Historisk Copa del Rey-exit
Zidane presset under gårsdagens Copa del Rey-opgør mod Leganés
Real Madrid måtte i går aftes se sig besejret og ydmyget over to opgør, da man på pinagtig vis smed en kneben 1-0-føring fra sig, og dermed blev slået ud af sæsonens Copa del Rey-turnering af Leganés.
Magen til chok-resultat skal man lede længe efter, eller 24 år, for at være mere præcis. I 1994 oplevede madridistas et lignende pinligt knock-out, da OB med en samlet sejr på 4-3 sendte Real Madrid ud af den daværende UEFA Cup. Også dengang vandt Real Madrid det første opgør, 3-2 på Fionia Park, for efterfølgende at smide resultatet væk med et 0-2 nederlag hjemme på Estadio Santiago Bernabéu. Kampen den 6. december 1994 blev indskrevet i fodboldhistorien – fantastisk for dansk fodbold, en fadæse for spansk.
I går aftes skete så det, som de færreste kunne have forestillet sig – Real Madrid måtte efter 180 minutter se sig slået af et, med al respekt, upåagtet mandskab hjemme på Estadio Santiago Bernabéu. Zidanes tropper vandt som bekendt første opgør på Butarque, på en sen Asensio-scoring, og kunne med gårsdagens resultat tilføje en historisk ringe statistik, eftersom Real Madrid i Copa del Rey-sammenhæng aldrig er blevet elimineret, efter at have vundet det første af to opgør.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Administrationen
-
- Administrator
-
Jeg ved det, for jeg var der selv og havde en fornøjelig aften.......men der kunne jeg heller ikke vide, hvad jeg skulle udsættes for.
/Jesper