Marca: Cristiano Ronaldo vil have gigant-løn
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Ifølge spanske Marca er der lige nu en tvist mellem Cristiano Ronaldo og Real Madrid, som omhandler en ny kontrakt.
Ifølge forlydender forlanger The Best og Balon d´or-vinderen nemlig at blive aflønnet som en af fagets bedste, hvilket vil sige at han skal op på samme løn-niveau som Lionel Messi og Neymar, hvilket menes at være i omegnen af 50 millioner € pr. sæson, som er Lionel Messis årsløn.
Men selv om Real Madrid er mere end tilfredse med Cristiano Ronaldo, så minder man om, at han fik forlænget sin kontrakt for 13 måneder siden frem til 2021, hvor han fylder 36 år og den spanske hovedstadsklub har ikke tradition for at forhandle kontrakt med deres spillere på årlig basis, sådan som man ser det i andre klubber.
Florentino Pérez udtrykte dog sin store tilfredshed med Cristiano Ronaldo efter VM-finalen, som blev afgjort på et frisparksmål af portugiseren:
- At tvivle på Cristiano Ronaldo er at tvivle på Real Madrid og på fodbolden.
Efter denne kamp sagde Cristiano Ronaldo, at han ønskede at blive i klubben resten af sin karriere, men at han ikke bestemte i klubben, mens Zinedine Zidane udtrykte håb om, at portugiseren bliver, så måske mødes parterne til en kontraktforhandling senere, men som udgangspunkt menes der ikke at være noget under opsejling.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
BBB skrev: Det vil da - alt andet lige - også være hovedløs gerning at give en forlængelse til en spiller, som allerede har kontrakt til han bliver 36 år og 4-5 måneder.
Hvordan kan det være hovedløst, hvis formålet med forlængelsen udelukkende er at hæve hans løn? Det giver tværtimod meget god mening, hvis man ser på lønningerne i dagens markedet.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Steen skrev:
BBB skrev: Det vil da - alt andet lige - også være hovedløs gerning at give en forlængelse til en spiller, som allerede har kontrakt til han bliver 36 år og 4-5 måneder.
Hvordan kan det være hovedløst, hvis formålet med forlængelsen udelukkende er at hæve hans løn? Det giver tværtimod meget god mening, hvis man ser på lønningerne i dagens markedet.
Ja for Cristiano og hans ego, men for klubben. Not so much.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
DarioGomez skrev:
Steen skrev:
Ja for Cristiano og hans ego, men for klubben. Not so much.
Det afhænger vel om man vil beholde ham eller ej. Hvis man vil beholde ham er det ikke hovedløst. At jeg så ikke mener han fortjener det, er en anden sag. Men vi alle ved hvordan Mendes og Ronaldo arbejder.
Steen skrev:
Hvis de vil give ham en lønstigning, så kan de gøre det, men en forlængelse betyder altså flere år.
Jeg kan ligesom Dario heller ikke se argumentet for en lønstigning. Hvad vil han gøre? Blive sur og forlade klubben som 36-årig?
BBB skrev:
Steen skrev:
Hvis de vil give ham en lønstigning, så kan de gøre det, men en forlængelse betyder altså flere år.
Jeg kan ligesom Dario heller ikke se argumentet for en lønstigning. Hvad vil han gøre? Blive sur og forlade klubben som 36-årig?
I artiklen står der heller ikke at han vil have flere år på kontrakten; han vil have udelukkende tjene mere. Jeg synes heller ikke han fortjener det, men han bliver vel tøsefornærmet og vil væk nu til sommer, hvis det ikke sker. Hvis det er tilfældet, og Perez gerne vil have han skal blive, så giver det vel mening at give ham en lønstigning.
Kimbo skrev: Brækker mig over nutidens fodboldspillere og deres latterlige lønkrav. De tjener i forvejen SÅ mange penge, og ikke kun på fodbolden. Hvad er der blevet af stoltheden for at spille for verdens største klub ? Det betyder åbenbart ikke en skid hvis ikke man stiger 100 millioner i løn om året.
Jeg er egentlig enig, men havde det vaeret mig, havde jeg garanteret gjort det samme.
Mere vil have mere, og der er vel ingen her, der vil acceptere mindre i loen end hvad der er muligt? Og da vel slet ikke mindre end andre paa samme niveau?
Og hvad så hvis han kræver mere i løn! Hvad med Messi der var fredet alle de måneder hvor han stadig ikke havde skrevet under! Der fik han masser af arbejdsro.
mohbar skrev: Hvad med Messi der var fredet alle de måneder hvor han stadig ikke havde skrevet under! Der fik han masser af arbejdsro.
Forskellen er, at Messi (og Iniesta) blev brugt i et spil af den sportslige ledelse, som de sagde fra overfor. Derfor kom det ikke til at handle om Messi (udover at kontrakten var ved at løbe ud), men ledelsen. Hverken Messi eller Iniesta var ude og kræve store lønstigninger i pressen - og hvis de var, så druknede det i resten af cirkuset.