Cristiano Ronaldo har bedre målsnit end Messi

6 år 3 måneder siden #1 af Administrationen

Cristiano Ronaldo har ikke fået den bedste start på sæsonen, men det er nok til fortsat at have et bedre målsnit end Lionel Messi.

 

Portugiseren fordoblede i går sit scorings-antal i LaLiga til 4 mål og her har han fortsat langt op til Lionel Messi, som inden dagens kamp mod Villarreal er på 13 mål. Til gengæld er Cristiano Ronaldo fortsat i Champions League, som han afsluttede sidste sæson, nemlig ved at banke det ene mål ind efter det andet og i onsdags blev han første spiller til at score i samtlige gruppespils-kampe, hvor han i de seks kampe nåede 9 mål, mens Lionel Messi scorede 3 mål.

 

Til de 13 ovenstående scoringer skal lægges 4 landskampsmål og et enkelt mål i den spanske Super Cup, således at Cristiano Ronaldo har scoret 18 mål i denne sæson og fordelt på de 1861 spillede minutter, giver det i snit en scoring hvert 103. minut.

 

Lionel Messi scorede også et enkelt mål i den spanske Super Cup, mens han lavede hattrick i kampen mod Ecuador og det bringer ham op på samlet 20 mål, men efter 2313 spilleminutter, hvilket giver en scoring hvert 115. minut.

 

Ser man på hele 2017 har Cristiano Ronaldo også det bedste scorings-snit, nemlig 51 mål i 57 kampe, mens Lionel Messi har scoret 52 mål i 61 kampe.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #2 af Kingkongkong
Med alt respekt for Ronaldo, så syntes jeg også det er værd at kigge på hvor mange skud der så er blevet brugt pr mål. Har ikke de præcise tal men er sikker på han halter lidt efter

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #3 af FanOfMagicalTeams
Nu bliver man jo godt nok bannet hvis man ikke synes Ronaldo er verdens bedste spiller, men den der lille klubs mentalitet er sgu ynkelig. Hvorfor er det vigtigt om verdens bedste eller 2. Bedste spiller for Real Madrid? Er det vigtige ikke de titler der hives hjem de her år? Den artikel er jo fuldstændig ligegyldig når man ikke nævner præmisserne. Messi spiller stort set midtbane fordi Barca (og hurra for det) har det mest elendige hold, hvor man skal pre Ronaldinho tiden for at finde et tilsvarende. Ronaldo skal “bare” banke bolden i mål , når verdens bedste midtbane har ordnet resten. Og det er ikke kritik af Ronaldo, men at sammenligne deres målscore helt ukritisk og uden at tage højde for dette samt conversion rate skriger altså lidt. Messi har været bedre både sidste sæson og denne sæson. Ronaldo har været elendig (!) i Ligaen i år. Ronaldo var elendig i store dele af ligaen sidste sæson. At cherry pick’e stats i en eller anden absurd form for “fake news propaganda” der kun skal understøtte hvor god Ronaldo har været, når alle der gider se kampene kan se at det ikke er tilfældet, er simpelthen ikke verdens bedste klub værdigt. Chl. stats kan man jo også se på hvilke hold de mål er scoret mod.


Edit: Skulle man nu få lyst til at smide det saglige “Barcafan” statement afsted, så kunne man overveje at læse denne afstemning først.

en.as.com/en/2017/12/09/football/1512818300_262715.html
Sidste redigering: 6 år 3 måneder siden ved FanOfMagicalTeams.
Følgende bruger(e) sagde tak: Macon, Kimbo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #4 af Jonas
Pointen her er at alle har haft travlt med at sige at CR har været i scoringskrise i denne sæson. Derfor er det et fint indspark at sammenligne stats med den primære afslutter for barcelona - som jo er den mest målfarlige spiller man kan sammenligne med..

I denne sæson mener mange at Messi har været en enmandshær for Barca, folk roser ham til skyerne og siger han scorer mange mål. Ligeledes mener folk at Ronaldo har deltaget bedre i spillet i denne sæson omend han har været i scoringskrise. Det er dog interessant at han har et bedre snit end “målmaskinen” Messi. Dette tyder på at folk ikke tager højde for CRs begrænsede spilletid i deres vurdering af ham og derigennem dømmer ham for hårdt...
Følgende bruger(e) sagde tak: FanOfMagicalTeams

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #5 af Vinícius

FanOfMagicalTeams skrev: Nu bliver man jo godt nok bannet hvis man ikke synes Ronaldo er verdens bedste spiller, men den der lille klubs mentalitet er sgu ynkelig. Hvorfor er det vigtigt om verdens bedste eller 2. Bedste spiller for Real Madrid? Er det vigtige ikke de titler der hives hjem de her år? Den artikel er jo fuldstændig ligegyldig når man ikke nævner præmisserne. Messi spiller stort set midtbane fordi Barca (og hurra for det) har det mest elendige hold, hvor man skal pre Ronaldinho tiden for at finde et tilsvarende. Ronaldo skal “bare” banke bolden i mål , når verdens bedste midtbane har ordnet resten. Og det er ikke kritik af Ronaldo, men at sammenligne deres målscore helt ukritisk og uden at tage højde for dette samt conversion rate skriger altså lidt. Messi har været bedre både sidste sæson og denne sæson. Ronaldo har været elendig (!) i Ligaen i år. Ronaldo var elendig i store dele af ligaen sidste sæson. At cherry pick’e stats i en eller anden absurd form for “fake news propaganda” der kun skal understøtte hvor god Ronaldo har været, når alle der gider se kampene kan se at det ikke er tilfældet, er simpelthen ikke verdens bedste klub værdigt. Chl. stats kan man jo også se på hvilke hold de mål er scoret mod.


Edit: Skulle man nu få lyst til at smide det saglige “Barcafan” statement afsted, så kunne man overveje at læse denne afstemning først.

en.as.com/en/2017/12/09/football/1512818300_262715.html


Nej det er ikke det, man bliver banned for, hvilket du ville vide, hvis du fulgte lidt med. Det vigtige er hvilke titler, klubben hiver hjem, derudover krydret med de individulle titler. "Cristiano Ronaldo har ikke fået den bedste start på sæsonen" henviser jo netop til det, du selv siger "Ronaldo har været elendig (!) i Ligaen i år". Jeg er dog uenig i, at han var elendig i ligaen i foråret, hvor han spillede gennemsnitligt godt. Du lægger for meget i et indlæg som dette. Enhver ved da også, at Modric stadig er bedre end Bendtner, selvom sidstnævnte har scoret flest mål i dette år. Dog synes jeg ikke, at vores midtbane er så god, som du gør den til. Der er sq ikke meget at arbejde med for vores angribere. CHL statsne viser faktisk, at Ronaldo har scoret mod nogle rimelig store modstandere - både i denne sæson og sidste sæson - i denne sæson med 2 mod Tottenham, 3 mod Dortmund og 4 mod Apoel, så vidt jeg husker.

Jeg er da enig i, at Messi holder et højere gennemsnitligt niveau og generelt performer rigtig godt, men omvendt må jeg så også bare erkende, at selvom jeg ser næsten alle kampene, sidder jeg med en følelse af, at Messi ikke har afgjort kampene i lige så høj grad, som Ronaldo gør. Det var jo ikke Messi, der sørgede for, at Barca slog PSG ud. Omvendt var det Ronaldo, der i høj grad sørgede for at vi vandt CHL. Igen kan man så sige, at det var Messi, der sørgede for at slå os, selvom det i sidste ende ikke betød noget. I de sidste par kampe har Messi været rimelig uskarp, og han scorede også først i gårsdagens kamp i en 1v1 chance med målmanden, hvor han havde ekstremt god tid.

Vedrørende CHL sidste år kan man jo komme med den gamle sang om, at det jo er holdet, der fik os videre, men i virkeligheden ved vi jo alle godt, at selvom holdet sender os videre, er det den enkelte spiller, der bare er det bedre end alle de andre, der afgør tingene. At vinde er en holdpræstation, hvori de stærkeste spilleres forcer bliver udnyttet af holdet. Har man ikke en spiller, der kan score målene, kan vi jo spille nok så fint fodbold i Segunda Division med 10 Isco'er og en Navas på mål.

Jeg gider som udgangspunkt ikke forholde mig til indlæg med ligegyldig hetz af enkelte spillere.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kristian S, Brylle, Cristiano Ronaldo, ChrillRM14, FanOfMagicalTeams

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #6 af FanOfMagicalTeams
Jeg er ikke uenig i noget af det i skriver. Jeg reagere nok bare på en generel tendens jeg synes er uheldig og kedelig. God dag.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 år 3 måneder siden #7 af ertmann6363
Wauw det var bare et uheldigt tidpunkt at poste denne artikel :)

Ronaldo fylder alt for meget. Det er cringey

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum
Annonce