Isco på bænken igen

2 år 8 måneder siden #1 af Roesen7
Isco på bænken igen blev oprettet af Roesen7

Tilbagekomsten af Gareth Bale og Karim Benzema har betydet, at Isco har sværere ved at finde vej til start 11'eren, hvilket ikke nødvendigvis ændrer sig i de kommende uger. 

Los Blancos har været så gode på det seneste uden den tidligere Malaga spiller, at det vil være forståeligt, hvis Zinedine Zidane igen vælger BBC som løsning på denne sæsons krise.I anden halvdel af sidste sæson var Isco i stand til at drage fordel af sine holdkammeraters fravær grundet skader. Især Bale var ofte utilgængelig, men dette ser for en stund ud til at have ændret sig, hvor Bale er startet 2018 i fremragende form. 

Zidane er heller ikke meget for at erstatte Casemiro, Kroos eller Modric med Isco på midtbanen, da trioen virker urørlig for franskmanden og balancen på holdet.På Mestalla forhindrede Iscos skade det fra at blive et problem, men han vil snart returnere, hvor resultatet med al sandsynlighed vil blive, at Isco ikke passer ind.Som tidligere, bl.a. inden han underskrev sin sidste kontrakt, må Isco overveje, hvorvidt hans fremtid fortsat er på Santiago Bernabeu. 

No soy Madridista de corazón, porque el corazón un dia para. Soy Madridista de alma, porque el alma es eterna.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 8 måneder siden #2 af Jonas
Besvaret af Jonas på emne Isco på bænken igen
Jeg må desværre sige at jeg tror det er godt han ikke er på holdet pt. I denne sæson vil jeg mene at han er mere en del af problemet end løsningen, men primært på grund af måden han bliver brugt. Han har en fantastisk teknik og falir for at drible (ala Marcelo), men han er ingenlunde kreativ, kan hverken aflevere kort eller langt, han afslutter ikke ret godt og han vil hele tiden selv. Alt i alt gør det at han ødelægger mere end han gavner på 10`eren —som han har spillet denne sæson. Hans kvaliteter er bedre udnyttet på 8`eren, hvor man ikke skal kreere spillet på samme måde, og hvor han er længere væk fra målet. Her tæller det positivt at han er umådelig svær at pille bolden fra, han arbejder godt defensivt og hans langsomme spil passer langt bedre. Han kunne erstatte Modric på sigt.

2 år 8 måneder siden #3 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Isco på bænken igen
Jeg har også i nogle sæsoner talt for at man ville få mere ud af hans kvaliteter, hvis han blev omskolet til decideret central midtbanespiller, ligesom at Modric blev det tilbage i tiden, for Isco har virkeligt manglet et slutprodukt i rigtigt lang tid. Hans teknik, driblinger og evne til at holde på bolden er fænomenal, og i de perioder hvor han spiller godt synes jeg at han bidrager fint med mål og assists, men i de perioder hvor han er inde i en dårlig kurve rent formmæssigt, som i den her sæson, så kommer der bare intet godt fra ham. Slutningen af sidste sæson fik mig til at håbe på at han endegyldigt havde taget springet, og kunne være vores 10'er, der er garant for mål og assist, men den her sæson gør at man igen har sine tvivl.

En evt. omskoling vil dog skabe nogle problemer trupmæssigt. Modric har stadig nogle gode år i sig endnu, vi har også Kovacic som jeg forventer NÆSTEN kan blive en 1:1 erstatning for Modric, og vi har Ceballos, som utvivlsomt også har talentet til at blive rigtigt god.
Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved Lukita.

2 år 8 måneder siden #4 af Sahinovic
Besvaret af Sahinovic på emne Isco på bænken igen
Mener man helst seriøst, at Bale skal erstatte Isco - på hvilken baggrund, Valencia kampen? Jeg så første halvleg af denne kamp, og jeg lagde mærke til at der var nogle brugere der mente at BBC igen var kørende, men det var de jo overhovedet ikke. Godt spil, hvor de alle tre var indblandet, var der ihvertfald ikke meget af. Bale passede jo overhovedet ikke ind i billedet hver gang der skulle bygges noget op, han indgik ikke i nogle af de fire mål der blev scoret (jeg ved han blev skiftet ud inden Marcelo scoringen) og største delen af tiden lignede han igen en der ikke vidste hvor han skulle løb væk og nærmest stod i vejen.

Hvis valget skal falde mellem Isco og Bale, så burde der ikke være nogen tvivl, vi har før set hvad en kombination af Benzema, Isco og Ronaldo kan gøre. Jeg håber ikke, at Zidane lader sig påvirke af resultatet i Valencia, for vælger han at bænke Isco, så er hans fremtid måske usikker i Real Madrid.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved Sahinovic.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, El Siete

2 år 8 måneder siden #5 af Khasama77
Besvaret af Khasama77 på emne Isco på bænken igen

Sahinovic skrev: Mener man helst seriøst, at Bale skal erstatte Isco - på hvilken baggrund, Valencia kampen? Jeg så første halvleg af denne kamp, og jeg lagde mærke til at der var nogle brugere der mente at BBC igen var kørende, men det var de jo overhovedet ikke. Godt spil, hvor de alle tre var indblandet, var der ihvertfald ikke meget af. Bale passede jo overhovedet ikke ind i billedet hver gang der skulle bygges noget op, han indgik ikke i nogle af de fire mål der blev scoret (jeg ved han blev skiftet ud inden Marcelo scoringen) og største delen af tiden lignede han igen en der ikke vidste hvor han skulle løb væk og nærmest stod i vejen.

Hvis valget skal falde mellem Isco og Bale, så burde der ikke være nogen tvivl, vi har før set hvad en kombination af Benzema, Isco og Ronaldo kan gøre. Jeg håber ikke, at Zidane lader sig påvirke af resultatet i Valencia, for vælger han at bænke Isco, så er hans fremtid måske usikker i Real Madrid.

Har du allerede glemt Celta og Deportivo;)? Har præsterede Bale rimeligt godt. Tror dog faktisk ikke det har så meget med formen at gøre, men nærmere formationsskiftet, der gør at Isco bliver/er bænket. Problemet med at spille Isco, er at vi så rent strukturelt og systematisk kommer til at være skrøbelige rent defensivt. Med Isco i opstillingen mister vi for det første en masse speed, styrke og ligefremhed som Bale jo bringer, samtidig for vi dog også en masse kreativt med Isco. Men nogle gange kan man blive noget til at fortage sig disse ofringer og hvis man nu kigger nærmere, så mister vi reelt ikke så meget ved at spille med BBC og kører 433 i stedet for diamanten med Isco. Faktum er bare at i øjeblikket giver 433 os en masse ting, vi ikke har haft i lang tid med diamanten.

Når Isco spiller, så er Modric tvunget til at nærmest dække højre-kanten og til og med give support til Carvajal i defensiven. Casemiro har i diamantformationen fået besked på at tage del i offensiven til tider i stedet for at blive på den defensive midt og rydde op. Dette medfører at han til tider ikke er at finde på hans egentlige position, når modstanderen sætter gang i et kontrangreb. Rent defensivt kommer vi til at skrøbelig ud, er pga af systemet. Grunden til at det fungerede godt i forrige sæson, var at spillerne gik ind i et samlet modpres ligeså snart bolden var tabt. Dette ser vi ikke så tit i år, hvor det derimod typisk bliver til umulige enmands pres fra Kroos eller Modric. Ved at skifte til 433 får vi tilføjet nogle essentielle elementer, der gør at vi bliver mere stabile defensivt. Bale har en særdeles vigtigt rolle i formationen. Han giver holdet noget speed og direkte spil, hvilket vi ikke ser fra andre udover CR7. Derudover er han den bedste to-vejs spiller i truppen, i den essens at han udover hans verdensklasse offensive kvaliteter også bidrager defensivt. Dermed laster han Modric, som ikke længere behøver agere højre-midt/kant eller konstant dække af defensivt med Carvajaj. Dette åbner så også op for, at Modric nu kan fokusere på at kreere noget offensivt og være kreativ på midten, hvor han er bedst. I 433 formationen ser der også ud til at spillerne har nogle klare og specifikke roller. Casemiro behøver ikke længere at buldre frem i banen, men i stedet bedes han om at blive og agere anker.

Vi har haft store problemer defensivt i denne sæson og lige nu ser 433 ud til at hjælpe på defensiven, da den rent systemmæssigt og skematisk er 'sikrer' end diamanten. Derfor forventer jeg også, at vi går ind til PSG kampene med denne formation og her vil vi formentligt også se et afventende indstilling til kampen, hvor vi så kan have vores momenter med possesion eller eventuelt spille på kontra. Lidt ligesom hvordan Bayern gik indtil returkampen mod PSG i gruppespillet, hvor de taktisk udspillede PSG.
Sidste redigering: 2 år 8 måneder siden ved Khasama77.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

2 år 8 måneder siden #6 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Isco på bænken igen

Khasama77 skrev:

Sahinovic skrev: Mener man helst seriøst, at Bale skal erstatte Isco - på hvilken baggrund, Valencia kampen? Jeg så første halvleg af denne kamp, og jeg lagde mærke til at der var nogle brugere der mente at BBC igen var kørende, men det var de jo overhovedet ikke. Godt spil, hvor de alle tre var indblandet, var der ihvertfald ikke meget af. Bale passede jo overhovedet ikke ind i billedet hver gang der skulle bygges noget op, han indgik ikke i nogle af de fire mål der blev scoret (jeg ved han blev skiftet ud inden Marcelo scoringen) og største delen af tiden lignede han igen en der ikke vidste hvor han skulle løb væk og nærmest stod i vejen.

Har du allerede glemt Celta og Deportivo;)? Har præsterede Bale rimeligt godt. Tror dog faktisk ikke det har så meget med formen at gøre, men nærmere formationsskiftet, der gør at Isco bliver/er bænket. Problemet med at spille Isco, er at vi så rent strukturelt og systematisk kommer til at være skrøbelige rent defensivt. Med Isco i opstillingen mister vi for det første en masse speed, styrke og ligefremhed som Bale jo bringer, samtidig for vi dog også en masse kreativt med Isco. Men nogle gange kan man blive noget til at fortage sig disse ofringer og hvis man nu kigger nærmere, så mister vi reelt ikke så meget ved at spille med BBC og kører 433 i stedet for diamanten med Isco. Faktum er bare at i øjeblikket giver 433 os en masse ting, vi ikke har haft i lang tid med diamanten.

Når Isco spiller, så er Modric tvunget til at nærmest dække højre-kanten og til og med give support til Carvajal i defensiven. Casemiro har i diamantformationen fået besked på at tage del i offensiven til tider i stedet for at blive på den defensive midt og rydde op. Dette medfører at han til tider ikke er at finde på hans egentlige position, når modstanderen sætter gang i et kontrangreb. Rent defensivt kommer vi til at skrøbelig ud, er pga af systemet. Grunden til at det fungerede godt i forrige sæson, var at spillerne gik ind i et samlet modpres ligeså snart bolden var tabt. Dette ser vi ikke så tit i år, hvor det derimod typisk bliver til umulige enmands pres fra Kroos eller Modric. Ved at skifte til 433 får vi tilføjet nogle essentielle elementer, der gør at vi bliver mere stabile defensivt. Bale har en særdeles vigtigt rolle i formationen. Han giver holdet noget speed og direkte spil, hvilket vi ikke ser fra andre udover CR7. Derudover er han den bedste to-vejs spiller i truppen, i den essens at han udover hans verdensklasse offensive kvaliteter også bidrager defensivt. Dermed laster han Modric, som ikke længere behøver agere højre-midt/kant eller konstant dække af defensivt med Carvajaj. Dette åbner så også op for, at Modric nu kan fokusere på at kreere noget offensivt og være kreativ på midten, hvor han er bedst. I 433 formationen ser der også ud til at spillerne har nogle klare og specifikke roller. Casemiro behøver ikke længere at buldre frem i banen, men i stedet bedes han om at blive og agere anker.

Vi har haft store problemer defensivt i denne sæson og lige nu ser 433 ud til at hjælpe på defensiven, da den rent systemmæssigt og skematisk er 'sikrer' end diamanten. Derfor forventer jeg også, at vi går ind til PSG kampene med denne formation og her vil vi formentligt også se et afventende indstilling til kampen, hvor vi så kan have vores momenter med possesion eller eventuelt spille på kontra. Lidt ligesom hvordan Bayern gik indtil returkampen mod PSG i gruppespillet, hvor de taktisk udspillede PSG.

Hver formation har vel sine fordele og ulemper men, som du skriver, så er 4-3-3 at foretrække nu, hvor vi defensivt har stået svagt, og hvor modstanderne taktisk er forberedt på diamanten, og udnytter vores svagheder ved den.
Men du får det lidt til at lyde som om Isco er problemet, som Jonas også skriver ovenover, og det er en anelse for søgt, for vi har skam spillet 4-3-3 ved adskillige lejligheder gennem sæsonen, med Isco på banen, og med succes. Mod Dortmund, Sociedad osv. At vi spiller med den formation udelukker jo ikke Isco, det er ikke enten eller. Ham eller Bale. Faktisk foretrækker jeg dem begge på banen.
Samtidig ser jeg det også mere som et Zidane-problem, og hans taktik, end et Isco-problem.

Jeg vil også være varsom med at hylde 4-3-3 med BBC allerede, efter 2 gode resultater. Resultater hvor spillet i den grad kan forbedres, hvor der var masser af fejl (Casemiro) mod Valencia på trods af det gode resultat til sidst.
Samtidig skal man heller ikke glemme hvordan samtlige Madridistas, sidste vinter/start forår, skreg på noget andet end BBC, der var skidt kørende. Bale blev så skadet og resten er vist historie.

Isco har ikke været overbevisende denne sæson, men helt ærligt, hvem har det. Der er en række spillere jeg langt hellere så tage plads på bænken end Isco, og som ikke bare automatisk skal have et fripas, lige meget hvordan de præsterer - Casemiro, Kroos, Benzema…
Og så synes jeg heller ikke han skal ofres bare fordi Bale er tilbage. Han er kommet godt i gang, men det er efterhånden også rigtig mange måneder siden vi sidst har set det.

Madridista siden 2000. Raúl over dem alle.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

2 år 8 måneder siden #7 af Zyconith
Besvaret af Zyconith på emne Isco på bænken igen

Khasama77 skrev:

Plus at BBC er et forsvars værste mareridt.

"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos

"Piqué, cabrón, saluda al campeón"

¡Puta Barca!

2 år 8 måneder siden #8 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Isco på bænken igen
Det er en svær vurdering at tage her op til PSG-kampene.
På den ene side var Iscos samarbejde med midtbanen og backsne i sidste sæson rigtig godt i de vigtige kampe, mens han også linkede godt med Ronaldo. I denne sæson er det dog et problem for Isco, at han har været elendig i stort set hver kamp, mens Bale er kommet tilbage og vel har imponeret alle andre end dem der hellere vil se bolde til siden end chancer og mål, for han har været en kæmpe trussel i de sidste par kampe. Det har været en fornøjelse at have ham tilbage, selvom han ofte til tider er en blind passager i forhold til stilen. I denne sæson er det lidt ligegyldigt, for alle spiller for dem selv alligevel. Han bringer dog en fed variation når Kroos, Modric og Isco har trillet den til siden 20 gange og Benzema har leget gemmeleg i 65 minutter.

På den anden side kender vi Iscos topniveau fra sidste sæson, og finder han det, så står holdet rigtig godt i forhold til at kæmpe med om CL, men vi har ikke set det niveau hele sæsonen. Det ville ligeledes være katastrofalt at skulle slippe ham til sommer fordi han er utilfreds. Jeg er tilhænger af, at man skal præstere for at få chancen, og det har Isco bestemt ikke gjort. Dette kan man dog også sige om så mange andre.

2 år 8 måneder siden #9 af Carlos3
Besvaret af Carlos3 på emne Isco på bænken igen

Brylle skrev: Det er en svær vurdering at tage her op til PSG-kampene.
På den ene side var Iscos samarbejde med midtbanen og backsne i sidste sæson rigtig godt i de vigtige kampe, mens han også linkede godt med Ronaldo. I denne sæson er det dog et problem for Isco, at han har været elendig i stort set hver kamp, mens Bale er kommet tilbage og vel har imponeret alle andre end dem der hellere vil se bolde til siden end chancer og mål, for han har været en kæmpe trussel i de sidste par kampe. Det har været en fornøjelse at have ham tilbage, selvom han ofte til tider er en blind passager i forhold til stilen. I denne sæson er det lidt ligegyldigt, for alle spiller for dem selv alligevel. Han bringer dog en fed variation når Kroos, Modric og Isco har trillet den til siden 20 gange og Benzema har leget gemmeleg i 65 minutter.

På den anden side kender vi Iscos topniveau fra sidste sæson, og finder han det, så står holdet rigtig godt i forhold til at kæmpe med om CL, men vi har ikke set det niveau hele sæsonen. Det ville ligeledes være katastrofalt at skulle slippe ham til sommer fordi han er utilfreds. Jeg er tilhænger af, at man skal præstere for at få chancen, og det har Isco bestemt ikke gjort. Dette kan man dog også sige om så mange andre.

Life præcis, præstere man ikke kan man altså ikke utilfreds med manglende spilletid, jeg kunne dog godt tænke mig at det galdt alle pladser hvor der er kompetente erstatninger, kunne være interessant at se en midtbane-offensiv konstellation bestående af

Asensio-CR7-Bale
Isco-kovacic-modric

Og med et taktisk oplæg der hedder højt genpres, sikker boldomgang og dødelige direkte kontraangreb på givne muligheder.

"I chose Real Madrid instead of Barcelona because I'm a winner, not a loser"

- Alfredo Di Stefano

2 år 8 måneder siden #10 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Isco på bænken igen
Isco ligner mere og mere nutidens Guti.

2 år 8 måneder siden #11 af Dios
Besvaret af Dios på emne Isco på bænken igen
Hvad er jeg gået glip af? Hvilke kampe er der tale om som han er gået glip af?

Derudover så siger det sig selv. BBC er den mindst frygtindgydende trio verden nogensinde har set. Det gik rigtig godt imod Valencia, og jeg ville helt klart også foretrække Bale i stedet for Isco imod Psg, men på det generelle plan, så overstråler Isco alt og alle, hvis han vel og mærke ikke bliver brugt på kanten, som kun Zidane og selvf hans mentor kan finde på.
Bale kommer med noget man lidt har savnet, men samtidig giver han også det kæmpe hul centralt på banen, som gør vi ikke dominerede kampen, og lad os være ærlige, så var det mere held end forstand, at Valencia ikke kom på uafgjort, da de kørte os ud på røv og albuer i store dele af 2. halvleg, og som Sahinovic også skriver, så var han ikke med i nogle af vores mål medmindre man virkelig vil, for det var ham der clearede bolden i første omgang efter vores 1. mål.

Der var rigtig god bevægelse hos Ronaldo og Benzema i kampen, men det skyldes jo ikke Bale, men nok nærmere en mindre trods reaktion for de dårlige resultater.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

Leveret af Kunena Forum

BEMÆRK! Vi bruger cookies.

Ved at benytte hjemmesiden accepterer du, at der gemmes cookies på din computer. Læs mere

Jeg er indforstået

Hvorfor informerer vi om cookies?

Alle danske hjemmesider skal informere om cookies, der afsættes på brugerens udstyr. Informationen skal være i overensstemmelse med ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”.

Vi benytter cookies til:

• Optimering af teknisk funktionalitet
  • Integration til facebook.com
  • Integration til vores annoncører, herunder Google AdSense

Ønsker du ikke at tillade cookies, kan du finde en vejledning her til at slette/slå dem fra i din browser. Vælger du at slette cookies, vil en del funktioner på madridista.dk ikke fungere hensigtsmæssigt for dig. Fx vil det ikke være muligt at logge på debatforum.