Real Madrid har træner-alternativer klar
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Real Madrid er angiveligt begyndt at forberede sig til livet uden Zinedine Zidane som træner og i hvert fald har man en liste klar over ønskede trænere, såfremt franskmanden skulle vælge at trække stikket efter denne sæson.
Ifølge spansk presse opererer man med tre muligheder, nemlig Pochettino, Löw og Klopp.
Argentineren imponerer i Tottenham og har kendskab til den spanske liga, men også måden hvorpå han holder styr på truppen har man bidt mærke i og han skal være den absolutte top-prioritet til at overtage efter Zidane.
Men også Joachim Löw har gode kort på hånden og har gennem flere år været en af de trænere, som Real Madrid har holdt et særligt øje med. Det kan dog blive svært at få ham løsrevet fra kontrakten med det tyske fodboldforbund.
Endelig er der Jürgen Klopp, som har gode resultater i Dortmund, men som også gør det godt i Liverpool, når man tager materialet i betragtning. Han menes dog at blive svær at hente, fordi Liverpool har givet ham en kontrakt til 2022 og samtidig har givet ham den totale magt til at bestemme over trup-sammensætningen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Administrationen
-
Emne forfatter
- Administrator
-
Administrationen skrev: Hvem af dem ville I vælge?
Jeg ville nok vælge Pochettino han virker som en meget fornuftig manager og en der ved hvor han vil hen med tingene. Jeg har dog altid haft et godt øje til Klopp, men ja som i skriver så har han 4 år tilbage af sin kontrakt og han virker usandsynlig. Low virker for underlig til Real Madrid, men jeg synes at alle ville være nogen gode bud på en ny træner hos Los Blancos. Det biver spændende at følge Real Madrid i den næste stykke tid. Hvis de altså skifter træner og sælger Bale plus har den helt store plan til sommer. Det skal nok blive spændende til sommer.
- Madrid1998
- Platin bruger
-
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Er dog enig i ovenstående indlæg omkring Klopp, han selv har udtalt at han ikke vil træne en klub hvis han ikke kan sproget, så mon ikke det bliver Pochettino. Han er ikke lige så spændende og udstråler ikke den samme karisma som Jürgen Klopp, men jeg ville nu bestemt ikke klage over at se ham som cheftræner for Real Madrid, hvis Zidane vælger at sige op eller han bliver opsagt til sommer.
Florentino Pérez
Andre alternativer kunne være Allegri, Conte eller Jardim.
Hvis Pochettino skulle komme, så håber jeg dog at Perez indstiller sig med lidt mere tålmodighed, så han ikke bliver smidt væk igen hvis den første sæson skulle ende uden trofæer. Pochettinos første sæson i Tottenham var rimeligt blandet der ikke ligefrem gjorde det til nogen selvfølge at han skulle fortsætte en sæson mere, men Tottenham valgte at tro på ham, og derefter tog han dem så også fra det delt 6. værste forsvar af alle i Premier League til det bedste forsvar 2 sæsoner i træk og desuden spille det ligaens bedste fodbold i længere perioder. Og var det ikke for Leicester City den ene sæson, så havde han sandsynligvis også stået med en ligatitel, som godt nok ikke ville være lige så vanvittig som Leicesters men stadig imponerende for et hold som Tottenham.
Som andre har nævnt kender han desuden sproget, kulturen og ikke mindst ligaen fra sine mange år i Espanyol, og har derfor også en holdning til Barcelona meget lig vores, hvilket jeg personligt kun kan se som en bonus.