Odriozola bliver første sommertransfer

8 år 7 måneder siden #1 af Jbner

Hos Real Madrid har man besluttet at Kepa Arrizabalaga fra Athletic Bilbao bliver eneste tilføjelse til truppen i det kommende transfervindue, og derfor er man så småt begyndt at kigge frem mod sommerens transfervindue. Og man skulle allerede nu have besluttet sig for at Real Sociedads spanske højre back, Álvaro Odriozola, skal være sommerens første signing. Odriozola forventes at blive udtaget til den spanske VM-trup, og den ideelle situation for begge parter ville være, at handlen er lukket inden slutrunden i Rusland begynder. Álvaro Odriozola har en frikøbsklausul på 40 mio. €.

Ofret i den nuværende trup vil blive Achraf, som man håber at kunne leje ud, og her ville man foretrække et toårigt lejemål. En anden spiller som man også skal finde en ny klub til, er Kiko Casilla, som der ikke vil være plads til længere, hvis handlen med Kepa bliver en realitet. I dette tilfælde vil det være den spanske målmand, som har det sidste ord. Real Madrid værdsætter den holdning og attitude som Kiko Casilla har vist i løbet af de sidste tre sæsoner, hvor han har ageret backup for Keylor. Casilla beslutter derfor om han vil fortsætte hos Los Blancos til sommer, eller om han vil foretrække et skifte i vinterens transfervindue.

Udover Odriozola, vil man se på resten af sæsonen, og herefter beslutte sig hvordan man skal styrke holdet. Men for nu har man valgt at stole på de beslutninger man foretog sig i forberedelsen til 2017/2018-sæsonen, og derfor bliver Kepa den eneste signing i vinterens transfervindue.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 7 måneder siden #2 af Steen
Ja, for købet af Danilo gik jo meget godt. Hvorfor spilde penge på denne måde? Hvor meget spilletid har Ceballos og Theo fået? Selv hvis knægten skulle gøre det godt, så vil Carvajal ikke være tilfreds med en plads på bænken. Jeg kan kun se klubben gå en retning med alle de her latterlige køb af middelmådige spanske spillere, og udfaldet vil være nutidens AC Milan.

8 år 7 måneder siden #3 af Salix7

Steen skrev: Ja, for købet af Danilo gik jo meget godt. Hvorfor spilde penge på denne måde? Hvor meget spilletid har Ceballos og Theo fået? Selv hvis knægten skulle gøre det godt, så vil Carvajal ikke være tilfreds med en plads på bænken. Jeg kan kun se klubben gå en retning med alle de her latterlige køb af middelmådige spanske spillere, og udfaldet vil være nutidens AC Milan.

Jeg forstår godt din bekymring/frustration, men husk da på at fx Isco, Casemiro og Varane blev købt på samme måde, som spillerne du nævner. Vi er nødt til at købe unge spillere og satse fra tid til anden. Hvis ikke så får vi et hold, som vi havde i 00’erne (masser af kæmpe navne og et tomt trofæskab).
Når det er sagt så ser jeg meget gerne, at vi giver kniven til Bale og Benzema og bruger mange penge på fx Hazard og Mbappé.

"Noventa minuti en el Bernabéu son molto longo."

“Oh, extraordinary! They prayed for miracles and miracles arrived! … For the 17th time, this club of glitz and legend will go to the final of the European Cup.”

8 år 7 måneder siden #4 af Lukita
Hvis man i klubben har en fremtidig plan med Achraf, så forstår jeg intet af det her køb, såfremt man altså køber Odriozola. Hvis han bliver købt til sommer, og Achraf bliver udlejet på et toårigt lejemål, så kommer han tilbage når Carva og Odriozola er henholdsvis 28 og 24 år, altså begge i en alder hvor de har rigtigt mange år foran sig. Hvordan skal der nogensinde blive plads til Achraf? Jeg håber man slår koldt vand i blodet, og satser på Carva-Achraf konstellationen. Achraf havde nogle svære kampe i starten af sæsonen, men han blev også kastet ind grundet mange skader i forsvaret, på et hold der har sejlet rundt meget af sæsonen. Lad ham rotere fornuftigt med Carva over de næste sæsoner hvor han spiller de lidt nemmere kampe, så skal han nok udvikle sig fornuftigt, såfremt talentet altså er til det.

Ankomsten af Mbappé har desværre ødelagt mit syn på klubben og hvad den (burde) stå for (Pérez din bastard), og dermed også stort set min interesse. Spillere som Asencio, Rüdiger, Camavinga, Modric, Bellingham, Valverde, Güler, Rodrygo og Endrick, holder den lidt i live.
Følgende bruger(e) sagde tak: MadridistaPorVida

8 år 7 måneder siden #5 af Dios

Steen skrev: Ja, for købet af Danilo gik jo meget godt. Hvorfor spilde penge på denne måde? Hvor meget spilletid har Ceballos og Theo fået? Selv hvis knægten skulle gøre det godt, så vil Carvajal ikke være tilfreds med en plads på bænken. Jeg kan kun se klubben gå en retning med alle de her latterlige køb af middelmådige spanske spillere, og udfaldet vil være nutidens AC Milan.

Jeg forstår ikke helt kritikken? Hvad har købet af Odriozola med Danilo at gøre? Nu kender jeg ikke din holdning til Carvajal, men i mine øjne er han en af de bedste højrebacks i verden, så for mig virker det logisk, at man henter en fornuftig backup, hvis man vel og mærke ikke tror på Achraf.

Hvor mange minutter fik Kovacic til at starte med? Nu forstår jeg ikke Zidane's måde at bruge sine spillere på, men i en så svær periode, som vi har oplevet denne sæson, så er det klart man trækker på det bedste man har, og især Modric er endelig kommet i omdrejninger igen. Bare lige for orientering, så er Theo ikke spansk :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 7 måneder siden #6 af Daniel
Jeg bifalder Real Madrids indkøbspolitik jf. de spanske talenter og egentlig udenlandske ditto. Det er naturligvis ikke uden risici, men foruden spillere som Illarramendi og Vinicius jr., så er disse talenter altså blevet erhvervet til en slik.

I sådan en opsætning kan det ikke undgås, at der fra tid til anden vil være Illarramendi’er, men hvis succeserne er Isco’er, så kan jeg godt leve med de få fiaskoer.

Det er blot mangel på forståelse og indsigt at drage paralleller mellem nutidens Real Madrid og nutidens Milan, da der absolut intet middelmådigt er over de spillere, som Real Madrid eksempelvis hentede i sommers (ser du ikke fodbold, Steen?). Det er talenter, som er kommet til klubben på et uheldigt tidspunkt, hvor der har været mere uro end ro, hvorfor den minimale spilletid - det er i hvert fald min analyse på det. Nok har de ikke slået endegyldigt igennem, men det er også svært at bevise sig uden reelle minutter på grønsværen.

Real Madrid har en plan med Hakimi. Han er rigtig stort talent, hvilket jeg synes, han allerede har givet et par smagsprøver på. Nu må vi se, hvad der sker med Odriozola. Jeg tror ikke på, at han kommer.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

8 år 7 måneder siden #7 af Steen

Dios skrev:

Jeg forstår ikke helt kritikken? Hvad har købet af Odriozola med Danilo at gøre? Nu kender jeg ikke din holdning til Carvajal, men i mine øjne er han en af de bedste højrebacks i verden, så for mig virker det logisk, at man henter en fornuftig backup, hvis man vel og mærke ikke tror på Achraf.

Hvor mange minutter fik Kovacic til at starte med? Nu forstår jeg ikke Zidane's måde at bruge sine spillere på, men i en så svær periode, som vi har oplevet denne sæson, så er det klart man trækker på det bedste man har, og især Modric er endelig kommet i omdrejninger igen. Bare lige for orientering, så er Theo ikke spansk :D

Det hænger således sammen, at vi ikke kan have to dygtige spillere på samme position. Vi betaler €40 millioner for en spiller, der skal konkurrerer med Carvajal, som jo er en af de bedste HB i verden. Derfor er det urealistisk at Odriozola kan slå ham af. Som vi har set før, så er spillerne tilfredse med at dele spilletiden i 1-2 sæsoner, men derefter vil en af dem væk. Og det samme kommer til at ske med Odriozola, som kun er 22 år og derfor vil klage om spilletid op til EM 2020, da han ikke bliver udtaget til turneringen.
Achraf er åbenbart ringe, og derfor kan jeg godt forstå man vil hente en ny HB. Men jeg foretrækker, at vi henter en ældre og erfaren spiller, der ikke vil have noget imod at varme bænken.
Kepa, Ceballos og Odriozola er alle middelmådige spillere, som man tilsammen kommer til at brænde €78 millioner af på. Jeg har ikke set nok til Odriozola til at vurdere hvor stort hans potentiale er, men jeg har læst positive ting om ham. Det ændrer dog ikke på, at det ikke er holdbart at have to dygtige spillere på samme position.

Jeg er kæmpe modstander af, at klubben nægter at betale store beløb for dygtige spillere, men med glæde brænder penge af på spillere der ikke blive brugt eller spillere der ikke har udsigt til at blive i klubben i lang tid.

Edit: Folk glemmer vist at klubben også har forsøgt at hente andre uduelige spiller, men hvor spilleren har valgt en anden klub. Et fantastisk eksempel er nok Andre Gomes, som gudskelov afviste os og valgte Barcelona. Som jeg skrev dengang er han den portugisiske Illarramendi, og det har han blot bekræftet efter skiftet. Magen til intetsigende spiller skal man lede længe efter.
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Steen.
Følgende bruger(e) sagde tak: Siempre fiel

8 år 7 måneder siden #8 af Dios
@Steen.

Jeg er da ikke uenig i de fleste ting, selvom det er svært ikke at være uenig når du først siger vi ikke kan have 2 lige gode spillere på samme position (som jeg er helt enig i), og derefter kalder alternativerne på bænken middelmådige? Derudover vil du have kvalitetsspillere til truppen (som jeg også er enig i), men samtidig vil du ikke have middelmådige spillere. Skal jeg forstå det som, at du vil have 11 af de bedste på deres positioner, og resten af fylden i truppen er lidt ældre og erfarene spillere, som ikke vil have noget imod at sidde lidt på bænken?
Jeg er helt med på den famøse Higuain vs. Benzema og Carvajal vs. Danilo problematik. Jeg mener bare, at man skal have en så god backup, så man ikke burde kunne mærke forskellen i visse kampe. Nacho her er et glimrende eksempel, som altid løser opgaven fremragende.

Derudover er jeg ikke enig med dig i, at Ceballos er middelmådig, men lad nu det ligge :)

Der skal simpelthen bare være lidt at skyde med fra bænken af. Derfor er jeg også vild med, at man købte Ceballos, da han bringer noget som ingen andre i truppen bringer udover Modric. Han er fantastisk til at holde flowet kørende, og generelt bare holde på bolden, at han så ikke bliver brugt er nærmest til grin, men det har jo været Zidane's plan fra starten af.

Jeg håber man skyder 1,5-2 milliarder afsted efter 2 Galacticos indkøb til offensiven, og herefter køber noget fyld á la Odriozola. Angående Kepa, så er det jo ikke fordi alternativet er meget bedre. De Gea virker nærmest umulig nu desværre, og Courtois er i den grad overvurderet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 8 år 7 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: Mathiaska

8 år 7 måneder siden #9 af ertmann6363
Steen jeg mener bestemt vi skal have dygtige spillere til flere positioner?? en sund konkurrence om positionerne gavner kun i det lange løb.

Ja nogen gange skifter nogen af dem efter 1-2 år som du siger......det gør jo egentlig heller ikke noget hvis det er gået godt i den periode??:)

Leveret af Kunena Forum