NordicBet-blog: Ikke mere disco til Isco?
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Isco er klar til at spille for Real Madrid igen, men er der plads til ham?
Når han er allerbedst, er der ingen tvivl overhovedet, men i denne sæson har han sjældent løftet sig ud over middelmådigheden og det har Bo Kampmann Walther også bemærket, hvilket han så glimrende beskriver i denne blog, som I kan læse ved at klikke på linket:
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Godt skriv.
BBB skrev: Det er faktisk synd, at ingen har kommenteret på denne. Jeg kan nikke genkendende til langt det meste i bloggen. Godt skriv.
Igennem mine rigtig mange år som Madridista, så er min vurdering, at Isco ikke er problemet (i det store billede), men offeret for klubbens ageren og fansenes syn på fodbolden (som Barcelona er skyld i). Isco deler vandene, men blev lynhurtigt en publikumsyndling, men alligevel er han den første som modtager kritik for manglende hurtighed i afleveringerne, for selvisk og you name it.
Vi elsker magikere, men alligevel bliver vi (og med vi, så skærer jeg alle Madridistas over en kam) hurtigt for utålmodige og kyniske. Vi vil hellere se resultater end smukt spil. Man er ikke en rigtig fan, hvis man vægter smukt spil ligeså højt som titler.
Tiki Taka skal ihvertfald ikke forbindes med os, selvom mange spillere som passer til den profil er højt elskede på Bernabeú, men oftes er det også dem som bliver gjort til syndebukke som de første. Jeg havde det selv sådan for en del år siden, da Barca dominansen var værst. De dominerede alt og alle, og specielt os. De tog patent på god fodbold, og der sidder sikkert nogle der mener, at 10 førstegangsafleveringer som splitter et helt hold op ikke er god fodbold, men det kommer nok en dag. Jeg siger ikke, at andet ikke kan være god fodbold, men den benægtelse er hvad Barcelona og Tiki Taka har gjort på os. De samme mennesker kan ikke få armene ned over vores Galacticos hold, selvom der trods alt er forskel på de 2 stilarter, men budskabet er vel til at forstå.
Vi har aldrig rigtig haft en defineret spillestil, og vores spillerindkøb er også præget af, at vi har 10 forskellige trænere samt end præsident, som aldrig har kunne fastlåse sig til et system. Ikke, at vi aldrig må spille kontrollerende, hvis vi gik efter den mere direkte model, men vores hold er opdelt i den brasilianske og argentinske model, og det præger også taktikken, og de spillere som ikke passer ind i systemet.
Vi har forsvarspillerne, midtbanespillerne og vores angriber som er brasilienere, men vores 2 dyreste og største stjerner er argentinske, som er bedst for holdet og generelt bedst, hvis vi kommer over stepperne og ikke tager temperaturen på kampen.
Modric fik prygl de første halvanden sæson for ikke at være direkte nok. Kroos er kun en boldskubber. Isco er egoistisk og varmer bolden for meget. Og der er flere spillere at nævne.
Vi gør det Real Madrid er bedst til, men som også er vores værste fjende. Vi har rigtig mange individuelister som selv kan afgøre tingene, og det er den måde vi vinder titler på. Vores hold er opdelt i 2, og Isco for at holde fokus befinder sig lige i midten. For hvad skal Isco? Han skal ikke spille omstillingsspil, eller spille på modstandernes opbygningsfejl. Han skal spille sammen med nogle som vil have bolden i fødderne med mange berøringer. Bale skal det stikmodsatte. Derfor ser jeg Isco som offeret for Real Madrid's gøren, hvis vi lige skal holde os til ham.
Nuvel, så har Isco godt nok ikke spillet godt denne sæson, men at udnævne ham som en Gutí 2.0, fordi han var hjernedød sidste sæson, og dårlig i denne sæson siger mere om hvor meget der bliver kigget på manden i stedet for bolden i Real Madrid. Det samme kan jo siges om samtlige spillere i truppen, hvis vi ser bort fra Nacho og Modric, da sidstnævnte faktisk også spillede skidt i sidste sæson, men genfandt sit niveau i foråret.
Hvorfor bliver Isco gjort til syndebuk af de samme fans som sang hans navn før de nærmest sang Ronaldo's? Er Isco en svag taktikker, fordi han ikke passer ind? Hvor kender vi Isco's rolle fra? For jeg har godt nok svært ved at greje alle de forskellige postioner han ligger i fra kamp til kamp.
Derudover, så forstår jeg simpelthen ikke hvor den der med, at Isco ikke får spilletid kommer fra? Har lige kigget, og Isco har startet inde i 14 La Liga kampe, og skiftet ind i 3, og var skadet imod Valencia ud af 20. Han har startet inde i 5 ud af 6 Chl kampe. Ser man ikke bare spøgelser, for at se spøgelser? Han startede inde med Bale og Ronaldo imod Villarreal, og blev sparet sammen med Benzema imod Depor.
Jeg forstår udmærket kritikken af Isco, men jeg forstår også kritikken af resten af holdet. Jeg forstår bare ikke hvorfor historien altid skal falde tilbage på Isco?
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Derudover, så forstår jeg simpelthen ikke hvor den der med, at Isco ikke får spilletid kommer fra? Har lige kigget, og Isco har startet inde i 14 La Liga kampe, og skiftet ind i 3, og var skadet imod Valencia ud af 20.
Spilletid har der været nok af for Isco, men kun på baggrund af, at BBC nærmest ikke har været helt klar i en eneste kamp i denne sæson(har kun kigget for La Liga). Enten har det været Ronaldo der har været ude(i starten), Benzema(mod Villarreal som du nævner) eller Bale, og nu hvor BBC er helt klar, så har Isco døjet med nogle skader, så derfor har det egentligt været nemt for Zidane, at kunne finde plads til ham.
Hvor jeg begynder at bekymre mig er hvad der sker, når samtlige er klar - bliver Bale foretrukket frem for Isco? Jeg tror det.
Florentino Pérez
Sahinovic skrev: Dios skrev:
Derudover, så forstår jeg simpelthen ikke hvor den der med, at Isco ikke får spilletid kommer fra? Har lige kigget, og Isco har startet inde i 14 La Liga kampe, og skiftet ind i 3, og var skadet imod Valencia ud af 20.
Spilletid har der været nok af for Isco, men kun på baggrund af, at BBC nærmest ikke har været helt klar i en eneste kamp i denne sæson(har kun kigget for La Liga). Enten har det været Ronaldo der har været ude(i starten), Benzema(mod Villarreal som du nævner) eller Bale, og nu hvor BBC er helt klar, så har Isco døjet med nogle skader, så derfor har det egentligt været nemt for Zidane, at kunne finde plads til ham.
Hvor jeg begynder at bekymre mig er hvad der sker, når samtlige er klar - bliver Bale foretrukket frem for Isco? Jeg tror det.
Men det ved vi jo reelt set ikke endnu, så hvorfor er der så meget snak om, at Isco vil have mere spilletid? Vi sagde jo det samme sidste sæson, hvor Bale så sad på bænken i Chl finalen. Jeg håber Zidane vælger det bedste hold, og lige pt. så skal Bale også foretrækkes foran Isco, for sidstnævnte spiller forfærdelig bold for tiden. Nu er min tiltro til Bale ufattelig lille, så jeg giver Bale 2-3 kampe, hvor han enten bliver skadet eller finder sit sædvanlige niveau, som ikke er forfriskende og nyt for holdet, men de sædvanlige kedelige tendenser, hvor han igen isolere sig på kanten, og ikke har succes med sine ting på banen.
Er der noget Zidane har givet mig tro på, så er det faktisk at han selv bestemmer hvem der skal starte, og han ikke som sådan skåner nogen ift. andre.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Mange - mig selv inklusive - er forblændede af Iscos fantastiske evner, men samtidig har vi måske svært ved at se, når han rent faktisk ikke præsterer.
Læg dertil at mange - mig selv eksklusive - har meget lidt tiltro til Bale, hvilket gør, at han bliver udsat for kritik, selv når han præsterer.
Jeg siger ikke, at de to ting nødvendigvis hænger sammen - jeg siger bare, at flere brugere måske ser så skævt på de to spilleres evner, at det forplumrer det essentielle i debatten nemlig, at den person i bedst form bør spille.
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
Dios skrev:
Sahinovic skrev: Dios skrev:
Men det ved vi jo reelt set ikke endnu, så hvorfor er der så meget snak om, at Isco vil have mere spilletid? Vi sagde jo det samme sidste sæson, hvor Bale så sad på bænken i Chl finalen. Jeg håber Zidane vælger det bedste hold, og lige pt. så skal Bale også foretrækkes foran Isco, for sidstnævnte spiller forfærdelig bold for tiden. Nu er min tiltro til Bale ufattelig lille, så jeg giver Bale 2-3 kampe, hvor han enten bliver skadet eller finder sit sædvanlige niveau, som ikke er forfriskende og nyt for holdet, men de sædvanlige kedelige tendenser, hvor han igen isolere sig på kanten, og ikke har succes med sine ting på banen.
Er der noget Zidane har givet mig tro på, så er det faktisk at han selv bestemmer hvem der skal starte, og han ikke som sådan skåner nogen ift. andre.
Sidste års Champions League finale får mig netop til at tro, at når samtlige er klar vil Bale blive valgt fremfor Isco. Hele snakken inden finale-kampen gik nærmest om Isco/Bale - situationen var den, at Isco havde spillet fremragende mens Bale havde været fuldstændigt fraværende, men stadig blev der spekuleret i, hvem af dem der ville være at finde i startopstillingen, hvilket jo var forrykt, og Zidane gjorde det jo ikke bedre ved ikke at bekræfte det åbenlyse, nemlig at en velspillende Isco naturligvis ville starte inde fremfor en Bale som lige var kommet tilbage fra sin skade. Jeg husker tydeligt den negative stemning herinde, da man havde tvivl om hvorvidt Isco ville starte inde, og det var først da vi endeligt fik bekræftet startopstillingen, at der blev åndet lettet op. Det er naturligvis kun baseret på spekulationer, men jeg tror der var lidt i de spekulationer for jeg er næsten helt sikker på, at en af ledelsen målsætninger sidste sæson var at få Bale igang, det må det stadig være i denne sæson, men forhåbentligt med et henblik på videresalg.
Hvad angår deres præstationer lige på nuværende tidspunkt, så mener jeg stadig, at Isco skal starte inde istedet for Bale. Kampen mod Celta, Deportivo og Valencia påvirker overhovedet ikke mit valg, da det burde være klart og tydeligt for enhver, at Bale simpelthen bare ikke passer ind og at han absolut ikke er fremtiden i Real Madrid. Sat på en spids, så kunne vi i kampen mod Valencia vi f.eks. have valgt at spille uden Bale, for han var fuldstændig ligegyldig og hans ligegyldighed for holdets succes er blevet set alt for ofte - det kan jeg ikke ligefrem sige om Isco, som inden hans skade rent faktisk havde oppet sig en del, men fordi holdet ikke vandt, så blev der naturligvis ikke lagt mærke til dette.
Florentino Pérez
Det er jo rene spekulationer, men jeg vælger og tro, at El Clasico opgøret lærte ham meget, da man forhastede Bale's tilbagevenden. Uanset hvor mange spekulationer og snakke der går herinde, så skal Isco eller Zidane jo ikke tage sig af det, for vi aner absolut intet om hvad der sker bag de lukkede døre.
Nu virker det mærkeligt for mig, at skulle sidde og forsvarer Bale, som jeg absolut ingen tiltro har til overhovedet, men det er ikke sandt det du siger. Bale spillede meget anderledes end normalt imod Valencia. Han tog nogle gode krydsende dybdeløb som Real Madrid savner hver kamp. Han prøvede at gå mere med i spillet, hvor han ligesom imod Celta gik lidt ned i banen. Både på kanten, men også centralt. Han isolerede ikke sig selv på den fløj, og skabte umulige situationer for ham selv. Han havde nogle gode aktioner, men mere end godkendt blev det heller ikke til for mig.
Isco's problem nu er, at han ikke kan finde sin plads på holdet. Jeg køber ikke helt den med, at Isco frarøver Modric hans kreativitet, for Modric har immervæk langt mere mulighed for at komme med frem når Isco er inde kontra Bale, men Isco placerer sig helt forkert i 9 ud af 10 gange. Han holder bredden, som han ikke er god til, for det bliver aldrig farligt derude, og bliver hurtigt omringet af 2-3 modspillere. Han søger alt for langt ned, hvor vi i forvejen har Kroos og Modric.
Han skal blive i det hul, så han kan modtage klatten og vende og blive farlig. Nu har vi tidligere set Kroos agere ude på den venstre kant, og det får mig til at tro, at det simpelthen er Zidane der ønsker de brede midtbanespillere. Det gør Isco ufarlig og total overflødig, og det fører mig tilbage till mit første indlæg, hvor Isco er den sidste der skal gøres til syndebuk.
Jeg kunne simpelthen ikke lade vaere :-D Jeg proevede i fem minutter at tale mig selv fra det.... Forgaeves....Dios skrev: Han skal blive i det hul, så han kan modtage klatten
Hvis det er for upassende, maa administrationen gerne slette.
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
R7CR7GB11 skrev:
Jeg kunne simpelthen ikke lade vaere :-D Jeg proevede i fem minutter at tale mig selv fra det.... Forgaeves....Dios skrev: Han skal blive i det hul, så han kan modtage klatten
Det er vist kun i Dios´ kredse, at man vender og bliver farlig efter at have modtaget klatten......
Men han kender så også Falster-fyren.
R7CR7GB11 skrev:
Hahahaha :D
Dios skrev: De tog patent på god fodbold, og der sidder sikkert nogle der mener, at 10 førstegangsafleveringer som splitter et helt hold op ikke er god fodbold, men det kommer nok en dag.
Jeg kan helt ærligt sige at jeg synes det fodbold Barcelona promoverede sig på under Guardiola var røvsygt. Målet var jo at lulle modstander og tv seer i søvn for så at udnytte det. Som regel var deres 10 førstegangsafleveringer frem og tilbage omkring midten uden at de kom nogle steder. Der var jo nærmest forbud imod at spille frem i banen og de var voldsomt ineffektive med bolden. Jeg ville tage et givent Mou hold any day. De spiller med fart i længderetningen af banen og der er sgu ikke noget mere smukt end et veludført kontraangreb. Det bliver aldrig anderledes for mig.