NordicBet-blog: Ikke mere disco til Isco?

8 år 5 måneder siden #13 af Kimbo
Åh gud

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

8 år 5 måneder siden #14 af Sahinovic

Dios skrev: @Sahinovic.

Det er jo rene spekulationer, men jeg vælger og tro, at El Clasico opgøret lærte ham meget, da man forhastede Bale's tilbagevenden. Uanset hvor mange spekulationer og snakke der går herinde, så skal Isco eller Zidane jo ikke tage sig af det, for vi aner absolut intet om hvad der sker bag de lukkede døre.
Nu virker det mærkeligt for mig, at skulle sidde og forsvarer Bale, som jeg absolut ingen tiltro har til overhovedet, men det er ikke sandt det du siger. Bale spillede meget anderledes end normalt imod Valencia. Han tog nogle gode krydsende dybdeløb som Real Madrid savner hver kamp. Han prøvede at gå mere med i spillet, hvor han ligesom imod Celta gik lidt ned i banen. Både på kanten, men også centralt. Han isolerede ikke sig selv på den fløj, og skabte umulige situationer for ham selv. Han havde nogle gode aktioner, men mere end godkendt blev det heller ikke til for mig.
Isco's problem nu er, at han ikke kan finde sin plads på holdet. Jeg køber ikke helt den med, at Isco frarøver Modric hans kreativitet, for Modric har immervæk langt mere mulighed for at komme med frem når Isco er inde kontra Bale, men Isco placerer sig helt forkert i 9 ud af 10 gange. Han holder bredden, som han ikke er god til, for det bliver aldrig farligt derude, og bliver hurtigt omringet af 2-3 modspillere. Han søger alt for langt ned, hvor vi i forvejen har Kroos og Modric.

Han skal blive i det hul, så han kan modtage klatten og vende og blive farlig. Nu har vi tidligere set Kroos agere ude på den venstre kant, og det får mig til at tro, at det simpelthen er Zidane der ønsker de brede midtbanespillere. Det gør Isco ufarlig og total overflødig, og det fører mig tilbage till mit første indlæg, hvor Isco er den sidste der skal gøres til syndebuk.

Sådan kan man vel også se kampene forskelligt, jeg synes netop Bale var den samme spiller igen, anonym og overhovedet ikke synkroniseret med resten af holdet. 38 berøringer med bolden blev det til, det laveste af de spillere der var på banen i længere stykke tid - Navas havde 39, det siger alligevel en del.

Når, men nu hvor de alle er klar, så ser jeg frem til at se hvem Zidane foretrækker - specielt i Paris kampene.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 5 måneder siden #15 af Dios

Sahinovic skrev:

Det er jo rene spekulationer, men jeg vælger og tro, at El Clasico opgøret lærte ham meget, da man forhastede Bale's tilbagevenden. Uanset hvor mange spekulationer og snakke der går herinde, så skal Isco eller Zidane jo ikke tage sig af det, for vi aner absolut intet om hvad der sker bag de lukkede døre.
Nu virker det mærkeligt for mig, at skulle sidde og forsvarer Bale, som jeg absolut ingen tiltro har til overhovedet, men det er ikke sandt det du siger. Bale spillede meget anderledes end normalt imod Valencia. Han tog nogle gode krydsende dybdeløb som Real Madrid savner hver kamp. Han prøvede at gå mere med i spillet, hvor han ligesom imod Celta gik lidt ned i banen. Både på kanten, men også centralt. Han isolerede ikke sig selv på den fløj, og skabte umulige situationer for ham selv. Han havde nogle gode aktioner, men mere end godkendt blev det heller ikke til for mig.
Isco's problem nu er, at han ikke kan finde sin plads på holdet. Jeg køber ikke helt den med, at Isco frarøver Modric hans kreativitet, for Modric har immervæk langt mere mulighed for at komme med frem når Isco er inde kontra Bale, men Isco placerer sig helt forkert i 9 ud af 10 gange. Han holder bredden, som han ikke er god til, for det bliver aldrig farligt derude, og bliver hurtigt omringet af 2-3 modspillere. Han søger alt for langt ned, hvor vi i forvejen har Kroos og Modric.

Han skal blive i det hul, så han kan modtage klatten og vende og blive farlig. Nu har vi tidligere set Kroos agere ude på den venstre kant, og det får mig til at tro, at det simpelthen er Zidane der ønsker de brede midtbanespillere. Det gør Isco ufarlig og total overflødig, og det fører mig tilbage till mit første indlæg, hvor Isco er den sidste der skal gøres til syndebuk.

Sådan kan man vel også se kampene forskelligt, jeg synes netop Bale var den samme spiller igen, anonym og overhovedet ikke synkroniseret med resten af holdet. 38 berøringer med bolden blev det til, det laveste af de spillere der var på banen i længere stykke tid - Navas havde 39, det siger alligevel en del.

Når, men nu hvor de alle er klar, så ser jeg frem til at se hvem Zidane foretrækker - specielt i Paris kampene.

Jeg er da ikke uenig, og grunden til Bale ikke fik mere end 3 hos mig var netop, at han ikke var dominerende eller mere synlig. Derudover så er løb uden bold ikke noget som tæller med i din statistik, og det er jo ligeså vigtigt og afgørende.

Jeg er vel nok en af de største fortalere for Isco herinde, men jeg må ærligt indrømme, at jeg håber man stiller med hurtige spillere imod Psg. Vi er slet slet ikke gode nok pt. til at skulle dominere Psg, så jeg håber man står utrolig kompakt med spillere som kan fører bolden hurtigt frem, og som er gode nok til at holde lidt på bolden. Derfor ville jeg som det første starte uden Casemiro i stedet for Kovacic, da hans form som den eneste ikke har ændret sig, og er langsom, udisciplineret og dårlig til at komme af med bolden.
Det er lige før jeg faktisk ville starte uden Benzema så man kunne få en solid dobbeltdækning på Neymar, og spille Lucas på højrekanten og Bale på venstrekanten med Ronaldo alene fremme.
Det ligner overhovedet ikke mig, men vi har vitterligt kun Chl at gå efter, og jeg ser kampen 80-20 i Psg's favør, hvis vi stiller med vores normale setup.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.

8 år 5 måneder siden #16 af Dios

Jonas skrev:

Dios skrev: De tog patent på god fodbold, og der sidder sikkert nogle der mener, at 10 førstegangsafleveringer som splitter et helt hold op ikke er god fodbold, men det kommer nok en dag.

Jeg kan helt ærligt sige at jeg synes det fodbold Barcelona promoverede sig på under Guardiola var røvsygt. Målet var jo at lulle modstander og tv seer i søvn for så at udnytte det. Som regel var deres 10 førstegangsafleveringer frem og tilbage omkring midten uden at de kom nogle steder. Der var jo nærmest forbud imod at spille frem i banen og de var voldsomt ineffektive med bolden. Jeg ville tage et givent Mou hold any day. De spiller med fart i længderetningen af banen og der er sgu ikke noget mere smukt end et veludført kontraangreb. Det bliver aldrig anderledes for mig.

Der skal 2 til tango, og alle hold stod med 11 spillere i eget felt hvergang Barca spillede. Det var der en grund til, for troede man på sig selv og stillede op normalt, så blev man sendt hjem med en solid high-five lige i smasken.
Prøv og se 5-0 kampen igen, og fortæl mig om Barca under Pep ville lulle modstanderen i søvn. Vi blev splittet fuldstændig fra hinanden, og jeg husker jeg så en statistik om, at ingen af vores midtbanespillere havde en decideret bolderobring.

Sådan er vi jo alle så forskellige. Jeg elsker selv en veludført omstilling, men det er immervæk langtfra mere seværdigt IMO, at se et hold blive kørt rundt i balance end ubalance. Jeg ville ønske vi en dag kunne få begge dele i Real Madrid, som vi så det i start 00'erne, men de tider er desværre forbi i Real Madrid.

8 år 5 måneder siden #17 af Sahinovic

Dios skrev:

Sahinovic skrev:

Jeg er da ikke uenig, og grunden til Bale ikke fik mere end 3 hos mig var netop, at han ikke var dominerende eller mere synlig. Derudover så er løb uden bold ikke noget som tæller med i din statistik, og det er jo ligeså vigtigt og afgørende.

Jeg er vel nok en af de største fortalere for Isco herinde, men jeg må ærligt indrømme, at jeg håber man stiller med hurtige spillere imod Psg. Vi er slet slet ikke gode nok pt. til at skulle dominere Psg, så jeg håber man står utrolig kompakt med spillere som kan fører bolden hurtigt frem, og som er gode nok til at holde lidt på bolden. Derfor ville jeg som det første starte uden Casemiro i stedet for Kovacic, da hans form som den eneste ikke har ændret sig, og er langsom, udisciplineret og dårlig til at komme af med bolden.
Det er lige før jeg faktisk ville starte uden Benzema så man kunne få en solid dobbeltdækning på Neymar, og spille Lucas på højrekanten og Bale på venstrekanten med Ronaldo alene fremme.
Det ligner overhovedet ikke mig, men vi har vitterligt kun Chl at gå efter, og jeg ser kampen 80-20 i Psg's favør, hvis vi stiller med vores normale setup.

Hvis vi tager løb uden bold med, og hvad han - af relevans - formåede med dette, ja så genvandt han 4 bolde i løbet kampen, og det er da fint men hvis dette er formålet med Bale så kunne vi jo ligeså godt have købt Ashley Young :-D

Hvad angår Paris kampen, så er jeg egentligt bare dybt uenig. Jeg tror ikke på, at vi vinder kampen hvis vi stiller med de hurtigste spillere og skrotter vores gode boldspillere - og hvem er disse hurtige spillere egentligt som kan bidrage med noget offensivt præget af kvalitet - Bale, Vázquez, Asensio!? Paris har nogle OK backs, og mere skal der ikke til for at lukke Bale af, og samtidig tror jeg ikke du skal forvente, at de kommer til at spille som mod middelmådighederne i Frankrig, de vil sikkert gerne dominere kampen, men med Unai Emery som træner, så afventer de nok lige for at se kampen an, og derfor bliver der ikke super meget plads at spille på, som Bale er alt for afhængig af. At du så mener, at Benzema skal sidde på bænken og samtidig mener, at vi skal have spillere på banen som er gode nok til at holde på bolden, er jeg simpelthen rystet over, og især når man tager seneste kamp med i betragtning, hvor han ganske enkelt var fantastisk at se på med sin boldomgang :-D

Jeg mener, vi skal forsøge at genfinde den form vi havde i sidste sæson - Isco, Benzema og Ronaldo. Der er stadig to kampe i La Liga til at genfinde denne inden den først kamp skal spilles ihvertfald, og det er den eneste opstilling der IMO nogensinde ville kunne have chancen for at vinde dette års Champions League, de der halve løsninger og ændringer i startopstillingen alt afhængig af hvilken modstander man møder(José Mourinho stil), dur bare ikke i det lange løb hvis du spørger mig.

Florentino Pérez
Sidste redigering: 8 år 5 måneder siden ved Sahinovic.

8 år 5 måneder siden #18 af BBB

Dios skrev:

Jonas skrev:

Dios skrev: De tog patent på god fodbold, og der sidder sikkert nogle der mener, at 10 førstegangsafleveringer som splitter et helt hold op ikke er god fodbold, men det kommer nok en dag.

Jeg kan helt ærligt sige at jeg synes det fodbold Barcelona promoverede sig på under Guardiola var røvsygt. Målet var jo at lulle modstander og tv seer i søvn for så at udnytte det. Som regel var deres 10 førstegangsafleveringer frem og tilbage omkring midten uden at de kom nogle steder. Der var jo nærmest forbud imod at spille frem i banen og de var voldsomt ineffektive med bolden. Jeg ville tage et givent Mou hold any day. De spiller med fart i længderetningen af banen og der er sgu ikke noget mere smukt end et veludført kontraangreb. Det bliver aldrig anderledes for mig.

Der skal 2 til tango, og alle hold stod med 11 spillere i eget felt hvergang Barca spillede. Det var der en grund til, for troede man på sig selv og stillede op normalt, så blev man sendt hjem med en solid high-five lige i smasken.
Prøv og se 5-0 kampen igen, og fortæl mig om Barca under Pep ville lulle modstanderen i søvn. Vi blev splittet fuldstændig fra hinanden, og jeg husker jeg så en statistik om, at ingen af vores midtbanespillere havde en decideret bolderobring.

Sådan er vi jo alle så forskellige. Jeg elsker selv en veludført omstilling, men det er immervæk langtfra mere seværdigt IMO, at se et hold blive kørt rundt i balance end ubalance. Jeg ville ønske vi en dag kunne få begge dele i Real Madrid, som vi så det i start 00'erne, men de tider er desværre forbi i Real Madrid.

Det sjove er jo så, at netop det Barca var rigtig gode til (udover at holde i bolden), var at lave stikninger i dybden, så Messi, Villa eller Pedro kunne løbe den op. De var jo så brutale, fordi deres afleveringer i dybden var sindssygt godt timet med deres løb. Og løbene kom fra alle. Vi har vel reelt kun haft Cristiano til at lave de løb siden '09 (og Bale siden '13, men han søger det ikke ligeså meget/får ikke bolden ligeså ofte). Specielt Messi har hele tiden haft en tendens til at gå tilbage i onside position, hvilket gør det lidt sværere for forsvaret at følge ham (skal de gå tilbage til ham, eller skal de have øjne i nakken).

Derudover har de været gode i genpresset, som - ligesom løbene i dybden - også skaber ubalance hos modstanderen, når Barca får bolden. Guardiola's taktik med genpres og de famøse syv sekunder kom jo netop af omstillingsfodbold. Forskellen på Mourinho's og Guardiola's omstillingsfodbold er, at Guardiola's handler om at vinde bolden højt på banen (skabe kaos), så målet er lige for, hvor Mourinho's handler om at vinde bolden i en decideret forsvarsaktion (igennem kontrol). Deres angrebsfodbold er så fuldstændig modsat, hvor Mourinho lever med kaos i sit angreb (det var åbenbart ikke angrebsmønstre, der blev trænet på anlæggene i Valdebebas*), så vil Guardiola være i kontrol.

*Det skal ikke forstås som noget negativt, eftersom vi havde så gode offensive spillere i alle linjer, så virker det naturligt også at fokusere på defensiven. Hvis vi kigger ind i noget kontrafaktisk historie, så kunne det have været interessant at se, hvad der ville være sket i Madrid, hvis vi havde valgt at fokusere på offensiven i stedet for defensiven. Om ikke andet så for at se "hvad nu hvis", og eventuelt lave en sammenligning af resultater og underholdningsværdien. :-) Jeg mener nu stadig, at kampene med Mourinho som træner var sjovere/mere underholdende end det nuværende.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios

8 år 5 måneder siden #19 af Dios
Sahinovic skrev:

Hvis vi tager løb uden bold med, og hvad han - af relevans - formåede med dette, ja så genvandt han 4 bolde i løbet kampen, og det er da fint men hvis dette er formålet med Bale så kunne vi jo ligeså godt have købt Ashley Young :-D

Hvad angår Paris kampen, så er jeg egentligt bare dybt uenig. Jeg tror ikke på, at vi vinder kampen hvis vi stiller med de hurtigste spillere og skrotter vores gode boldspillere - og hvem er disse hurtige spillere egentligt som kan bidrage med noget offensivt præget af kvalitet - Bale, Vázquez, Asensio!? Paris har nogle OK backs, og mere skal der ikke til for at lukke Bale af, og samtidig tror jeg ikke du skal forvente, at de kommer til at spille som mod middelmådighederne i Frankrig, de vil sikkert gerne dominere kampen, men med Unai Emery som træner, så afventer de nok lige for at se kampen an, og derfor bliver der ikke super meget plads at spille på, som Bale er alt for afhængig af. At du så mener, at Benzema skal sidde på bænken og samtidig mener, at vi skal have spillere på banen som er gode nok til at holde på bolden, er jeg simpelthen rystet over, og især når man tager seneste kamp med i betragtning, hvor han ganske enkelt var fantastisk at se på med sin boldomgang :-D

Jeg mener, vi skal forsøge at genfinde den form vi havde i sidste sæson - Isco, Benzema og Ronaldo. Der er stadig to kampe i La Liga til at genfinde denne inden den først kamp skal spilles ihvertfald, og det er den eneste opstilling der IMO nogensinde ville kunne have chancen for at vinde dette års Champions League, de der halve løsninger og ændringer i startopstillingen alt afhængig af hvilken modstander man møder(José Mourinho stil), dur bare ikke i det lange løb hvis du spørger mig.

Nu var løb uden bold ikke ment defensivt, men offensivt. Jeg kunne også have brugt ordet bevægelse, men troede du ville fange den :) Bale laver mange flere offensive løb end nogen anden i Real Madrid, og det har holdet savnet, for det skaber lidt kaos og giver plads.
Lige pt. så skaber Asensio og Lucas altså langt mere end Isco. Isco har ikke været god siden starten af sæsonen, og det siger alligevel en del.

Vi må bare vente og se. Jeg tror Psg vil udnytte Real's form og sætte sig fuldstændig på begivenhederne. Deres midtbane er vanvittig til at holde på bolden, og ingen i vores forsvar kan følge med Neymar eller Mbappé, og der bliver vi straffet, hvis vi går frem i et halvhjertet pres som vi har for vane at gøre.
Problemet med Benzema er jo, at man ikke ved hvad man får. Jeg elsker hans kvaliteter på banen, og jeg havde stillet med ham, hvis vi havde mere at kæmpe med om, men vi har 2 chancer, og dette hold har bare ikke hvad der skal til pt. som jeg ser det. Et hårdt pres fra et ukendt Valencia hold knækkede os, og vi var mere end heldige med at vinde kampen, for de havde vel 3-4 kæmpe chancer for at scorer.
Psg har meget offensive backs, og det betyder der vil være plads i rummene bag dem, og det skal Lucas og Bale sørge for at true, men mere ville det være for at dobbeltdække kanterne, for Cavani er et bæst på hovedet, og den duel tror jeg også vi vil tabe, da Ramos og Varane ikke er de bedste til at holde fokus på løb i feltet. Jeg håber inderligt jeg tager fejl, men med uendeligt mange nederlag og uafgjorte kampe denne sæson har gjort jeg har mistet tilliden til holdet, og specielt deres forfatning.

Ville nok stille i en 4-5-1 formation med Navas, Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo, Kovacic, Kroos, Modric, Bale, Lucas og Ronaldo. Kroos og Modric skal holde i bolden, og Kovacic skal med sit drive fører bolden frem og med vores 2 hurtige kanter skabe nogle giftige omstillinger med Ronaldo.

Følgende bruger(e) sagde tak: BBB

8 år 5 måneder siden #20 af Dios
BBB skrev:

Jeg mener nu stadig, at kampene med Mourinho som træner var sjovere/mere underholdende end det nuværende.

Hvis vi tager udgangspunkt i cup kampene imod United og Barca ville du så stadig foretrække Mourinho stilen? For med det bold vi ser nu, så foretrækker jeg Benitez stilen.

8 år 5 måneder siden #21 af BBB

Dios skrev: BBB skrev:

Jeg mener nu stadig, at kampene med Mourinho som træner var sjovere/mere underholdende end det nuværende.

Hvis vi tager udgangspunkt i cup kampene imod United og Barca ville du så stadig foretrække Mourinho stilen? For med det bold vi ser nu, så foretrækker jeg Benitez stilen.

Jeg vil langt foretrække den måde vi spillede på mod United og Barca (og den måde Isco spillede mod PSG sidste år), men vi skal ikke glemme, at Mourinho faktisk spillede med højt pres mod Barca i mange kampe, hvor vores første halvleg plejede at være vanvittig, men anden halvleg var tømt for kræfter. Jeg vil se flere kampe, hvor vi overfalder modstanderen, hvis det er muligt. Hvis det ikke er muligt, så vil jeg se gode omstillinger (og indadskruede indlæg) fremfor kampe med 1.000 udadskruede indlæg fra backs.
Følgende bruger(e) sagde tak: R7CR7GB11

8 år 5 måneder siden #22 af Jonas

Dios skrev:

Jonas skrev:

Jeg vil give politikersvaret her: Jeg kommenterer ikke på enkelte kampe men taler overordnet. Der blev forsøgt meget taktisk imod Barcelona i den periode, og når forsøget var helt hen i vejret (taktisk) så bliver kampene som du nævner. Selv Stoke kan se sprudlende ud hvis du stiller håbløst op imod dem.
Lad os ikke glemme at Guardiolas Barcelona mere eller mindre opfandt det værste der nogensinde er sket for fodboldseere verden over; Forsvar med bold (som i realiteten er tidsudtræk og annullering af dele af fodboldlampen). Mou har en filosofi om at man skal spille mere langt en bredt i banen og man skal komme til afslutninger hurtigt for at udnøtte ubalance hos modstanderen. Hele Mous taktiske oplæg handler om at udnytte ubalance hos modstanderen. Derfor er Mous hold i balance uden bolden. Fordi det er fra denne position der bliver skabt ubalance hos modtanderen når bolden erobres. Guardiola er omvendt; mere bredt end langt og træd altid på bolden. Ingen afslutninger udefra og aldrig forhast spillet.

Mou er en krokodille der ligger og venter i vandet på at du kommer ned. Hvis du aldrig kommer ned sker der ikke meget. Guardiola er en gnu der bevæger sig så langsomt ned mod vandet at bevægelsen ikke registreres, og når krokodillen sover napper gnuen en tår vand.

8 år 5 måneder siden #23 af Kimbo
Så du fortrækker at se Uniteds dødbideragtige fodbold denne sæson, fremfor City's sprudlende offensiv? Og der var fandmer ikke meget krokodille over Mou da Barca blæste os omkuld kamp efter kamp under Pep.
Jeg er hamrende uenig i stort set alt du skriver, men så er man jo så forskellige.

8 år 5 måneder siden #24 af Jonas

Kimbo skrev: Så du fortrækker at se Uniteds dødbideragtige fodbold denne sæson, fremfor City's sprudlende offensiv? Og der var fandmer ikke meget krokodille over Mou da Barca blæste os omkuld kamp efter kamp under Pep.
Jeg er hamrende uenig i stort set alt du skriver, men så er man jo så forskellige.

God, neutral måde at præsentere de to spillestile på :D Jeg har ikke set United og City nok til at udtale mig om deres spillestile, men hvis de spiller som hold under Mou og Guardiola normalt gør...

Hvis vi går over til at tale om resultaterne, så går vi væk fra at tale om hvilken spilletstil vi kan lide og over til at tale om hvilken er bedst (det kan vi godt, men det er en anden diskussion). Hvis vi går ned ad den vej, så husk at Mou i Real havde en meget ringere trup en Guardiola i Barcelona. Hvis du skulle lave en top 5 over spillere fra Real og Barcelona dengang, så ville det vel kun være CR fra Real der var med.. Dermed sagt at forklaringerne på resultaterne nok skal findes i forskellen i spillermaterialet og ikke taktikken.

Leveret af Kunena Forum