gør jo egentlig alt rigtigt i dag som angriber (undtagen attituden...). Han spiller en bedre kamp, end jeg synes, der bliver givet udtryk for i karaktererne. Han havde et rimelig godt overblik for medspillerne i 1.halvleg og kunne med lidt held have tegnet sig for en genial assist ved indlægget til Ramos maskeret som frispark. At Isco ikke spiller chancen større er ærgerligt, ligesom det er marginaler, der afgører, om han ikke lige lavede et af sæsonen mål ved sit træk ind i banen.
Asensio og Isco var til gengæld ikke gode i dag og ville for meget selv. Offensiven flyder ikke, og derfor ender Ceballos med at være vores farligste spiller. Læg også mærke til, at der ikke rigtig kommer noget fra bænken.
Summasummarum må være, at vi mangler en Morata (der ironisk nok laver hattrick i dag...), så Ronaldo blandt andet kan få lov at spille på kanten og selv søge i feltet, når han vil.
Vi virker generelt lidt nervøse stadig? Alle mand. Det er som om, at man godt ved, at der bliver taltkrise i medierne, og at endnu et pointtab ville være dråben. En sejr mod Dortmund ville gøre underværker. En stime og så æder vi Barca!
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Kratmus skrev: generelt må pligtsejre gerne være sikrere. Spillet er ikke fantastisk, men hvor får vi skabt mange chancer. Vi er uheldige foran målet igen i dag, men vi er også uskarpe og spiller ikke chancerne store. Isco og Asensio er begyndt at spille for sig selv, i stedet for holdet. Isco skulle jo bare have trillet bolden til side til Ronaldo, og så havde vi været foran 3-1. I øvrigt er dommerens domme også imod os. Blev vi ikke snydt for et mål ved Ramos' hovedstød. Og måske også enkelte straffe?
Jeg glæder mig over antallet af chancer, men korser mig samtidig over, hvor ineffektive vi er foran målet, samtidig med at modstanderen kommer alt alt for let til store chancer. Jeg så desværre kun 2. halvleg i dag, men jeg synes dommeren gjorde det rimelig godt, selvom han tillod hårdt spil. Derfor synes jeg egentlig kun, at vi blev snydt for Ramos' mål, og så skulle Alaves have haft tildelt et rødt kort, da Lucas blev sendt til tælling af en albue.
"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."
“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
ChrillRM14 skrev:
Forever-madrisimo skrev: Det kunne i den grad have endt i en katastrofe i dag. Tak for det ikke gjorde.
Ronaldo gør jo egentlig alt rigtigt i dag som angriber (undtagen attituden...). Han spiller en bedre kamp, end jeg synes, der bliver givet udtryk for i karaktererne. Han havde et rimelig godt overblik for medspillerne i 1.halvleg og kunne med lidt held have tegnet sig for en genial assist ved indlægget til Ramos maskeret som frispark. At Isco ikke spiller chancen større er ærgerligt, ligesom det er marginaler, der afgører, om han ikke lige lavede et af sæsonen mål ved sit træk ind i banen.
Asensio og Isco var til gengæld ikke gode i dag og ville for meget selv. Offensiven flyder ikke, og derfor ender Ceballos med at være vores farligste spiller. Læg også mærke til, at der ikke rigtig kommer noget fra bænken.
Summasummarum må være, at vi mangler en Morata (der ironisk nok laver hattrick i dag...), så Ronaldo blandt andet kan få lov at spille på kanten og selv søge i feltet, når han vil.
Vi virker generelt lidt nervøse stadig? Alle mand. Det er som om, at man godt ved, at der bliver taltkrise i medierne, og at endnu et pointtab ville være dråben. En sejr mod Dortmund ville gøre underværker. En stime og så æder vi Barca!
CR7 synes jeg var for lidt i aktion i dag og det kan både være hans egen skyld, men også det taktiske oplæg. Vi mangler en angriber, som kan give noget fylde oppe foran, så det giver plads til de andre, plus en der kan banke den i kassen. De mål Morata laver i dag, kan Benzema i princippet ikke lave, men det er denne type angriber vi mangler.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Lol, det er alle de andres skyld, at ''verdens bedste'' fodboldspiller ikke kan præstere. Samtidig vil ironien ingen ende tage, når selvsamme fans af denne bestemte spiller brokker sig over, at de andre ikke spiller chancerne større.
Hvad er det præcist, du prøver at sige?
Jeg synes, at Ronaldo gjorde det fint, og spillede fint til sine medspillere(bemærk, ikke med, for han fik sjældent bolden tilbage, som han ville af Benzema og Bale. Isco ville for meget selv, og Asensio sov til middag). Så der var ikke rigtig nogen spillere at spille med offensivt. Jeg ved godt, at du foretrækker spillere som Messi, der kan drible og drible, men Ronaldo kan andre ting, som du neglicerer - eksempelvis at kunne stille sig i boksen og så kan man slå en bold ind fra en ufarlig position, som han scorer på mere end alle andre spillere, hvorfor man kan score ud af ingenting. Det er ikke en invitation til at diskutere, hvem der er bedst, og hvad der skal definere, hvem der er bedst. Faktum er, at de er meget forskellige, og nogle synes den ene er bedre end den anden. Jeg synes de begge er pissegode.
Isco skulle have spillet chancen større, hvis ikke han kan score i en 1v1 mod målmanden, ligesom enhver anden spiller, inkl. Ronaldo, skal. Isco har bare samme problem som altid, nemlig at han er en magiker med bolden ligesom Messi, men han har ikke samme målfarlighed, og vil aldrig kunne måle sig med hverken CR7 eller Messi.
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Jeg synes, at Ronaldo gjorde det fint, og spillede fint til sine medspillere(bemærk, ikke med, for han fik sjældent bolden tilbage, som han ville af Benzema og Bale. Isco ville for meget selv, og Asensio sov til middag). Så der var ikke rigtig nogen spillere at spille med offensivt.
Ronaldo havde sin(e) chance(r) idag - blandt andet afleveringen fra Isco i det 46' minut - at skuddet så ikke engang var indenfor målrammen, er vel kun hans egen skyld.
Kratmus skrev:
Jeg ved godt, at du foretrækker spillere som Messi, der kan drible og drible,
Når, er det virkeligt det eneste han kan? Jamen skal vi ikke også bare tage det fra, så kan overhovedet ingenting jo - altså nu hvor vi er igang med denne fiktive leg? (-:
Kratmus skrev:
men Ronaldo kan andre ting, som du neglicerer - eksempelvis at kunne stille sig i boksen
Hvor har jeg negligeret Ronaldos placeringsevne? Jeg har netop talt denne egenskab gevaldigt op, for bare cirka en uge siden.
Kratmus skrev:
Isco skulle have spillet chancen større, hvis ikke han kan score i en 1v1 mod målmanden, ligesom enhver anden spiller, inkl. Ronaldo, skal. Isco har bare samme problem som altid, nemlig at han er en magiker med bolden ligesom Messi, men han har ikke samme målfarlighed, og vil aldrig kunne måle sig med hverken CR7 eller Messi.
Ja, Isco skulle netop have spillet chancen større, det er et standpunkt jeg har uanset hvilken spiller der er tale om, det kan man ikke helt sige om alle af Ronaldos fans, det var egentligt bare det jeg fandt ironisk og havde lidt svært ved ikke at grine af (-:
Florentino Pérez
Jeg hader når det ikke kører for Ronaldo, for han træffer kun dårlige beslutninger når han ikke får scoret.
Jeg ved godt, at "kun dårlige beslutninger" er en overdrivelse, for selvfølgelig ved du godt, at han også laver fornuftige beslutninger. Men hvilke dårlige beslutninger i dagens kamp, Dios, mener du virkelig er så dårlige, at han skal have 1? Jeg er vitterligt interesseret, for det kan da godt være, at jeg er blind. Men jeg synes, at der var en stor overvægt af fornuftige beslutninger. Jeg synes, at Ronaldo faktisk er blevet rigtig god til at bidrage på andre måder, når han ikke kan score mål. Han er impliceret i begge mål. Han laver en "semi-assist" ved det første mål. Han spiller Asensio, som spiller Cebalos. Ved det andet mål var situationen ikke opstået, hvis ikke CR7 havde opsøgt bolden i feltet, hvor han desuden bliver snydt for straffe, hvis ikke Cebalos havde scoret - tak fordelsregel.
Så igen, hvilke dårlige beslutninger, Dios?