Heftig kritik af Marcelo
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid leverede igen i går en håbløst dårlig indsats, da man kun fik 2-2 med hjem fra udekampen mod Celta og det er især Marcelo, som må stå for skud for det resultat.
Den brasilianske venstreback spillede bestemt ikke nogen god kamp og var impliceret i begge Celtas mål, da han først missede sit tilbageløb ved Daniel Wass´ scoring og i anden halvleg, forsøgte han forgæves at lave en såkaldt ”ruleta”, men tabte bolden, så Celta kunne slå til med udligningen ni minutter før tid.
Og spansk presse kritiserer især, at en så rutineret spiller (han fik debut for præcis 11 år siden i går for Real Madrid, red.) kan falde så voldsomt i niveau og i så mange kampe levere indsatser langt under vanlig standard og man henviser til kampen mod Tottenham, hvor han mistede hele 29 bolden, hvilket en skuffet fan bebrejdede ham på Instagram, hvor Marcelo kækt replicerede om den pågældende fan ville hjælpe ham med at finde de mistede bolde.
Marcelo er med afstand den Real Madrid-spiller, som mister flest bolde i denne sæson, nemlig 357. Og der er langt ned til nr. 2, Dani Carvajal, som ”kun” har mistet 270 bolde, så den lille brasilianer har bestemt noget at arbejde med.
Marcelo sagde selv efter kampen i går:
- Det er et af de værste øjeblikke, jeg har oplevet. Vi gør hvad vi kan og forsøger at spille godt og lave mål, men det vil bare ikke lykkes. Men sådan er fodbold.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Nacho - Vallejo - Varane - Carvajal
- ertmann6363
- Bruger er blokkeret
-
Marcelo ligner ikke verdens bedste back denne sæson, men han skal på ingen måder skiftes
Steen skrev: Jeg er enig i, at Marcelo har spillet langt under niveau MEN jeg synes til gengæld også at han står over for mission impossible. Han skal styre hele den venstre side, både offensivt og defensivt. Der er ingen støtte at hente. Ronaldo agerer som falsk angriber, så han overlader al kreativiteten til Marcelo, mens Kroos styre spillet centralt, og er ikke at finde defensivt. Modstanderne har læst dette, og derfor bliver der lukket så nemt ned for vores kanter og dermed vores spil. Langt de fleste modstandere har sat to spillere på kanterne for stoppe vores backer, og derfra slå kontra. Zidanes gameplan er udelukkende at spillerne skal spille den ud til kanten, hvorefter vores backer kan slå indlæg.
Problemet med Marcelo er at han ikke gider at lave et tilbageløb. Han virker så tung i det her for tiden der er ligesom ikke noget flow i hans spil, føles det som om. Vores modstandere scorer næsten kun ude fra venstre side af. Det er som en motorvej nogen gange. Han åbner fuldstændig op ude i den side hvor han spiller og hvor han meget gerne skulle være og så derefter chipper Wass bolden fornemt over Navas. Ved det andet mål mister Marcelo den et dumt sted på banen ved at forsøge med en håbløs roulette. Jeg ved ikke om han har en virkelig dårlig periode eller om han bare ikke har det samme niveau som sidste sæson. Det er bekymrende at se en så erfaren spiller begå så store fejl. Han bærer anførerbindet for fanden da så vis dog lidt lederskab. Lad os håbe han rejser sig fra det hul han er i lige nu. HalaMadrid!
asp3200 skrev: Køb Alaba. Problem løst eller sæt nacho på kanten.
Nacho som venstre back. Så dør vores offensiv da fuldstændig.
Madrid777 skrev:
Steen skrev: Jeg er enig i, at Marcelo har spillet langt under niveau MEN jeg synes til gengæld også at han står over for mission impossible. Han skal styre hele den venstre side, både offensivt og defensivt. Der er ingen støtte at hente. Ronaldo agerer som falsk angriber, så han overlader al kreativiteten til Marcelo, mens Kroos styre spillet centralt, og er ikke at finde defensivt. Modstanderne har læst dette, og derfor bliver der lukket så nemt ned for vores kanter og dermed vores spil. Langt de fleste modstandere har sat to spillere på kanterne for stoppe vores backer, og derfra slå kontra. Zidanes gameplan er udelukkende at spillerne skal spille den ud til kanten, hvorefter vores backer kan slå indlæg.
Problemet med Marcelo er at han ikke gider at lave et tilbageløb.
Ved du hvad. Det er simpelthen forkert. Se bare Wass' mål, Marcelo løber fra det ene straffesparksfelt til det andet i fuld fart selvom han ingen chance har for at nå ham.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
BBB skrev:
De gange han har spillet venstre back er det gået fint, jeg bekymre mere om defensiven når Marcelo er med. Ryst posen og kom med nye ideer Zidane hvis du vil overleve.
asp3200 skrev:
BBB skrev:
De gange han har spillet venstre back er det gået fint, jeg bekymre mere om defensiven når Marcelo er med. Ryst posen og kom med nye ideer Zidane hvis du vil overleve.
Nacho byder ikke ind med noget offensivt. Marcelo og Carvajal byder ind med meget mere. At vi så vinder, fordi en anden offensiv spiller laver noget godt, skal da ikke krediteres Nacho.