Hjemlig fiasko kan sagtens give europæisk succes
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid er chanceløse mod Paris SG. Med det forsvar skal Real Madrid score mindst 10 mål mod Paris SG. Sæsonen er slut den 6. marts.
Sådan har det lydt fra fans og presse i den seneste tid om Real Madrids chancer (eller mangel på samme!), når det gælder Champions League og ottendedelsfinalen mod de franske mestre.
Baggrunden er naturligvis det meget lidt prangende spil i den hjemlige liga, som allerede har betydet at man ikke længere er med i Copa del Rey, ligesom det spanske mesterskab også må siges at være væk, men Real Madrid har faktisk adskillige gange klaret sig fremragende i Champions League/Mesterholdenes Turnering, selv om man har haft fiasko i Spanien.
Senest var det i sæsonen 1999-2000, hvor man slog Valencia med 3-0 i Paris. Her var man sluttet som nr. 5 i LaLiga, mens man var slået ud af Copa del Rey i semifinalen mod de senere vindere fra Espanyol. Det var den sæson, hvor John Toschack blev fyret for bemærkningen ”Man vil se grise flyve over Estadio Santiago Bernabéu, før jeg trækker min udtalelse tilbage” og udtalelsen var en kritik af ledelsen, hvilket blev for meget for Lorenzo Sanz, som fyrede waliseren og ansatte en vis Vicente del Bosque. Real Madrid var således på hælene forud for CL-finalen, hvor engelske Steve McManaman senere lettere chokeret kunne berette om sin overraskelse over at ankomme til Paris og se spillerne lunte fuldstændig upåvirkede rundt, mens han selv var et omvandrende nervevrag forud for den altafgørende kamp. Det imponerede ham voldsomt at se den ro, der herskede fra alle omkring klubben op til det opgør.
To år forinden var Real Madrid lige så meget i krise. Med Jupp Heynckes som træner ankom man til CL-finalen i Amsterdam til mødet med storfavoritterne fra Juventus med Zinedine Zidane. I den hjemlige turnering var man endt som nr. 3 – hele 11 points fra Barcelona og i Copa del Rey var man på pinlig vis røget ud til Alavés fra La Segunda División. Real Madrid endte dog med at vinde finalen på Mijatovic´ kontroversielle mål.
I sæsonen 1965-66 var Real Madrid ved at genfinde sig selv efter Alfredo di Stéfano-tiden og med et rent spansk hold vandt man 2-1 over Partizan Beograd på mål af Amancio og Serena og det skete efter en sæson, hvor man var sluttet på andenpladsen et point efter Atlético Madrid, mens man i pokal-turneringen røg ud i kvartfinalen til Betis.
Og endelig i sæsonen 1955-56 – året, hvor Real Madrid vandt sin første Mesterholds-titel – var man også på hælene i Spanien, hvor man var blevet nr. 3 i LaLiga, hele 10 points efter Ath. Bilbao og i Copa del Rey røg man ud i semifinalen til selvsamme baskere. Men sejren på 4-3 over franske Stade de Reims reddede det hele.
Om 10 dage venter endnu et fransk hold. Storspenderende Paris SG mod ejermændene af Champions League. Det er endnu for tidligt at kalde Real Madrid ude af den turnering…..
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- YunisTaker
-
- Ekspert bruger
-
3-1 på Bernabeu og 2-2 eller et-måls nederlag i Paris er mit bud.
Real Madrid since 2002
Raul & Zidane.
Pepe, Marcelo & Benzema.
CAAAAASEEEEEEEMIIIIIIIIIIIROOOOOOOOO!!!
Vores hold er en omvandrende katastrofe både defensivt og offensivt.
YunisTaker skrev: Jeg er næsten sikker på Real Madrid går videre imod PSG. Truppen har en masse erfaring i turneringen og har ikke min tvivl om, at adskillige spillere hæver niveauet når kampen sættes i gang.
3-1 på Bernabeu og 2-2 eller et-måls nederlag i Paris er mit bud.
Stik mig lige noget af den optimisme... Jeg tror ikke vi bliver blæst omkuld, og tror bestemt også vi opper vores spil gevaldigt.
Men tvivler ret meget på vi trækker det længste strå til sidst