Bedømmelse af truppen mod Espanyol

8 år 10 måneder siden #1 af Administrationen

Madridista.dk's brugeres bedømmelse af truppen (44 brugere)

3.3 Keylor Navas
3.2 Achraf Hakimi
3.4 Nacho
2.4 Ramos
3.7 Varane
1.9 Asensio
2.7 Casemiro
2.7 Dani Ceballos
4.3 Isco
2.8 Modrić
2.5 Toni Kroos
2.9 Borja Mayoral
2.8 Cristiano Ronaldo
2.6 Lucas Vázquez
Hele holdet 2.9
0 Uden for bedømmelse
1 Tåkrummende dårligt
2 Skuffende præstation
3 Godkendt
4 Fin præstation
5 Fantastisk

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 10 måneder siden #2 af Jaken
Jeg synes det er lidt utroligt at der nærmest er opstået sådan en tendens, hvor flere, nærmest helt demonstrativt, ophøjer Varane og nedsabler Ramos på samme tid.

Varane spillede en rigtig fin kamp igen i dag, men at der, på nuværende tidspunkt, er en forskel på 1.4 i karaktergivningen mellem de to, er alligevel utroligt... Varane var fin og stabil, ingen fejl, ingen dikkedarer, bare fornuftig. Ramos gled i en situation og forsøgte en oversatset dribling i eget felt, bevares, men var derudover en klippe, der var afgørende i begge ender, vandt sine dueller, skilte sig godt af med bolden, leverede assisten til føringsmålet og skabte chancer.

Det var egentlig en kamp, der på glimrende vis fremviste deres spillertyper. Den ene sikker, fornuftig og uden store fejl. Den anden risikovillig, men, som konsekvens deraf, også mere afgørende og bedre til at sætte sig igennem. Det perfekte match i et stopperpar.

All in all, synes jeg sgu at Ramos får alt for hård medfart for enkelte episoder når han ellers bidrager med så utrolig meget i alle spillets facetter.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también

8 år 10 måneder siden #3 af Doc.juego
Jeg synes nu en forskel på 1,4 er mere end fair, Varane er yngre, mindre rutineret og spiller en stortset fejlfri kamp. Ramos er vores mest rutinerede forsvarsspiller og selv om han er mere risiko fyldt i hans spil, så laver han minimum 2 kæmpe bonmerter i forsvaret, den ene er ved at give mål væk - Som Varane iøvrigt reder (!) i en situation hvor vi er foran med 1 mål, som havde gjort at de havde gået tilbage til deres bus-parkerings spil. Desuden kom der ikke rigtig noget oppe i offensiven.

Og en assist ? Jeg tror du husker forkert.assisten kom fra Ronaldo, som nu mere under mig over får mindre end 3 i dag, han assister, har 3. Sidste på 2. Mål. Nærmest alle hans indlæg eller offensive afleveringer var farlige, modsatte de andre, der ikke lagde nogle særlig imponerende indlæg. Fx hans indlæg til Vasquez til sidst. Samtidig forsøger han tit 1-2, som var noget af det der lirkede forsvaret op. Jeg er med på at han ikke scorer. Han brænder nogle chancer i dag, men af dem er det vel kun en der er rigtig stor, og stadig mindre end hvad fx Isco brændte. Samtidig er der nogle gode løb, hvor spilninger til ham lige er for skæv eller høj, eller som fx Asensio ikke ser, men hvor Asensio af uforklarlige årsager skyder.

Men Ronaldo debatten har efterhånden været taget så meget her på forum.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, ChrillRM14

8 år 9 måneder siden #4 af Jaken

Doc.juego skrev: Jeg synes nu en forskel på 1,4 er mere end fair, Varane er yngre, mindre rutineret og spiller en stortset fejlfri kamp. Ramos er vores mest rutinerede forsvarsspiller og selv om han er mere risiko fyldt i hans spil, så laver han minimum 2 kæmpe bonmerter i forsvaret, den ene er ved at give mål væk - Som Varane iøvrigt reder (!) i en situation hvor vi er foran med 1 mål, som havde gjort at de havde gået tilbage til deres bus-parkerings spil. Desuden kom der ikke rigtig noget oppe i offensiven.

Og en assist ? Jeg tror du husker forkert.

Nå ja, glemte helt at Isco ikke scorede på sin friløber efter 20 sekunder :P

Ramos lavede en unødvendig finte i eget felt, der kunne have kostet, ja. Det ændrer dog ikke på hans præstation i de øvrige 91 minutter og 55 sekunder, hvor han dominerede sine direkte modspillere, generobrede bolde og var beslutsom og sikker i sin boldomgang, samt farlig i modsatte ende.

Og lige så vel som hans dribleri kunne have kostet et mål, lige så vel kunne hans aflevering til Isco (så fik jeg den vist rigtigt :P) eller bare ét af hans fine hovedstødschancer have resulteret i et mål eller to. Hvis og hvis, og alt det…

Pointen er, at jeg finder det beklageligt at en spillers fulde præstation ikke tages i betragtning.

Og i øvrigt, fuldstændig enig omkring Ronaldo. Han spillede en fin kamp. Finder det dog påfaldende hvor nuanceret din kritik af Ronaldos kamp er, men ikke af Ramos’.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Følgende bruger(e) sagde tak: Doc.juego

8 år 9 måneder siden #5 af Vinícius

Jaken skrev:

Doc.juego skrev: Jeg synes nu en forskel på 1,4 er mere end fair, Varane er yngre, mindre rutineret og spiller en stortset fejlfri kamp. Ramos er vores mest rutinerede forsvarsspiller og selv om han er mere risiko fyldt i hans spil, så laver han minimum 2 kæmpe bonmerter i forsvaret, den ene er ved at give mål væk - Som Varane iøvrigt reder (!) i en situation hvor vi er foran med 1 mål, som havde gjort at de havde gået tilbage til deres bus-parkerings spil. Desuden kom der ikke rigtig noget oppe i offensiven.

Og en assist ? Jeg tror du husker forkert.

Nå ja, glemte helt at Isco ikke scorede på sin friløber efter 20 sekunder :P

Ramos lavede en unødvendig finte i eget felt, der kunne have kostet, ja. Det ændrer dog ikke på hans præstation i de øvrige 91 minutter og 55 sekunder, hvor han dominerede sine direkte modspillere, generobrede bolde og var beslutsom og sikker i sin boldomgang, samt farlig i modsatte ende.

Og lige så vel som hans dribleri kunne have kostet et mål, lige så vel kunne hans aflevering til Isco (så fik jeg den vist rigtigt :P) eller bare ét af hans fine hovedstødschancer have resulteret i et mål eller to. Hvis og hvis, og alt det…

Pointen er, at jeg finder det beklageligt at en spillers fulde præstation ikke tages i betragtning.

Og i øvrigt, fuldstændig enig omkring Ronaldo. Han spillede en fin kamp. Finder det dog påfaldende hvor nuanceret din kritik af Ronaldos kamp er, men ikke af Ramos’.

For mig er det et spørgsmål om roller. En forsvarsspiller bør ikke være lige så risikovillig som en angriber. Hvis Ronaldo bliver skadet, burde vi forsøge med Ramos på top. Just saying.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.

Leveret af Kunena Forum