Cristiano Ronaldo: Et fantastisk år, hvis vi vinder Champions League

8 år 6 måneder siden #1 af Administrationen

Cristiano Ronaldo var ikke med, da Real Madrids deroute fortsatte i Copa del Rey med exit til Leganés.

I går modtog han dog en opmuntring fra den kinesiske fodbold-platform, Dongquidi, som har kåret som den mest værdifulde spiller i 2017. Præmien modtog han efter gårsdagens træning og her snakkede han også med folkene bag hjemmesiden, hvor han sagde følgende:

- 2017 var et magisk år, både hvad angår individuelle og kollektive titler. Denne sæson har vi fået en skidt start på LaLiga, vi er skuffede og ikke glade, men vi må arbejde for Champions League, som er det vigtigste trofæ. Hvis vi ender med at vinde den har det været et utroligt år.

Portugiseren, som ventes at være tilbage i truppen til morgendagens udekamp mod Valencia, siger om mesterskabs-mulighederne:

- I LaLiga bliver det svært, men vi giver ikke op. Vi har mistet mange points siden sæson-starten. Den eneste løsning er at arbejde.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 6 måneder siden #2 af Dios
Og det er netop derfor jeg er fortaler for flere spanske spillere. Skid da hul i Chl trofæet! Mesterskabet burde stå højest hver sæson, men desværre ser mange af de udenlandske spillere ikke sådan på det.
Vi er en skændsel i Spanien, og det er forrykt, at vi vinder det spanske mesterskab så lidt som vi gør :(

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo

8 år 6 måneder siden #3 af ChrillRM14

Dios skrev: Og det er netop derfor jeg er fortaler for flere spanske spillere. Skid da hul i Chl trofæet! Mesterskabet burde stå højest hver sæson, men desværre ser mange af de udenlandske spillere ikke sådan på det.
Vi er en skændsel i Spanien, og det er forrykt, at vi vinder det spanske mesterskab så lidt som vi gør :(

Jeg ved nu ikke... Er det ikke bare lidt sådan, at græsset er grønnere på den anden side? Jeg mener, lad os sige, at vi havde vundet en håndfuld flere mesterskaber her i det nye årtusinde, men til gengæld ingen CHL vandt, så ville man for alvor tale om den der forbandelse over klubben, at man ikke kan gøre sig i Europa længere i forhold til Barca, som også har vundet 4 styks indenfor 12 år. CHL er på mange måder selve 'eksistensgrundlaget' for den her klub, som jo bryster sig af at være verdens største klub i en eller anden forstand. Det er virkelig vigtigt for klubbens historie, det der er bedrevet de seneste fire år.

Når det så er sagt, så er det jo alligevel uhørt, at man står med tre CHL-trofæer inden for disse 4 år, men kun ét mesterskab. Det hænger ikke sammen.

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: Raul 4 ever, R7CR7GB11, doven

8 år 6 måneder siden #4 af R7CR7GB11

ChrillRM14 skrev:

Dios skrev: Og det er netop derfor jeg er fortaler for flere spanske spillere. Skid da hul i Chl trofæet! Mesterskabet burde stå højest hver sæson, men desværre ser mange af de udenlandske spillere ikke sådan på det.

Jeg ved nu ikke... Er det ikke bare lidt sådan, at græsset er grønnere på den anden side? Jeg mener, lad os sige, at vi havde vundet en håndfuld flere mesterskaber her i det nye årtusinde, men til gengæld ingen CHL vandt, så ville man for alvor tale om den der forbandelse over klubben, at man ikke kan gøre sig i Europa længere i forhold til Barca, som også har vundet 4 styks indenfor 12 år. CHL er på mange måder selve 'eksistensgrundlaget' for den her klub, som jo bryster sig af at være verdens største klub i en eller anden forstand. Det er virkelig vigtigt for klubbens historie, det der er bedrevet de seneste fire år.

Når det så er sagt, så er det jo alligevel uhørt, at man står med tre CHL-trofæer inden for disse 4 år, men kun ét mesterskab. Det hænger ikke sammen.

Det haenger, desvaerre, saadan sammen, at vores spillere sjaeldent faar sat sig ordenligt op til alle de "smaa" liga-kampe.

8 år 6 måneder siden #5 af Kimbo
La Liga er med afstand det vigtigste trofæ at vinde og det er pinligt vi har så få af dem i nyere tid.
CL kan vindes gennem en heldig lodtrækning, en liga titel kræver stabilitet over et helt år.
Så nej kære Ronaldo, det har ikke været et fantastisk år hvis vi mod forventning skulle ende med et cl trofæ.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, Macon, Sahinovic

8 år 6 måneder siden #6 af Dios

ChrillRM14 skrev:

De sidste 18 år har der været 2 klubber som har domineret Chl og det har været Barcelona og Real Madrid med henholdsvis 4 og 5 trofæer. Det er de 2 samme klubber som har domineret La Liga med henholdsvis 8 (snart 9) og 6 trofæer. Det er aldrig en falliterklæring, at tabe til Barcelona, men det er immervæk en falliterklæring, at vi har været Barca så underlegne på alle parametre siden 09.

Det er klart, at man kan føle sig mæt, hvis man ender ud i Lyon tilstande, men det har jo aldrig været tilfældet. Vi har jo aldrig vadet i hjemlige mesterskaber, som Barcelona har det, og det er her problemet opstår hos mig.

Ronaldo's holdning stemmer meget godt overens med hvorfor jeg aldrig bliver fan af ham. Måske er jeg forkert på den, men for mig virker det igen til, at alt skal handle om hans Ballon d'Or, for den får du ikke med et mesterskab, men med en Chl titel, og det stemmer meget godt overens med resten af hans selviscenesættelse. Jeg bryder mig bare ikke om det.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Sahinovic

8 år 6 måneder siden #7 af Sahinovic
I første omgang, havde jeg ikke rigtigt andet end hovedrysten tilbage, for selvom Real Madrid vinder Champions League så forbliver det stadig en sæson, som jeg gerne vil glemme hurtigst muligt. Men, ifølge Marca sagde han ordret - "Perhaps, if we win the Champions League at the end of the season, it will be said: 'Incredible season, you won the Champions League.''

Det synes jeg giver et lidt andet billedet, da jeg tolker det som om, at han indrømmer det stadig vil blive set som en dårlig sæson, selvom Real Madrid skulle gå hen og vinde Champions League.

Der kan selvfølgelig være delte meninger omkring sæsonen, når vi engang når maj, for det er alligevel vildt nok, at en klub stadig kan have en dårlig sæson, selvom de eventuelt skulle vinde et så stort et trofæ som Champions League, men allerede at have smidt La Liga, blive ydmyget på hjemmebane af FC Barcelona og spille ufatteligt og ubehageligt dårligt fodbold lige siden september (februar er lige rundt om hjørnet) siger alligevel en del - og, for mig, som Real Madrid fan, handler det primært om, måden hvorpå man vinder titler. Ellers kan jeg ligeså godt blive fan af Arsenal, Manchester United, Chelsea og hvad de andre middelmådigheder ellers hedder - ikke at der ligefrem er super mange titler at hente der lige på nuværende tidspunkt, men deres fans er jo bedøvende ligegalde med hvordan disse titler bliver vundet, så længe de bare kommer ind.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 6 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 6 måneder siden #8 af ChrillRM14
@Dios
Arh, forsøger vi så ikke igen igen igen igen at læse Ronaldos ego ind i hans udtalelser for tusinde gange? :)

KUNNE det tænkes, at han, som Sahinovic også påpeger, mener, at på trods af sæsonens hidtidige resultater, så ville CHL stadig være et stort trofæ at vinde?? Altså, for mig lyder det som en mand, der opildner til, at man ikke kaster håndklædet i ringen, men forsøger at vinde, hvad vindes kan? :D

The Madrid shirt is white, can be stained with mud, sweat and even blood but never with shame - Santiago Bernabeu
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11, El Siete

Leveret af Kunena Forum