Cristiano Ronaldo i mål-omdrejninger
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
R7CR7GB11 skrev:
Sahinovic skrev:
R7CR7GB11 skrev:
Sahinovic skrev: Champions League + La Liga
Lionel Messi
Antal kampe: 30
Antal Mål: 23
Antal skabte chancer: 74
Af dem Assist: 12
Af dem Key Passes: 62
Cristiano Ronaldo
Antal kampe: 26
Antal skabte chancer: 38
Af dem Assist: 5
Af dem Key Passes: 33
Ja, man må godt sige at en boksspiller er tæt på en anden spiller der næsten altid scorer ligeså mange og oven i det skaber dobbelt så mange chancer til de andre på holdet - og så var der lige El Clásico. Logikken siger åbenbart, at i de kampe Ronaldo har scoret mål, som altid har været på baggrund af hans holdkammerater, for han kan ikke meget selv, så har han også været bedre end alle andre Real Madrid spillere på banen. Interessant, for det er ikke sådan jeg oplever det.
PS. Jeg er med på hvordan Ballon d'Or fungerer, men realiteten siger bare lidt noget andet :-D
"Heeey ho for Sahinovic. Han kommer som kaldet til slaget"
Jeg synes umiddelbart, at det er rimeligt imponerende, at den ene spiller har, sammen med sit hold, haft en elendig halvsaeson og alligevel tegner sig for 23 maal og 5 assists i 26 kampe, hvor en spiller der i din optik slet ikke taaler sammenligning, der, sammen med sit hold, har haft en fantastisk halvsaeson, kun tegner sig for samme antal maal og 7 assists mere i 4 kampe mere.
OK, og hvad er din pointe så, at de har været næsten ligeså gode i indeværende sæson? :-D
Selvfølgelig er det svært for mig, at sammenligne Messi med Ronaldo når de næsten altid scorer ligeså mange mål, men Messi samtidig skaber langt mere end hvad Ronaldo gør, det er vel meget logisk?
Samtidig er Messi blevet kåret til man of the match 20 gange i løbet af sæsonen, hvorimod Ronaldo 'kun' er oppe på 8, det siger da vel alligevel en del.
Det er bemærkelsesværdigt, hvor meget man vælger at indskrænke debatten herinde til Ronaldos fordel. Der kommer absolut ingen andre faktorer på spil udover mål, og så lige assist engang imellem. Der findes mange andre faktorer som burde inddrages (74 skabte chance / 38 skabte chancer? Kvaliteten af disse skabte chancer og mål?) for at gøre det lidt mere spændende, men jeg personligt orker det ihvertfald ikke længere, når visse brugere herinde ikke danner sig en mening baseret fra den data der er tilgængelig, men gør ligepræcis det omvendte, danner sig en mening i første omgang, og bakker så denne op med selektiv data.
Det er bare ikke rigtig pointen. Pointen er, at der ikke er nogen der kan forstaa, hvorfor du altid popper frem for at trutte i Messi's horn (no pun intended).
Ioevrigt er key passes jo reelt subjektivt saa vidt jeg ved. Det er maal og assists ikke. Det er haarde fakta, og det kunne maaske vaere en del af forklaringen paa, hvorfor mange holder sig til dem.
MOTM handler ogsaa om hvordan de andre 21 spillere spiller paa dagen - og er igen subjektivt. Jeg bestrider ikke, at Messi selvfoelgelig har haft en bedre saeson end Cristiano paa nuvaerende tidspunkt - det tror jeg faktisk ikke der er nogen der goer. Jeg fandt det blot interessant hvordan Messi er blevet hyldet for aldrig at have spillet bedre end han goer nu, mens Ronaldo naermest er blevet lagt i graven endnu en gang - alt imens han scorer flere maal per kamp, og ikke halter langt efter i assists.
Hvem kaarer disse MOTM som du paapeger?
Messi og Ballon d'Or bliver nævnt i tråden, hvad forventer du?
Nej, key passes er helt sikkert objektivt. En key pass kunne f.eks. være Messis aflevering til Paulinho i dybden i El Clásico, som Paulinho brænder, så selvfølgelig betyder det noget.
MOTM handler ogsaa om hvordan de andre 21 spillere spiller paa dagen - og er igen subjektivt.
Og det er så her jeg siger tak for idag (-:
Florentino Pérez
Real Madrid skrev: I øvrigt besynderligt, at der ikke er flere eksperter, som har diskuteret Messi i Champions League i denne sæson, hvor han da har været lidt af en skuffelse.
Det er ikke sjovt for medierne at snakke om ham, naar han praesterer under niveau.
Lidt ligesom det ikke er sjovt at snakke om, naar Trump goer noget godt, eller naar Hillary eller Obama goer noget skidt.
De har deres favoritter (bias) og saa vinkles snakken derefter. Begge dele lie forudsigeligt.
Lad os se hvordan ChL ender - vi skal trods alt heller ikke glemme at det i ChL sammenhaend (Cristiano vs. Messi) saa mere eller mindre omvendt ud sidste aar paa samme tidspunkt, og vi ved som bekendt alle hvordan det endte. Tvivler paa, at vi faar den at se med omvendt fortegn i aar, men det vil tiden vise.
Sahinovic skrev:
R7CR7GB11 skrev:
Sahinovic skrev:
R7CR7GB11 skrev:
Sahinovic skrev: Champions League + La Liga
Lionel Messi
Antal kampe: 30
Antal skabte chancer: 74
Af dem Assist: 12
Af dem Key Passes: 62
Cristiano Ronaldo
Antal kampe: 26
Antal skabte chancer: 38
Af dem Assist: 5
Af dem Key Passes: 33
Ja, man må godt sige at en boksspiller er tæt på en anden spiller der næsten altid scorer ligeså mange og oven i det skaber dobbelt så mange chancer til de andre på holdet - og så var der lige El Clásico. Logikken siger åbenbart, at i de kampe Ronaldo har scoret mål, som altid har været på baggrund af hans holdkammerater, for han kan ikke meget selv, så har han også været bedre end alle andre Real Madrid spillere på banen. Interessant, for det er ikke sådan jeg oplever det.
PS. Jeg er med på hvordan Ballon d'Or fungerer, men realiteten siger bare lidt noget andet :-D
"Heeey ho for Sahinovic. Han kommer som kaldet til slaget"
Jeg synes umiddelbart, at det er rimeligt imponerende, at den ene spiller har, sammen med sit hold, haft en elendig halvsaeson og alligevel tegner sig for 23 maal og 5 assists i 26 kampe, hvor en spiller der i din optik slet ikke taaler sammenligning, der, sammen med sit hold, har haft en fantastisk halvsaeson, kun tegner sig for samme antal maal og 7 assists mere i 4 kampe mere.
OK, og hvad er din pointe så, at de har været næsten ligeså gode i indeværende sæson? :-D
Selvfølgelig er det svært for mig, at sammenligne Messi med Ronaldo når de næsten altid scorer ligeså mange mål, men Messi samtidig skaber langt mere end hvad Ronaldo gør, det er vel meget logisk?
Samtidig er Messi blevet kåret til man of the match 20 gange i løbet af sæsonen, hvorimod Ronaldo 'kun' er oppe på 8, det siger da vel alligevel en del.
Det er bemærkelsesværdigt, hvor meget man vælger at indskrænke debatten herinde til Ronaldos fordel. Der kommer absolut ingen andre faktorer på spil udover mål, og så lige assist engang imellem. Der findes mange andre faktorer som burde inddrages (74 skabte chance / 38 skabte chancer? Kvaliteten af disse skabte chancer og mål?) for at gøre det lidt mere spændende, men jeg personligt orker det ihvertfald ikke længere, når visse brugere herinde ikke danner sig en mening baseret fra den data der er tilgængelig, men gør ligepræcis det omvendte, danner sig en mening i første omgang, og bakker så denne op med selektiv data.
Det er bare ikke rigtig pointen. Pointen er, at der ikke er nogen der kan forstaa, hvorfor du altid popper frem for at trutte i Messi's horn (no pun intended).
Ioevrigt er key passes jo reelt subjektivt saa vidt jeg ved. Det er maal og assists ikke. Det er haarde fakta, og det kunne maaske vaere en del af forklaringen paa, hvorfor mange holder sig til dem.
MOTM handler ogsaa om hvordan de andre 21 spillere spiller paa dagen - og er igen subjektivt. Jeg bestrider ikke, at Messi selvfoelgelig har haft en bedre saeson end Cristiano paa nuvaerende tidspunkt - det tror jeg faktisk ikke der er nogen der goer. Jeg fandt det blot interessant hvordan Messi er blevet hyldet for aldrig at have spillet bedre end han goer nu, mens Ronaldo naermest er blevet lagt i graven endnu en gang - alt imens han scorer flere maal per kamp, og ikke halter langt efter i assists.
Hvem kaarer disse MOTM som du paapeger?
Messi og Ballon d'Or bliver nævnt i tråden, hvad forventer du?
Nej, key passes er helt sikkert objektivt. En key pass kunne f.eks. være Messis aflevering til Paulinho i dybden i El Clásico, som Paulinho brænder, så selvfølgelig betyder det noget.
MOTM handler ogsaa om hvordan de andre 21 spillere spiller paa dagen - og er igen subjektivt.
Og det er så her jeg siger tak for idag (-:
Hvis du vil argumentere for, at "key passes" ikke er subjektivt skal du ikke give et eksempel paa hvad du ser som vaerende et key pass - saa skal du fortaelle mig noejagtigt hvordan det maales.
Du mener ikke at MOTM har noget som helst at goere med hvordan alle spillere paa banen spiller, og ikke blot Messi?
I saa fald kan jeg bedre forstaa hvorfor du er saa forvirret naar han ikke faar den, og saa er det vidst ogsaa bedst at du takker af for i dag - og i morgen for den sags skyld.
Real Madrid skrev: I øvrigt besynderligt, at der ikke er flere eksperter, som har diskuteret Messi i Champions League i denne sæson, hvor han da har været lidt af en skuffelse.
Skuffelse? Han har spillet 6 kampe, og i 4 af dem er han ifølge Whoscored blevet man of the match? Hvilket jeg forresten er enig i, for han har spillet godt. Så du må lige forklare mig hvordan han har været en skuffelse?
Nu spørger jeg sådan helt seriøst, men kun fordi du er en bruger der ofte deler statistikker her på siden - hvilket der forresten overhovedet ikke er noget galt i - men ser du egentligt kampene? Her tænker jeg på FC Barcelonas kampe.
Florentino Pérez
For en del år siden gik argumenterne på, at Ronaldo via hans vilde fysik ville holde i mange flere år end Messi. Jeg vil intet tage for Ronaldo, for han er en helt igennem fantastisk fodboldspiller, som bare bliver ved med at omlægge hans spil, så han får det bedste ud af det. Det er helt korrekt, at Ronaldo ikke er nogen god individualist længere, og der mangler i den grad saglighed når Ronaldo bliver nævnt i samme sætning som held, tilfældighed etc.. Ronaldo er ikke længere en spiller som skal have den i fødderne, så han kan skabe noget på egen hånd. Han skal have den hvor han er bedst, og det er tæt på målet, og når han er tæt på målet, så er chancen for mål rigtig stor.
Modsat Messi som altid har været en playmaker så tilfalder alderen ham bare bedre end Ronaldo. Messi vil nok aldrig for alvor miste sit antrit ligesom Modric f.eks. heller ikke har mistet hans. Deres spillestil og små bevægelser gør bare, at alderen ikke rammer dem så hårdt, som "atleterne".
Som altid så mangler der nogle klarer kriterier udover at være afgørende og vindende titler. Det er også derfor man stadig diskutere det.
Personligt, så vil jeg gå med spilleren, som præstere bedst og er mest overlegen ift. andre spillere. Ronaldo er stadig unik, og det han gør skal på ingen måder negligeres, for ingen andre top angribere kan gøre det han gør. Han er der altid når det gælder, men det taler alligevel ned IMO, at holdet også gør alt for at finde ham, og kun søger ham som sidste mand på bolden. Det er ikke længere Ronaldo som alene mand gør forskellen for holdet. Det er samtlige spillere, som nu kun søger Ronaldo, fordi Ronaldo er den farligste spiller, dog har Ronaldo ingen rigtig påvirkning på spillet længere, som før i tiden.
Jeg synes den er svær, men i mine øjne burde en spiller som Neymar slutte højere end Ronaldo. Han udgør simpelthen bare en større trussel end Ronaldo som individualist. Han er måske ikke så afgørende som Ronaldo, men forskellen er også bare, at alle aflevere bolden til Neymar for at der skal ske noget, og hvergang han får bolden så er han en direkte trussel.
Debatten minder lidt for meget om assist vs. mål. Man hylder mål langt mere end assisten, selvom målet aldrig var kommet uden assisten.
Verdens bedste fodboldspiller i mine øjne burde være spilleren som bærer holdet frem. Den rolle har Ronaldo bare ikke længere, og derfor mener jeg ikke rigtig han skal betragtes til prisen længere. Nu har jeg også taget min subjektive mening om verdens bedste fodboldspiller, for den er ikke udelukkende baseret på mål. Man kan jo også være afgørende uden at have sidste fod på bolden. Asensio var jo ligeså afgørende som Ronaldo i sejren imod Psg, og herinde blev han vidst også kåret til MOTM sammen med Ronaldo og Marcelo, hvis jeg ikke husker helt forkert.
Her mener jeg også man burde kigge på Key Passes. F.eks. den aflevering Ronaldo laver til Bale imod Betis. Den aflevering kan jeg ikke se hvorfor den skal negligeres. Ronaldo skaber en kæmpe chance, som Bale desværre brænder.
Den er glemt om 1 måned, og kun et manglende mål gør, at den ikke tæller med i regnskabet, eller kan ses nogen steder i statistikkerne udover i Key Passes.
Omkring mål, så må man bare ikke glemme om målene giver point. Fair nok, hvis man udelukkende kigger på mål, og det er jo også lidt det Sahinovic prøver at sige. Messi har været outstanding denne sæson, hvor han vitterligt alene mand har sat Barcelona i en favorabel situation, hvor han jo i 8-10 kampe i streg sørgede for Barca fik sejren. Samme position har Ronaldo ikke rigtig sat os i, og hvis der kun er 1 mål til forskel, så giver det jo også et helt forkert billede af, hvor stor forskel der har været i kvalitet hos de 2.
Det er nemlig derfor jeg mener man ikke skal lægge for meget i målene isoleret set, og gjorde vi det, så ville spillere som Kane og Salah jo være seriøse bejlere til bolden som de 2, og det fortjener de jo på ingen måde, selvom de er i gang med en fantastisk sæson.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- raul7=kongen
-
- Moderator
-
Dios skrev: Verdens bedste fodboldspiller i mine øjne burde være spilleren som bærer holdet frem.
Hvis der er en der gang på gang animerer sine medspillere og tager ansvar i kampene for Real Madrid, så er det sgu' da Ronaldo?!§!? Jeg vil sågar mene, at Ronaldo i højere grad end Ramos og Marcelo netop løfter stemningen og attituden på holdet, selvom de kva deres anførerstatus forventes at gøre det.
"En los momentos difíciles uno necesita cariño no más palos" - Ramos
raul7=kongen skrev: Dios, jeg er generelt ganske enig med dig i denne debat, jeg synes dog man er nødt til at tage i betragtning, at Barcelona har lukket under det halve antal mål ind, af Real Madrid og Barca. Det giver immervæk Messi bedre forudsætninger for at score det afgørende mål i en tæt kamp, når ét i de fleste tilfælde er nok. På den måde er hele holdets præstationer jo også ganske væsentlige for spilleren.
Deres defensiv hjælper da helt sikkert på det, men ser vi tilbage på de mange pointtab, så er det jo tætte kampe, hvor man enten ikke formår at scorer, så den ender uafgjort, ellers er det kampe man ender med at tabe, fordi man satser det hele, hvor Betis og Girona står som de helt store vindere.
Jeg mener ikke Ronaldo alene mand skal fører holdet til succes, for det kan han på ingen måde, men skal sammenligningen med Messi ske, så er det bare her hvor Messi gik ind og fik sikret holdet de 3 point.
Man kan jo samme scenarie i Chl med Ronaldo, men det er bare slet ikke min pointe i mit indlæg :)
Zyconith skrev:
Dios skrev: Verdens bedste fodboldspiller i mine øjne burde være spilleren som bærer holdet frem.
Hvis der er en der gang på gang animerer sine medspillere og tager ansvar i kampene for Real Madrid, så er det sgu' da Ronaldo?!§!? Jeg vil sågar mene, at Ronaldo i højere grad end Ramos og Marcelo netop løfter stemningen og attituden på holdet, selvom de kva deres anførerstatus forventes at gøre det.
Hmm. Er lidt i tvivl om du forstod mit indlæg? :) For jeg taler ikke anfører ansvar, eller hvem der går forrest i omklædningsrummet. Jeg taler hvem der på banen siger giv mig bolden, så skal jeg vise jer, og den rolle påtager Ronaldo sig ikke længere, og det er en spiller som kan gøre forskellen på stort set egen hånd jeg mener fortjener Ballon d'Or.
De bedste spillere går forrest, og vil skabe kampen. De står ikke bare i feltet IMO, og venter på at ens holdkammerater skaber chancen, så bolden kan prikkes i mål. Det er her den helt store forskel på Ronaldo og de andre er.
Det hele er selvfølgelig sat lidt på spidsen, for jeg er godt klar over det er nemmere sagt end gjort, men så læs mit første indlæg igen, ellers spørg hvis det stadig ikke giver mening :)
Dios skrev: Debatten minder lidt for meget om assist vs. mål. Man hylder mål langt mere end assisten, selvom målet aldrig var kommet uden assisten.
Og assisten var ikke kommet uden 3. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 4. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 5. sidste aflevering.
Saa 5. sidste aflevering er generelt lige saa vigtig som maal - eller hvor stopper den sammenligning?
Selvfoelgelig taeller maal mere end assists. Medmindre man selvfoelgelig hedder Özil, Kroos eller Xavi, for hvem hvis job det er at skabe assists.
R7CR7GB11 skrev:
Dios skrev: Debatten minder lidt for meget om assist vs. mål. Man hylder mål langt mere end assisten, selvom målet aldrig var kommet uden assisten.
Og assisten var ikke kommet uden 3. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 4. sidste aflevering, der ikke var kommet uden 5. sidste aflevering.
Saa 5. sidste aflevering er generelt lige saa vigtig som maal - eller hvor stopper den sammenligning?
Selvfoelgelig taeller maal mere end assists. Medmindre man selvfoelgelig hedder Özil, Kroos eller Xavi, for hvem hvis job det er at skabe assists.
Jeg er overhovedet ikke sikker, men jeg tror altså heller ikke målet var kommet uden de 10 andre medspillere på holdet. Så har vi sådan ca. brugt lige langtid på hinandens indlæg :)