Real Madrid vil hente Juan Mata til januar
Real Madrid har planer om at hente Juan Mata i Manchester United i det kommende transfervindue. Manchester-spilleren har kontraktudløb til sommer, og har indtil videre ikke spillet 90 minutter i en eneste kamp i denne sæson.
Siden José Mourinho ankom til Manchester United, har der hele tiden været sat spørgsmålstegn ved forholdet mellem Juan Mata og Mourinho, da det var portugiseren der valgte at sælge spilleren da de to begge var i Chelsea. Sidste sæson virkede deres forhold dog til at være helt fint, og i denne sæson fortsatte Mourinho med at bruge Mata, indtil holdets nederlag mod Huddersfield, som vandt på et mål som de fik pga. en fejl fra Juan Mata.
Siden den kamp, er der spillet yderligere to kampe i Premier League, og begge kampe var uden spilletid til Juan Mata. Begge kampe var to vigtige kampe. Først måtte han se 1-0-sejren over Tottenham fra bænken, og i sidste weekend tabte de så 1-0 til Chelsea. Denne kamp måtte Mata se fra tribunen, da han ikke blev udtaget til truppen.
Juan Mata har kontraktudløb til sommer, og derfor skulle de røde djævle fra Manchester, være villige til at lytte til tilbud på ham, med det formål at få nogle penge for ham nu, i stedet for at vente til juni, og lade ham gå gratis.
Og det er her Real Madrid kommer ind i billedet. Man skulle angiveligt være på markedet efter en ny spiller i transfervinduet til januar, og Mata ved allerede hvordan det er at spille i Real Madrid, da det var her han fik sin fodboldmæssige opdragelse. Mata selv har udtalt at han forlod Real Madrid for hurtigt. Han fik debut for Castilla som 18-årig, hvorefter han skiftede til Valencia, og fik debut i La Liga som 19-årig. Her spillede han fire år, inden turen gik til Chelsea og siden Manchester United.
Der er stadig mange uger til transfervinduets åbning, men det ser ud til at Zinedine Zidane vil være opmærksom på markedet, hvis der skulle opstå muligheder for at inkorporere store spillere som Juan Mata.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
2. Han er ikke angriber.
Hvis ledelsen virkelig vil kigge efter en spiller, der efterhaanden er oppe i aarene, spiller i Premier League, og tilsyneladende er klar til at komme videre, saa foreslaar jeg, at de kigger paa Alexis Sánchez i stedet. Han er vaesentligt mere offensiv end Mata, han er yngre end Mata, han kan spille i ChL, og han er, efter min mening, bedre end Mata.
Jeg tror ikke, at det ville vaere det store problem at spille Sánchez som angriber.
Jeg kan derimod slet ikke se ideen med at hente Mata naar vi har unge spillere der vel allerede er taet paa hans niveau (ie. Asensio) og over hans niveau (ie. Isco).
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Hvis vi skal hente nogen så skal det være Alexis eller Özil.
R7CR7GB11 skrev: 1. Han kan ikke spille i ChL.
2. Han er ikke angriber.
Hvis ledelsen virkelig vil kigge efter en spiller, der efterhaanden er oppe i aarene, spiller i Premier League, og tilsyneladende er klar til at komme videre, saa foreslaar jeg, at de kigger paa Alexis Sánchez i stedet. Han er vaesentligt mere offensiv en Mata, han er yngre end Mata, han kan spille i ChL, og han er, efter min mening, bedre end Mata.
Jeg tror ikke, at det ville vaere det store problem at spille Sánchez som angriber.
Jeg kan derimod slet ikke se ideen med at hente Mata naar vi har unge spillere der vel allerede er taet paa hans niveau (ie. Asensio) og over hans niveau (ie. Isco).
Enig, Sanchez står som eneste mulighed såfremt man vil hente kvalitet i vinterpausen. Vi mangler mål, ikke flere kreative midtbanespillere, for vi kan virkelig mærke at vi mangler de 50+ mål James og Morata var involverede i sidste sæson.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
1. Han er en fremragende offensiv midtbanespiller, som kan spille centralt og på begge kanter.
2. Han er indforstået med, at han ikke er fast mand, og vil sikkert være mere end glad for at få muligheden for at få trøjen over hovedet igen.
3. Vi mangler i den grad bredde, da skaderne fortsætter fra sidste sæson. Lucas er på ingen måder god nok, og egentlig har vi vel kun Bale og Asensio, hvor Bale som altid er skadet det meste af sæsonen. Mata vil give en form for stabilitet og kvalitet, som Lucas ikke kan bringe. Lucas skal ikke ud, men det er kritisabelt, at han oftest denne sæson har været holdets eneste offensive kort på bænken.
Grunden til vi skal glemme Sanchez og Özil er, at de simpelthen ikke er gode nok, og ingen af dem vil være tilfredse med, at havne på bænken. Selvfølgelig skal Sanchez ikke spille angriber, og argumentet med, at han godt kan spille der kan ligestilles med, at Ramos også kan spille pladsen. Til sommer skal holdet forstærkes, og det kan og skal ikke forstærkes med nogen fra Arsenal.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Dios skrev: Så siger jeg det. En rigtig fin handel, som jeg ser stor potentiale i.
Selvfølgelig skal Sanchez ikke spille angriber, og argumentet med, at han godt kan spille der kan ligestilles med, at Ramos også kan spille pladsen. Til sommer skal holdet forstærkes, og det kan og skal ikke forstærkes med nogen fra Arsenal.
Ja det er praecis det samme - lige udover at Sánchez de fleste steder er noteret som delvis forward og har spillet der foer, mens Ramos er CB.
- Forever-madrisimo
- Bruger er blokkeret
-
Det her må jeg simpelthen grine højlydt af.
Mata løser ingen problemer på det nuværende hold da det ligger i spillestilen, systemet og Benzema. Vi har brug for en angriber og det er Real Madrids egen skyld vi står i denne her situation.
Dios skrev: Så siger jeg det. En rigtig fin handel, som jeg ser stor potentiale i.
1. Han er en fremragende offensiv midtbanespiller, som kan spille centralt og på begge kanter.
2. Han er indforstået med, at han ikke er fast mand, og vil sikkert være mere end glad for at få muligheden for at få trøjen over hovedet igen.
3. Vi mangler i den grad bredde, da skaderne fortsætter fra sidste sæson. Lucas er på ingen måder god nok, og egentlig har vi vel kun Bale og Asensio, hvor Bale som altid er skadet det meste af sæsonen. Mata vil give en form for stabilitet og kvalitet, som Lucas ikke kan bringe. Lucas skal ikke ud, men det er kritisabelt, at han oftest denne sæson har været holdets eneste offensive kort på bænken.
Grunden til vi skal glemme Sanchez og Özil er, at de simpelthen ikke er gode nok, og ingen af dem vil være tilfredse med, at havne på bænken. Selvfølgelig skal Sanchez ikke spille angriber, og argumentet med, at han godt kan spille der kan ligestilles med, at Ramos også kan spille pladsen. Til sommer skal holdet forstærkes, og det kan og skal ikke forstærkes med nogen fra Arsenal.
Selvfølgelig kan han det, han scorede 24 mål i Premier League, som forward, i sidste sæson. Det er ikke en ideel løsning, men Ronaldo og Benzema har hver scoret 1 mål i ligaen. Godt nok havde Benzema også kun scoret 1 mål på dette tidspunkt sidste år, men havnede kun på 11 i alt og det er sgu for lidt når Ronaldo er i samme situation og Asensio heller ikke er i storform for tiden.
Så nej tak til en offensiv midtbanespiller, vi har Asensio, Bale, Ronaldo, Isco og Vasquez til de pladser, og ind med en der kan spille flere pladser i front og har bevist at han kan score 20+ mål, en back-up til Benzema - spændet er for langt mellem Benzema og Mayoral, som Zidane tydeligvis ikke har tiltro til, da han ikke spiller ham.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- Brylle
- Gæst
-
Jeg kunne sagtens acceptere at koeb af ham (naturligvis til en lav pris og med relativt lav loen) til vinter for at faa en eksplosiv gut ind, der ved hvor maalet staar, og samtidig kan spille ChL.
Og hvis man ikke mener, at han kan spille forward, saa ser man ikke Arsenals kampe.
Jeg bliver sgu lidt smaaliderlig ved tanken om at tyvstjaele Neymar og Mbappé til sommer, saelge Ronaldo og saa spille de 3 for an Isco paa 10'eren og saa kan man fase Asensio ind i stedet for Sánchez.
Jeg har et saa ambivalent forhold til at saelge Ronaldo. Jeg tror nok, at han skal komme i gang igen i denne saeson, men til sommer vil han immervaek vaere 33 aar. Hvis man stadig kan faa 100 mio EUR for ham, synes jeg, at det giver mening, hvis jeg lige laegger foelelserne til side. Ellers svarer det vel naermest til at leje ham i maaske 2 saesoner med nedaggaaende formkurve for 100 mio EUR.
Overvej den lige engang:
...............Mbappé
Sánchez..............Neymar
..................Isco
Jeg siger ikke at vi noedvendigvis skal droppe 6'eren i samtlige kampe, men mod hold der pakker sig (8/9 ud af 10 af Real Madrid's kampe) kan jeg ikke komme i tanke om en meget bedre kvartet til at k***** modstaren paa kryds og tvaers.
Det bliver formentlig ved droemmen, men jeg tror det er hvad jeg ville have gjort, hvis mit fornavn var Florentino og mit efternavn Pérez.