Kepa væk, her er mulighederne

8 år 6 måneder siden #1 af Kreatøren

Målmandsposten: Courtois, de Gea og Oblak - de tre galáctico-keepere (foto: AS)

Så godt som man havde forberedt sig på at byde Kepa varmt velkommen i Madrid, blev det offentliggjort, at den unge komet-keeper har forlænget med baskerne fra Bilbao frem til 2025.

Den primære årsag til transferens kollaps, skulle angiveligt ligge hos Zinedine Zidane, som ved flere lejligheder har benyttet muligheden for at afvise, at Real Madrid på nuværende tidspunkt har brug for en ny målmand; Zidanes tillid hviler endnu på Keylor Navas.

På Bernabéus direktionsgange er man angiveligt ikke klar til at diskutere målmandssituationen, før Champions League 1/8-opgørene mod PSG, som i værste tilfælde kan være med til at definere resten af sæsonen. For slutter Real Madrids sæson trofæløs, og beslutter man sig for at gå efter en forstærkning på målmandsposten, er det ikke utænkeligt at man vil satse på en ’galáctico’, og her er mulighederne:

Thibaut Courtois, Chelsea.
Den 25-årige belgier er angiveligt vild med Madrid, og det er ikke utænkeligt at han savner tilværelsen i den spanske hovedstad, hvor også hans børn bor. Courtois har endnu ikke fornyet sin kontrakt med Chelsea, og under Real Madrids flirten med Kepa, pressede den belgiske keepers repræsentanter på for at forny dennes kontrakt med Chelsea, med en årsløn på mere end 11,7 millioner euro. Courtois har selv udtalt at parterne er tæt på en aftale, men med Kepas nylige forlængelse, er der nu større mulighed for at Courtois selv kan bestemme sin skæbne. Der spekuleres i, at Courtois har et ønske om at bytte Stamford Bridge ud med Estadio Santiago Bernabéu, eftersom hans agent tidligere har udtalt, at man har mødtes med Real Madrid ved flere lejligheder. Ung men med stor erfaring (154 kampe for Atlético Madrid, med hvem han vandt La Liga og nåede Champions League finalen i 2014, og 139 kampe for Chelsea, med hvem han har vundet to Premier League-titler), er han et solidt valg til at overtage pladsen mellem stængerne på Bernabéu.

David de Gea, Manchester United
Et navn som for få år siden, gav ekko på Bernabéus direktionsgange. Den 27-årige spanier var omdrejningspunktet i et sandt transfermareridt, som i vis grad stadig forfølger Florentino Pérez, da man den skæbnesvangre aften 30. august 2015, akkurat var for langsom til at indsende transferdokumenterne til TMS (Transfer Matching System). Få dage efter underskrev de Gea en forlængelse af sin aftale, som binder ham til Manchester United frem til 2019, med en årsløn på 11 millioner euro. En transfer af David de Gea anses for at være dyrere og mere kompliceret. Han er et idol på Old Trafford og en af Mourinhos kernespillere, med 19 scoringer imod sig i 29 kampe i denne sæson – ét mål hvert 137. minut. Derudover planlægger Manchester United ifølge Daily Mirror, at tilbyde en livtidskontrakt som vil indbringe 14,6 millioner euro årligt.

Jan Oblak, Atlético Madrid
Velsagtens den mest komplicerede mulighed. Den slovenske landsholdskeeper er én af Simeones mest formstærke spillere, med kun 13 indkasserede scoringer i 26 kampe – én hvert 203. minut. Med kontraktudløb i 2021 og en 100-millioner-euro-frikøbsklausul, er det svært at retfærdiggøre et sådan galáctico-køb. Real Madrid har ved tidligere lejligheder vist interesse i Oblak, senest efter transfer-traumet med de Gea, hvor flere i Real Madrids top, anså sloveneren for at være den perfekte plan B. Allerede året forinden, da Oblak tørnede ud for Benfica, havde Real Madrid blikket rettet mod ham, bekræfter den 25-åriges repræsentanter. Jan Oblak er en ombejlet herre, og i sommer var interessen fra blandt andre PSG stor, som i sidste ende måtte trække sig grundet financial fairplay. Juventus skulle angiveligt også være særlig interesserede, da italienerne leder efter en solid efterfølger til Buffon, som nyligt annoncerede sin pension.

Vælger Florentino Pérez at gå efter en galáctico-keeper, er ovennævnte navne de største. Dog lader det til, at Zinedine Zidane fortsat har stor tillid til Keylor Navas, og på nuværende tidspunkt ikke vil drøfte målmandssituationen i Madrid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #2 af El Siete
Tror ikke på hverken De Gea eller Oblak. Oblak fordi det er Atletico og De Gea mener åbenbart der er flere titler/penge at hente i United, mens det samtidig bliver et tovtrækkeri uden lige med klubben. Tænk sig hvor mange titler han kunne have haft hvis 2015-handlen var gået igennem.

Courtois må være den mest oplagte, og angiveligt bliver det en kamp mellem os og PSG om hans underskrift. PSG skulle vist også være interesseret i Oblak, ligesom Juventus er det. Tror dog vi har den bedste chance pga det med familien.

Han er ung, rutineret og verdensklasse, så jeg ville elske at se ham her.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

8 år 6 måneder siden #3 af Steen
Besvaret af Steen på emne Kepa væk, her er mulighederne
De Gea vil stadig til Madrid, og United udelukker højst sandsynligt ikke et salg. Det hele afhænger af, om Perez giver United hvad de vil have, hvilket de også fortalte klubben sidste år. Jeg regner ikke med at han kommer, men det er en skam. Verdens ubetinget bedste målmand.
Som et par andre herinde har skrevet tidligere, så mener jeg også at Courtois er faldet lidt af siden hans tid i Atletico. Han har stadig et sindssygt højt topniveau, hvilket man kan se på de sidste to-tre kampe, men den form holder han ikke sæsonen igennem. Det ændrer dog ikke på, at han nok er det bedste alternativ til De Gea.
Oblak har jeg ikke set nok til for at kunne vurdere om han ville være de 100M værd, men man kan hente De Gea til samme pris, så det ville ikke give meget mening at hente sloveneren.
Følgende bruger(e) sagde tak: Chamartin

8 år 6 måneder siden #4 af Dios
Besvaret af Dios på emne Kepa væk, her er mulighederne

Steen skrev: De Gea vil stadig til Madrid, og United udelukker højst sandsynligt ikke et salg. Det hele afhænger af, om Perez giver United hvad de vil have, hvilket de også fortalte klubben sidste år. Jeg regner ikke med at han kommer, men det er en skam. Verdens ubetinget bedste målmand.
Som et par andre herinde har skrevet tidligere, så mener jeg også at Courtois er faldet lidt af siden hans tid i Atletico. Han har stadig et sindssygt højt topniveau, hvilket man kan se på de sidste to-tre kampe, men den form holder han ikke sæsonen igennem. Det ændrer dog ikke på, at han nok er det bedste alternativ til De Gea.
Oblak har jeg ikke set nok til for at kunne vurdere om han ville være de 100M værd, men man kan hente De Gea til samme pris, så det ville ikke give meget mening at hente sloveneren.

Hvis jeg skal være ærlig, så ville jeg nok vælge Oblak fremfor De Gea alene på grund af alderen. I mine øjne er det de 2 klart bedste målmænd i verden, og de minder egentlig utrolig meget om hinanden. De er begge fremragende på stregen med deres refleksredninger, og har begge den evne, at være kampafgørende og hive en redning frem, som alle troede ville gå ind, og det er netop her Courtois skiller sig ud på den negative måde, for de redninger kommer bare ikke så ofte hos ham. Oblak er langt stærkere i luften end De Gea, men til gengæld er han bedre med benene, hvor specielt Oblak's lange udspark ikke er gode.
Prisen vil nok være omkring den samme, men der er alligevel lige 2 et halvt år imellem dem, og selvom man siger målmænd plejer at toppe i en sen alder, så er det stadig kun Buffon som for alvor har holdt niveau i 30'erne.

Det er mange penge for en målmand, men i moderne fodbold har de vist sig at betyde langt mere end de gjorde for 18-20 år siden.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Dios.

8 år 6 måneder siden #5 af El Siete

Dios skrev:

Steen skrev: De Gea vil stadig til Madrid, og United udelukker højst sandsynligt ikke et salg. Det hele afhænger af, om Perez giver United hvad de vil have, hvilket de også fortalte klubben sidste år. Jeg regner ikke med at han kommer, men det er en skam. Verdens ubetinget bedste målmand.

Hvis jeg skal være ærlig, så ville jeg nok vælge Oblak fremfor De Gea alene på grund af alderen. I mine øjne er det de 2 klart bedste målmænd i verden, og de minder egentlig utrolig meget om hinanden. De er begge fremragende på stregen med deres refleksredninger, og har begge den evne, at være kampafgørende og hive en redning frem, som alle troede ville gå ind, og det er netop her Courtois skiller sig ud på den negative måde, for de redninger kommer bare ikke så ofte hos ham. Oblak er langt stærkere i luften end De Gea, men til gengæld er han bedre med benene, hvor specielt Oblak's lange udspark ikke er gode.
Prisen vil nok være omkring den samme, men der er alligevel lige 2 et halvt år imellem dem, og selvom man siger målmænd plejer at toppe i en sen alder, så er det stadig kun Buffon som for alvor har holdt niveau i 30'erne.

Det er mange penge for en målmand, men i moderne fodbold har de vist sig at betyde langt mere end de gjorde for 18-20 år siden.

Men er det realistisk at vi henter Oblak i Atletico? Hvis det er svært at vriste De Gea fri fra United, bliver det da tæt på umuligt at hente Oblak. Her er Courtois bare et godt alternativ og meget mere realistisk alternativ, som jeg stadig mener er en top-5 målmand.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,

8 år 6 måneder siden #6 af R7CR7GB11

Dios skrev: Det er mange penge for en målmand, men i moderne fodbold har de vist sig at betyde langt mere end de gjorde for 18-20 år siden.

Har de det? Jeg siger ikke, at jeg noedvendigvis er uenig eller, at du tager fejl, men har du nogle statistikker eller andet til at underbygge?

8 år 6 måneder siden #7 af Dios
Besvaret af Dios på emne Kepa væk, her er mulighederne
El Siete skrev:

Men er det realistisk at vi henter Oblak i Atletico? Hvis det er svært at vriste De Gea fri fra United, bliver det da tæt på umuligt at hente Oblak. Her er Courtois bare et godt alternativ og meget mere realistisk alternativ, som jeg stadig mener er en top-5 målmand.

Det tror jeg desværre ikke det er. Jeg ved det ikke, men mon ikke Atletí's had til Real gør, at alle spillere har en anti-klausul i deres kontrakt. så de ikke kan skifte direkte til Real? Hvis det ikke er tilfældet, så tror jeg da det er muligt :)

R7CR7GB11 skrev:

Har de det? Jeg siger ikke, at jeg noedvendigvis er uenig eller, at du tager fejl, men har du nogle statistikker eller andet til at underbygge?

Hvad skal du bruge en statistik til? Men nej selvfølgelig har jeg da ikke det :D

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 6 måneder siden #8 af R7CR7GB11

Dios skrev: El Siete skrev:

Det tror jeg desværre ikke det er. Jeg ved det ikke, men mon ikke Atletí's had til Real gør, at alle spillere har en anti-klausul i deres kontrakt. så de ikke kan skifte direkte til Real? Hvis det ikke er tilfældet, så tror jeg da det er muligt :)

R7CR7GB11 skrev:

Hvad skal du bruge en statistik til? Men nej selvfølgelig har jeg da ikke det :D

Theo Hernández

Hvad skal jeg bruge en statistik til? Saa jeg ikke behoever at tage dit ord for det. LOL. Jeg spoerger fordi jeg er interesseret i, hvordan du kommer frem til, at maalmaend betyder langt mere i dag end for 18 aar siden
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved R7CR7GB11.
Følgende bruger(e) sagde tak: Jonas

8 år 6 måneder siden #9 af BBB
Besvaret af BBB på emne Kepa væk, her er mulighederne
De Gea har åbenbart fortalt United, at han vil væk til sommer. Både PSG og Real står tilsyneladende klar :o

Jeg kan ikke huske kilden.

8 år 6 måneder siden #10 af El Siete

BBB skrev: De Gea har åbenbart fortalt United, at han vil væk til sommer. Både PSG og Real står tilsyneladende klar :o

Jeg kan ikke huske kilden.

Tja, nu hvor Kepa-handlen gik i vasken blusser samtlige rygter og teorier om andre målmænd jo op igen, men lad os da håbe det er sandt :)

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
Følgende bruger(e) sagde tak: andreashn

Leveret af Kunena Forum