Ronaldo; "Folk har en kort hukommelse. Jeg er ikke bekymret."
- ChrillRM14
-
Emne forfatter
- Platin bruger
-
Ronaldo var ligesom resten af Real Madrids trup skuffede ovenpå det andet nederlag i træk. Således blev man forvist til andenpladsen i Champions League-gruppen, som engelske Tottenham nu fører an i, med et smertefuldt nederlag på 3-1. Efterfølgende gav han et interview i pressezonen, hvilket er blevet til følgende citater;
Forfulgt af uheld
"Vi er ikke heldige. Tottenhams første mål var off-side, og det samme var tilfældet i kampen mod Girona."
Kontrakt og fremtid
"Jeg har 4 mere år tilbage af min kontrakt, men jeg ser ingen grund til at fornye eller forhandle bedre betingelser."
Krise
"Jeg ved ikke, hvorfor folk kalder det her en krise? Vi kan tabe tre eller fire kampe, men det vil aldrig være en krise. Folk må ikke glemme, hvor godt det her hold har været. De seneste 2 Champions League-titler har været Real Madrids, men folk har åbenbart en kort hukommelse. Vi kan ikke altid spille godt, og hvem ved, måske vil man om to måneder igen sige, at vi er det bedste hold."
Holdets mangler
"De spillere, vi har fået ind i denne sæson har en masse potentiale. Pepe, Morata og James gjorde os stærkere, men de nye er yngre. Det er ikke en dårligere trup, men den er mindre erfaren, og det betyder noget. Alarmklokkerne ringer ikke endnu."
Personlige præstationer
"Jeg er ikke bekymret. Jeg er rolig og glad. Men en god kamp betyder ikke noget mere. Det er målene, der tæller, så hvis man går på Google og søger efter mine mål, så er de der allesammen, så jeg er ikke bekymret."
The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Jakobsif555
- Ekspert bruger
-
Med de resultater vi har haft, er det først og fremmest vigtigt at der ikke bliver peget fingre, heller ikke af ledelsen selvom den er berettiget, men at klubben står sammen i den her tid.
Ja, det er i dag 5 måneder siden vi stod på toppen af Europæisk fodbold med sejren over Juventus. Stort set samme hold som mødte Tottenham den anden dag. De er jo ikke blevet Superliga-spillere i den korte periode, det må helt sikkert være en kollektiv mental barriere de står overfor.
Enig omkring erfaringen på holdet, men som jeg også har skrevet mange gange før, så er det en vanvittig luksus at have 2 spillere til hhv. 80M hver, sidde og hygge sig på bænken, og som nu spiller for nogle af de bedste hold i Europa hver uge. Det er jo klart at de nye unge talenter lige skal i gang og ikke er verdensklasse fra dag 1.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Jeg havde denne følelse inden Tottenham kampen om at holdet kan når det gælder, man med så mange individuelle skuffelser og påny skuffende kollektiv attitude er jeg ikke lige så optimistisk som Ronaldo.
Jeg savner Kovacic uendelig meget. Og Pepe.
Det værste der kan ske midt i alt det her er en fyring af Zidane.
mohbar skrev: Portugals træner har fravalgt Ronaldo ifm de to kampe mod selveste USA og Saudi-Arabien... enfelug en der tager konsekvens ;-)
Han har gjort sit og sikret Portugal avancement til VM.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
mohbar skrev: Portugals træner har fravalgt Ronaldo ifm de to kampe mod selveste USA og Saudi-Arabien... enfelug en der tager konsekvens ;-)
Haha ;) Og Ronaldo er vist også i fare for at blive fravalgt til VM-truppen - både Klub-VM og den til sommer ;)
I øvrigt nogle meget fine udtalelser fra kaptajnen :) Generelt meget enige i, at hukommelsen måske er lidt kort. Men dermed ikke sagt, at holdet ikke skal have kritik. Både Marcelo og Ronaldo har jo mere eller mindre - på hver sin måde - givet skylden for de dårlige resultater til hhv. manglende motivation og uheld - og jeg kunne ikke være mere enige med dem begge. Motivationen mod Girona er nok ikke så stor, mens de fleste hold vi møder, ser dette som årets største kamp. Og kampen mod Tottenham var virkelig også ret ligegyldig på den lange bane. Derudover har vi lukket utroligt mange offside mål ind denne sæson, som indtil videre har kostet op til flere points i ligaen. Vi har derudover haft uendeligt mange skader. Vi har mange spillere, der er i gang med at genoptræne, og som lige er kommet tilbage fra skader. Men igen, det er bare en del af forklaringen, og der er mange faktorer, som går imod os, og det hober sig op. Vi bør tage det lidt med ro, selvom det lige nu ser foruroligende ud. I år tager vi nederlagene tidligt på sæsonen ;)
Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Zyconith skrev: Årha... Apropos de skarpeste skeer i skuffen...
Det er ikke alle, der er lige skarpe til at fange sarkasme.
madrid2000 skrev:
Zyconith skrev: Årha... Apropos de skarpeste skeer i skuffen...
Det er ikke alle, der er lige skarpe til at fange sarkasme.
Man ved aldrig med dig;)